Skocz do zawartości
NN2019

Oprogramie szpiegujące w telefonie

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podejrzenia odnośnie zainstalowania oprogramowania szpiegującego w telefonie. Czy jest możliwość (i jeśli tak, to jaka), sprawdzenia moich podejrzeń?

Dodam,że często podczas używania telefonu, pomimo włączenia bluetooth, wyświetlała mi się informacja o podłączonym nowym urządzeniu.

Kolejne moje pytanie odnosi się do pozbycia się ewentualnego szpiega w telefonie. Czy wymiana aparatu telefonicznego, może spowodować pozbycie się programu?

 

Mam świadomość naiwności obu pytań. Jestem laikiem, lecz problem jest dla mnie ważny.

 

Pozdrawiam, N.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj antywirusa i przeskanuj telefon. Jeśli masz roota, możesz również sprawdzić wszystkie zainstalowane pakiety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Jakie działanie będzie miał program root?

Obawiam się, że zainstalowany mi program szpiegujący jest naprawdę zakamuflowany. Jest to prawdopodobnie coś typu SPyVip, lub coś gorszego. Sprawa jest uciążliwa. Mam obawy przed korzystaniem z telefonu. Na tym etapie mam tylko wątpliwości, czy jest to zwykłe szperanie w telefonie, czy dostęp do danych odbywa się już bez dotykania aparatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Android od 7N ma antywirusa w opcjach, przynajmniej u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymiana telefonu wyeliminuje wirusa. Chyba, że wymienisz na zainfekowany

 

:brow:

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiej części pytania to najlepszy sposób na pozbycie się ewentualnego badziewia z telefonu to pełny reflash oprogramowania i założenie nowego konta Google.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.