Skocz do zawartości
LJ19

A miało być tak pięknie... laptop z outletu

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

mam do Was pilne pytanie. Za kilka dni kończy mi się 15-dniowy termin zwrotu towaru. Chodzi o gamingowego laptopa od MSI, który zakupiłem w outlecie xkomu.

Zaoszczędziłem w sumie 10% ceny laptopa, czyli 800 zł.

Według opisu laptop nigdy nie był wydany klientowi i posiada kosmetyczną wadę w postaci drobnego wgniecenia na obudowie - naprawdę prawie niewidoczna rzecz.

Niestety, dziś rano zauważyłem kolejną wadę - skazę na matrycy. Jest to widoczne tylko w sytuacji, gdy światło słoneczne bezpośrednio pada na ekran laptopa.

Wygląda to jak kilkanaście kropeczek i nie wpływa na jakość wyświetlanego obrazu.

 

WĄTPIĘ że mogłem sam to zrobić. To nie jest typowa rysa.

Zastanawiam się, co zrobić: próbować oddać laptopa? Tylko że wtedy mam dwie opcje: kupić nowego za 800 zł więcej lub coś RTXem za 1800 zł więcej (chcę tylko MSI GS65).

A może iść do xkomu i negocjować z nimi dodatkowe obniżenie ceny, bo wykryłem kolejną wadę? Czy takie coś w ogóle przejdzie? Oni zawsze mogą powiedzieć, że to moja wina i odmówić nie tylko obniżenia ceny laptopa, ale przyjęcia zwrotu czy oddania całej wpłaconej kwoty.

 

Jestem w kropce. Co zrobić? Pomocy!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tu wady nie widzę, zaś niżej jest ich pełno i to ogromnych :) Czy naprawdę aż tak szorujesz ekran z kurzu codziennie? Bo ja tego nie widzę i mi też się nie chce. Ba, te skazy które widać na TV czy monitorze wyłączonym w normalnym użytkowaniu są niewidoczne (nawet znacznie porysowany ekran TV ojca).

 

Zrobisz jak chcesz, w końcu nie było tego w opisie.

 

Wygląda to jak kilkanaście kropeczek i nie wpływa na jakość wyświetlanego obrazu.

WĄTPIĘ że mogłem sam to zrobić. To nie jest typowa rysa.

Czyli przez 10 dni tego nie zauważyłeś? :) Być może kichnąłeś i tyle, poleciało trochę śliny, ja to czyszczę podkoszulką (i rys nie narobiłem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź umyj ten ekran dobrze to same kropki widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, bo dopiero dziś przetarłem ekran z rana i robiłem to przy oknie, przez które padało jasne światło.

 

Tego nie da się doczyścić płynem do ekranów i szmatką. Jak mógłbym w ten sposób zarysować ekran?

 

Fakt, nie czyszczę codziennie i wygląda to jak kurz lub brud.

 

Może przesadzam. Dołożę 800 zł do nowego, to znów co innego nie będzie OK... ech, chińszczyzna.

 

weź umyj ten ekran dobrze to same kropki widać

 

Ech, szorowałem dziś z rana przez 20 minut i już się bałem, że zaraz dziurę zrobię...

Reszta to zwykły kurz i paprochy.

 

EDIT

Ech, laptopowy RTX 2060 wydaje się być wydajnościowo na poziomie GTXa 1070 Maxq, więc musiałbym dołożyć jakieś 1600-1800 zł jeśli oddam posiadanego przeze mnie laptopa. Oddalibyście na moim miejscu?

Edytowane przez LJ19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS.

Załóżmy, że pójdę do salonu xkom żeby oddać laptopa w ramach 15-dniowego zwrotu. Pracownik na pewno go sprawdzi. Co jeśli zauważy wadę ekranu lub zauważą to po zostawieniu przeze mnie sprzętu w salonie?

W ogłoszeniu nie było opisanej tej usterki, a ja też uważam, że za nią nie odpowiadam. To nie jest typowa rysa. Jak to rozegrać? Przyznać się od razu, że to zauważyłem i oddaję? Nie nie wspominać? A jak oni zauważą, to co powiedzieć?

 

Dajcie mi proszę jakieś rady. Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skaza nie przeszkadza w normalnym użytkowaniu, to chyba po prostu próbował bym się dogadać i obniżyć cenę, która i tak już sporo została obniżona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli oddasz na zwrot "bez podawania przyczyny" to jest szansa, że wszystko pójdzie bardzo szybko i sprawnie i będzie miał zwrot pieniędzy niemalże od ręki, ale możliwe też, że to zauważą i się przyczepią (bo skoro nic im o tym nie mówiłeś to jakby milcząco przyznałeś, że wady w momencie zakupu nie było).

 

Jak oddasz na rękojmię to może to potrwać nawet do kilku tygodni, ale prawo jest po twojej stronie:

- istnieje domniemanie, że wada istniała od początku (to sklep musiałby ewentualnie udowodnić, że sam spowodowałeś uszkodzenie),

- masz prawo zażądać wymiany, naprawy, zwrotu w całości albo obniżenia ceny (jak rozumiem najbardziej interesuje cię to ostatnie i jak najbardziej masz prawo tego oczekiwać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurna, ekonomicznie najlepiej jakby jeszcze obniżyli cenę. Np. o 200 zł do 7000.

Jest sens dopłacania do RTXa 2060?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowiek głupi. Doczytałem dopiero przed chwilą, że podobne problemy miewali właściciele Macbooków z matową matrycą. Ponoć jakieś jej warstwy mogły się rozkleić i stąd te kropki widoczne na wyłączonym ekranie.

 

Z tego wszystkiego chyba pójdę do xkom i uczciwie im powiem, że znalazłem tę skazę, chciałem to wyczyścić i się nie dało i proszę o wymianę na inny egzemplarz/usunięcie wady/obniżenie ceny.

 

Ta matryca jest też całkiem OK jeśli chodzi o podświetlenie. Martwię się, że ewentualna wymiana = backlight bleeding.

Edytowane przez LJ19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to było robić delikatnie. Ponadto kurz / tłuszcz / ślina sama schodzi po chuchnięciu i lekkim dotknięciu. Ty zaś:

Ech, szorowałem dziś z rana przez 20 minut i już się bałem, że zaraz dziurę zrobię...

 

Mikrorysy to nie problem (normalnie niewidoczne), gorzej że twoja reklamacja tego dotyczy, co gwarantuje że spojrzą pod bardzo mocne światło słońca lub lampki. Nadal może się udać, w końcu wada jest (niezgodna z opisem), tylko mogą potrącić "parę groszy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, mogłem być bardziej ostrożny.

Zgłoszę tę rękojmię i zobaczę, co się stanie. Pewnie i tak wyślą do MSI na ekspertyzę.

Zasadniczo nie mam już chyba ochoty wydawać prawie 2000 zł na parę procent mocniejsze GPU, więc będę chciał zostać przy tym egzemplarzu, który mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz nigdy takich rzeczy na forum. Licho nie śpi a to jest największe forum komputerowe w Polsce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, mogłem być bardziej ostrożny.

Zgłoszę tę rękojmię i zobaczę, co się stanie. Pewnie i tak wyślą do MSI na ekspertyzę.

Zasadniczo nie mam już chyba ochoty wydawać prawie 2000 zł na parę procent mocniejsze GPU, więc będę chciał zostać przy tym egzemplarzu, który mam.

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu :E

 

Trzeba było albo podjąć kroki i oddać laptopa, albo już sobie darować. A tutaj jak panna na wydaniu, może to, a może tamto, a może chcę mocniejszą grafikę itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie xkom to tutaj chyba dobrze sie lizał z pclabem mają nawet temat do rabatów więc pewnie jesteś już wystalkowany i dostaniesz odmowe z powodu zarysowania zarysowanego ekranu :lol2:

 

 

w outlatach jest sam szajs jakby było coś dobrego i rzeczywiscie okazyjnego to w pierwszej kolejności rozeszło by sie po pracownikach

Edytowane przez Maleppo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taaak ..., i taki pracownik co dwa dni kupuje sobie nowego laptopa :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzadko sie trafia mega okazja czyli laptop idealny w sporo niższej cenie więc teoretycznie jeżeli już jest taka sztuka to najpierw całe najbliższe środowisko dostaje o tym informacje

 

 

spójrz sobie co robią w biedrze i lidlu jak na coś jest mega promka to zazwyczaj nawet tego nie wystawiają nie raz chcialem gierke kupić albo np wiertarke z biedry raz jedna fajna była i pusto w sklepie a rano byłem tak samo jak dajmy na to jest laptop jedynie rozpakowany a przeceniony o 500zł to jak ktoś sie zna to pewnie sam go kupi i albo sobie zatrzyma albo sprzeda drożej

 

taki kraj cebuli nie jedyny ale lipa że też w tym gronie

Edytowane przez Maleppo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w Xkom. Powiedziałem wprost co jest nie tak z laptopem i zapytałem obsługę, co zrobić z tym fantem. Powiedziałem, że mogę zarówno zwrócić laptopa, jak i reklamować go z tytułu rękojmi.

Dość miły pan poradził mi, żeby oddać go na zwrot, ponieważ efekt rękojmi nie jest pewny, a przy zwrocie wiem, że za parę dni dostanę pieniądze na konto.

Dostałem fakturę korygującą na opłaconą przeze mnie sumę i teraz czekam na przelew.

 

Nie było żadnej specjalnej weryfikacji. Po prostu facet z grubsza sprawdził, czy laptop jest cały i bez widocznych uszkodzeń mechanicznych.

Mam wrażenie, że wynika to z tego, że jest to sprzęt z outletu, czyli domyślnie z defektami.

 

Zastanawiam się, czy mogę już traktować tę sprawę jako zamkniętą, a może będą jeszcze jakieś niespodzianki.

 

NA TEN moment jestem zadowolony z Xkom, ale jednocześnie zostałem bez laptopa, którego BARDZO potrzebuję do pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak że jak oddałem monitor w ciągu bodaj 2 dni(ale to była nówka mimo to uszkodzony fioletowe paski na ekranie, coś jakby matryca była źle wsadzona :lol2) to trafiłem jakiegoś gościa i od razu dostałem gotówkę, może teraz już jest tak że przyjmują towary on przechodzi jeszcze głębszą weryfikację i dopiero wtedy jest przelew, sam się zdziwiłem że dostałem praktycznie pieniądze od razu nawet bez włączania ekranu, tyle ze ja nauczony doswiadczeniem nawet folii z niego nie sciagalem bo raz w rtv euro sciagnalem polezal na chacie z tydzień a w rtv euro patałach nie chciał przyjąć zwrotu bo znalazł pare rysek na obudowie szkoda gadać jeżeli jakieś były to minimalne których nawet sam ja nie widziałem a na pewno nie wpływało to na jakość monitora czy nawet względy estetyczne bo to było z tego co pamiętam gdzieś na tyle nóżki.

 

Jak to outleciak to raczej ci przejdzie i dostaniesz kase, lepiej płać za nowe troche więcej i miej pewność produktu a nie kupuj outleciaków czy innych używek, wszystko to kijowa chińszczyzna która ledwo wytrzymuje do gwarancji luty puszczają bo w UE zabronili takich starych lutów z ołowiem ogólnie kiedyś rzeczy były robione tak żeby wytrzymały jak najwięcej teraz wszystko ma być jednorazowe żeby je kupić z powrotem, a najbardziej bawią mnie te eko certyfikaty na produktach, super utylizacja itd, tylko szkoda że gdyby robili rzeczy trwałe to tej utylizacji byłoby znacznie mniej ale to już tak poza tematem ogólnie dążę do tego że chytry dwa razy traci

sam się o tym przekonałem pare razy i teraz wolę zbierać i kupić coś lepszego niż zbierać jeszcze dłużej bo kupię jakiś szajs z którym będą same problemy i pieniędzy też nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mógłbym dostać gotówkę, ale byłem w sklepie przed południem i powiedziano mi, że na razie nie mają w kasie tak dużej sumy. Musiałabym się wrócić wieczorem i może by była.

 

Zaufałem sprzedawcy i czekam na zwrot przelewem.

 

Mam nadzieję, że nie będzie niemiłej niespodzianki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zwracałem monitor w xkomie to dostałem zwrot na kartę od ręki

Ja tak samo w MediaExpert jak oddawałem podkładkę chłodzącą do lapka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale wiecie ile kosztuje ten laptop? Ja rozumiem, że oni mogą nie mieć takiej kasy do południa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś w ogóle jaki papier na to że zwróciłeś laptopa i masz dostać przelew?

 

Taki duży sklep i nie mieć gotówki, dziwne trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem fakturę korygującą z info, że ma być przelew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...