Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

michasm

Cicha obudowa z oknem - be quiet! Dark Base 700

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Noszę się z zamiarem wymiany obudowy.

Obecnie posiadam Gladiusa 800 z oknem.

 

W sumie zaczęło się od chęci wymiany wentylatorów.

Po zmianie charakterystyk wentylatorów w asus strix gtx1070 grafa pracuje z temperaturą 73-82 stopni przy obrotach 650-730 rpm.

Nagle wszystko pozostałe stało się słyszalne. Nawet HDD wywaliłem.

W Gladiusie mam 1 wentylator 120mm led z tyłu i 1 140mm bez led z przodu.

Prócz tego niedawno kupiłem używany cooler CPU Arctic i30 (w zestawie z płytą i procem).

Wszystkie te wentylatory mają kiepskiej jakości łożyska. Przy 800 obrotach coś tam słychać.

Do tego chciałbym zrobić fanswap w PSU ax760i.

I tak sobie poczytałem i padło na Silentwings 3.

Potem pomyślałem, że na co mi 120mm na tył obudowy jak może kiedyś wymienię i wpadła mi w oko obudowa be quiet! Dark Base 700, bo w zestawie ma już 2x140mm silentwings 3 :E

No i całkiem ładna.

Do tego bym kupił 120mm PWM na cpu i jak mi się spodoba i będzie mi się chciało dalej bawić to kupię kolejny 120mm na fanswap w zasilaczu i 140mm na front, żeby były 2.

 

Teraz pytania:

1. W zestawie z obudową przychodzą 2 wentyle 140mm, ale w wersji 1600 rpm. WTF? Przecież to będzie głośne.

W obudowie schowany jest hub wentylatorów z przełącznikiem silent i performance.

Silent daje maksymalnie 65%. Performance 100%.

Czy gdy ten przełącznik ustawiony jest na silent, a na froncie ustawiony jest tryb auto to po PWM poleci 65% czy 100%?

Jak 100% to będę musiał ustawić na sztywno 640 lub 800 rpm na wszystkie wentyle...

 

2. Co ogólnie myślicie o tej obudowie? Led z przodu mnie nie kręci, ale podobno jest delikatny i można go wyłączyć.

Wolałbym led wewnątrz z regulacją jasności. Obecnie w obudowie mam z tylu wentylator LED 120 mm puszczony na około 4-6V (z płyty 7-9V i do tego jeszcze przejściówka z opornikiem 12V->7V). Delikatnie świeci na niebiesko. Do tego delikatne led na grafie ustawione na niebiesko. W nocy nie przeszkadza, a coś tam w środku widać. Ta be quiet ma ładne, duże okno.

Obudowa kosztuje 670 zł. Do tego 90 zł na wentyl na proca i robi się 760.

Jak mi się spodoba do dojdą jeszcze 2 wentyle - kolejne 180 zł.

940 zł koszt całkowity. Trochę sporo :E

Warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tę budę :)

 

1. W zestawie z obudową przychodzą 2 wentyle 140mm, ale w wersji 1600 rpm. WTF? Przecież to będzie głośne.

Jest kontroler obrotów, możesz sobie ustawić mniej. Ja mam skręcone i jest cicho.

 

Czy gdy ten przełącznik ustawiony jest na silent, a na froncie ustawiony jest tryb auto to po PWM poleci 65% czy 100%?

Masz ustawienia trzy stopniowe 1-3 oraz Auto oznaczające sterowanie kablem PWM z płyty. Tryb silent aplikowany jest na końcu.

Ja mam tam 3x SW3 140mm + 1x SW3 120mm High Speed (akurat taki leżał w szafie, ale idzie kablem przez opornik). Ustawione na sztywno 1 tryb silent i jest cicho. Przy wyższych obrotach w sumie i tak bardziej słychać szum powietrza wlatujący przez front budy niż same wentyle.

 

Dla wersji 1600 RPM SW3:

Pozycja przełącznika Tryb Silent Tryb Performance

Pozycja 1 25% - 400 RPM 50% - 800 RPM

Pozycja 2 45% - 640 RPM 70% - 1120 RPM

Pozycja 3 65% - 1040 RPM 100% - 1600 RPM

Auto [PWM] [PWM]

 

 

 

Led z przodu mnie nie kręci, ale podobno jest delikatny i można go wyłączyć.

Można, można też sterować nim z płyty głównej.

 

 

2. Co ogólnie myślicie o tej obudowie?

Ja jestem zadowolony, niewątpliwym minusem jest mocno zabudowany front.

Sam kupiłem obudowę głównie dla walorów estetycznych i według mnie wygląda świetnie. Jakość wykonania bardzo dobra, ale jeśli chodzi o wbudowane rozwiązania to taki Fractal Design R6 wypada sensowniej.

W środku jest trochę przydużo miejsca - obszar po prawej od płyty głównej mógłby być ciekawiej zrobiony.

 

 

Warto?

Jakiejkolwiek budy droższej niż FD Meshify C specjalnie nie warto :P. Komp Ci od tego nie przyspieszy.

To bardziej fanaberia, że coś Ci się podoba.

Ja kupiłem dla wyglądu, ale to kwestia gustu. Tak to lepszy FD R6 TG. Z też ciekawych możesz zerknąć na NZXT H700i.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam Base 700 i front jeszcze ujdzie, ale top to dramat jeśli chodzi o wentylacje :E Ale 3x140mm na topie ~500-600rpm + tył 140mm 800rpm i tragedii nawet nie ma, mimo że na froncie jest Celsius S36 push-pull. te SW3 można skręcić nawet do 300-400rpm, a steruję wszystkimi wentylami z płyty, przez kontroler też się fajnie to sprawdza bo można zmienić maksymalne obroty. Ogólnie fajna buda, ale trzeba mieć na uwadze, że to trochę piekarnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thx za odpowiedzi. Top mnie nie interesuje. W gladiusie jak zasłonę top to temperatura grafy spada m in o 6 stopni.

Wolałbym, żeby był całkowicie zamknięty.

LC nie planuję. Chcę zabawkę do gier niesłyszalną :P

 

Na płycie mam niestety ograniczone możliwości konfiguracji wentylatorów. Teraz nawet na tanich płytach można wyznaczyć wykres temperatury i obrotów.

Niestety niedawno kupiłem używaną ASRock z68 pro3, gdzie nie ma takich bajerów :P Chciałem po kosztach kupić coś do gier, ale złapałem bakcyla i chyba jeszcze kilka tysięcy poleci :D

Sterowania Led uczywiscie też nie mam :P

 

A co do fanswap w zasilaczu jak to zrobić bez lutowania? Chciałbym wstawić sw3, ale nie chcę go rozwalać, więc utnę kabel w zasilaczu, kupię przedłużacz pwm, który również utnę i złącze połączę z zasilaczem. Opis mam, bo w zasilaczu jest to inaczej podłączone, ale też pwm 4 pin. Wtedy sw3 podepnę do zasilacza jak do przedłóżki pwm.

Ale jak połączyć schludnie ucięte kable?

To się nada?

 

Mój link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do fanswap w zasilaczu jak to zrobić bez lutowania? Chciałbym wstawić sw3, ale nie chcę go rozwalać, więc utnę kabel w zasilaczu, kupię przedłużacz pwm, który również utnę i złącze połączę z zasilaczem.

Jasne, możesz tak zrobić jak nie chcesz ucinać wtyczki. Masz w zasilaczu 4 przewody do wentyla? Zwykle są tylko 2. Tak czy inaczej wystarczy uciąć kabelek od starego i dorobić wtyczkę, może być z przedłużacza.

Te Wago co podałeś są do łączenia 5 przewodów, jeśli już to potrzebujesz czterech dwutorowych, ale wystarczy ściągnąć izolację, splątać przewody i zalepić taśmą izolacyjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie widzę ładnych na 4 kable a chciałem podpytać. Kiepska że mnie złoa rączka.

Ax760i ma 4pin. To w ogóle jest wyjątkowy zasilacz :D

Skręcać kabli nie chcę. Już to robiłem w starym zasilaczu i wyglądało to tragicznie :D

 

Dziękuję za pomoc. Prześpię się jeszcze z tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej pożyczyć od kumpla lutownicę na 15 minut i po prostu polutować te kable ze sobą? Skręcanie nie ma sensu, nie mówiąc o tym, że jest to po prostu niebezpieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w nocy eksperymentowałem trochę i okazuje się, że jak z wtyczki 4pin wyjmę kable (trzeba nacisnąć blaszkę na wtyczce), wsunę ucięty kabelek po drugiej stronie i ponownie włożę wyjęty kabelek to całość się trzyma i wygląda ładnie. Kabelki we wtyczce 4pin mają takie rozporowe końcówki, które trzymają kabel pod spodem. Jak będzie działać to albo utwierdzę to klejem na gorąco albo kropelką. Powinno być ok.

W sumie nie wiem dlaczego zasilacze tej klasy nie mają zwykłych złącz 3pin lub 4pin. Złącze na moim zasilaczu nawet nie wiem jak wygląda, bo kabel jest bardzo sztywny, a złącze i wtyczka są zalane klejem na gorąco. Wszystko ok, ale to powinno być zwieńczone gniazdem 4 pin :P Zam zasilacz tej klasy podziała kilkanaście lat jak nie dalej, bo wszystkie kondensatory są polimerowe. Oprócz jednego dużego 560uF 420V, ale taki Kondensator Panasonica można kupić za 50-60 zł i zasilacz jak nowy.

 

EDIT:

Nie umiem zmieniać rozmiaru zdjęcia na tym forum, więc jako załącznik :P

 

Dalej się zastanawiam nad wentylatorami. Do zasilacza poleci silentwings 3 120mm 1450 RPM. Może mu wrzucę jeszcze 12V->7V. Zobaczymy. Obecnie zasilacz prawie cały czas działa w trybie pasywnym, ale podczas grania na ułamek sekundy podaję wysokie napięcie na wentylator przez ten ułamek sekundy wentylator się rozkręca i spowalnia, ale wtedy jest on obecnie bardzo słyszalny. Częstotliwość w zależności od obciążenia. Nieraz gram w wiedzmina 3h i cisza, a nieraz raz na 5 minut go słyszę.

Do obudowy wejdą silentwings 3 140mm 1600 RPM. No i na CPU 120mm 2200 lub 1450. Ciężko jest mi znaleźć tutaj złoty środek. Chciałbym mieć 600-700 obrotów na 140mm i 750-850 na 120mm, ale to już będzie zabawa z tryby silent i performance (w dark base 700 można na połowę gniazd ustawić inny tryb niż druga połowa) oraz tych przedłużek 12v do 7v i 5v.

Jakby prędkość obrotowa była proporcjonalna do napięcia to 140mm bym puścił w trybie performance na full, ale z adapterem 12v 5v, co by mi dało 666 RPM.

z kolei 120mm 2200 RPM w trybie silent i z adapterem 12v 7v co by dało 834 obroty.

I tak by było na sztywno i byłbym zadowolony.

Niestety funkcja RPM do v nie jest liniowa i będzie metoda prób i błędów....

Jakbym miał cooler na 140mm to by nie było tyle problemów :P ale teraz szkoda mi kasy na cooler na tak starą podstawkę. No i jakbym kupował to pewnie znów na bogato i kolejne 300-400 zł w plecy :P

post-128015-15504985060053_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc podzielę się opiniami:

 

Zakupiłem Dark Base 700 + 1x Silentwings 3 140mm high-speed 1600rpm + 2x Silentwings 3 120mm 1450mm (cpu+psu).

PSU jeszcze nie gotowy, ale pozostałe wentyle są w obudowie.

Mam więc 3x sw3 140mm 1600prm i 1x sw3 120mm 1450rpm.

Wczoraj poskładałem, w nocy grałem i sprawdzałem kiedy coś słyszę, a kiedy nie.

 

Głośność:

Gdy wszystko jest podpięte do kontrolera w obudowie w trybie silent to na 2 biegu (~45% wg producenta) wentylatory są głośne. Zwłaszcza ten z tyłu obudowy.

Słychać szum powietrza.

Na 1 biegu (~25% wg producenta) jest dosłownie bezdźwięcznie, ale podczas obciążenia procesor podchodzi pod 95 stopni. Mam 3570k 4.1GHz 1.13V i Arctic Freezer i30 (kupiłem używane razem z mobo i cpu jako zestaw).

Kontroler ma 2 niezależne kanały i do każdego mogę podpiąć 3 wentylatory. Każdy kanał może być w trybie silent (65%, 45%, 25%) lub performance (100%, 70% 50%).

Gdy wentylator na CPU jest w trybie performance wszystko jest na 1 biegu (140mm - 25%, 120mm - 50%) komputer ledwo słychać, a temperatura na CPU nie przekracza 82 stopni podczas sztucznego obciążenia przez 3h.

Co dziwne GPU przy ~700rpm nie przekracza 75 stopni, więc buda jest lepiej wentylowana niż meshowy gladius.

Silentwings 3 są genialne. Łożysk nie słychać. Super, że są w zestawie zamiast pure wings.

Jeśli chcę bezdźwięczny PC niestety muszę kupić większy cooler CPU i najlepiej 140mm, żeby mieć same 140mm 1600rpm w budzie.

Do przemyślenia jest też połączenie 1600 rpm na froncie i 1000rpm na tyle obudowy z racji na to, że ten z tyłu najbardziej słychać.

 

Jakość wykonania/wyposażenie:

Tutaj trochę się zawiodłem.

Led na froncie świeci zbyt jasno. W recenzjach czytałem, że jest to delikatne światło i nie przeszkadza.

No ja nie lubię dyskoteki. Liczyłem na coś bardziej subtelnego i ze smakiem. Jest tryb breathing, ale nie ma kontroli jasności dla trybu statycznego.

Kiepsko.

Obudowę kupiłem z tanim SilentiumPC aurora 2. Wtyczki są te same. Zakładam, że będzie działać. Czekam na adapter męsko-męski 4pin.

Póki co obudowa z jednym paskiem LED z jasnością ustawioną na minimum wygląda naprawdę wspaniale. Póki co led na froncie wyłączony, bo tylko psuje efekt.

Jak czytałem w recenzjach szkoda rzeczywiście, że na tylnych nóżkach zabrakło ledów, które są na frontowych. Ta obudowa aż się prosi, żeby ją stawiać bokiem. No ale bez kontroli jasności to i tak do wywalenia.

W zestawie zabrakło sanek 3.5-2.5 cala na ssd. Ok rozumiem. Są inne miejsca przewidziane przez producenta na ssd.

Przykręciłem więc 2 ssd za procesor i tak jak się obawiałem temperatury są raczej wysokie.

Niestety nie zwróciłem uwagi na to, że aby je odkręcić... muszę wyjąć płytę główną. Za płytą są 3 miejsca na ssd - 2 na wysokości procesora, z których nie da się nic wykręcić bez wyjęcia mobo i 1 nieco niżej na zawiasie umożliwiającym odkręcenie ssd.

Dlaczego wszystkie 3 nie są na zawiasie? W tej cenie?

W obudowie mamy 7 miejsc na zatoki 3.5 cala. 2 są preinstalowane w komorze dzielonej z PSU i jedną zatokę, którą możemy sobie dokręcić, dostajemy w kartoniku.

To po co miejsce na 7 zatok jak dostaję tylko 3? Jak chcę 4 urządzenia 3.5 cala to muszę sobie dokupić zatokę?

Nie korzystam z żadnej zatoki 3.5 cala (póki co bo jak będzie mi się chciało to ssd włożę w sanki i wywalę do piwnicy) i obudowa przy froncie wygląda pusto.

Dobrze widać, że to nie jest miejsce na 3.5 cala tylko na rezerwuar czy inne elementy chłodzenia wodnego.

Jak dla mnie obudowa mogła by być 5-10cm krótsza

Przycisk zasilania jest podświetlony na biało. Ustawiając na frontowych ledach inny kolor przycisk power pozostaje biały.

WTF? Ile by kosztowało jakby to było sterowane wspólnie?

I teraz najbardziej dobijające. Światełko HDD LED podświetlane jest przez przycisk power.

Oczywiście widać, że jak dysk pracuje to świeci się mocniej, ale to przecież powinno być wygaszone jak dysk nie działa.

Wystarczyło oddzielić plastikiem te 2 elementy to by power nie podświetlał tego mglonego plastiku na hdd.... W tej cenie? Naprawdę?

Szkielet jest sztywny. Czuć jakość.

Podobają mi się smaczki takie jak śrubki, które trzymają się elementów po wykręceniu, przemyślane prowadzenie kabli już fabrycznie.

Szklany bok jest po prostu piękny. Obudowa robi wrażenie.

Otwieranie piwnicy na PSU to jakieś nieporozumienie. Bałem się, że coś połamię.

Podoba mi się patent ze zdejmowanym frontem z LED. Jest tam bezkablowy port stykowy, który odpowiada za połączenie tego elementu z kontrolerem.

Genialne rozwiązanie. Bałem się, że tam będzie jakiś króciutki kabelek, który trzeba będzie odpinać i podpinać za każdym razem.

Niestety front ciężko zdjąć. W sumie tak jak w każdej obudowie jaką miałem, ale niestety podczas otwierania słychać było jak puszcza klej łączący paski led z frontem. To od delikatnego wyginania frontu. Robiłem to poprawnie. Nic się nie uszkodziło, ale liczyłem, że nie będę musiał się bać, że coś połamię próbując rozmontować taką obudowę.

 

EDIT:

Co do jakości jeszcze jedna uderzająca rzecz.

Na froncie mamy przełącznik kontrolera obrotów. Dostępne pozycje 3, 2, 1 i AUTO.

Gdy kontroler jest ustawiony w pozycji 3 to wszystko jest OK.

Im zjedziemy niżem tym bardziej pozycja przełącznika rozjeżdża się ze skalą na panelu.

W pozycji AUTO, która jest umieszczona jako najniższe ustawienie, przełącznik znajduje się bliżej pozycji 1 na skali niż pozycji AUTO. Niżej nie da się zjechać.

Wygląda to tak jakby wykonali projekt obudowy na podstawie prototypu z jakimś przełącznikiem, a do seryjnej produkcji użyli całkowicie innego przełącznika.

Żenada.

 

Podsumowanie:

Obudowa wygląda obłędnie. Tego nie da się ukryć, ale jest to też kwestia subiektywna. Komuś może się nie podobać. Ja jestem zauroczony.

Jest kilka genialnych rozwiązań, które aż kipią jakością, ale widać też miejsca, gdzie po prostu wieje tandetą.

Buda z 3 wentylatorami kosztowała około 950 zł.

Czy żałuję zakupu?

Nie. Jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza z wentylatorów silentwings 3.

Miałem jednak nadzieję na to, że nie będzie w tej obudowie rzeczy, które uznam za debilne. Nie są one krytyczne i zawsze można sobie jakoś poradzić, ale w tej cenie ktoś mógł po prostu to sprawdzić i się zastanowić... i sprzedać obudowę 20$ drożej, ale po eliminacji tych rzeczy, które opisałem wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam fractal design r6 tg i jest to buda prawie prefekt cicha i chłodna zarazem doskonale wszystko przemyślane zostawiłem fabryczne wiatraki bo są nieslyszalne i nawet wydajne blach gruba okno super wykonanie klasa Premium nie ma ledow tylko

Myślałem o tej be quiet dark base 700 wybrałem szwedow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie słyszalne. Mam większą wersję obudowy, bardziej przewiewną (siatka na froncie), a wentylatory mają max 1000 rpm (jest ich 5 - SW3_140). I nadal jest głośno w momencie kiedy wentylatory rozkręcają się na pełną moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam fractal design r6 tg i jest to buda prawie prefekt cicha i chłodna zarazem doskonale wszystko przemyślane zostawiłem fabryczne wiatraki bo są nieslyszalne i nawet wydajne blach gruba okno super wykonanie klasa Premium nie ma ledow tylko

Zaznajomiłem się z tą obudową. Zgadzam się, że jest super. Zewnętrzne ledy nie miały dla mnie znaczenia.

Tutaj kwestia gustu no i zależało mi na silentwings3 i ich kulturze pracy przy bardzo niskich prędkościach.

Będzie słyszalne. Mam większą wersję obudowy, bardziej przewiewną (siatka na froncie), a wentylatory mają max 1000 rpm (jest ich 5 - SW3_140). I nadal jest głośno w momencie kiedy wentylatory rozkręcają się na pełną moc.

Jesteś w błędzie :) Obecnie 140mm mam ustawione na ~400rpm i 120mm na ~725rpm na sztywno. Żadne PWM. Prędkość nie ulega zmianie podczas obciążenia.

I jakbym mógł zejść na 120mm do 500-600rpm to byłbym w siódmym niebie, bo dosłownie nic by nie było słychać. HDD już dawno wywaliłem.

Wszystko mam podpięte do kontrolera w obudowie i do jednego portu na płycie, więc nie jestem w stanie podać dokładnych prędkości jakie mam teraz.

Bios pokazuje 420rpm, ale nie wiem na którym wentylatorze. Pod FAN1 podłączony jest 120mm, ale on na pewno kręci się szybciej. Zakładam, że to prędkość FAN6.

 

Ogólnie to ja wiem, że powyżej 800 obrotów każdy wentylator jest słyszalny.

Dlatego wszystko chciałem trzymać poniżej 700 obrotów.

Niestety dla 120mm CPU oczko niżej to już jakieś 350rpm co jest zdecydowanie za mało. Nie mam możliwości płynnej kontroli.

Jakbym wziął 120mm high speed to bym mógł go puścić na ~550rpm, ale to by chyba było za mało wydajne.

I need bigger cooler.

Jak wymienię płytę i procesor to kupię sobie jakiegoś giganta i wrzucę 2xsw3 140mm na 400 rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W idle, wszystko skręcone na min i faktycznie jest bezgłośne. Problem robi się jak zagramy w coś wymagającego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za płytą są 3 miejsca na ssd - 2 na wysokości procesora, z których nie da się nic wykręcić bez wyjęcia mobo i 1 nieco niżej na zawiasie umożliwiającym odkręcenie ssd.

Dlaczego wszystkie 3 nie są na zawiasie? W tej cenie?

:hmm:

Przecież się da. Mobo nie musisz wyjmować, masz jedną podwójną tackę i jedną pojedynczą. Obie się wyjmują.

 

ale nie ma kontroli jasności dla trybu statycznego.

Można kontrolować z mobo podobno. Ja mam za starą płytę.

 

Jak chcę 4 urządzenia 3.5 cala to muszę sobie dokupić zatokę?

Si, BeQuiet sprzedaje jako akcesorium.

 

Ogólnie to ja wiem, że powyżej 800 obrotów każdy wentylator jest słyszalny.

Dlatego wszystko chciałem trzymać poniżej 700 obrotów.

To nie tyle wentyle są słyszalne co bardziej szum powietrza przez ten zabudowany front niestety.

Jak wymienię płytę i procesor to kupię sobie jakiegoś giganta i wrzucę 2xsw3 140mm na 400 rpm.

Polecam Dark Rock Pro 4. Masz już dwa SW w zestawie. Sam mam Noctuę NH-D15S, Dark Rock nie jest dużo gorszy, a niewątpliwie ładniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa to może tej podwójnej tacki nie zauważyłem. Po prostu zobaczyłem 2 miejsca, zamontowalem ssd, poprowadziłem kable i zacząłem się bawić tą pojedynczą tacką.

Dopiero jak wszystko złożyłem to pomyslamen, że mogłem na tackę ssd postawić.

Fajnie Thx za pomoc :D

 

Na froncie u mnie cisza. Ten z tyłu jest głośny bo wali w grilla, ale nie mam zamiaru go wicinać :D

 

Jeśli chodzi o dark rock to niestety znów byłby problem, bo tam 120mm 1500rpm i 135mm 1200rpm.

Znow miałbym problem z kontrolą obrotów.

Wolałbym mieć wszystkie wentylatory z tą samą prędkością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Crashowanie od czasu do czasu (driver timeout lub czarny ekran z możliwym recoverem od minuty do ~pięciu )  na kartach AMD to norma była dla wielu osób przez jakieś ostatnie 2 lata, bo AMD ma problem z kompatylnością z praktycznie nikomu niepotrzebną funkcją windowsa, która jest domyślnie włączona (MPO ). Starczy tylko ściągnąć i uruchomić plik wyłączający MPO, który przygotowała nvidia, bo kiedyś też takie problemy ta marka miała (zresztą czasem słychać, że u niektórych na starszych kartach nvidii wciąż jest ten problem ) https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5157/~/after-upSpam wyslij raport-to-nvidia-game-ready-driver-461.09-or-newer%2C-some-desktop-apps Niektórzy piszą, że AMD jakiś czas temu już ten problem ogarnęło, ale nie jestem przekonany (przynajmniej parę miesięcy temu wciąż widziałem narzekania niektórych ), osobiście mam wyłączone MPO i nie widzę potrzeby go włączać i sprawdzać czy naprawdę AMD w końcu to ogarnęło. Generalnie to najlepiej po zakupie karty mieć komp włączony codziennie jak najdłużej i jak są problemy to robić zwrot, bo niestety wadliwe karty istnieją.
    • GTX1660Ti?    https://allegro.pl/oferta/karta-graficzna-msi-geforce-gtx-1660-ti-gaming-x-6gb-gddr6-192bit-15323722718
    • Chyba se kpisz, typie. Ryczałt ma śmiesznie niski podatek i ZUS. Co ma powiedzieć ktoś na liniówce albo skali xD
    • Witam: Na sprzedaż wymienione w tytule części: https://www.olx.pl/d/oferta/rtx-2070-super-msi-gaming-x-trio-CID99-IDZ8WU7.html?bs=olx_pro_listing  900zł https://www.olx.pl/d/oferta/zasilacz-seasonic-gx-550w-plus-gold6lat-gwarancji-CID99-IDZ8WXl.html?bs=olx_pro_listing 300zł Części w pełni sprawne, bez usterek sprzedaję bo zmieniam platformę z am4>am5, i 2070s>4080s  Chętnie odpowiem na wszelkie pytania odnośnie zakupu.
    • A ja to miałem na GTX 1060, potem dalej to samo na GTX 1660Ti, a na RX 6700 całkowity spokój od roku. Też mam powiedzieć nigdy więcej Nvidi ? Oba GTX-y w pełni sprawne. Temat jest niepewny. Czytałem że problemy takie mogą występować w przypadku niektórych monitorów i nie ze wszystkimi kartami bez związku czy to zielone czy czerwone. Dawno to było ale chodziło chyba o tryby odświeżania. Moja iiyama pokazuje w windzie 3 - 50Hz, 59,940 Hz i 60 Hz. Podobno jak się samo przestawi karta traci sygnał i "widzę ciemność". Podejrzenia padały na jakiś bug w systemie który ujawnia się w określonych sytuacjach. U mnie na rozwiązanie problemu trafiłem całkowicie przypadkowo. Po kolejnym czarnym ekranie zrobiłem reset, logowanie w ciemno bo dalej nic nie było widać i wtedy zadzwonił telefon. Rozmawiałem chyba ze 20 min i jak wróciłem do komputera obraz się normalnie wyświetlał. Potem kilka razy jak się zwiesił tak czekałem po resecie i obraz powracał po 10-15 min. Co to za cholerstwo nie doszedłem, a jak kupiłem Radka problem od roku nie występuje. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...