Forum PCLab.pl: Kontrolka w Passat B5 FL - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Kontrolka w Passat B5 FL Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   kameka Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1860
  • Dołączył: Nd, 08 Sty 06

Napisany 26 Luty 2008 - 21:08

Witam!

Mój ojciec kupił niedawno Passata B5 po face liftingu... 1.9TDI, konie nieznane (sprowadzony z Austrii). 2003r.

Wszystko było ok, aż do dzisiaj.

Więc tak, pojechaliśmy dzisiaj na zmianę oleju. Wszystko było ok, wracamy do domu (ok. 8km). Po ok. 2h wyjeżdzamy do sklepu, i o to na komputerze pokazuje się komunikat "motorstorg coś tam" i miga zolta kontrolka w ksztalcie sprezynki :/ I tak.... taka przygoda trafiła nam sie w Seacie Cordoba i po dłuższej jeździe siadła pompa wtryskowa:/

I tak, po 20 minutach wsiadamy do samochodu, odpalamy i jedziemy 5 km i znowu ten błąd :/ Zaglądam pod maske a tutaj nie ma bagnetu od pomiaru oleju!!!! Facet od zmiany oleju zapomniał go wsadzić i z 50ml niestety uciekło z silnika i troche nachlapało :/ Wracamy do kolesia, bierzemy bagnet, nic sie nie pali wiec wracamy do domu. 8km dalej błąd :/

Stan oleju delikatnie poniżej maksimum. Na stacyjce równie dobrze po 1m pokazuje się ten błąd. Czy po zmianie oleju może zrestartować komputer? i tak musze bo jedna poduszka jest wystrzelona i trzeba i tak zrobić reset. A tak wogole to kumpel powiedział mi, że w jego mazdzie można zrestartować komputer odłączając kabelki od akumulatora i naciskając 8x pedał hamulca... w VW da się tak zrobić?

Prosze o pomoc, nie wiem co to oznacza ta kontrolka i czy pchać go do serwisu. Pozdrawiam

Ten post był edytowany przez kameka dnia: 26 Luty 2008 - 21:09


#2 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10873
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 26 Luty 2008 - 21:13

Dodaj obrazek


Co do mocy silnika, to po otwarciu maski na samym środku masz osłonę paska, a na górze naklejkę... 3 literki np AFN a potem 6 cyfr... po literkach odszyfrujesz co to za silnik.

Pzdr

#3 Użytkownik jest niedostępny   kameka Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1860
  • Dołączył: Nd, 08 Sty 06

Napisany 26 Luty 2008 - 21:17

Dotyczy tylko silników wysokoprężnych
Przy zimnym silniku lampka zapala się przy włączonym zapłonie i gaśnie po chwili ->trzeba od razu odpalić silnik.
Jeśli lampka nie zaświeci się, to system rozgrzewania jest niesprawny -> wezwać fachową pomoc.
Przy rozgrzanym silniku do temp.roboczej lampka kontrolna w ogóle się nie zaświeci -> można odpalić silnik.
W czasie jazdy, gdy lampka zaczyna migać, to oznacza to, że wystąpiły zakłócenia w sterowaniu silnikiem wysokoprężnym.
Należy udać się na diagnostyke VAG.
Informacja na wyświetlaczu: MOTORSTORG WERKSTATT

(To z książki serwisowej)... pewno mam się wybrać do serwisu? :mad2:

#4 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10873
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 26 Luty 2008 - 21:53

chodzi o świece żarowe, do sprawdzenia u elektryka. Ale od biedy możecie przez lato pojeździć bez naprawy - dopiero na zimę skutki braku świec można poczuć. Im cieplej tym mniej są one potrzebne.

#5 Użytkownik jest niedostępny   kameka Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1860
  • Dołączył: Nd, 08 Sty 06

Napisany 26 Luty 2008 - 22:35

Zobacz postcervandes, o 26 Luty 2008, 21:53, napisał(a):

chodzi o świece żarowe, do sprawdzenia u elektryka. Ale od biedy możecie przez lato pojeździć bez naprawy - dopiero na zimę skutki braku świec można poczuć. Im cieplej tym mniej są one potrzebne.

Hehehehe, właśnie doszedłem w czym był problem, pomogło mi forum passata... tak się składa, że po wymianie oleju zmienialiśmy żarówkę od stopu ;p a że tam pedał hamulca jest połączony z komputerem to podczas wciśnięcia hamulca był pisk z komputera :)

W STOPie są żarówki dwuwłóknowe a wsadziliśmy (nie świadomi) jednowłóknową i robiło się zwarcie, bo plus się z masą stykał :P , stąd ten błąd ;p ale nie wiem co ma do tego problem z Zapłonem i silnikiem jak to podają w książce :lol2: Tak jak znajomy mechanik mi powiedział... jeżeli jest jakiś błąd w niemieckich samochodach typu. Audi i VW to nigdy nie wiadomo o co im chodzi :P Jedynym rozwiązaniem jest podłączenie pod komputer :)

Mimo wszystko dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

#6 Użytkownik jest niedostępny   spike2061 Ikona

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1
  • Dołączył: Nd, 08 Lis 09

Ikona postu  Napisany 08 Listopad 2009 - 16:30

witam wszystkich na forum.Mam male pytanko moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczyna dymienia samochodu na jasno prawie na niebiesko wiem ze to zla oznaka ale niemam pojecia co moze byc przyczyna niema oleju we wodzie i wody w oleju ale z miarki oleju ubywa oleju i to dosc duzo.Z gory dziekuje za odp a zapomnialem dodac passat 2001 rok 1.9tdi 131km

Ten post był edytowany przez spike2061 dnia: 08 Listopad 2009 - 16:31


#7 Użytkownik jest niedostępny   Klima Ikona

  • Stay hungry
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 22048
  • Dołączył: Wed, 13 Gru 06

Napisany 08 Listopad 2009 - 17:11

Zobacz postspike2061, o 8 Listopad 2009, 16:30, napisał(a):

witam wszystkich na forum.Mam male pytanko moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczyna dymienia samochodu na jasno prawie na niebiesko wiem ze to zla oznaka ale niemam pojecia co moze byc przyczyna niema oleju we wodzie i wody w oleju ale z miarki oleju ubywa oleju i to dosc duzo.Z gory dziekuje za odp a zapomnialem dodac passat 2001 rok 1.9tdi 131km

Silnik do remontu. Olej żłopie.

#8 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10873
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 09 Listopad 2009 - 08:18

Zobacz postKlima, o 8 Listopad 2009, 17:11, napisał(a):

Silnik do remontu. Olej żłopie.


nie. na 95% turbina a nie silnik. AWX jest świetną konstrukcją i jeszcze nie słyszałem o takim który padł. A turba jak muchy jak się nie potrafi jeździć albo leje do tego silnika mineralny czy półsyntetyk...

#9 Użytkownik jest niedostępny   Pietrek Ikona

  • Flash & Thunder!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2138
  • Dołączył: Wed, 07 Maj 08

Napisany 09 Listopad 2009 - 23:44

Jak dymi, to może być baaardzo dużo powodów. Od wspomnianej turbiny, poprzez powiedzmy sondę, układy sterowania, do wycieków (spala olej).

#10 Użytkownik jest niedostępny   shemrock Ikona

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 781
  • Dołączył: Pn, 11 Gru 06

Napisany 09 Listopad 2009 - 23:51

sprawdz turbo czy nie cieknie, sprawdz przeowdu od ic czy nie ciekna. Jak nie to raczej nie turbo. Potem zmierz kompresje na tlokach, moze zwyczajnie ktorys pierscien puscil... Nie koniecznie to musi byc kaplica.

#11 Użytkownik jest niedostępny   Podstavsky Ikona

  • I got 5 on it...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9967
  • Dołączył: Wed, 26 Sty 05

Napisany 10 Listopad 2009 - 02:24

Zobacz postcervandes, o 9 Listopad 2009, 08:18, napisał(a):

nie. na 95% turbina a nie silnik.

Skoro dymienie jest bardzo mocno obfite - też stawiam na turbo.

#12 Użytkownik jest niedostępny   shemrock Ikona

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 781
  • Dołączył: Pn, 11 Gru 06

Napisany 10 Listopad 2009 - 02:31

Zobacz postPodstavsky, o 10 Listopad 2009, 02:24, napisał(a):

Skoro dymienie jest bardzo mocno obfite - też stawiam na turbo.


no wlasnie nie koniecznie, u mnie w meganie jak puscil pierscien olejowy na jednym tloku tylko to balem sie, ze mi fure zabierze policja bo nie mam uprawnien na lokomytywe. Okrutnie kopcila...

#13 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10873
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 10 Listopad 2009 - 09:01

Zobacz postshemrock, o 10 Listopad 2009, 02:31, napisał(a):

no wlasnie nie koniecznie, u mnie w meganie jak puscil pierscien olejowy na jednym tloku tylko to balem sie, ze mi fure zabierze policja bo nie mam uprawnien na lokomytywe. Okrutnie kopcila...


porównujesz żabę do vw?

#14 Użytkownik jest niedostępny   shemrock Ikona

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 781
  • Dołączył: Pn, 11 Gru 06

Napisany 10 Listopad 2009 - 12:30

Zobacz postcervandes, o 10 Listopad 2009, 09:01, napisał(a):

porównujesz żabę do vw?


a w vw jak padnie pierscien to niby jest inaczej? :) wiadomo, ze vw i reno to nie to samo. W kazdym razie jak padnie w vw to i tak lokomytywa murowana

Zobacz postshemrock, o 10 Listopad 2009, 12:29, napisał(a):


Ten post był edytowany przez shemrock dnia: 10 Listopad 2009 - 12:33


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych