Forum PCLab.pl: TP-Link Archer T2UH nie może połączyć się z siecią 5GHz - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

TP-Link Archer T2UH nie może połączyć się z siecią 5GHz

#1 Użytkownik jest niedostępny   Lypton 

  • hardkorowy casual
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14094
  • Dołączył: Wt, 14 Gru 04

Napisany 23 Kwiecień 2019 - 19:41

Otóż mam taki problem - karta sieciowa TP-Link Archer T2UH nie jest w stanie połączyć się z siecią wi-fi w paśmie 5GHz, generowaną przez ten standardowy modem od UPC - Connect Box. Widzi ją, ale każda próba połączenia kończy się niepowodzeniem. Próbowałem kanałów ustawianych na sztywno, nic to nie dało. Nie jest to raczej kwestia odległości, bo modem znajduje się w tym samym pokoju, jakieś 3m od peceta. Nie wydaje mi się, żeby była to wina samego modemu, bo smartfon z siecią 5 GHz łączy się bezproblemowo i wyciąga dwukrotnie wyższe prędkości pobierania względem pasma 2,4 GHz. System to Win 10, stery do karty oczywiście najnowsze. Z góry dziękuję.

#2 Użytkownik jest niedostępny   freetu 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 23
  • Dołączył: Pn, 12 Lip 10

Napisany 24 Kwiecień 2019 - 19:19

Miałem zakładać temat, a tu taka niespodzianka.
Również mam kartę sieciową od TP-Linka - TP-Link Archer T2U i także od kilku dni ( chyba od około 10 dni) nie mogę się połączyć z siecią 5ghz, mimo że nic w komputerze nie zostało zmienione a wcześniej od roku bez problemu się łączyłem z siecią UPC propagowaną z routera ConnectBox.
Opiszę sytuację u mnie.
Karta łączy się z siecią 2,4 ghz, natomiast nie łączy się z siecią 5ghz. Gdy podłącze kartę do innego komputera (na którym także wcześniej się łączyło) jest inna sytuacja. Karta bez problemu łączy się z siecią 5ghz zrobioną z telefonu czy też z innego urządzenia. Inne urządzenie (laptop), które posiada własną wbudowaną kartę sieciową łączy się z siecią 5ghz bez problemu. Kupiłem dziś identyczny model karty (bo infolinia UPC twierdziła że to problem z moim urządzeniem) i on także ma problem z połączeniem. Próbowałem resetować do ustawień fabrycznych router, zmieniałem nazwy sieci, zmieniałem hasło, ustawiałem kanały na sztywno - nic nie pomogło.
Zadzwoniłem zatem dziś ponownie na infolinię UPC, miły pan potwierdził że widzi moją kartę (chyba chodziło mu że dobija się do routera), jednak nie ma jakby połączenia zwrotne (nie pamiętam dokładnie jak to nazwał) po czym stwierdził że to problem ze sterownikami (być może producent wypuścił aktualizację) bądź samym urządzeniem. Napomniałem że identyczna sytuacja jest na zupełnie nowej karcie, a sterowniki się nie zmieniły, bo producent nic nowego nie wydał a do tego dokonywałem także ich reinstalacji. W takim razie powiedział że coś musi generować zakłócenia, które uniemożliwiają tej karcie sieciowej poprawnie łączyć się z routerem.
Na sieciach się niestety nie znam zbytnio, ale wydaje mi się, że skoro identyczny problem występuje na drugim takim urządzeniu to problem nie leży po stronie karty, sterownika czy mojego komputera.
Czy to co powiedział konsultant o tych zakłóceniach jest możliwe? Co mogę zrobić w zaistniałej sytuacji? Gdzie może leżeć problem?

#3 Użytkownik jest niedostępny   agent_x007 

  • Mad man with a box
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 13961
  • Dołączył: Cz, 19 Mar 09

Napisany 24 Kwiecień 2019 - 19:32

@freetu Oczywiście jeżeli na tej samej częstotliwości masz więcej niż jedną sieć w pobliżu, mogą one wpływać na siebie nawzajem.
Użyj programu sprawdzającego sieć Wi-Fi w pobliżu (możesz do tego użyć np. telefonu) i sprawdź jakich używają kanałów, oraz jaką mają siłę sygnału w twoim domu.

Jak dla mnie to jednak problem z ustawieniami po stronie routera (bo karta jako taka łączy się z innymi sieciami Wi-Fi).
Szerokość kanału (22/40MHz 80MHz), jego numer (5GHz ma możliwość wchodzenia na tzw. DFS ale nie wiem czy są one dla Ciebie dostepne), albo coś na poziomie firmware'a (może była aktualizacja oprogramowania na routerze ?).

@Lypton Próbowałeś zmieniać port USB ?
Jak karta zachowuje się na innym komputerze ?

PS. Reset "ConnectBoxa" był ?

#4 Użytkownik jest niedostępny   freetu 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 23
  • Dołączył: Pn, 12 Lip 10

Napisany 24 Kwiecień 2019 - 21:21

@agent_x007 dzięki za odpowiedź.
Więcej niż jedna sieć 5ghz jest na pewno. Są ich dokładnie 6 łącznie z moją. Rozumiem że moga być zakłócenia, ale w teorii mogłyby być aż takie że uniemożliwiają mi łączenie się z moja siecią? (to już pytam jak jest w teorii, z ciekawości)

Generalnie po tym jak opisałem swój problem to poszperałem jeszcze w googlach i trafiłem na forum UPC. Tam znalazłem przyczynę swojego problemu. Bug w najnowszej wersji FW routera... Wiele osób ma taki problem jak ja, co ciekawe wszyscy którzy się tam wypowiedzieli, mają sprzęt TP-Linka.
https://forum.upc.eu...-unread-message
Trzeba czekać aż wydadzą nowy FW lub ew. jedna osoba w tym temacie oferuje możliwość wgrania nowszego FW, niedostępnego dla wszystkich, będącego w fazie testów. Kilka osób już go dostało i potwierdziło że problem nie występuje. Zgłosiłem się tam także i teraz czekam. Dam znać czy u mnie pomogło.

Ten post był edytowany przez freetu dnia: 24 Kwiecień 2019 - 21:24


#5 Użytkownik jest niedostępny   Lypton 

  • hardkorowy casual
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14094
  • Dołączył: Wt, 14 Gru 04

Napisany 25 Kwiecień 2019 - 09:56

Zobacz postagent_x007, o 24 Kwiecień 2019 - 20:32, napisał(a):

@Lypton Próbowałeś zmieniać port USB ?
Jak karta zachowuje się na innym komputerze ?

PS. Reset "ConnectBoxa" był ?

Nie próbowałem z innym portem, na innym kompie też nie, router resetowałem. Jak wyżej, najprawdopodobniej jest to wina softu Connect Boxa, nie zakładałem tego, bo smartfon łączył się bez problemu.

Update: aktualizacja softu pomogła. Net trzy razy szybszy niż na 2,4 GHz.

Ten post był edytowany przez Lypton dnia: 25 Kwiecień 2019 - 16:58


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych