Skocz do zawartości
Agiel

Wybór NAS do domu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od razu napiszę że jestem kompletnym laikiem w tematach serwerów czy ogólnie sieci. Chciałbym stworzyć NAS z 4 dysków. Obecnie mam 2hdd 6+3TB i zaczyna brakować miejsca (głównie filmy 4k i seriale). Chciałbym to połączyć z dwoma tv. Jeden telewizor znajduje się na pierwszym piętrze, drugi na parterze. NAS stałby na pierwszym piętrze. Połączenie za pomocą kabla do obu tv.

Na obu tv filmy czy też seriale będą odtwarzane za pomocą KODI (do jednego mam nvidie shield, drugi jest na androidzie).

Z tego co wyczytałem to wystarczy mi najprostsze urządzenie które pozwoli to wszystko połączyć bo resztą zajmie się KODI.

Szukam więc urządzenia na 4 dyski z 2x port Ethernet i wydaje mi się że może być jak najtańsze. W grę wchodzą używki. Możecie coś polecić?

 

Przy okazji zapytam, pojawiła się u mnie możliwość założenia światłowodu, router stałby na pierwszym piętrze ale chciałbym podłączyć do niego oba tv po kablu (Netflix). Do tv na parterze chciałbym jednak wyprowadzić 1 kabel. Taki switch w który wejdą na 2 kable (światłowód i ten od NAS) zda egzamin? Zakładając że kupię switcha z 1000mb łącze będzie wykorzystywane z pełną szybkością?

 

Drugie pytanie odnośnie dysków. Zakładając że na obu tv będą odtwarzane 2 filmy 4k z tego samego dysku to jego przepustowość da radę? Np. taki Seagate Backup Plus 6TB da radę wyświetlić 2 różne filmy 4k czy też to raczej od procesora w NAS zależy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużo napisałeś, ciężko czytać.

 

Zastanawiam się bardziej, czy pchając codziennie RÓWNOCZEŚNIE dwa duże strumienie 4K z dysku nie zajeździsz go w ekspresowym tempie (w sensie jeden rok a nie 5 lat) - bo dysk będzie musiał naprzemiennie czytać z dwóch rożnych lokacji i nie przez chwilę, a godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach