Skocz do zawartości
Gwynnbleidd2137

LAPTOP GRZEJE SIĘ PRZY ZASILANIU - OPTYMALIZACJA

Rekomendowane odpowiedzi

Część ziomki, mam następujący problem.

 

Korzystając ostatnio z chwili wolnego postanowiłem odpalić Wiedźmina 3 na niedawno zakupionym Asusie Vivobook Pro (procesor i5 8300 oraz Nvidia GeForce GTX 1050) i niestety zauważyłem (oraz poczułem), że podczas gry z podłączonym zasilaniem laptop mocno się grzeje (jeden z rdzeni miał chwilowo nawet 96 stopni). Gdy odłączę lapka od zasilania i jedzie na samej baterii problem znika. Temperatura osiąga wtedy max. 55/60 stopni.

 

Wziąłem to na chłopski rozum i ściągnąłem najnowsze sterowniki oraz poszperałem w parametrach zasilania i wyrównałem wszystkie ustawienia zarówno dla działania na samej baterii, jak i na zasilaniu. Niestety niewiele to zmieniło. Prawdopodobnie (?) problem leży gdzie indziej (trzeba zmienić "ręcznie" taktowania, pobór energii, hemoglobina, taka sytuacja; NIE ZNAM SIĘ NA TYM).

 

Btw, maksymalny stan procesora (nie ruszałem jeszcze tego) to 100% dla baterii i zasilania. Mimo to na baterii się nie grzeje. Gdzie może leżeć problem?

 

Czy ktoś z Was mógłby pomóc zoptymalizować komputer, tak żeby można było czasem pograć normalnie przy podłączonym zasilaniu i nie zajeżdżać niepotrzebnie sprzętu?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!

 

P.S. Jeśli to nieodpowiedni dział uprzejmie proszę o przeniesienie.

Edytowane przez Gwynnbleidd2137

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem leży zapewne w tym że laptopy nie nadają się do gier :E

 

Jeśli już bardzo chcesz na nim grać to pewnie zakup dobrej podstawki chłodzącej by trochę pomógł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem leży zapewne w tym że laptopy nie nadają się do gier :E

 

Jeśli już bardzo chcesz na nim grać to pewnie zakup dobrej podstawki chłodzącej by trochę pomógł.

Jeśli mają dobre chłodzenie jak MSI to nie majaą tego problemu...