Forum PCLab.pl: Wirtualny Tunel Aerodynamiczny - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Uwaga, uwaga! To już ostatnie dni konkursu Seagate, w którym wygrać można trzy atrakcyjne nagrody! Weź udział

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Wirtualny Tunel Aerodynamiczny Czyli jaki software Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   0G0R3K-15 Ikona

• Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze

Napisany 08 Luty 2010 - 23:33

Panowie, Koledzy z forum. Poszukuję oprogramowania stworzonego do przeprowadzania prub w tunelu aerodynamicznym.

Znalazłem jeden taki program lecz cena $699 za licencję jakoś mnie nie satysfakcjonuje. Najlepiej by oprogramowanie było darmowe. Nie zalerzy mi na jakiś zaawansowanych funkcjach jako iż nie jestem profesjonalistą w tej dziedzinie a interesuje mnie tylko opływowość różnych przedmiotów a także konstrukcji które wykonujemy w szkole.
Było by dobrze gdyby była możliwość importowania modeli 3D z programów jak AutoCad czy Google SketchUp.

Z góry dziękuję

#2 Użytkownik jest niedostępny   jagular Ikona

• kot kreskowy
  • PipPipPipPipPip

Napisany 09 Luty 2010 - 14:12

Ten post to jest żarcik, nie? ;)
(niedługo będą ludzie tutaj szukać freeware do konstruowania statków dalekomorskich)

Masz jakieś naukowe podstawy do oceny pracy takiego programu?

Jeżeli nie, to może wystarczy jakieś techdemo CUDA - jest jakieś prawdopodobieństwo, że istnieje coś w tym stylu.
Bardziej realne rozwiązanie to software do modelowania/animacji 3D z rozbudowanymi fluidami, fizyką itd. Powinna być możliwość przypisania geometrii "owiewanej" i generatora cząstek, które będą "owiewać" daną geometrię.

Możesz spróbować znaleźć coś takiego w darmowym Blenderze...jeżeli nie Blender, to wybacz, ale 600$ to chyba mało na takie specjalistyczne zastosowania. Cena=0 wywołuje napad śmiechu.

#3 Użytkownik jest niedostępny   0G0R3K-15 Ikona

• Orator