Forum PCLab.pl: Wymiana rozrządu w Seat Leon - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Dodaj obrazek

Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Wymiana rozrządu w Seat Leon pomóżcie ;] Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 22 Lipiec 2009 - 00:53

Witam,

ogólnie mam taki problem, że nigdy nie mialem Seata i nie bardzo wiemy czy podczas wymiany rozrządu są jakieś układy, które można zablokować, żeby się nie rozregulowały i nie trzeba było ich ponownie ustawiać? Leon wersja 1M.

Nie mogę nic znaleźć w instrukcji, nie ma książeczek naprawiam sam na temat Leona, więc tu ostatecznie proszę o pomoc :)

pozdrawiam

#2 Użytkownik jest niedostępny   Klima Ikona

  • Stay hungry
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21998
  • Dołączył: Wed, 13 Gru 06

Napisany 22 Lipiec 2009 - 08:38

Zobacz na forum Seata, względnie VW, Skody. Często na forach danych marek/modeli są w PDF książki tj. Haynes.

#3 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 22 Lipiec 2009 - 09:26

przede wszystkim co to za silnik, bo czy AUDI VW SKODA czy SEAT to nic nie zmienia
jak sie usmiechniesz to wieczorem mogę Ci dać instrukcję jak dla debila bo dysponuje pewnymi mat

#4 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 22 Lipiec 2009 - 12:05

1.9TDI 90KM bez pompowtrysków, ale jeszcze się nie doczytałem jakie oznaczenie ma silnik, bo dopiero na forum odnalazłem informacje gdzie jest to umiejscowione.

Generalnie ktoś z kim robie samochód zrobi to tak czy inaczej, ale po co sobie utrudniać? Najbardziej zależy mi na właśnie możliwościach uniknięcia ponownego ustawiania układów, które po drodze w wymianie rozrządu się rozregulują. Wcześniej to zazwyczaj francuzy były, więc inna bajka...

Jakbyś mógł lukjar7 to podrzuć na PW, byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

#5 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 22 Lipiec 2009 - 13:20

Zobacz postLechu1777, o 22 Lipiec 2009, 12:05, napisał(a):

1.9TDI 90KM bez pompowtrysków, ale jeszcze się nie doczytałem jakie oznaczenie ma silnik, bo dopiero na forum odnalazłem informacje gdzie jest to umiejscowione.

Generalnie ktoś z kim robie samochód zrobi to tak czy inaczej, ale po co sobie utrudniać? Najbardziej zależy mi na właśnie możliwościach uniknięcia ponownego ustawiania układów, które po drodze w wymianie rozrządu się rozregulują. Wcześniej to zazwyczaj francuzy były, więc inna bajka...

Jakbyś mógł lukjar7 to podrzuć na PW, byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

wymiana jest banalna, trzeba tylko kąt wtrysku ustawić po wymianie przy pomocy vaga
jak bedziesz chciał mat to wieczorem podrzuce

#6 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 22 Lipiec 2009 - 17:20

Czekam zatem z góry dzięki :)

A tego VAG'a to hmm mam kupić? Drogie? Czy da rade inaczej?

#7 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 23 Lipiec 2009 - 00:57

Zobacz postLechu1777, o 22 Lipiec 2009, 18:20, napisał(a):

Czekam zatem z góry dzięki :)

A tego VAG'a to hmm mam kupić? Drogie? Czy da rade inaczej?

niestety nie mam teraz dojścia do tego komputera by Ci podesłać to ale osoba która wymieniała chodz raz rozrząd zrobi to bez problemu.

a po całej operacji trzeba ustawić kąt wtrysku, vag to program na kompa obslugujący samochód ale do tego trzeba interfejs,
wchodzisz 001 silnika, bloki pomiarowe, kanał 000, przechodzisz na BS i krecisz w czase pracy samochodu poluzowaną pompą aż w 2 polu będzie ok 50

#8 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 23 Lipiec 2009 - 06:04

O widzisz, ale skąd ja tego VAG'a wykombinuje. W sumie osoba, która to robiła nie wiem pare razy na pewno będzie zmieniać.

Ale generalnie nic się nie blokuje tylko zmienia rozrząd i potem wtrysk ustawia? Bo tylko o to mi chodzi w zasadzie.

#9 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10857
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 23 Lipiec 2009 - 11:38

wystarczy, że zdejmiesz osłonę rozrządu i na kółkach i pasku miejsca ząbków - po jednym oznaczeniu na każdym kółku. Później zdejmujesz pasek, przykładasz na nowym (koniecznie sprawdzając dokładnie liczbę ząbków nowego paska bo czasem różne jaja robią sprzedawcy) i na nowym pasku oznaczasz te same ząbki co na starym. Zakładasz nowy pasek aby dokładnie te same ząbki weszły w te same rowki w kółkach. Nie wiem czy masz hydrauliczny napinacz czy ręczny - jeśli hydro to on ustala naciąg paska, jeśli ręcznie to naciągasz tak aby ręką można w najdłuższym "wolnym" miejscu można było w palcach obrócić pasek o 90* i ani mm dalej. Skręcasz, podłączasz VAGA i dalej tak jak napisał Lukjar7 - ustawienie kąta i wio!

#10 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 23 Lipiec 2009 - 18:08

Tylko, że ja nie mam VAGa.

Druga sprawa, że osoba, która to będzie robić twierdzi, że nie trzeba będzie ruszać pompy wcale, czyli tym samym nie zmieniać kąta wtrysku, bo chodzi właśnie o ustawienie pompy tak tj. wcześniejszy/późniejszy wtrysk?

No nic dzięki za posty, jakoś będzie kombinować, wiele samochodów już było robionych na głowe, a nie na instrukcje i chodziły :) Jakby co to będę jeszcze pisać.

Pasek bedzie Contiego, więc myśle, że oni w wała nie lecą, ponoć to najlepsze paski.

#11 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10857
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 23 Lipiec 2009 - 20:16

Contitech / Gates to dwie najlepsze firmy - owszem. A ustawienie pompy wynika z rozciągnięcia / naciągu paska. 1mm różnicy w obwodzie i już możesz mieć np problem z zapaleniem gdy będzie ciepły. Robienie rozrządu bez interface'u to takie trochę robienie na wariata.

#12 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 24 Lipiec 2009 - 10:02

Zobacz postcervandes, o 23 Lipiec 2009, 21:16, napisał(a):

Contitech / Gates to dwie najlepsze firmy - owszem. A ustawienie pompy wynika z rozciągnięcia / naciągu paska. 1mm różnicy w obwodzie i już możesz mieć np problem z zapaleniem gdy będzie ciepły. Robienie rozrządu bez interface'u to takie trochę robienie na wariata.

dokladnie a i zapomnialem dodać ze ustawienie kata wtrysku dokonujemy gdy temp robocza silnika ma 90 stopni :)

#13 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 25 Lipiec 2009 - 14:24

No więc rozgrzejemy silnik i ustawimy na podstawie obrotów. Tak to widzi przynajmniej i uważa, że to banalne 'kierownik' zmiany rozrządu ;)

#14 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 25 Lipiec 2009 - 14:43

Zobacz postLechu1777, o 25 Lipiec 2009, 14:24, napisał(a):

No więc rozgrzejemy silnik i ustawimy na podstawie obrotów. Tak to widzi przynajmniej i uważa, że to banalne 'kierownik' zmiany rozrządu ;)

bull shit ponieważ kąt początku tłoczenia jest odpowiedzialny za odpalanie, w przypadku pracy silnika kąt jest automatycznie wysterowywany przez ECU.
EDit: zmień mechanika

#15 Użytkownik jest niedostępny   Lechu1777 Ikona

  • wtajemniczony
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10394
  • Dołączył: Cz, 16 Lis 06

Napisany 25 Lipiec 2009 - 16:43

W każdym aucie ustawiał ręcznie, myślę że bez problemu sobie poradzi :) Elektronika nie jest niezastąpiona. Najwyżej będziemy kombinować, w sumie to lepsze niż siedzenie cały dzień na fotelu ;) Heh nie znasz człowieka to Go może nie oceniaj od razu?

#16 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 25 Lipiec 2009 - 19:06

Zobacz postLechu1777, o 25 Lipiec 2009, 17:43, napisał(a):

W każdym aucie ustawiał ręcznie, myślę że bez problemu sobie poradzi :) Elektronika nie jest niezastąpiona. Najwyżej będziemy kombinować, w sumie to lepsze niż siedzenie cały dzień na fotelu ;) Heh nie znasz człowieka to Go może nie oceniaj od razu?

nie da się ustawić czegoś co przekierowuje od razu ECU ręcznie(na słuch), potrafisz to pojąć ??
kompem blokujesz korekte sterownika silnika na kąt wtrusku i ukazuje Ci się rzeczywisty kąt początku tłoczenia i dopiero to zmieniasz.

ja Cie do niczego nie namawiam, zrobisz to jak bedziesz uwazał a ja Ci mowie jak to sie powinno robic

#17 Użytkownik jest niedostępny   Kowal Ikona

  • Try Harder
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 44467
  • Dołączył: So, 27 Mar 04

Napisany 25 Lipiec 2009 - 19:09

Zobacz postLechu1777, o 25 Lipiec 2009, 17:43, napisał(a):

Najwyżej będziemy kombinować[...]

No mnie to pachnie druciarnią, pogratulować mechanika :thumbup: Tylko nie pisz potem proszę na forach "silnik xxx to syf, w ogóle cała marka to syf!"

#18 Użytkownik jest niedostępny   lukjar7 Ikona

  • Po burzy zawsze wychodzi słońce.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3847
  • Dołączył: Wt, 20 Lut 07

Napisany 25 Lipiec 2009 - 19:14

Zobacz postKowal, o 25 Lipiec 2009, 20:09, napisał(a):

No mnie to pachnie druciarnią, pogratulować mechanika :thumbup: Tylko nie pisz potem proszę na forach "silnik xxx to syf, w ogóle cała marka to syf!"

Nie chce nikogo oceniać ale z ludźmi którymi miałem do czynienia to panowie Heńki ustawiali zawsze wszystko na słuch :)

#19 Użytkownik jest niedostępny   Kowal Ikona

  • Try Harder
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 44467
  • Dołączył: So, 27 Mar 04

Napisany 25 Lipiec 2009 - 19:19

Zobacz postlukjar7, o 25 Lipiec 2009, 20:14, napisał(a):

Nie chce nikogo oceniać ale z ludźmi którymi miałem do czynienia to panowie Heńki ustawiali zawsze wszystko na słuch :)

Jak nie mają na sprzęt to ustawiają na słuch. Podejrzewam, że efekty ustawiania na słuch nie wystąpią od razu..

#20 Użytkownik jest niedostępny   cervandes Ikona

  • Telefonolog nadzwyczajny
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10857
  • Dołączył: Pn, 10 Paź 05

Napisany 25 Lipiec 2009 - 21:55

Zobacz postLechu1777, o 25 Lipiec 2009, 17:43, napisał(a):

W każdym aucie ustawiał ręcznie, myślę że bez problemu sobie poradzi :) Elektronika nie jest niezastąpiona. Najwyżej będziemy kombinować, w sumie to lepsze niż siedzenie cały dzień na fotelu ;) Heh nie znasz człowieka to Go może nie oceniaj od razu?



Owszem, po twojej opinii mechanika już znamy. Żydzi 150pln na vaga który i tak w coraz większej liczbie samochodów będzie mu niezbędny jest idiotą. A ustawiać na słuch to można monowtryski i gaźnikowce a nie nowoczesne silniki. Elektronika owszem jest niezastąpiona ponieważ wkracza w coraz głębsze obszary - w tym motoryzację. Kowal dobrze napisał - mechanik to druciarz.

  • (2 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych