Forum PCLab.pl: Unreal Engine 4 - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (58 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Unreal Engine 4 DirectX 12 i nowa jakość gier

#1 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10714
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 11:37

Nowy Unreal Engine 4

W San Francisco odbyła się właśnie konferencja GDC 2011. Prezentowany DirectX 11 będzie wykorzystany w ulepszonej wersji Unreal Engine 3.9.



Game Developers Conference to największe pokazy nadchodzących technologii i możliwości ich wykorzystania. To także świetna okazja, żeby poszczególne firmy nawiązały ze sobą współpracę łącząc pomysł z wykonaniem. W tym wypadku, NVIDIA wraz z Epic Games postanowiła rozszerzyć możliwości wizualne nadchodzących gier.

Unreal Engine 3 to silnik, na którym opartych zostało wiele świetnych tytułów takich jak Bulletstorm, Mass Effect 2 czy Batman: Arkham Asylum. Również nadchodzące produkcje (przykładowo - BioShock Infinite czy Gears of War 3) pokazują, że potencjał jest jeszcze niewyczerpany.

Nic więc dziwnego, że do listy obsługiwanych przez system opcji dodano DirectX 11. Oprócz tego obsługiwana będzie też teselacja i technologie NVIDIA PhysX APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Mark Rain z Epic Games przyznaje, że korzystając z doświadczenia firmy NVIDIA w zakresie DX11 oraz ich możliwości w odwzorowywaniu efektów fizyki, UE3 osiągnie nowy poziom realizmu pozwalający na wyprodukowanie nowej generacji gier. Nie mniejszy entuzjazm wykazuje też druga strona współpracy.

Ogromne światy, a także niezwykle szczegółowe modele i animacje można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500. Na wyżyny możliwości wprowadzono takie elementy jak interakcja z otoczeniem, efektowne wybuchy czy nawet sposób układania się ubrań na poszczególnych obiektach. Więcej informacji o zastosowanych technologiach możemy uzyskać na stronie NVIDII.

Warto dodać, że również Unreal Development Kit - darmowa wersja Unreal Engine 3 - została wzbogacona o obsługę wymienionych efektów. Miejmy nadzieję, że w obu przypadkach zaowocuje to uzyskaniem istotnie nowej jakości. Na rezultat jednak trzeba poczekać, wszak od konferencji do finalnego efektu długa droga.

Prezentacja odbyła się za zamkniętymi drzwiami, Epic pokazywał materiały wideo, szerszej publiczności udostępniono na razie wyłącznie statyczne obrazki, które cóż, bardziej przypominają kadry z wielomilionowej animacji, niż gry. Słowem: przyszłość jawi się w bardzo ładnych barwach i kształtach.

Te materiały reprezentują piękną wizję tego, co powinniśmy być w stanie zrobić. - Twierdzi Mark Rein, szef Epica. Te obrazki mają być "listem miłosnym do autorów sprzętu", w którym firma przedstawia, co chciałaby osiągnąć na konsolach następnej generacji. Czy tak będzie wyglądała przyszłość - czas pokaże.

Ciekawe, które to już wcielenie Unreal Engine 3? Wygląda na to, że po bardzo dobrej wersji UE3.5 którą mieliśmy możliwość podziwiać w Batman: Arkham City nadciąga wielkimi krokami UE3.9 ;)

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 29 Listopad 2017 - 13:53


#2 Użytkownik jest niedostępny   B166ER 

  • Hope Of Light
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 11535
  • Dołączył: Wed, 07 Kwi 04

Napisany 03 Marzec 2011 - 11:43

Engine'y z U to zawsze coś. Jako stary fan serii Unreal zacieram ręce. :P
---
EDIT: cut

#3 Użytkownik jest niedostępny   booraz 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 181
  • Dołączył: Pt, 02 Paź 09

Napisany 03 Marzec 2011 - 11:53

Ciekawe jak szybko pojawią się gry wykorzystujące nowe możliwości UE. A co do UE4, w jednym z wywiadów autorzy powiedzieli że nie ujrzy światła dziennego przed premierom nowych konsol :)

#4 Użytkownik jest niedostępny   kleskus 

  • Przegrałeś!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2242
  • Dołączył: Wed, 28 Lis 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 11:54

Wygląda to na pewno lepiej niż osławiony CryEngine 3, do tego optymalizacja też na pewno będzie o wiele lepsza. Czekam na gry, które będą go wykorzystywać.

#5 Użytkownik jest niedostępny   EF 

  • :|
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6392
  • Dołączył: Pn, 31 Maj 04

Napisany 03 Marzec 2011 - 11:54

Ten silnik to jedna z najlepszych rzeczy jaka mogla sie przytrafic growej branzy. Mam nadzieje, ze wrzuca ta scene do UDK za te kilka miesiecy tak jak to zrobili w przypadku pokazu z GDC2010 http://www.youtube.c...h?v=NZU0EsT4kH0 i http://www.youtube.c...feature=related

#6 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33666
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 03 Marzec 2011 - 12:10

Zobacz postkleskus, o 03 Marzec 2011 - 11:54, napisał(a):

Wygląda to na pewno lepiej niż osławiony CryEngine 3, do tego optymalizacja też na pewno będzie o wiele lepsza. Czekam na gry, które będą go wykorzystywać.

No tak, tyle że czegoś takiego jak na widocznych obrazkach nie zobaczymy prędko. Dodanie opcji DX11 do obecnej wersji silnika na pewno nie da takiego efektu. To jest coś, co prawdopodobnie zobaczymy dopiero na nowej generacji konsol, czyli pewnie za parę lat. :)

Szczegóły: http://www.vg247.com...g-to-be”/

Cytuj

DirectX 11 i UE3 dadzą nową jakość gier


Już to widzę. Zwykła papka marketingowa...

Ten post był edytowany przez qjin dnia: 03 Marzec 2011 - 12:11


#7 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10714
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 12:10

Jak patrzę na te screeny to od razu rzuca się w oczy dodanie efektownego - Lens Flare najwyraźniej Epic Games nie chce być gorszy od Crytek’a, jeśli ktoś nie wie, o czym mowa to chodzi tu o „nowe” efekty oświetlenia, które pojawił się w Crysis 2 wraz z CryEngine 3.

#8 Użytkownik jest niedostępny   CeHa 

  • FC. Liverpool
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3172
  • Dołączył: Nd, 25 Mar 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 12:15

Piękny efekt bokeh w tej głębi ostrości :) Wreszcie efekty jakie można uzyskać w lustrzance. I do tego piękne textury i masa drobnych detali. O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE ale i tak trzeba poczekać na karty z lepszą obsługą DX11. Ale na razie to jeszcze nie ma gry, która by była napisana od postawy pod DX10. Wysztko leci pod DX9 z możliwością włączenia DX 10 i 11.

#9 Użytkownik jest niedostępny   B166ER 

  • Hope Of Light
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 11535
  • Dołączył: Wed, 07 Kwi 04

Napisany 03 Marzec 2011 - 12:36

Zobacz postqjin, o 03 Marzec 2011 - 12:10, napisał(a):

Już to widzę. Zwykła papka marketingowa...

Zawsze istnieje to ryzyko :(
Może inaczej: Kiedy wchodzi nowy twór to nigdy nie jest sobowtórem. Zawsze jest rewolucyjny i ma zmienić świat. Później się okazuje co innego. Choć na to składa się więcej czynników niż samo powstanie silnika.

#10 Użytkownik jest niedostępny   EF 

  • :|
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6392
  • Dołączył: Pn, 31 Maj 04

Napisany 03 Marzec 2011 - 12:38

Zobacz postCeHa, o 03 Marzec 2011 - 12:15, napisał(a):

Piękny efekt bokeh w tej głębi ostrości :) Wreszcie efekty jakie można uzyskać w lustrzance. I do tego piękne textury i masa drobnych detali. O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE ale i tak trzeba poczekać na karty z lepszą obsługą DX11. Ale na razie to jeszcze nie ma gry, która by była napisana od postawy pod DX10. Wysztko leci pod DX9 z możliwością włączenia DX 10 i 11.

Roznica gry wykorzystujecej DX9 a DX10/11 to kwestia shaderow ktore i tak zawsze robi sie od nowa. Nie trzeba zmieniac architektury silnika zeby korzystac z dobrodziejstw nowych DirectX. Przykladowo w UE3 DX11 zostal zaimplementowany w taki sposob, ze artysci moga kontrolowac wspolczynniki teselacji. Takze era dx10 juz dawno sie zaczela. Era DX11 sie zacznie jak ludzie zaczna kupowac karty z obsluga dx11.

#11 Użytkownik jest niedostępny   CeHa 

  • FC. Liverpool
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3172
  • Dołączył: Nd, 25 Mar 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 13:15

Zobacz postEF, o 03 Marzec 2011 - 12:38, napisał(a):

Roznica gry wykorzystujecej DX9 a DX10/11 to kwestia shaderow ktore i tak zawsze robi sie od nowa.


Ale DX 10 i 11 to nie tylko nowe shadery ale dużo więcej przydatnych "funkcji". A taki proces żeby gra była elastyczna i poszła też tylko na DX9 ogranicza twórców. Więc żeby korzystać z wszystkich dobrodziejstw trzeba by pisać silnik właśnie z myślą o DX 10 i 11 od podstaw.

#12 Użytkownik jest niedostępny   Adi-C 

  • Zombrex user
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3369
  • Dołączył: Pt, 17 Lip 09

Napisany 03 Marzec 2011 - 13:20

Zobacz postCeHa, o 03 Marzec 2011 - 12:15, napisał(a):

O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE


No faktycznie, prezentacja była w końcu tylko na TRZECH GTX580... :E Faktycznie nie ma się co martwić :E

#13 Użytkownik jest niedostępny   iniside 

  • Chaos Sorcerer
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14711
  • Dołączył: Pt, 13 Cze 03

Napisany 03 Marzec 2011 - 13:28

Zobacz postEF, o 03 Marzec 2011 - 11:54, napisał(a):

Ten silnik to jedna z najlepszych rzeczy jaka mogla sie przytrafic growej branzy. Mam nadzieje, ze wrzuca ta scene do UDK za te kilka miesiecy tak jak to zrobili w przypadku pokazu z GDC2010 http://www.youtube.c...h?v=NZU0EsT4kH0 i http://www.youtube.c...feature=related

Watpie. Ta scena rusza na jakims kosmicznym sprzecie.

Ale wszelkie nowosci powinny trafic do UDK w marcu albo kwietniu. Juz na samą myśl, nie moge sie doczekać :D

btw tu nie ma miejsca na marketingowy bełkot. Bo te ficzery będą dostępne publicznie.

Ten post był edytowany przez iniside dnia: 03 Marzec 2011 - 13:38


#14 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 10714
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 03 Marzec 2011 - 13:35

Cytuj

Wiele osób zastanawia się jak będzie wyglądała grafika następnej generacji gier. Na trwającej obecnie imprezie Game Developers Conference firma Epic Games zaprezentowała demo dające odpowiedź na to pytanie.

Mark Rein (prezes studia) podkreślił, że wyświetlane sceny w żadnym wypadku nie dadzą rady ruszyć na obecnie istniejących konsolach. Jest to raczej przedsmak tego, co zaoferuje następna generacja i sposób na pokazanie czego twórcy gier oczekują po nowym sprzęcie. Demo działało na komputerze wyposażonym w trzy karty Nvidia GTX 580 i całość bardziej przypominała dobrej jakości film CG niż grafikę generowaną w czasie rzeczywistym. Ludzie z Epic zamknęli jednak usta niedowiarkom swobodnie operując kamerą w każdej ze scen.

Co ciekawe, napędzająca to wszystko technologia powstała w oparciu o trzecią generację Unreal Engine, choć Rein stwierdził, że jeśli miałby dać tej wersji jakiś numer to byłoby to Unreal 3.975. Podkreślił jednocześnie, że wszystkie pokazane ulepszenia są już dostępne dla zespołów korzystających z licencji na silnik autorstwa Epic Games. Co więcej, obecna wersja działa na szerokiej gamie urządzeń, od potężnych pecetów po nowoczesne smartfony, choć oczywiście nie oznacza to wcale, że każdy sprzęt da radę w pełni wykorzystać jej możliwości.

Demo przedstawiało sceny osadzone w ponurym świecie przyszłości. Rein wyjaśnił, że całość przygotowana została jedynie na użytek Game Developers Conference i nie pochodzi z żadnej ze znajdujących się obecnie w produkcji gier. Oczywiście należy pamiętać, że to samo mówiono na pierwszym pokazie Unreal Engine 3, a potem okazał się, że jego elementy zaczerpnięto z Gears of War.


www.gry-online.pl

#15 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33666
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 03 Marzec 2011 - 13:48

Zobacz postAdi-C, o 03 Marzec 2011 - 13:20, napisał(a):

No faktycznie, prezentacja była w końcu tylko na TRZECH GTX580... :E Faktycznie nie ma się co martwić :E

Bo prezentacja pokazała, jak gry mogą wyglądać w dalszej przyszłości, nie w najbliższym czasie. Na chwilę obecną więc nie ma absolutnie się czym przejmować. :)

#16 Użytkownik jest niedostępny   EF 

  • :|
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6392
  • Dołączył: Pn, 31 Maj 04

Napisany 03 Marzec 2011 - 14:00

Zobacz postCeHa, o 03 Marzec 2011 - 13:15, napisał(a):

Ale DX 10 i 11 to nie tylko nowe shadery ale dużo więcej przydatnych "funkcji". A taki proces żeby gra była elastyczna i poszła też tylko na DX9 ogranicza twórców. Więc żeby korzystać z wszystkich dobrodziejstw trzeba by pisać silnik właśnie z myślą o DX 10 i 11 od podstaw.

Istota renderingu w czasie rzeczewistym sa shadery. Potok renderingu pozostal niezmieniony od czasow DX8. Przekazujesz bufor wierzcholkow i tekstury a reszta zajmuja sie programowalne jednostki cieniujace(w sporym uproszczeniu). Tak wiec nie trzeba pisac od nowa silnika a jedynie go dostosowac.

Inside: Strzelam, ze DX11 wlacza w marcowej becie. Te reflective shadows i subsurface scattering juz teraz sa dostepne. Aj.

#17 Użytkownik jest niedostępny   SuLac0 

  • bombing your ignorance
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8307
  • Dołączył: Pn, 24 Paź 05

Napisany 03 Marzec 2011 - 14:00

Zobacz postbooraz, o 03 Marzec 2011 - 11:53, napisał(a):

Ciekawe jak szybko pojawią się gry wykorzystujące nowe możliwości UE.

biorac po uwage, ze epic i nv ida "pod reke" w nowym UE, to mozna sie ich spodziewac szybciej niz pozniej. praktycznie wszystkie swoje tech nv tam wcisnela - 3dvision, cuda/physx/apex, dx11 z naciskiem na tesselacje

#18 Użytkownik jest niedostępny   iniside 

  • Chaos Sorcerer
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 14711
  • Dołączył: Pt, 13 Cze 03

Napisany 03 Marzec 2011 - 14:11

Zobacz postEF, o 03 Marzec 2011 - 14:00, napisał(a):

Istota renderingu w czasie rzeczewistym sa shadery. Potok renderingu pozostal niezmieniony od czasow DX8. Przekazujesz bufor wierzcholkow i tekstury a reszta zajmuja sie programowalne jednostki cieniujace(w sporym uproszczeniu). Tak wiec nie trzeba pisac od nowa silnika a jedynie go dostosowac.

Inside: Strzelam, ze DX11 wlacza w marcowej becie. Te reflective shadows i subsurface scattering juz teraz sa dostepne. Aj.


Szczerze mowiac to mnie bardziej Landscape interesuje. Powiem szczerze ze do tej pory jedyne co mi spedzalo sen zpowiek w przypadku Unreala to wlasnie przestarzały system terenu :D.

#19 Użytkownik jest niedostępny   szmitu 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2061
  • Dołączył: Pn, 28 Kwi 08

Napisany 03 Marzec 2011 - 14:58

Dobra,ładnie wszystko,ale ja chcę zobaczyć gameplay z tego,oby wyciekł jak najszybciej :E

#20 Użytkownik jest niedostępny   SPYCHCIO 

  • ALFA - OMEGA
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4613
  • Dołączył: Pt, 13 Mar 09

Napisany 03 Marzec 2011 - 17:18

Z opisu wszystko "wygląda" mocarnie , teraz tylko czekać na nagranie tego gameplayu w 1080p i samemu ocenić :D

  • (58 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych