Forum PCLab.pl: Jak być rano wyspany i w pełni sił do pracy? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Jak być rano wyspany i w pełni sił do pracy? No właśnie jak...? Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   Barceloniak11 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2074
  • Dołączył: Nd, 09 Sie 09

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:14

Niedawno zacząłem pracę w biurze w pewnej firmie. Niestety nie mogę się przyzwyczaić do wstawania o 6:30 (mam na 7:30). Nie ważne czy pójdę spać o 22 czy o 24, rano przed pójściem do pracy jak i połowę dnia w pracy jestem senny i przymulony, bez chęci do życia. Śniadania jem, kawa nic nie daje. Jedynie pobudka o 8 lub później sprawia, że czuję się dobrze. Co może mi pomóc w takiej sytuacji? Jak wy sobie radzicie ze wczesnym wstawaniem i sennością poranną? Zapraszam do dyskusji.

#2 Użytkownik jest niedostępny   prystek@ 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10
  • Dołączył: Wed, 15 Maj 19

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:18

Zobacz postBarceloniak11, o 12 Czerwiec 2019 - 12:14, napisał(a):

Niedawno zacząłem pracę w biurze w pewnej firmie. Niestety nie mogę się przyzwyczaić do wstawania o 6:30 (mam na 7:30). Nie ważne czy pójdę spać o 22 czy o 24, rano przed pójściem do pracy jak i połowę dnia w pracy jestem senny i przymulony, bez chęci do życia. Śniadania jem, kawa nic nie daje. Jedynie pobudka o 8 lub później sprawia, że czuję się dobrze. Co może mi pomóc w takiej sytuacji? Jak wy sobie radzicie ze wczesnym wstawaniem i sennością poranną? Zapraszam do dyskusji.

problemy dzisiejszej mlodziezy - problem ze wstawaniem echh

#3 Użytkownik jest niedostępny   wojtzuch 

  • Nieuzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7628
  • Dołączył: Nd, 01 Gru 02

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:25

Zobacz postprystek@, o 12 Czerwiec 2019 - 13:18, napisał(a):

problemy dzisiejszej mlodziezy - problem ze wstawaniem echh



Każdemu inaczej wydziela się i zanika melatonina. (I żebyś wiedział, że z tego właśnie powodu młodzież znacznie gorzej znosi ranne wstawanie – statystycznie rzecz biorąc, oczywiście – niż choćby pierwszoklasiści). Niezależnie od tego każdy ma inny punkt, w którym jego możliwości intelektualne i psychomotoryczne są największe. Jeśli jesteś takim skowronkiem, to zacznij spać od drugiej do dziesiątej i pracować umysłowo wieczorem, będziesz miał porównanie.

Tak czy inaczej, duży wpływ na jakość snu (i nie tylko) ma natężenie światła w pokoju. Ja bez maski (a czasem także bez zatyczek) się nie kładę. Wskazane są też nieprzepuszczające światła zasłony. Niezgodności cyklów coś takiego nie usunie, ale kto wie, może trochę pomoże.

Ten post był edytowany przez wojtzuch dnia: 12 Czerwiec 2019 - 12:29


#4 Użytkownik jest niedostępny   Trepcia 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 525
  • Dołączył: Pn, 07 Lut 05

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:26

Organizm potrzebuje czasu aby sie przyzwyczaic. Dla porównania, w tygodniu wstaje o 4:45 i jestem wyspany.

#5 Użytkownik jest dostępny   Wpotrzebie2017 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2113
  • Dołączył: Wt, 08 Sie 17

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:29

To tak jak na nockach, pierwsze 2 tygodnie śpisz o drugiej w pracy, a potem spokojnie robisz do szóstej.

#6 Użytkownik jest dostępny   mag_zbc 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1858
  • Dołączył: So, 28 Cze 08

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:51

Zobacz postBarceloniak11, o 12 Czerwiec 2019 - 13:14, napisał(a):

kawa nic nie daje.

Kawę zalewasz wodą? Typowy błąd nowicjusza, ja kawę zalewam mieszaniną Red Bulla i denaturatu w proporcjach około 60:40

Zobacz postBarceloniak11, o 12 Czerwiec 2019 - 13:14, napisał(a):

Jedynie pobudka o 8 lub później sprawia, że czuję się dobrze

Przestaw zegarek o 2 godziny, tak żeby o 6:30 twój wskazywał 8:30. Wtedy nastawiasz sobie budzik elegancko na 8:30, problem z głowy

Zobacz postprystek@, o 12 Czerwiec 2019 - 13:18, napisał(a):

problemy dzisiejszej mlodziezy - problem ze wstawaniem echh

Niedawno skończyłem 40 lat. Jestem menedżerem w średniej firmie. Produkujemy pod Łodzią zabawki z azbestu. Naszymi pracownikami są 9-letni niewolnicy. Płacimy im w chłoście.

Zacząłem pracować w latach 90-tych. Zarobki były kwestią drugorzędną. Jedliśmy doświadczenie, piliśmy prestiż. Kurtek nie nosiliśmy w ogóle. Jeśli ktoś kiedyś marzł, to znaczyło, że za mało pracuje i był wyrzucany z miasta. Pracowaliśmy po 16 godzin dziennie, 22 godziny dziennie, 38 godzin dziennie.Przez całe dni, wieczorami, cztery dni w jeden dzień, bez weekendów przez 17 lat. Chłonęliśmy to. Czuliśmy, że otwierają się przed nami ścieżki dla wielkich karier. W McDonalndsach piliśmy fryturę na 70 zmianie, w Unileverze kolega przez dekadę jechał na amfie i nie przespał ani jednej nocy.

Nie będę się rozpisywał o nielojalności millenialsów, o ich lenistwie i roszczeniowości. O tym, że wychodzą z lokomotywy, kiedy skończy ims się czas pracy. Za moich czasów maszyniści w lokomotywach jeździli przez 4 miesiące non stop pijąc tylko własny mocz i żując liście koki. Jak się przytrafiła katastrofa kolejowa, to pasażerowie sami naprawiali skład i trakcję i pchali pociąg dalej.Millenialsi uważają, że firmy nie wykorzystają ich potencjału. My w 1991 w korpo sprzedawaliśmy powierzchnie reklamowe, po godzinach w tej samej firmie czyściliśmy toalety własnymi ubraniami, a nocą układaliśmy bruk, który sami pozyskiwaliśmy w kamieniołomach o 19.00 w Wigilię łupiąc skały pejdżerami. Millenialsi narzekają, że mają wolne komputery. My w 1992 sporządzaliśmy raporty przychodowów za pomocą patyczków do bierek, wyniki wycinaliśmy sobie na plecach spinkami do mankietów zrobionymi ze zszywek.

Millenialsi najmniej wymagają od siebie. A ich dzieci pewnie nie będą nawet chciały pracować bez wypłaty.

#7 Użytkownik jest dostępny   Above 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12430
  • Dołączył: Pt, 08 Kwi 05

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 12:54

Przede wszystkim w ciągu dnia duzo ruchu i jak najmniej słodyczy . Paradoksalnie jesli sie mniej ruszamy i duzo jemy szczególnie śmieciowe jedzenie tym gorzej potem ze snem i ogólnym samopoczuciem. Sam tez dobrze o tym wiem i niestety ciężko mi sie stosować ale próbuję :E

#8 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14219
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 13:25

Bzdury.
Jem cały dzień,zero ruchu i o 20 zasypiam jak dziecko.

#9 Użytkownik jest niedostępny   Mante 

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6
  • Dołączył: Wt, 04 Cze 19

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 14:06

Z tym jedzeniem słodyczy i piciem słodkich napojów to PRAWDA w 100%. Kiedyś dużo jadłem słodkiego i piłem pepsi litrami dziennie, wysoki wzrost cukru uderza do mózgu i człowiek staje się senny i przymulony.Spałem również w dzień i tak mam do teraz jeśli przedawkuje cukier( Nie jestem cukrzykiem, cukier mam w normie) Na własnym doświadczeniu przekonałem się ze cięzko było mi wstać rano oraz ogarnąć się do roboty. To również kwestia przyzwyczajenia, to tak samo ze sraniem i sikaniem - robisz bo musisz. Powodzenia

#10 Użytkownik jest niedostępny   wojtzuch 

  • Nieuzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7628
  • Dołączył: Nd, 01 Gru 02

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 14:28

Zobacz postODIN85, o 12 Czerwiec 2019 - 14:25, napisał(a):

Bzdury.
Jem cały dzień,zero ruchu i o 20 zasypiam jak dziecko.



Problemy ze snem ma niemal połowa populacji. Skądinąd ludzie różnie reagują na wysiłek: ja po bardzo intensywnym squashu szybko nie zasnę, a niektórzy – na odwrót. To samo dotyczy jedzenia: ja krótko przed snem jeść nie mogę, a na przykład wujek i kolega muszą się nażreć.

Ten post był edytowany przez wojtzuch dnia: 12 Czerwiec 2019 - 14:29


#11 Użytkownik jest niedostępny   larry.bigl 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11880
  • Dołączył: Pn, 22 Gru 08

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 15:02

Zobacz postODIN85, o 12 Czerwiec 2019 - 14:25, napisał(a):

Bzdury.
Jem cały dzień,zero ruchu i o 20 zasypiam jak dziecko.

Poziom cukru we krwi w normie?;)

Ja u siebie zauwazyłem, że przede wszystkim obfitość posiłków ma znaczenie. Jeśli jem tak by zaspokoić głód a nie żeby najeść się/przejeść to mam więcej energii. W innym wypadku muli mnie.
Inna kwestia to ruch, regularny, nawet zamiast samochodu wybrać rower do pracy, spacer. Mam 3,5km do roboty, chodze pieszo albo rower - pomaga. Pić dużo wody, unikam cukru w napojach.
A w kwestii kawy - polecam zamiast kawy od siebie yerbe matę, dobrze stymuluje moje pobudzenie i żywotność.
Odnośnie snu jak wyżej, unikac niebieskiego światła wieczorami, zasłony nieprzepuszczające światła (albo rolety). Warto też zainteresować się fazami snu, może budzisz się w fazie snu głębokiego.. Jeśli śpisz sam polecam Sleep As Android (przykładowo), aplikacja pomoże w wybudzaniu się w dobrej fazie snu.

Ten post był edytowany przez larry.bigl dnia: 12 Czerwiec 2019 - 15:04


#12 Użytkownik jest niedostępny   ODIN85 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14219
  • Dołączył: So, 02 Maj 15

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 15:17

Tak bo używam słodziku.

#13 Użytkownik jest niedostępny   Ford 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2479
  • Dołączył: Cz, 12 Kwi 07

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 15:53

Przez 2 lata wstawałem 5.30 a chodziłem spać o 21-22 i byłem niewyspany, zmieniłem pracę i mam na 10-11, chodze spać 3-4 i jestem wyspany jak nigdy :P Po prostu nie umiem wstawać tak wcześnie i nic z tym nie zrobię, może masz to samo.

#14 Użytkownik jest niedostępny   slawinho 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 616
  • Dołączył: Pn, 21 Lis 05

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 16:10

Tez mam problem ze wstawaniem ciężko mi jest wstać nawet na 8 rano.
Ale ja nigdy wcześniej niż 23 nie idę spać wcześniej nie usnę chyba że sie najebie aż mi sie film urwie :D.
Ale tak ma większość ludzi a ci co mówią że śpią po 4 godziny i są wyspani to fenomeny albo ściemniają.

#15 Użytkownik jest niedostępny   marcin_21 

  • Polska- Chiny Disneylandu
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1962
  • Dołączył: Pt, 30 Cze 06

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 16:24

chodzę spać koło 12, wstaję koło 6. Dla mnie optymalny układ.

#16 Użytkownik jest niedostępny   Matt91111 

  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 727
  • Dołączył: Nd, 22 Lip 12

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 17:41

Yerba mate, tylko rób sobie przerwy co 3 - 4 dni, nie ma opcji żeby nie pomogło. I poczytaj o dozowaniu żebyś się położył do łóżka wieczorem bez problemu ;)

#17 Użytkownik jest niedostępny   Ard'aenye 

  • Anty-fanboy
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 5836
  • Dołączył: Nd, 09 Lip 06

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 17:53

Od 10 lat wstaję o ~6:00 i nijak się do tego przyzwyczaić nie mogę, zawsze mam problem z wstaniem. Także nie jest to kwestia przyzwyczajenia, może bardziej organizmu.

#18 Użytkownik jest niedostępny   Spokxik 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2642
  • Dołączył: Pt, 05 Cze 09

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 22:03

Organizmu, motywacji, pracując za granicą wstawałem tuż przed budzikiem. Słyszałem go będąc już w ubikacji tak że LOL

#19 Użytkownik jest niedostępny   Áltair 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3929
  • Dołączył: Cz, 05 Maj 16

Napisany 12 Czerwiec 2019 - 22:12

Zaleca się z 2-3 godziny przed snem nie robić "ciężkich" i stresujących rzeczy, w stylu kłótnie, granie we wkurzającą grę (toksyczne community), intensywny trening, oglądanie horrorów. Ogólnie olewać wszystko, co traumatyczne. Także nie jeść nic ciężkiego, czyli pizza z frytkami, ketchupem i piwem odpada ;) Najlepsze przez snem jest słabe czerwone światło otoczenia. Warto tez zasypiać w otoczeniu zielonych kwiatków i latem przy otwartym oknie (o ile nie mieszkasz w jakimś Czarnobylu). Na drugi dzień będziesz lepiej wypoczęty.

Ten post był edytowany przez Áltair dnia: 12 Czerwiec 2019 - 22:14


#20 Użytkownik jest niedostępny   Trepcia 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 525
  • Dołączył: Pn, 07 Lut 05

Napisany 13 Czerwiec 2019 - 06:05

Zobacz postmag_zbc, o 12 Czerwiec 2019 - 13:51, napisał(a):

Kawę zalewasz wodą? Typowy błąd nowicjusza, ja kawę zalewam mieszaniną Red Bulla i denaturatu w proporcjach około 60:40


I po 15 minutach jazdy autostradą uświadamiasz sobie, że zostawiłeś samochód w garażu i lecisz z buta? :D

  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

2 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych