Skocz do zawartości
vogelvogelvogel3

Dostęp do kamery IP z zewnątrz DDNS/VPN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Mam kamerę IP do której no dostęp jest wiadomo jak jestem w domu połączony ze swoim WiFI- ale chciałbym mieć dostęp do kamery z innego miejsca z innego internetu, będąc za granicą itp. I tutaj pytanie bo normalnie użyłbym DDNS, ale kamera nie ma funkcji wprowadzenia tam tego DNS/DDNS i pytanie co zrobić, jakaś inna metoda?

 

 

 

Czy stworzenie serwera VPN byłoby tutaj rozwiązaniem? Jeśli tak to trzeba do tego jakiś specjalny Router? Czy komputer jakiś trzymający taki serwer musi być cały czas włączony? Jak to wygląda bo nigdy tego nie robiłem i nie znam się na tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DDNS ustawiasz na routerze, a nie kamerze. Jeżeli router posiada taką funkcję, to jesteś ustawiony, bo wystarczy potem przekierować odpowiedni port lub porty na kamerkę i gotowe. Lepszym rozwiązaniem zamiast przekierowania portów na kamerę było by faktycznie zastosowanie VPNa i wtedy łączyłbyś się ze wszystkim w sieci LAN normalnie.

VPN też często można postawić na routerze.

Jeżeli router na to nie pozwala, to możesz wykorzystać na przykład RaspberryPi do obu funkcji.

Tak, urządzenie hostujące VPN musi być włączone cały czas. W wypadku DDNS aktualizacja następuje dopiero w chwili zmiany adresu IP, ale i to warto mieć odpalone zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie, masz publiczny adres IP (zmienny lub stały)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DDNS ustawiasz na routerze, a nie kamerze. Jeżeli router posiada taką funkcję, to jesteś ustawiony, bo wystarczy potem przekierować odpowiedni port lub porty na kamerkę i gotowe. Lepszym rozwiązaniem zamiast przekierowania portów na kamerę było by faktycznie zastosowanie VPNa i wtedy łączyłbyś się ze wszystkim w sieci LAN normalnie.