Skocz do zawartości
luko

Brother DCP-J105

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poproszę o pomoc w następującej sprawie... drukarka spisywała się do niedawna bardzo dobrze, ze względu na rozsądną cenę tuszy używałem wyłącznie oryginalnych.

Ok. 2 tyg. temu wymieniałem czarny atrament, a w ub. tygodniu puściłem trochę stron tekstu i niestety każda następna strona wyglądała coraz gorzej. Poszło parę czyszczeń (z poziomu sterownika; standardowych i zaawansowanych) - nic nie pomogło. Właściwie przestała w ogóle drukować na czarno. Myśląc, że może trafił się wadliwy tusz, zdecydowałem się na zakup nowego. Wczoraj wymieniłem, niestety sytuacja bez zmian.

Najmniej podejrzewam zapchanie głowicy, ze względu na używanie tylko oryginałów, poza tym, pogorszenie nastąpiło podczas drukowania, a nie znam się na tyle na tego typu sprzęcie, aby szukać przyczyny jeszcze gdzieś indziej.

Żadnych niepokojących komunikatów na wyświetlaczu nie widzę. Drukarkę użytkuję 4 lata.

 

Co jeszcze mogę sprawdzić/zrobić, aby przywrócić ją do należytego działania?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą tuszu, kiedy ostatnio drukowałeś? Ile było przerwy? Tydzień, dwa, może dłużej? Jesteś w stanie sobie przypomnieć?

 

Mogło się zdarzyć, że tusz zasechł na głowicy. Wysoka temperatura temu sprzyja, a ostatnio jest ciepło. Czyszczenie powinno pomóc. Nie ma żadnej poprawy? A jak inne kolory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czarno drukuję mniej więcej raz na tydzień. Niewiele drukuję (1-2 str.), ale zawsze... prędzej bym się spodziewał zaschnięcia któregoś z kolorów CMY, bo w kolorze puszczam zdecydowanie rzadziej; tymczasem kolory drukuje bez zarzutu.

Czyszczenie nie pomaga... nie wiem ile razy trzeba to puścić, ja czyściłem 1 x Standardowe i chyba 3 x Zaawansowane ustawiając tylko na "black".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi