Skocz do zawartości
basket4rap

Podkręcanie 1800X na MSI B450 (łopatologicznie)

Rekomendowane odpowiedzi

Złożyłem niedawno nowy komputer i chciałbym podkręcić procesor ze standardowego 3.6 do 4.0 na MSI B450 Carbon. Pamięci chodzą w porządku na Profilu2 XMP 3200Mhz.

Jestem pod tym względem laikiem, gdyż nie próbowałem tego kiedykolwiek i w sumie wolę zapytać jak to dobrze zrobić tutaj, tj. jak, gdzie i jakie konkretne wartości wbić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie najważniejsze, jakie masz chłodzenie? Na stockowym nie bardzo jest sens to w ogóle ruszać, bo zyskasz w najlepszym przypadku 100mhz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie najważniejsze, jakie masz chłodzenie? Na stockowym nie bardzo jest sens to w ogóle ruszać, bo zyskasz w najlepszym przypadku 100mhz.

 

Fortis 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrujesz się w programy HWINFO64, do śledzenia temperatury pod CPU tdie i napięcia procesora pod CPU core voltage. Do testowania stabilności prime95.

Następnie podnosisz napięcie 1,4v i taktowanie na 4000mhz. Testujesz w prime95 stabilność, jak się wysypie komputer podnosisz napięcie, jak jest ok przez minimum godzinę zapisujesz jako profil OC i obniżasz napięcie ile się da, aż do skutku powtarzasz jedną i drugą czynność. Max napięcie dla Ryzena 24/7 to 1,425. Temperatura 75C.

Każdy procesor jest inny i wymaga miareczkowania napięcia do danego taktowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam po prostu opcji wpisania nowego napięcia, jedynie z override albo offset mode? Które lepiej wybrać i co wbić w tej sytuacji?

 

47bba7361b5c95f0.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej, zwłaszcza na początku zabawy z OC wybrac opcję override, dzięki czemu ustawiasz napięcie na sztywno.