Forum PCLab.pl: [excel] jak wprowadzić ankiety z tabelami do excela i nie osiwieć? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

[excel] jak wprowadzić ankiety z tabelami do excela i nie osiwieć? bardzo proszę o radę ... Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   TomashL Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 330
  • Dołączył: Pt, 27 Paź 06

Napisany 21 Lipiec 2010 - 10:33

Witam,
mam taki mały problem a mianowicie
pewna koleżanka poprosiła mnie o pomoc gdyż musiała do swojej pracy opracować ankiety.
w ankietach tych są zarówno pytania otwarte jak i zamknięte ... :(

Teraz rodzi się moje pytanie ...
Z zadaniami zamkniętymi typu lista, pole wyboru etc nie ma problemu ale co zrobić z tabelkami które są w tych aknkietach?

problem o tyle wydaje mi się złożony że tych ankiet jest ok 100 i z każdej trzeba wybrać np płeć, wykształcenie etc i dane z tabelki ...

Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem?
i tak mamy sobie
pytania na rozgrzewkę z serii:
Załączony plik  excel_grrr.jpg (27.59K)
Ilość pobrań: 38

i niestety po nich mam taką tabelkę w ankiecie
Załączony plik  tabela grrrrr.jpg (54.09K)
Ilość pobrań: 31
a ankiet jest 100 .........

jakby ktoś miał jakiś pomysł ... tak się zastanawiam nad użyciem MS Acess-a do tego i stworzenia formularza z pytaniami tak jak na tej ankiecie ale dawno siedziałem na acessie .. - czy jest to dobry kierunek?
Czy można to rozwiązać w MS Excel?

bardzo proszę o pomoc,
dziekuję bardzo za poświęcony czas :)
Tomek

#2 Użytkownik jest niedostępny   snejk Ikona

  • no i tak
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2235
  • Dołączył: Pt, 28 Maj 04

Napisany 21 Lipiec 2010 - 14:24

dane z pierwszej tabeli chcesz przepisać do 100 oddzielnych tabel jak ta druga, czy odwrotnie ?

#3 Użytkownik jest niedostępny   TomashL Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 330
  • Dołączył: Pt, 27 Paź 06

Napisany 21 Lipiec 2010 - 15:24

Zobacz postsnejk, o 21 Lipiec 2010 - 15:24, napisał(a):

dane z pierwszej tabeli chcesz przepisać do 100 oddzielnych tabel jak ta druga, czy odwrotnie ?

Już tłumaczę, (btw dzieki że się odezwałeś :) )

chodzi mi że arkusz ankiety zawiera w formie źródłowej takie pytania jak :

Płeć,
[ x ] mężczyzna
[ ] kobieta

wiek,
[ x ] do 25 lat
[ ] od 26 lat do 40 lat
[ ] od 41 lat do 65 lat
[ ] powyżej 65 lat

inne tego typu pytania
tych arkuszy ankiet mam 100 (w formie papierowej a jakby inaczej)

i teraz chciałen w (chyba najprościej Excelu) zrobić sobie arkusz z listą tych pytań z ankiet.

- Chcę przenieść dane ze 100 tabelek z ankiet do jednego arkusza w excelu

No cóż mimo wszystko dziekuję za pomoc ... już od 10 godzin siedzę i googluję jak ten problem rozwiązać czy za pomocą excela - czy lepsza będzie tu baza danych ms access?

Dziękuję

Załączone pliki


Ten post był edytowany przez TomashL dnia: 21 Lipiec 2010 - 15:27


#4 Użytkownik jest niedostępny   snejk Ikona

  • no i tak
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2235
  • Dołączył: Pt, 28 Maj 04

Napisany 21 Lipiec 2010 - 19:08

skoro ankiety masz w formie papierowej to chyba niewielka różnica czy wpiszesz to sobie do arkusza czy do bazy

#5 Użytkownik jest niedostępny   TomashL Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 330
  • Dołączył: Pt, 27 Paź 06

Napisany 21 Lipiec 2010 - 20:02

Zobacz postsnejk, o 21 Lipiec 2010 - 20:08, napisał(a):

skoro ankiety masz w formie papierowej to chyba niewielka różnica czy wpiszesz to sobie do arkusza czy do bazy

tylko chodzi mi o to że muszę sobie przygotować plac do działania i się zastanawiam co lepsze w tym przypadku czy excel czy access?

Logika podpowiada że access ale moje umiejętności bardziej lgną do excela.. :)


No nic jak bedę miał jeszcze problem to napiszę ... póki co będę myślał jak to zrobić zarówno pod excelem a jak się nie da to zacznę się zastanawiać nad accessem :)

#6 Użytkownik jest niedostępny   snejk Ikona

  • no i tak
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2235
  • Dołączył: Pt, 28 Maj 04

Napisany 22 Lipiec 2010 - 08:12

tym bardziej wpisać te dane możesz gdziekolwiek. np do arkusza, jeśli tak ci wygodniej. a jak będzie to jakoś sensownie uporządkowane to i w razie potrzeby nie powinno być problemu z importowaniem danych np do jakiejś bazy

#7 Użytkownik jest niedostępny   Daniel K Ikona

  • only human
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3650
  • Dołączył: Pn, 20 Lut 06

Napisany 22 Lipiec 2010 - 10:44

Słuszna uwaga, w excelu łatwiej zrobisz sobie przedpole do pracy z taką ilościa tabel a w razie potrzeby przeniesiesz wszystko do accesa. Niemniej, dalej nie wiem dokładnie o co autorowi może chodzić. Zrobienie 100 tabelek w excelu to żaden problem.

#8 Użytkownik jest niedostępny   TomashL Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 330
  • Dołączył: Pt, 27 Paź 06

Napisany 22 Lipiec 2010 - 12:27

Zobacz postDaniel K, o 22 Lipiec 2010 - 11:44, napisał(a):

Słuszna uwaga, w excelu łatwiej zrobisz sobie przedpole do pracy z taką ilościa tabel a w razie potrzeby przeniesiesz wszystko do accesa. Niemniej, dalej nie wiem dokładnie o co autorowi może chodzić. Zrobienie 100 tabelek w excelu to żaden problem.

Czyli jeżeli mam w ankiecie dajmy na to 6 różnych tabelek ... (a ankiet dalej 100 :) )to przenieść to (tabelki) do excela a potem w razie potrzeby importować dane z excela do accessa?

o ile rozkład danych z ankiety nie stanowi problemu w przypadku pytań z opcją wyboru to mam małą zamotkę w jaki sposób w excelu wpisywać te dane z tabelek ...

Chyba jedyną opcją bedzie stworzenie 100 różnych arkuszów z tabelką w takiej formie jak mam na papierze a potem w jakiś sposób import danych z pliku excela do accessa ... ?

Sory że tak zamotałem ale troszkę to dla mnie trudne ... jeśli chodzi o samą bazę w accessie i później robienie raportów ale najwyżej popróbuję metodą prób i błędów.

Najważniejsze to przyszykować sobie miejsce do pracy i plac działania ... :)

Ten post był edytowany przez TomashL dnia: 22 Lipiec 2010 - 12:27


#9 Użytkownik jest niedostępny   Daniel K Ikona

  • only human
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3650
  • Dołączył: Pn, 20 Lut 06

Napisany 22 Lipiec 2010 - 12:50

Zamotałeś, bo teraz jeszcze bardziej nie rozumiem :)

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych