Forum PCLab.pl: Niska wydajność laptopa - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Niska wydajność laptopa Niska wydajność laptopa przy pracy na baterii

#1 Użytkownik jest niedostępny   VeryHotSnake 

• Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze

Napisany 15 Czerwiec 2019 - 11:36

Witam

Niecałe 5 miesięcy temu postanowiłem "odświeżyć" starego laptopa, który poprzednio należał do jednego z domowników. Model to Sony Vaio VPCF23S1E. Zakupiłem nowy dysk SSD i jako że jestem laikiem oddałem do czyszczenia do serwisu. W serwisie zainstalowali mi na swieżo Windowsa 10 i jak dotąd wszystko było ok jako że laptop cały czas był podłączony do ładowania ponieważ miał całkowicie zepsutą baterie. W ostatnim tygodniu kupiłem zamiennik baterii Greencell, które podobno są bardzo dobre, lecz po odłączeniu laptopa od gniazda drastycznie spada wydajność nawet przy przeglądaniu internetu. Poszukałem trochę w Google i na jednym z forów ktoś napisał, że instalowanie Windowsa 10 na tym modelu nie jest wskazane, ponieważ nie jest on wspierany. Nie jestem w stanie powiedzieć czy laptop pracował tak samo dobrze na zasilaczu i na oryginalnej baterii. Na stronie Sony nie można w ogóle sprawdzić czy ten model laptopa nadaje się na instalacje Windowsa 10, ponieważ nie widnieje on na liście. Dodam, że komputer był sprzedawany razem z Windowsem 7 SP1. Na początku myślałem, że może być to jakiś wirus, przeskanowałem to CCleanerem, Kasperskym, Avastem (przed kasperskym) i jakimś programem anti-malware ( nie pamiętam którym). Zainstalowałem na świeżo windowsa na wszelki wypadek i problem nadal wystepuje. Zastanawiam się czy może być to wina samego systemu operacyjnego i czy jeżeli zainstalowałbym Windowsa 7 to czy by problem zniknął. Nie chce tego jednak robić przed konsultacja z kimś kto się bardziej orientuje w temacie, bo jeżeli to nie pomoże to będę