Skocz do zawartości
mrk.

Podłączenie PC stacjonarnego do WiFi

Rekomendowane odpowiedzi

Help, Pomóżcie proszę podłączyć stacjonarkę do Wifi. Nie znam się na sieciach i nie wiem jakie parametry urządzeń potrzebuję, ale do rzeczy. Przenoszę komputer stacjonarny do pokoju obok i nie bardzo mam jak tam kabel pociągnąć więc muszę go podłączyć przez Wifi. Internet u mnie jest dość słaby, firma to Connecta (UPC ani nic normalnego nie dochodzi), światłowodu brak (więc chyba radiowy?), prędkosć w nocy to 40 mbps, ale w godzinach szczytu potrafi spaść do 2-5 i do tego masakrycznie niestabilny, rwie tak ze youtuby i inne netflixy potrafią się przycinać. W tej chwili do gniazdka w ścianie mam podłączony router Asus RT-N10U, on rozsiewa wifi, a do niego jeszcze kablem jest podłączona rzeczona stacjonarka. Kiedy podłączam kompa bezpośrednio do ściany to mam wrażenie że trochę lepiej działa więc router myślę że dodaje swoją cegiełkę do słabego neta.

Komputer przenoszę do innego pokoju. w linii prostej od routera będzie stał niecałe 10 metrów, ale po drodze są drewniane drzwi i ściana działowa. Potrzebuję kupić jakiś lepszy/stabilniejszy/pewniejszy router od tego który mam (taki żeby też w razie potrzeby można było do niego kompa podpiąć kablem), kartę wifi do kompa (preferuję zewnętrzną). No i komp będzie stał we wnęce między szafą a ścianą więc może jakaś dodatkowa antenka do tej karty?

 

I tu prośba do was, podpowiedzcie co mam kupić, budżet powiedzmy do około 500 zł na router, kartę wifi i ewentualnie dodatkową antenkę

Edytowane przez mrk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Router to wcale nie musi być drogi https://www.x-kom.pl/p/500980-router-xiaomi-mi-router-4a-1200mb-s-a-b-g-n-ac-dualband.html?gclid=Cj0KCQjwuZDtBRDvARIsAPXFx3A6N-_wSvXxnwHDtvdLox3dSHZwDOkf0BDaMQWajiP0K3DP7p0WUNgaAnnIEALw_wcB