Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

gwiazdorek88

Jak nagrywać kamerą? Jakie tryby najlepiej stosować?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest tu ktoś kto zechciałby się podzielić wiedzą, doświadczeniem w kwestii filmowania? ( Jestem amatorem i robię wszystko głównie na własny użytek ). Moja wiedza w tej kwestii jest raczej kiepska dlatego chciałbym się Was doradzić jak to powinno wyglądać aby osiągnąć jak najlepsze efekty.

 

Mam 3 kamery: Canon Legria HF R67, oraz dwie kamery sportowe SJCAM M20 i Eken H8 Pro.

 

Chcę te kamery wykorzystać do nagrań prezentacji swojego zespołu, nagrania będą w pomieszczeniu przy średnim oświetleniu ( wiem że jakoś nie będzie powalała ) potem chciałbym zmontować z takiego materiału film w jakości Full HD z zastosowaniem czasem Slow-Motion. Jeśli chodzi o sklejanie, wycinanie itp. to jakoś sobie z tym radzę, potem ma to być opublikowane na kanale YT. Co do dźwięku to będzie dźwięk cyfrowy prosto z miksera, do tego delikatnie chciałbym też wkomponować dźwięk z Canona aby dodać nagraniom więcej naturalności.

 

Specyfikacja tych kamer w kwestii rozdzielczości:

 

SJCAM M20:

4K @24fps (3840*2160)

2K @30 fps (2560*1440)

1080P @60fps (1920*1080)

720P @120fps (1280*720)

 

Eken H8 Pro

4K @ 30fps (3840*2160 pikseli)

2.7K @ 60fps (2704*1524 pikseli)

1080p @ 120fps (1920*1080 pikseli)

1080p @ 60fps (1920*1080 pikseli)

720p @ 200fps (1280*720 pikseli)

 

Canon Legria HF HR67

1920 x 1080 (35 Mb/s) MP4 (H.264)

1920 x 1080 (28 Mb/s) AVCHD

1920 x 1080 (24 Mb/s)

1920 x 1080 (17 Mb/s)

1440 x 1080 (5 Mb/s)

1280 x 720 (4 Mb/s)

 

 

Teraz pytania :)

 

1. Czy w kamerach sportowych lepiej wybrać format MOV czy MP4?

2. Który tryb dla kamer sportowych będzie lepszy do późniejszej obróbki? Np. M20 - 1080p - 60fps / H8 Pro 2.7K - 60fps?

3. W canonie lepiej stosować AVCHD jeśli to ma być poddane później obróbce?