Forum PCLab.pl: od dwóch tygodni paczka wysłana pocztą polską nie dotarła do adresata, czy reklamacja to tylko pic na wodę? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

od dwóch tygodni paczka wysłana pocztą polską nie dotarła do adresata, czy reklamacja to tylko pic na wodę? dajcie mi nadzieje albo otwórzcie oczy :E Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   WingMan Ikona

  • Synowie neostrady...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6764
  • Dołączył: Nd, 22 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 20:07

tak wiec wyslalem paczke 02.09 priorytetem i do tej pory nie doszla do adresata.

po dwoch tygodniach mozna reklamowac, czyli we wtorek bede zmuszony to uczynic.

mial ktos stycznosc z reklamacja na poczcie polskiej? jest szansa ze paczka sie znajdzie?

a moze akurat na mnie trafilo i szlag ja wzial?

prosze o otuchę :E

#2 Użytkownik jest niedostępny   Switch Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9920
  • Dołączył: Cz, 10 Lip 03

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 20:37

Dlatego ja zawsze ubezpieczam. Jeśli nie była ubezpieczona to możesz otrzymać maksymalnie pięćdziesięciokrotność kosztów przesyłki.

#3 Użytkownik jest dostępny   ntt_system Ikona

  • ____________________
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2801
  • Dołączył: Wt, 17 Sty 06

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 21:15

widze ze nie tylko u mnie problemy z poczta, u mnie natomiast na osiedlu nie chodzi od tygodnia listonosz. A ja czekam na 2 bardzo wazne listy :mad2:

#4 Użytkownik jest niedostępny   rwiazek_zadziecki Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3692
  • Dołączył: Nd, 16 Kwi 06

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 21:28

Zobacz postntt_system, o 14 Wrzesień 2008, 21:15, napisał(a):

widze ze nie tylko u mnie problemy z poczta, u mnie natomiast na osiedlu nie chodzi od tygodnia listonosz. A ja czekam na 2 bardzo wazne listy :mad2:

:lol2:

Nie masz placówki poczty?

Co do autora wątku: też idź z kwitkiem do okienka i zrób bajzel :E

Ten post był edytowany przez karol2808 dnia: 14 Wrzesień 2008 - 21:28


#5 Użytkownik jest niedostępny   jcakov Ikona

  • If you wanna fuck me, first you got to kiss me
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3142
  • Dołączył: So, 27 Sie 05

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 21:42

Zobacz postkarol2808, o 14 Wrzesień 2008, 22:28, napisał(a):

Co do autora wątku: też idź z kwitkiem do okienka i zrób bajzel :E

Nie rób nigdzie bajzlu - pani przy okienku nie ma ze sprawą nic wspólnego i narobienie hałasu:
a) nie pomoże
b) zdecydowanie panią zdenerwujesz a to nikomu nie przyniesie pożytku
Zachowujmy się jak ludzie i to ludzie myślący a nie jak bezrozumne bydło. :thumbup: Pójdzie szybciej jak to załatwisz spokojnie.

#6 Użytkownik jest niedostępny   WingMan Ikona

  • Synowie neostrady...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6764
  • Dołączył: Nd, 22 Kwi 07

Napisany 14 Wrzesień 2008 - 21:55

Zobacz postSwitch, o 14 Wrzesień 2008, 21:37, napisał(a):

Dlatego ja zawsze ubezpieczam. Jeśli nie była ubezpieczona to możesz otrzymać maksymalnie pięćdziesięciokrotność kosztów przesyłki.


50x11,50 = 575zł

przesylka warta ~170zł

na jakiej podstawie zwracaja koszty?

ps. bylem juz na poczcie i wzialem nawet kwitek zeby wypelnic reklamacje.

#7 Użytkownik jest niedostępny   can5ona Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1738
  • Dołączył: Cz, 14 Paź 04

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 07:40

Ja pracuję w miescu z którego wysyłam po 10-200 listów i paczek dziennie (Pocztą Polską). Niestety ani razu nie udało mi się z nimi wygrać jak coś nie dojdzie. Zwykle kończy się na tym, że piszą reklamację i mówią "w ciągu 30 dni poczta ustosunkuje się do reklamacji" - nigdy jeszcze takiego czegoś nie dostałem, chodziłem ponownie, zgłaszałem itp i kończy się na tym, że lepiej wysłać coś ponownie (na szczęście to co wysyłam jest warte kilka złotych heh)

#8 Użytkownik jest niedostępny   .exec Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 232
  • Dołączył: Pn, 07 Sty 08

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 07:44

Jak paczka nie była ubezpieczona to nic nie zrobisz :) przepadnie i już ;)

#9 Użytkownik jest niedostępny   xandra Ikona

  • prywatna koteria
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9283
  • Dołączył: Wt, 26 Sie 03

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 08:43

ja niedawno miałam reklamację rozpatrzona pozytywnie
zgineła przesyłka polecona, nieubezpieczona
dostałam zwrot kosztów, odesłalam pieniądze osobie, która zaplaciła za przedmiot, poszłam na piwo z mezem i tyle ;)
jesli zas miałes ubezpieczoną, czyli 500 zł, to 170 zł odsyłasz (lub wiecej, w ramach rekompensaty moralnej ;) ) a reszta Twoja

pierwsze kroki - podpisujesz reklamację
reklamacja idzie do odbiorcy, ktory podpisuje ze NIE otrzymal przesyłki
no i potem już oddają pieniądze

Ten post był edytowany przez xandra dnia: 15 Wrzesień 2008 - 08:44


#10 Użytkownik jest niedostępny   syzyf Ikona

  • Stary ... ale jary :)
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7373
  • Dołączył: Nd, 10 Gru 06

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 08:49

Zobacz postWingMan, o 14 Wrzesień 2008, 22:55, napisał(a):

50x11,50 = 575zł

przesylka warta ~170zł

na jakiej podstawie zwracaja koszty?

ps. bylem juz na poczcie i wzialem nawet kwitek zeby wypelnic reklamacje.

przy nie ubezpieczonej z tego co ja wiem jest x 10

11,50 x 10 = 115

gdyby było 50 ...to po kiego ubezpieczać :cool:

#11 Użytkownik jest niedostępny   Creative Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3981
  • Dołączył: So, 23 Wrz 06

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 09:04

Zobacz postsyzyf, o 15 Wrzesień 2008, 09:49, napisał(a):

przy nie ubezpieczonej z tego co ja wiem jest x 10

Tak przy nieubezpieczonej jest x10

Sam miałem/mam taką sytuację, kupiłem od jednego z naszych pclabowiczów przedmiot- paczka została wysłana 29lipca i nie dotarła do mnie w ciągu 14dni więc sprzedający zareklamował- pani powiedziała że to jest x10 wart. przesyłki i ma czekać, bo reklamacja dużo trwa. Całkiem niedawno, jakiś tydzień temu, powiedział że paczka do niego przyszła, i była awizowana(że niby jej nie odebrałem :mad2: a sam szedłem na pocztę 2razy aby się upewnić czy czasem listonosz zapomniał napisac awizo). Mam nadzieje że na dniach otrzymam tą przesyłkę.

Ponad miesiąc szła do nadawcy,"nie odebrana", paczka :mad2:

całą nasz poczta polska :P

#12 Użytkownik jest niedostępny   WingMan Ikona

  • Synowie neostrady...
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6764
  • Dołączył: Nd, 22 Kwi 07

Napisany 15 Wrzesień 2008 - 17:07

ale fuks.

bo ja odsylalem buty do sprzedawcy na allegro bo kupilem za duzy rozmiar i chcialem zwrot kasy.

wiec tak.

codziennie od kiedy wyslalem (02.09) pisalem do typa maile czy dostal.

09.09 napisal ze juz mam nie pytac bo dowiem sie kiedy juz paczka bedzie.

10.09 zapytalem (jednak uparty jestem :P) i odpowiedzial ze paczki nadal nie ma.

dzis rano 15.09 dzwonie do niego a on mowi zebym sprawdzil konto w banku czy pieniazki doszly bo nie ma mnie na liscie do zwrotów wiec sprawa pewnie zalatwiona.

sprawdzam - kasa przelana 09.09

[załamka]

#13 Użytkownik jest niedostępny   Ormomis Ikona

  • Orzeszki 4ever
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1127
  • Dołączył: Wt, 28 Kwi 09

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 14:38

Otóż wysłałem grę wartą 30 zł PP listem priorytetowy ale nie polecony. W poniedziałek będzie 14 dni od daty nadania. Czy jest jakaś szansa, że list dojedzie? Jeśli list nie był polecony nie dostanę odszkodowania?
Jeszcze jedno pytanie. Sprzedałem tą grę przez Allegro. Jak to rozwiązać z kupującym. Oddać mu te pieniądze co mi wysłał, czy po połowie, czy nic nie oddawać? Na allegro było zaznaczona opcja "list priorytetowy" nie polecony.

Ten post był edytowany przez Ingeitum dnia: 21 Kwiecień 2010 - 14:39


#14 Użytkownik jest niedostępny   DAREK_MTK Ikona

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 766
  • Dołączył: Wt, 02 Lis 04

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 14:53

Do mnie forumowicz PCLab wysłał nagrywarkę listem poleconym. Nie doszła. dostał odszkodowanie w wysokości 50krotnej najtańszej usługi pocztowej poleconej, czyli 50x 2.20 zł. Trochę to trwa, od czasy reklamacji nam mineło ok 4 tyg.

#15 Użytkownik jest niedostępny   Ormomis Ikona

  • Orzeszki 4ever
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1127
  • Dołączył: Wt, 28 Kwi 09

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 15:11

A to musi być potwierdzenie od adresata, że list nie dotarł?

#16 Użytkownik jest niedostępny   DAREK_MTK Ikona

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 766
  • Dołączył: Wt, 02 Lis 04

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 15:28

Zobacz postIngeitum, o 21 Kwiecień 2010, 16:11, napisał(a):

A to musi być potwierdzenie od adresata, że list nie dotarł?

tak, takie coś podpisywałem.

Ten post był edytowany przez DAREK_MTK dnia: 21 Kwiecień 2010 - 15:29


#17 Użytkownik jest niedostępny   mlody_tarnow Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7350
  • Dołączył: Wt, 08 Maj 07

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 16:11

Zobacz postIngeitum, o 21 Kwiecień 2010, 15:38, napisał(a):

Otóż wysłałem grę wartą 30 zł PP listem priorytetowy ale nie polecony. W poniedziałek będzie 14 dni od daty nadania. Czy jest jakaś szansa, że list dojedzie? Jeśli list nie był polecony nie dostanę odszkodowania?
Jeszcze jedno pytanie. Sprzedałem tą grę przez Allegro. Jak to rozwiązać z kupującym. Oddać mu te pieniądze co mi wysłał, czy po połowie, czy nic nie oddawać? Na allegro było zaznaczona opcja "list priorytetowy" nie polecony.


Jeśli w aukcji nie zaznaczyłeś opcji, że jest możliwość wysyłki ubezpieczonej to wydaję mi się, że winny jesteś oddać całe pieniądze - to, że idziesz na pocztę nie uprawnia Cię do tego, że towar może wyparowywać (nawet nie z Twojej winy). Natomiast, gdy w aukcji było napisane, że istnieje możliwość ubezpieczenia paczki, a kupujący mimo to wybrał tańszą opcję, to wtedy odpowiedzialność spada jakby na niego, bo mógł ubezpieczyć, a tego nie zrobił.

Co do powyższego nie mam 100% pewności, bo czytałem artykuły na ten temat dość dawno, więc najlepiej jak zapytasz na forumprawne.org

#18 Użytkownik jest niedostępny   209458 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9405
  • Dołączył: Wt, 15 Sty 08

Napisany 21 Kwiecień 2010 - 22:42

Bez poleconego ciężko cokolwiek zrobić - nie masz dowodu, że w ogóle wysłałeś, ale też nie da się w żaden sposób sprawdzić czy rzeczywiście list zginął, czy koleś udaje, że nie odebrał. Może oddaj mu 50%, niech każdy będzie stratny po równo?

Aż dziwne, że poskąpiliście te 2-3 złote na priorytet.

#19 Użytkownik jest niedostępny   Tomek{Xtreme} Ikona

  • Buuu!!! ;)
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4169
  • Dołączył: Wt, 27 Gru 05

Napisany 22 Kwiecień 2010 - 08:34

Zobacz postcan5ona, o 15 Wrzesień 2008, 08:40, napisał(a):

Ja pracuję w miescu z którego wysyłam po 10-200 listów i paczek dziennie (Pocztą Polską). Niestety ani razu nie udało mi się z nimi wygrać jak coś nie dojdzie. Zwykle kończy się na tym, że piszą reklamację i mówią "w ciągu 30 dni poczta ustosunkuje się do reklamacji" - nigdy jeszcze takiego czegoś nie dostałem, chodziłem ponownie, zgłaszałem itp i kończy się na tym, że lepiej wysłać coś ponownie (na szczęście to co wysyłam jest warte kilka złotych heh)


Dziwne - u mnie w sklepie wysyłamy średnio ok 30-40 paczek dziennie. Na razie na 7 złożonych reklamacji pozytywnie rozpatrzono jedną (za towar warty ok. 190zł) zwrócili nam ok. 130zł , a pozostałych 6 paczek odnalazło się u nas w sklepie - wróciły po długim okresie czasu jako nieodebrane w terminie...

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych