Skocz do zawartości
tomeczek80

Niższa niż nominalna prędkość internetu

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem internet w jednej z mniejszych, lokalnych firm - skusiło mnie to że oferowali "światłowód do domu" i korzystne ceny za bardzo duże szybkości. Teoretycznie prędkość powinna wynosić 750 Mbps, ale tyle (a nawet więcej bo 800-900) osiąga tylko w Speedtescie (i to na ich własnym serwerze), natomiast realna prędkość ściągania dużych plików z sieci (np. gier czy modów na Steamie) nigdy nie przekracza 30 MB/s, czyli ponad 3x mniej niż powinna (w ustawieniach Steama nie ma żadnych ograniczeń). Nie znam się na tym i nie wiem co może być powodem (internet podłączony do komputera po kablu). Może ktoś z Was mi coś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

30MBps to 240Mbps więc w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak rzeczywiście jest, ale wydaje mi się, że spadek wydajności łącza o 30%, nawet o 50% można jakoś tłumaczyć, ale o 2/3? Poza tym to wygląda tak, jakby mieli blokadę na transfery plików (bo w Speedteście wszystko jest ok). O tym regulamin już nic nie mówi;-)

 

30MBps to 240Mbps więc w czym problem?

 

Problem w tym, że płacę za 750 Mbps;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszyscy lokalni operatorzy podłączają się do krajowej sieci szkieletowej, ograniczenie raczej jest na szkieletówce (w którą nikt prawie nie inwestuje bo nie mamy operatora narodowego) niż lokalne. w Polsce dosptępność pełnych transferów z Steam, Microsoft, itp rzędu 700-1000Mbps to wciąż pieśń przyszłości, i to raczej dekad niż lat

Edytowane przez ghs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wklej linka do umowy, pewnie dostawca zapewnia Ci prędkość DO xxx, co nie oznacza pełnej szybkości przez cały czas, taki kruczek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi