Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

kolo2137

Czy trzeba antywirus pod linuxa a konkretnie ubuntu?

Rekomendowane odpowiedzi

aha, bo ja w środowisku linux to jestem BARDZO BARDZO zielony!, pobrałem z neta AVG pod LINUXA ale nie dam rady go zainstalować, jest on spakowany, i po rozpakowaniu, klikam dwukrotnie na plik install.sh ale nic się nie dzieje, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Antywirus Ci nie potrzebny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie instaluj, szkoda czasu. Nie ma takiej potrzeby, jest to zbędna rzecz na desktopie. Skonfiguruj IPtables (firewall) i wsio. Jak jesteś początkujący, to skorzystaj z jakiejś prostej nakładki na niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że antywirusy linuksowe służą do usuwania windowsowych wirusów :E Jeśli na Linuksie działa serwer używany przez klientów z Windows czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak w temacie....

problem wirusow pod pingwinem wlasciwie nieistnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linux ma zupełnie inny model bezpieczeństwa, oparty na maksymalnym ograniczaniu praw użytkownika. Zasadniczo nie ma w nim windowsowych kont administratora (tutaj roota), chociaż np. w Debianach można wymusić logowanie na konto z włączonymi na stałe prawami roota. Prawa roota są przydzielane pojedynczym aplikacjom i zadaniom na podstawie hasła. Nawet jeśli coś się dostanie do systemu, to wiele nie zdziała. Gdybyś chciał mieć syf w systemie, to musiałbyś go pobrać, nadać mu atrybut wykonywalności i odpalić z prawami roota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość evelan