Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

eskeV2

Częste freezy w grach na mocnym PC.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z częstymi freezami w grach. Z początku myślałem, że problem dotyczy wybranych tytułów, okazuje się jednak, że może dotknąć każdą grę. W niektórych częściej od innych. Zawsze jednak w losowym momencie, bez stałych/jednakowych odstępów w czasie. Niezależnie czy tytuł jest wymagający czy nie. Trwa to już od kilku miesięcy i zaczyna być dla mnie szalenie irytujące. Dodatkowo w trakcie freeza nie jestem nawet w stanie wyjść do pulpitu czy do menadżera zadań, żeby zakończyć proces, więc jedyną opcją jest wylogowanie i ponowne zalogowanie do systemu. Próbowałem doszukać się jakiejś odpowiedzi w internecie, jednak nie znalazłem niczego co mogłoby mi pomóc. Nie znam się zbytnio na komputerach, ale ten problem spędza mi sen z powiek..

 

OS: Windows 10 Home Edition

MB: GA-Z170-GAMING K3

CPU: Intel Core i7-7700K 4.20GHz

GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti AORUS 11GB GDDR5X

RAM: G.Skill Ripjaws V, DDR4, 16GB

SSD: ADATA SU800 256GB SATA3

HDD: Seagate BarraCuda 1TB 6Gb/s SATA

Zasilacz: Chieftec APS-600SB 600W

Chłodzenie CPU: Cooler Master HYPER 212 EVO

 

Dodam jeszcze, że problem pojawił się jakoś rok po zakupie, a przeinstalowanie gry na inny dysk nie likwiduje freezów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobierz jakiś program do testowania RAM'ów i sprawdź, czy przypadkiem one nie są powodem freezów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem RAM Diagnostyką pamięci systemu Windows. Nie wykryło żadnego błędu. Czy taka diagnostyka wystarcza? Próbowałem z Memtest, ale mam problem ze zbootowaniem pendrive'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach