Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

CiekawePytanie

Oc ryzen 7 1700 na fabrycznym chłodzeniu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na początku dodam że jestem amatorem w tych sprawcach i to też nie wiem czy mogę się tak określić. Przechodząc do tematu moja płyta to msi b450 a pro, ponoć poradzi sobie z oc nawet r7 2700x. Chciałem podkręciłem sobie  procek do 3,8 ghz w amd ryzen master, wszystko spoko przy voltage 1,35 wyszło stabilnie cinebenchem (20) no i sprawdzam occt odpalam mija kilka minut a occt temp ok.65 czyli nawet nawet a w amd ryzen master ponad 90C i to po kilku minutach więc wyłączyłem. Dodam jeszcze że za pierwszym razem to sobie odpaliłem test occt na godzine i monitor wyłączyłem potem coś mnie natchnęło i odpalam a tu czarny ekran i restart to spróbowałem jeszcze raz tym razem patrząc na temperatury i wyszło coś takiego. Trochę poczytałem na necie i znalazłem https://pclab.pl/news73291.html taki wpis tylko jest tam napisane że zawyżanie temperatur nie obejmuje tego modelu (a może jednak). Nie ukrywam że zależało mi na 3,8 lecz odpuściłem i spróbowałem 3,7ghz przy 1,225 tym razem wszystko spoko znowu temperatura wyższa w amd ryzen master i unormowała się gdzieś w okolicach 75C oczywiście w occt o wiele niższa, tylko że w occt miałem potem jakiś error ale komp się nie wyłączył więc nie wiem o co chodzi. Podsumowując, który program się myli a może to normalne dodam że nigdy się w oc nie bawiłem ale ze względu na tę opcję postanowiłem spróbować. Osobiście zastanawiam się czy może to być wina że test occt robiłem z poziomu tego ryzen mastera a nie że w biosie coś tam zamieniałem. Ramy ustawione fabrycznie 3000mhz@CL16 także chyba nie ich wina.

Edit: konkretnie to ten error to: error detected po 4 minutach go mam, mam też jakieś wykresy ale kompletnie nic mi to nie mówi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi