Forum PCLab.pl: Elex 2 - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Elex 2 Życzenia

#1 Użytkownik jest niedostępny   Lohater 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16
  • Dołączył: So, 02 Lip 11

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 15:43

Witajcie,
Co chcielibyście widzieć w kontynuacji wspomnianej gry?
Ja jako miłośnik Gothic (1 i 2 bo reszta+ Riseny to porażka) z chęcią powitałbym pierwotne ustawienia takie jak:
- możliwość pobicia każdego NPC, a nie tylko zabicia jak w podstawce.
- możliwość odbierania przeciwnikom broni, co często w Elex było niemożliwe.
- system "strachu" jak w G1. Piękne było spuścić strażnikowi łomot, a przy kolejnym rozrabianiu takowy udawał, że tego nie widzi i podziwiał "pogodę". Albo gdy prosty kopacz widząc np. golema dawał drapaka rozumiejąc różnicę sił.
- Powrót do trudniejszej nawigacji, czyli braku GPS do każdego celu misji czy przedmiotu a raczej bazowanie na opisach.
- Usunięcia idiotycznych opłat przy craftingu, np. wykuwam topór i za to płacę? Komu, samemu sobie czy kowadło pobiera opłaty? Wydaje mi się, że gdy już mam materiały i umiejętności, tworzyć własnoręcznie powinienem móc za darmo...
- Usilnienia mechów bo trochę głupawe było gdy mogłem taką górę stali i pancerza ustrzelić z łuku...
- Rozwinięcia magii, gdyż w mojej opinii rodzajów zaklęć powinno być więcej.
- Przywrócenia pewnego rodzaju szermierki, gdy po wciskaniu ataku w różnych kierunkach uzyskiwało się fajne kombinacje zamiast prostego klikania myszką.

A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?

Ten post był edytowany przez Lohater dnia: 21 Kwiecień 2019 - 20:49


#2 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13053
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 16:18

Mniej drewna.

#3 Gość_Abiiii_*

  • Grupa: Goście

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 16:38

Lepszy system walki.

#4 Użytkownik jest niedostępny   krzyhu923 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 19
  • Dołączył: Cz, 31 Maj 18

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 16:45

Ciekawe postacie.

#5 Użytkownik jest niedostępny   lis22 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1932
  • Dołączył: Wed, 17 Lis 10

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 17:21

Nie chciałbym zobaczyć "Elexa 2" ;)

#6 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13053
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 17:26

Zasmucę Cie. 3 też ma być.

#7 Użytkownik jest niedostępny   Lohater 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16
  • Dołączył: So, 02 Lip 11

Napisany 21 Kwiecień 2019 - 21:04

Ja także nie byłem początkowo nastawiony pozytywnie do ELEX`a, bo nie przepadam za łączeniem fantasy i SF, ale zaryzykowałem, i nie żałuję. Widać było w tym rękę "Piranii". Chociażby w kładzeniu lachy na szczegóły (animacja wody, odlatywanie trupów gdy się na nie najdzie), a większy nacisk na fabułę.

Domyślam się jednak że nie doczekam się prawdziwej kontynuacji Gothic, więc zadowalam się tym co jest, a ELEX jednak mnie wciągnął, w przeciwieństwie do Risen, czy Arcanii.

Myślę, że w 2 mogliby też pomyśleć o większej ilości frakcji. Co do do zarzutu "drewna", to właśnie mogłoby iść w parze z rozbudowaniem szermierki, coś właśnie na wzór G1 i G2. Zapewne niektórzy pamiętają, że gdy np. za szybko kliknęło się kolejny atak, to postać się blokowała na dwie sek. co często decydowało o losie starcia. Tylko oczywiście fajnie byłoby aby nie było podpowiadaczy HUD (teraz kliknij w lewo...) bo każdy kto się wciągnie sam wyczuje system :)

Ten post był edytowany przez Lohater dnia: 21 Kwiecień 2019 - 21:05


#8 Użytkownik jest niedostępny   Alejajca 

  • Wykształciuch z III RP
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32044
  • Dołączył: Wed, 25 Maj 05

Napisany 22 Kwiecień 2019 - 11:10

Zobacz postLohater, o 21 Kwiecień 2019 - 16:43, napisał(a):

Witajcie,
Co chcielibyście widzieć w kontynuacji wspomnianej gry?
Ja jako miłośnik Gothic (1 i 2 bo reszta+ Riseny to porażka) z chęcią powitałbym pierwotne ustawienia takie jak:
- możliwość pobicia każdego NPC, a nie tylko zabicia jak w podstawce.
- możliwość odbierania przeciwnikom broni, co często w Elex było niemożliwe.
- system "strachu" jak w G1. Piękne było spuścić strażnikowi łomot, a przy kolejnym rozrabianiu takowy udawał, że tego nie widzi i podziwiał "pogodę". Albo gdy prosty kopacz widząc np. golema dawał drapaka rozumiejąc różnicę sił.
- Powrót do trudniejszej nawigacji, czyli braku GPS do każdego celu misji czy przedmiotu a raczej bazowanie na opisach.
- Usunięcia idiotycznych opłat przy craftingu, np. wykuwam topór i za to płacę? Komu, samemu sobie czy kowadło pobiera opłaty? Wydaje mi się, że gdy już mam materiały i umiejętności, tworzyć własnoręcznie powinienem móc za darmo...
- Usilnienia mechów bo trochę głupawe było gdy mogłem taką górę stali i pancerza ustrzelić z łuku...
- Rozwinięcia magii, gdyż w mojej opinii rodzajów zaklęć powinno być więcej.
- Przywrócenia pewnego rodzaju szermierki, gdy po wciskaniu ataku w różnych kierunkach uzyskiwało się fajne kombinacje zamiast prostego klikania myszką.
A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?

- bijatyka z każdym? Po co?
- zabierając pokonanym broń, bez obecnej blokady w mig staniesz się bogaczem. I w połowie gry będziesz drapał się po głowie/zadku zastanawiając się co z tą kasą robić. Tak było choćby w Gothic 3.
- system strachu? Chcesz zrobić najazd i okraść wszystko co nie jest trwale przytwierdzone do podłoża? Po co?
- system nawigacji bez punktu na mapie to ciekawy pomysł, ale winien być jako opcja a nie jako domyślne ustawienie.
- opłata przycraftingu jest celowa, ma usuwać gotówkę z gry i uniemożliwiać łatwe zdobycie bogactwa.
- Mechy są nieźle zbalansowane, mogłyby mieć nieco lepsze AI bo często się klinują, przez co łatwo je wtedy ubić. Jeśli chcesz coś poprawiać - winni usunąć "samosterujące"kamienie rzucane np. przez trolle.
- magia - to nie klasyczny Gothic, nie ta epoka/planeta. Chociaż nie powiem, właśnie ubogość magii powodowała, że nie przystępowałem do Berserkerów.

do natychmiastowej poprawy:
- system twarzy, mimiki postaci.
- drętwość dialogów - tego nie szło słuchać, czytać, to się klikało licząc na to, że się nie zaśnie przed końcem rozmowy.
- interakcje pomiędzy kompanami pozostawionymi w bazie. Kto grał w serie "Dragon Age", "Pillars of Eternity", Divinity Original Sin", gdzie mamy możliwość podróży z kilkoma kompanami, ten wie o czym mówię. Te przekomarzania, docinki znacząco umilają podróż pomiędzy lokacjami/misjami.
- więcej zadań pobocznych, choćby ubić i przynieść trochę mięsa, które co jakiś czas pojawiają się u sklepikarzy/barmanów.
- więcej unikalnej broni i wyposażenia, by chciało się eksplorować świat w poszukiwaniu artefaktów.

Na pewno nie ruszałbym mechaniki walki - właśnie ta drętwość ruchów powoduje, że czuje się klimat Gothic.

#9 Użytkownik jest dostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13193
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 22 Kwiecień 2019 - 12:14

Zobacz postLohater, o 21 Kwiecień 2019 - 16:43, napisał(a):

A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?


Zobacz postlis22, o 21 Kwiecień 2019 - 18:21, napisał(a):

Nie chciałbym zobaczyć "Elexa 2" ;)


Hehe :lol2: :thumbup:

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 22 Kwiecień 2019 - 12:15


#10 Użytkownik jest niedostępny   Lohater 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16
  • Dołączył: So, 02 Lip 11

Napisany 30 Kwiecień 2019 - 23:07

Po co bójka z każdym Chociażby po to aby NPC którzy się brzydko odzywają mogli dostać po gębie a nie od razu być zabijani:)
I nie uważam aby w poprzednich odsłonach było drętwo, w walce właśnie trzeba było działać z wyczuciem gdyż na przykład szybkie naciskanie myszą często kończyło się blokadą postaci. Gorzej natomiast było z kamerą, na przykład w walce z goblinami które biegały dookoła i Bezi nie nadążał z odwracaniem się. Ogólnie chodzi mi o to aby walka nie ograniczała się do bezmyślnego naciskania myszy, a do współdziałania z klawiaturą.
Co do zabierania broni pokonanym to w Gothic 2 na przykład załatwili to w ten sposób, że większość NPC posiadała jakieś taniochy w stylu prosty miecz albo albo zardzewiały itp. dzięki czemu nie zarabiało się na nich zbyt dużo

#11 Użytkownik jest niedostępny   frog67 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 336
  • Dołączył: Pt, 27 Sie 10

Napisany 01 Maj 2019 - 01:43

-Większa ilość pancerzy do wyboru
(szczególnie kiedy chcemy byc bezfrakcyjni)
-Większa ilość broni

(Myśle że tu dużo lepszy był choćby Two Worlds2 od Elexa, a tam było mase świetnych zestawów i do tego super wyglądających, czy kozacko designerskich broni)

-Większa ilość przeciwników, mutantów (obcych?)

-Lepszy balans pomiędzy broniami w zwarciu a dystansowymi, jak już rozwinęlismy postać to się okazywało że miecze i topory ssają i to mocno w porównaniu do łuków i karabinów.

-większe konsekwencje naszych decyzji, jeśli dołączyliśmy do jakiejś frakcji to zapomnijmy że dla innych zrobimy jakieś zadania również sprzedawcy mogli by na nas krzywo patrzeć i odmówić handlu albo dać wyższe ceny.

-lepiej działający jetpack, postać nie wzlatuje do góry a my nadajemy kierunek, a nie że lekko do przodu i nie mamy na to wpływu

#12 Użytkownik jest dostępny   Azazell 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9323
  • Dołączył: Pt, 25 Mar 05

Napisany 01 Maj 2019 - 10:25

Elex 1 to bardzo dobra gra. Lecz ma swoje minusy względem Gothica. Mało charakterystyczne postacie poboczne i raczej ciężko kogoś polubić tak jak niegdyś pokochaliśmy Lestera, Diego itp. Dlatego właśnie powinni pod tym kątem popracować.

I to tyle ;).

#13 Użytkownik jest niedostępny   Alejajca 

  • Wykształciuch z III RP
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32044
  • Dołączył: Wed, 25 Maj 05

Napisany 01 Maj 2019 - 11:17

Atakowanie bronią białą Albów jest efektownie... krótkie, nie mamy szans podejść wystarczająco blisko.
Porównanie do Two Worlds 2 jest nietrafione, tam każda klasa broni jak i magia były w miarę dobrze zbalansowane. Inna rzecz, że sama mapa i system eksploracji był cholernie upierdliwy.
Co do pancerzy i broni - fanowski Community Patch do gothic 3 wprowadzał ciekawą kwestię wyposażenia frakcyjnego - w zbroi buntownika nie szło wejść do miasta orków bez polowania na bezimiennego. To samo ze zbroją od orków i próbą wejścia do obozów buntowników. W Elex tego brakuje, straże mogłyby obić nas i zabrać zakazane rzeczy.
Co do jetpacka - czasami to bardziej wkurza niźli pomaga, tym powinno się sterować

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych