Skocz do zawartości
lyll

Zasięg neostrada - repeater?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam pytanie - chciałem sobie zwiększyć zasięg dostępu do internetu. W domu mam neostradę na routerze Sagemcom (taki biały stojący). Często jestem w budynku obok gdzie zasięg jest ale jednak bardzo słaby bo dzieli mnie od routera kilka ścian i muszę włączać dane komórkowe. Nie znam się zbytnio na sprzęcie sieciowym ale czy urządzenie zwane reapeaterem mi w tym pomoże? Taki wsadzany w gniazdko np TP-Link RE450 sprawdziłby się poprawiając zasięg? Czy to działa na takiej samej zasadzie jak wsadzany w usb xiaomi wifi repeater, że łączę się z drugą siecią (NAZWA_SIECI_PLUS) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, działa to na tej samej zasadzie. Repeater łączy się po wifi z pierwszym ruterem i dodatkowo rozgłasza swój sygnał. Także repeater montujesz na tyle daleko aby mieć w miarę dobry zasięg z niego w drugiej lokalizacji i na tyle blisko podstawowego routera by mieć w miarę doby sygnał z niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej rzucić między budynkami skrętkę i w tym oddalonym budynku postawić Access Point?

Będzie i taniej i stabilniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taki wsadzany w gniazdko np TP-Link RE450 sprawdziłby się poprawiając zasięg?
Repeater nic nie poprawia, to poprawa na niby, gdy złapie linka na 1 Mb/s to tyle będziesz miał (mimo, że sam się z nim połączysz z zasięgiem 5 kresek i drastycznie większą szybkością).