Forum PCLab.pl: Z97I restartuje przy dual channel - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Z97I restartuje przy dual channel restartuje komp gdy ram w obu slotach

#1 Użytkownik jest niedostępny   Pandusia 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 224
  • Dołączył: Pn, 25 Mar 13

Napisany 30 Czerwiec 2019 - 21:28

Cześć.

Mam pewien problem ktory nie do konca rozumiem. Takze, nie mam pojęcia czemu sie pojawił, mianowicie:

Komputer uzywalem, wszystko spoko, ale postanowilem podlaczyc wkoncu karte sieciowa do płyty "MSI Z97I GAMING AC" ktora jest w zestawie. Nic kompletnie nie odlaczalem, po prostu wymontowalem plyte i wkrecilem od spodu srubke trzymajaca karte sieciowa. Podlaczam kompa (powiem to jeszcze raz dla zrozumienia, nic nie odlaczalem, tylko wykrecilem sruby od plyty) a on mi sie nagle resetuje. Po kilku minutowym sprawdzaniu, okazalo sie, ze gdy ram znajduje sie w obu slotach, komputer sie resetuje caly czas, doslownie klikam - 3 sekundy - reset. Nawet zaden obraz sie nie pokazuje. Ale, gdy ram jest TYLKO w DRUGIM slocie, wszystko odpala bezproblemowo. Ramy sprawne bo komp odpala z kazda z nich na drugim slocie, ale gdy jest dual channel to ciagly reset.

Specyfikacja:
MSI Z97I GAMING AC
DDR3 2X8GB 2400MHZ HyperX
i5-4590
GTX 970 msi gaming
VERLO L2 500W
Samsung EVO 860 500GB

Resetowalem CMOS, probowalem dac niskie/wysokie napiecie na ram, resetowac bios, aktualizowac bios i sprawdzic czy jakims przypadkiem nie jest wygiety pin od kontrolera na socketcie - zadne z tych nie podzialalo. Dodam ze nie jestem wstanie sprawdzic rzeczy w innej konfiguracji sprzetowej. Brak mi znajomych na podobnej podstawce. Takze dziwi mnie, skad pojawil sie teraz taki problem? Bardzo prosze o jakieś rady/pomoc.

#2 Użytkownik jest dostępny   brajan007 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1020
  • Dołączył: Pn, 21 Paź 13

Napisany 30 Czerwiec 2019 - 21:46

Raz miałem taka sytuacje, u mnie okazało się że jakiś paproch siadł na piny procesora i właśnie świrował dual chanel. Ale ty nie grzebałeś z procesorem więc problem raczej gdzie indziej.
Co z 1 slotem działa na nim pamięć wgl?
w pierwszej kolejności przedmuchaj/odkurz sloty ram.
jesteś pewny, że nie zrobiłeś żadnego zwarcia? ja już raz tak jedna płytę spaliłem, bo zachciało mi się odpalać na pająka, na metalowej obudowie :mad2:

Ten post był edytowany przez brajan007 dnia: 30 Czerwiec 2019 - 21:48


#3 Użytkownik jest niedostępny   Pandusia 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 224
  • Dołączył: Pn, 25 Mar 13

Napisany 30 Czerwiec 2019 - 21:53

Ktorą kolwiek pamiec nie wloze do 1'go slotu, ciagly reset. Moze opisze to w postaci jakiegos schematu dla latwego zrozumienia:
1szy i 2ugi slot zajęty - nie dziala
1szy slot zajęty - nie dziala
2ugi slot zajety -
dziala

Bez znaczenia ktory ram wybiore.

A co do dmuchania slotu ramu, okej, sprobuje, ale czy ma to sens? Przeciez ramu nie wyciagalem przy montauz karty sieciowej.

Ten post był edytowany przez Pandusia dnia: 01 Lipiec 2019 - 13:59


#4 Użytkownik jest niedostępny   Zizu32 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2242
  • Dołączył: Pt, 02 Lip 10

Napisany 01 Lipiec 2019 - 06:05

Może wkręć z powrotem tą śrubkę? :P

#5 Użytkownik jest niedostępny   Pandusia 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 224
  • Dołączył: Pn, 25 Mar 13

Napisany 03 Lipiec 2019 - 15:10

Kupiona "nowa" płyta (tak się składa że ten sam model) i problem zniknął. Do zamknięcia!

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych