Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

doman18

Spis gamepadów

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w zapowiadałem wcześniej zamieszczam spis gamepadów. Od razu podkreślam że nie można go nazwać spisem "polecanych" bo wiele z nich zamieściłem ze względu na dość ciekawe funkcje, podobieństwo do tych najpopularniejszych, czy sam fakt że często występują na allegro. Niewiele z nich zamieściłem ze względu na dobre opinie bo tak na dobrą sprawę w przeciwieństwie do myszek nie wiele jest rzetelnych naprawdę porządnych recenzji na ich temat.

Artykuł jest w wersji alfa bo ciężko mi znaleźć czas na jego dokończenie ale zamieszczam go ze względu na wyraźne zapotrzebowanie. Sam fakt że się w końcu zebrałem na jego dokończenie wynika z tego że w tej chwili zachorowałem :) Później będę do niego dodawał brakujące opisy, zdjęcia w czym mam nadzieję wy też pomożecie. W topiku do komentowania zapraszam wszystkich posiadaczy swoich sprzętów (nie tylko wymienionych poniżej) do pisania krótkich opinii o nich.

Przedstawione pady nie zawsze są dostępne na Polskim rynku.

 

LINKI

Wszystko o padach - teoria <<= zajrzyj jeżeli nie znasz takich pojęć jak Dinput, xinput, tryb analogowy czy bumper

Wszystko o padach - komentarze <<= TUTAJ się wypowiadacie na temat tego spisu i teorii.

Xbox 360 controller emulator <<= topik poświęcony emulatorowi który przekształca zwykłego pada w Xinputowego.

 

Spis polecanych <<= Spis najlepszych gamepadów dla poszczególnych półek cenowych (do 50zł, 50-100,100-150, 150zł i wyżej)

 

UWAGA!

-Spusty cyfrowe to nie to samo co zwykłe przyciski.

-Dongle (dongiel) - w padach bezprzewodowych środek komunikacji z urządzeniami. Przypomina pendrive i wkłada się go do portu USB.

Mówiąc o łączności bezprzewodowej zazwyczaj mam na myśli radiową. Jeżeli chodzi o bluetooth zaznaczam to w nawiasach.

 

PADY ZGODNE Z XINPUT

Zwróćcie uwagę że nie każdy pad na Xinput jest zgodny z konsolą Xbox360. Ponadto teoretycznie dla każdego przewodowego pada dla Xinput powinno dać się zainstalować alternatywne sterowniki XBCD które oprócz tego że znacznie powiększają możliwości konfiguracji to jeszcze są na DirectInput czyli pozwalają na granie w starsze gry tymi padami. Ale to tylko teoria bo nigdzie nie znalazłem potwierdzonych informacji na ten temat a w niektórych przypadkach może być problem ze zgodnością numerów PID i VID urządzenia z numerami owych sterowników.

 

:thumbup:Oryginalny Kontroler Xbox 360 (Xpad360)

xbox360u.th.jpg tronlimitededitionyello.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: 2 wersje przewodowa i bezprzewodowa

Zgodność: Xbox360, PC

Opis: Cóż, jest to jeden z najbardziej wytrzymałych padów i produktów w ogóle. Osobiście bardzo lubię jego niskie gałki w kształcie grzybków które preferuje od tych wysokich z układu PS. W zasadzie pad posiada same zalety ale ma jedną poważną wadę - sterowniki. W Panelu Sterowania nie uświadczymy nawet zakładki do kalibracji nie mówiąc o takich rzeczach jak testowanie wibracji czy zmiana czułości analogów. Na szczęście na wersję przewodową zrobiono alternatywne sterowniki XBCD.

To czego ja osobiście nie lubię w kotrolerze to wyprofilowań dla spustów. Gdy wciskam Y przytrzymując prawy bumper (namierzanie w wielu grach akcji) to odczuwam ucisk na środkowe palce pod spodem. Jest to dość nieznośne więc przed zakupem polecam dokładnie pada "pomacać".

 

:thumbup:Oryginalny Kontroler Xbox 360 (Xpad360) D-Pad revision

xbox360newcontroller.th.jpg xbox36012952739652548.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowa (TYLKO!)

Zgodność: Xbox360, PC

Opis: Najnowsza rewizja znanego wszystkim pada. Tym razem M$ posłuchał (jak nigdy) narzekań użytkowników na D-pad i stworzył pada w którym można przełączać sobie go z wersji oryginalnej (krążek) na krzyżak i odwrotnie. Robi się to poprzez przekręcenie d-pada w lewą i prawą stronę. Pomysł wydaje się świetny ale mnie zastanawia żywotność tego rozwiązania. Oczywiście wątpię że ktoś co kilka minut będzie przełączał sobie w grach d-pada więc w zasadzie mechanizm się nie powinien wyrobić ale ja zawsze jestem sceptycznie nastawiony do takich "ficzersów". Zauważyć trzeba że pad jest tylko w wersji bezprzewodowej i tylko w kolorze srebrnym. Ponadto nie ma wersji dla PC (z nadajnikiem) więc trzeba będzie dokupić jeżeli ktoś zechce grać na piecu ale za to standardowo pad jest sprzedawany z zestawem Play'n'Charge. Konia z rzędem temu kto racjonalnie wytłumaczy mi po co!

 

:thumbup:Chillstream Xbox360

logitechchillstream07th.th.jpglogitechchillstream03th.th.jpglogitechchillstreamcons.th.jpg

interfejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Nie (zamiast tego system chłodzenia)

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC

Opis: Mimo że podobny to jednak odmienny kształtem od oryginalnego Xpada360 przez co posiada swoich zwolenników (patrz: kolega nietopyrz). Posiada system chłodzenia przez co jest nieco lżejszy. Bardzo istotne jest to że pad mimo że jest na Xinput i ma formę Xboxa to nie jest zgodny z samą konsolą Xbox 360.

 

Speedlink XEOX SL-6556-BK

sl_6556_bk_rgb_001.jpgsl_6556_bk_rgb_002.jpgsl_6566_bk_rgb_004.jpg

interfejs:Xinput i Dinput

Spusty:Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC

Opis: Speedlink w końcu poszedł po rozum do głowy i pada którego przeznaczeniem od początku było zastępywać oryginalnego pada od Xa na pc wyposażył w słuszny interfejs Xinput. Mało tego, bo nie wywalił całkiem Dinputa ale tak jak w logitechach zastosował przełącznik między tymi interfejsami. Brzmi to zachęcająco ale wciąż nie wiem jak działają spusty w trybie dinput (czy są rozpoznawane na jednej osi lub czy nie działają w trybie cyfrowym). Dlatego nie ośmielę się jeszcze wystawić kciuka rekomendacji. Ponadto tak jak w logitechach XEOXy mimo że na Xinpucie nie są kompatybilne z konsolą Xbox360. Zauważyć też trzeba że cena też poszybowała w górę i w wielu sklepach różnica między tym padem a oryginałem od X;a to sprawa złotówek. Więc trzeba dobrze patrzeć gdzie kupujemy. Seria ta odznacza się tym że przyciski ma szaro-czarne a w kółeczku na środku zamiast napisu Speedlink jest napis XEOX. Więc nie pomylcie tego modelu i bezprzewodowego ze starszą serią 6555 (dział PC) z kolorowymi przyciskami i modelem 4446 (dział PS3) z przyciskami figur geometrycznych zamiast AXBY bo one nie mają Xinputa.

 

Speedlink XEOX SL-6566-BK

sl_6566_bk_rgb_001.jpgsl_6566_bk_rgb_003.jpg

interfejs:Xinput i Dinput

Spusty:Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: bezprzewodowy

Zgodność: PC

Opis: To co wyżej tylko wersja bez kabelka.

 

 

Joytech NEO SE ADVANCED JT1533

joytechneoseadvancedcon.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty:Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox360

Opis: Na zachodzie uchodzi za tańszy zamiennik a u nas, nie wiedzieć czemu, cenowo nie raz prześciga oryginalnego Xpada. Istotną sprawą jest krzyżak w formie krzyżyka i fakt że nie udało mi się dokopać do informacji na temat kompatybilności pada z PC. Teoretycznie skoro jest na Xinput nie powinno być problemów ale nie odważę się wrzucić tego jako fakt. Natomiast to za co należy się chłosta to strona, a właściwie jej brak bo zastąpiona jest jakąś dziwną wyszukiwarką do linków.

 

Mad Catz xbox 360 Chill/Black/NFL

madcatzxbox360gamepadch.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox360.PC

Opis: Mad Catz od bardzo dawna zajmuje się produkcją akcesoriów dla graczy i jako jedna z pierwszych zrobiła zamiennik dla pierwszego X'a. Jednak na zachodzie też ma opinię tej tańszej i bardziej zawodnej produkcji niż jest to w przypadku oryginału. Pad jest licencjonoany przez M$ i na tą chwilę nic niezwykłego nie mogę o nim powiedzieć.

 

:thumbup: Hori XBOX360 Turbo EX 2

horibig.th.jpg

intefejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox360, (nie wiadomo czy z PC)

Opis: Jeden z najbardziej zaawansowanych i dopieszczonych padów dla Xinput. Posiada regulację intensywności trybu analogowego, tryb Turbo dla każdego z przycisków z regulacją jego szybkości, 2 dodatkowe przyciski akcji (coś dla fanów bijatyk) oraz tak jak w oryginale port dla Xboxowych słuchawek. Ponadto należy zwrócić uwagę na budowę krzyżaka który jest w formie krzyżyka a nie kółka co może znacznie poprawić komfort grania nim. W Japonii pad uznawany jest za sprzęt z najwyższej półki a i w USA go bardzo chwalą.

 

Mad Catz Xbox 360 Modern Warfare 2 COMBAT CONTROLLER

mw2pad.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: przewodowy

Zgodność Xbox360,PC

Opis: Początkowo myślałem że Madcatz chce zbić kasę na fali popularności MW2 ale okazało się że zrobił całkiem przyzwoitego pada. Jest bardziej płaski, ma ogumienie po bokach, ma chropowatą fakturę dzięki czemu ręcę się nie pocą oraz został wyposażony w 2 przyciski Combat pod spodem. Dla każdego z nich jest suwaczek przełączający jego aktualną funkcję. Dla lewego są to przyciski A,B i przycisk w l.gałce a dla prawego X,Y przycisk p.gałki. Jednak wszyscy użytkownicy zgodnie twierdzą że owe przyciski są za małe i za wysoko przesunięte przez co nie da się ich wygodnie używać. Z innych niedogodności to gałki które są plastikowe i mogą z nich się ześlizgiwać palce bo nie są tak głębokie. Ale za to są podświetlane :D. Widziałem że niektórzy użytkownicy też o tym wspominali. Bardzo ważną jak dla mnie zmianą w stosunku do oryginału są spusty - mają fajniejszy kształt i nie mają wyprofilowania które mi przeszkadza w oryginalnym Xpadzie. Ponadto bumpery są znacznie większe. Tak jak w oryginalnym można do MadCatza podłączać Xboxowy headset. Ogólnie padzik na papierze wygląda dobrze ale wiele ludzi na niego narzeka. Głównie ze względu na martwe strefy w analogach które ponoć są zbyt duże.

 

Mad Catz Xbox 360 Black Ops PrecisionAim

madcatzblackops02.th.png

Opis: Ten pad to kopia poprzednika w której powrócono do oryginalnego kształtu i wielkości bumperów i spustów oraz znacznie powiększono przyciski Combat do których też dodano dodatkową funkcję na przełącznikach: tzw tyb "Precision". Polega na tym że jak się przytrzymuje ów dolny przycisk, gałka odpowiadająca mu staje się znacznie mniej responsywna. Czyli idealny motyw w momentach gdy np. dostajemy w łapę snajperkę.

 

Razer Onza

rzronzatefrntvrgbwhtbg.th.jpgrzronzatebackvrgbwhtbg.th.jpg

interfejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC, Xbox360

Opis: Jeden z najbardziej zaawansowanych padów na Xinput. Posiada podwójne bumpery z czego dwa z nich to tzw. Multi Function Buttons - przyciski z możliwością przypisania do nich funkcji każdego przycisku za pomocą 2 przycisków mapujących zdajdujących się na spodzie pada. Czyli trochę inaczej (lepiej) niż w MadCatzach. Przyciski akcji ABXY są na mikrostykach co ma zapewnić szybszą reakcję a krzyżak to 4 całkowicie niezależne przyciski czyli całkowicie inna niż dotychczas i prawdopodobnie lepsza konstrukcja. Pad jest wyposażony w kabel o długości 4,5m (na szczęście można go skrócić), wyjście słuchawkowe na normalnym jacku czyli każdy headset działa a nie tylko headset od Xboxa a . Ponadto droższa wersja Tournament wyposażona jest w unikatowy system umożliwiający dopasowanie oporu jaki stawiają gałki przy ruchu (nie ma to wpływu na czułość), podświetlenie, opleciony kabel a powierzchnia pada i jego gałki są ogumione. Żadna z tych wersji nie posiada popularnego TURBO ponieważ cytuję za Razerem "Turbo is for n00bs!" (z czym się zgadzam). Jedyne co mnie osobiście przeraża to wielkie (jak ciosy słonia) spusty które nastręczać kłopotów oraz wyższe gałki których wysokość wychwalałem w standardowym Xpadzie.

Wszystko ładnie pięknie ale pad po roku od premiery zdobył tyle zwolenników co i przeciwników. Głównymi zarzutami są problemy z gałkami, z mikrostykami (wieczna zmora produktów Razera) oraz oczywiście dużo gorsze spusty. Więc zanim ktoś się zdecyduje na kupno radzę przejrzeć topik >Opinie o Onza<

 

Razer Sabretooth

razer_sabertooth_01_610x412.jpgrazer_sabertooth_02_610x421.jpgrazer_sabertooth_03_610x328.jpg

interfejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC, Xbox360

Opis: Następca Onzy. I znów mamy ten sam dylemat bo na papierze wygląda wszystko pięknie. Tak jak w onzie przyciski są na mikrostykach a nie na membranie. Także d-pad jest znów podrasowany i teraz już całkiem wygląda jak ten z dualshocków. Na szczęście oprócz d-pada podrasowano też feralne spusty, zachowując kształt i wielkość tych oryginalnych z Xboxa więc tu też wielki plus dla Razera. Standardowo mamy długi kabel (3m) z metalową przykręcaną wtyczką w celu zapobiegnięcia jego łamania w tym miejscu. Oczywiście mamy programowalne przyciski - 2 przy bumperach, ale mniejsze niż w standardowe bumpery i 4 na spodzie pada które można zdjąć jeżeli nam przeszkadzają (po jednej śrubce dla każdej pary). Tak jak też poprzednio wtyczka słuchawek jest standardowa, jack 2,5mm. To co jest nowością to mały ekranik OLED który wyświetla profile i pomaga zaprogramować przyciski na padzie oraz ustawić w profilach czułość gałek (elektroniczną nie mechaniczną). Przełączanie i programowanie odbywa się za pomocą 2 sąsiednich przycisków.

Nie ma tu żadnych Turbo, Macro ani dopasowywania twardości gałek. No cóż, tak jak mówiłem na papierze to wygląda dobrze, zobaczymy jak będzie w praniu.

Link do tematu z opiniami

 

BigBen XB360 BB 246575

393x393bb246575.th.jpg393x393bb24657502.th.jpg

interfejs:Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox360, PC

Opis: Prawie wierna kopia oryginalnego pada oficjalnie licencjonowana przez M$. Jedyna nieznaczna różnica to minimalnie inny kształt krzyżaka i inne ułożenie przycisków BACK i START

 

BigBen Wildfire Controller Xbox360

393x393da27655802.th.jpg

interfejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: bezprzewodowy

Zgodność: Xbox360, PC

Opis: Przede wszystkim nie ma on nic wspólnego z wcześniej wspomnianym modelem. Posiada krzyżak w kształcie krzyża, funkcję turbo dla wszystkich przycisków, port dla Xboxheadset i ciekawy design z podświetleniem które świeci się gdy stosujemy funkcję turbo. Nie wiem jak z trwałością ale ogólnie pad mi się podoba. Może tylko mam wątpliwości co do wypukłych gałek czy przypadkiem się nie wyślizgują.

 

:thumbup: Saitek P3200

saitekp3200rumblepadpcx.th.jpg

interfejs: Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC

Opis: Bardzo nietypowy pad, brat bliźniak Cyborg Rumblepada. Z jednej strony jest na Xinput i jest wykrywany w PC jako pad Xpad360 ale z drugiej tak jak Chillstream nie jest zgodny z Xboxem 360. Co więcej jak zauważyliście ma on klasyczny układ gałek a nie odwrócony. Do pada można ściągnąć oprogramowanie SST które dodatkowo pozwala na przypisywanie funkcji przyciskom. Ogólnie jest to bardzo porządna konstrukcja, warta polecenia ale w obliczu np. oryginalnego pada cena jego mogłaby być troszkę niższa. Przed zakupem jednak warto go "pomacać" bo jest ciut większy niż Xpad360.

 

:thumbup: Saitek Cyborg Rumble Xbox 360

productn.th.jpg

Opis: Kopia saiteka P3200, tym razem kompatybilna z Xbox 360 oraz wyposażona w tzw. moduł "Cyborg" czyli możliwość odwrócenia miejscami l.analoga i krzyżaka w celu optymalnego dostosowania go do własnych preferencji. Reszta jak we wcześniej wspomnianym Saiteku.UWAGA! Należy zwrócić uwagę że istnieje troszeczkę starsza wersja zwykła która kształtem jest identyczna ale przyciski akcji nie są kolorowe (tylko ich nadruk) i nie jest ona kompatybilna z Xboxem.

 

Pelican tsz xbox 360

pelicanr.th.jpgpelicanxszxbox360contro.th.jpg

Interfejs : Xinput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox360, PC(patrz opis)

Opis: Prawie wierna kopia oryginalnego pada od M$. Najśmieszniejsze jest to że domyślnie nie działa z PC bo sterowniki nie rozpoznają go. Problem leży w tym że numery VID i PID urządzenia różnią się od numerów oryginalnego pada. Wystarczy w pliku .ini instalowanych sterowników zmienić te numery i powinno się ładnie zainstalować. TUTAJ są instrukcje dla sterowników XBCD.

 

Logitech f310

logitechgamepadf310.th.png

interfejs: DirectInput, Xinput

Spusty: Analogowe (tylko w Xinput)

Wibracje: Nie

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Jest to najnowsza edycja Dualactiona(patrz opis Dualactiona), tylko tym razem z analogowymi spustami i podwójnym interfejsem co czyni ten pad najbardziej zgodnym z grami oprócz przewodowego Xpada i jego zamiennikami ze sterownikami XBCD.

 

:thumbup: Logitech rumblepad f510

wirelessgamepadf510feat.th.png

interfejs: DirectInput, Xinput

Spusty: Analogowe (tylko w Xinput)

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:Jest to najnowsza edycja przewodowego Rumblepada2(patrz opis Rumblepada), tylko tym razem z analogowymi spustami i podwójnym interfejsem co czyni ten pad najbardziej zgodnym z grami oprócz przewodowego Xpada i jego zamiennikami ze sterownikami XBCD.

 

:thumbup: Logitech rumblepad f710

wirelessgamepadf710feat.th.png

interfejs: DirectInput, Xinput

Spusty: Analogowe (tylko w Xinput)

Wibracje: Tak

Łączność: Bezprzewodowa

Zgodność: PC

Opis: Jest to najnowsza edycja bezprzewodowego Rumblepada2(patrz opis Rumblepada), tylko tym razem z analogowymi spustami i podwójnym interfejsem co czyni ten pad najbardziej zgodnym z grami oprócz przewodowego Xpada i jego zamiennikami ze sterownikami XBCD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PADY DLA KONSOLI XBOX

Są to pady do pierwszego Xboxa, czyli z analogowymi spustami ale bez bumperów (są one jako 2 dodatkowe przyciski akcji) i z inną wtyczką co wymusza użycie przejściówki albo USBmoda. Podaje te pady tutaj głównie ku przestrodze, by kupując zamiennik dla x360 nie kupić od starszej konsoli.

 

Xbox Controller (oryginalne)

220px-XboxOriginalController.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox

Opis: Jak wiadomo wszem i wobec Dualshock to bardzo znana i wychwalana przez graczy konstrukcja która jest wyznacznikiem jakości i wzorem dla całej rzeszy padów. M$ jednak nie był by sobą gdyby nie chciał czegoś już dobrego "ulepszać" po swojemu (patrz np. xinput) więc przy okazji premiery swojej konsoli "wynalazł" pada o całkowicie nowej konstrukcji. Całkowicie wywalił bumpery i przeniósł je do przycisków akcji a w miejsce bumperów rzucił 2 sloty na karty pamięci i dodatki a całość "wyraźnie" powiększył co by było czuć że mamy do czynienia z "poważnym" produktem. Panie i panowie popatrzcie na pada po lewej stronie i poznajcie zdobywcę tytułów "Pomyłka roku" wg. Game Informer, drugiego miejsca w kategorii "najgorszy kontroller" wg. IGN oraz "największy kontroller gier wg. księgi Guinessa z 2008r. Chyba po tym wstępie nie muszę tłumaczyć jak "wielkie" zamieszanie zrobił ten kontroler na rynku i jak wielu kpin był powodem. Na szczęście M$ zastąpił go mniejszym padem (tym po prawej) początkowo skierowanym tylko na rynek japoński.

Jedynym plusem tego pada były spusty które były znacznie precyzyjniejsze niż reagujące na siłę nacisku przyciski w dualshocku2

 

Logitech Precision Controller Xbox

logitechprecisioncontro.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: Xbox

Opis:-

 

Logitech Cordless Attack

logitechcordlessattack.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty:Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: bezprzewodowy

Zgodność: Xbox

Opis: -

 

Mad catz microcon Xbox pad

madcatzmicroconxboxpad.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty:Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: 2 wersje przewodowa i bezprzewodowa

Zgodność: Xbox

Opis: -

 

Intec, XBOX 8005A

intecxbox8005a.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: (?)

Łączność bezprzewodowe

Opis: Bardzo rzadki ale wspominam w razie ktoś by się na niego napatoczył na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KONTROLERY DLA PLAYSTATION (i PC)

Tutaj trzeba zwrócić uwagę na gamepady wieloplatformowe. Na pudełku napisane jest że kontroler obsługuje tryby analogowy i cyfrowy. Jednak w rzeczywistości często okazuje się że tylko na jednej z platform spusty działają w sposób analogowy. I zazwyczaj tą platformą jest PS3. Dlatego należy się upewnić że rzeczywiście gamepad obsługuje tryb analogowy na obu platformach. Jeżeli nie ma takiej pewności przed zakupem zawsze warto się dowiedzieć czy istnieje możliwość zwrotu urządzenia.

 

:thumbup: Dualshock2

playstation3n.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PS2, PC(z przejściówką)

Opis: Prawdziwa legenda wśród padów. W porównaniu do pierwszego dualshocka ten wprowadził regulowaną siłę wibracji i analogowość dla wszystkich przycisków pada. Po podłączeniu przejściówki da się nim grać na PS3 i PC. Należy tylko pamiętać że przejściówka dla PS3 to zwykły kabel z 2 zakończeniami i na PC nie zapewni on wibracji ani analogowości przycisków. Trzeba szukać przejściówek specjalnie dla PC.

 

:thumbup: Dualshock3

800pxdualshock3andsixax.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowa (bluetooth)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Na wstępie trzeba tu wyraźnie zaznaczyć że mamy do czynienia z Dualshockiem3 czyli kontrolerem z systemem SIXAXIS i wibracjami (notabene słabszymi niż w DS2). Poprzednia wersja kontrolera o nazwie SIXAXIS była identyczna jak DS3 ale nie posiadała wstrząsów. Podyktowane było to pewnymi zatargami prawnymi ale zostawmy to. Ważne jest żeby kupując pada mieć świadomość że SIXAXIS i DS3 to nie jest ten sam kontroler. Różnicę przedstawiam na obrazku.

Sam kontroler podłączany jest przez bluetooth do konsoli a ładowany za pomocą zwykłego kabla USB. Do PC można go podłączyć przez ów kabel ale też ponoć przez dongla bluetooth jeżeli ktoś ma. Ale muszę jeszcze dokładnie się zapoznać z tym tematem. Naładowany pad ma działać ponoć do 30h. Ogólnie pod względem kształtu pad jest identyczny jak DS2 tylko że zamiast dolnych bumperów ma analogowe spusty. Wiele osób na nie narzeka że nie są wygięte do przodu jak to ma miejsce w innych padach przez co palce się ześlizgują. Jest na to lekarstwo w postaci Riotek Real Triggers czyli nakładek na spusty które są wygięte do przodu.

Pad (SIXAXIS a nie DS3) w 2007r dostał nagrodę Emmy za "Rozwój peryferiów i wpływ technologiczny w grach wideo".

 

Media Tech JUDGE RF ( MT1505 )

mediatechjudgerf2.th.jpgmediatechjudgerf.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezrzewodowa(dongiel)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Tak jak w przypadku Strike'ów jest to prawie wierna kopia Dualshocka z identycznym krzyżakiem. Łączy się z konsolą i kompem za pomocą dongla co może być problemem przy podłączaniu większej ilości padów. Na papierze pad wygląda świetnie ciekawe tylko jak jest z trwałością tego urządzenia.

 

:thumbup: Chillstream PS3/PC

padlogitechchillstreamc.th.jpglogitechchillstream1791.th.jpg1260970org.th.jpg

interfejs: DIrectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Nie (chłodzenie)

Łączność: Przewodowa

Zgodność: PS3, PC

Opis: Podobny kształtem do edycji xboxowej i też posiada chłodzenie zamiast wibracji. Ale na tym podobieństwa się kończą bo układ ma klasyczny i nie ma analogowych spustów.

 

Rocketfish PS3 controller

9443809ra.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowa (bluetooth)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Kontroler z układem Xboxa i kształtem Chillstreama łącznie z krzyżakiem w kształcie krzyża. Łączy się przez bluetooth i zawiera technologię SIXAXIS. Ponadto ma dodatkowy przycisk Turbo W komputerze jest rozpoznawany jako dualshock3. Pad praktycznie niedostępny w polskich sklepach ani na allegro. Trzeba szukać na Ebay'u lub kupować w Amazonie. Na Youtubie jest sporo filmików o nim.

 

Giotec HF-2

gioteckhf2iph3w10699943.th.jpg hf2shoulderbuttons.th.png

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezrzewodowa(bluetooth)

Zgodność: PS3

Opis: Firma znana z nakładek na spusty dualshocka 3 wyprodukowała swojego własnego pada do PS3. Na tę chwilę mogę tylko powiedzieć że w sieci jest sporo nieprzychylnych opinii więc radziłbym się wstrzymać z zamiarem zakupu. Muszę się jeszcze mu bliżej przyjrzeć, poczytać jakichś recek z bardziej rzetelnych źródeł niż YT.

 

Speedlink XEOX SL-4446-BK

sl_4446_bk_rgb_001.jpgsl_4446_bk_rgb_007.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowa

Zgodność: PS3, PC

Opis: Wygląda identycznie jak jego Xinputowi bracia z działu Xboxowego a różnic się jedynie tym że przyciski są oznaczone figurami geometrycznymi tak jak wszystkie pady PS oraz donglem wyposażonym w przełącznik między platformami. Oczywiście najważniejsze jest to że nie posiada interfejsu Xinput jak jego bracia 6556 i 6566 więc trzeba będzie używać emulatora dla gier Xinputowych i prawdopodobnie mordować się ze spustami na 1 sliderze. Dlatego uważnie patrzcie co kupujecie i w razie wątpliwości pytać 10 razy sprzedawcę. Ostatnia niewiadoma to spusty. Większość padów multiplatformowych ma je analogowe tylko najednej z platform (ze wskazaniem na PS3). Czy tu też tak jest? Narazie nie wiadomo, będę szukał ale liczę też na komentarze.

 

Mad Catz Xbox 360 Modern Warfare 2 COMBAT CONTROLLER

cd68856000a2041.th.jpg

interfejs:DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje:tak

Łączność: bezprzewodowy(dongiel)

Zgodność PS3

Opis: Wersja kontrolera Modern Warfare 2 <patrz pierwszy dział> dla PS3. W odróżnieniu do swojego brata bliźniaka jest on bezprzewodowy i łączy się z PS3 za pomocą dołączonego dongla.

 

MadCatz PS3 Black Ops

madcatzps3.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty:Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: Bezprzewodowa(dongiel)

Zgodność: PS3

Opis: Wersja pada BlackOps <patrz pierwszy dział> dla PS3. Tak samo bezprzewodowa jak w przypadku MW2 dla PS3.

 

Logitech Precision PS3

logitechcfps302thumb.th.jpglogitechcfps304thumb.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: Bezprzewodowa(dongiel)

Zgodność: PS3, PC

Opis:

 

Saitek PX5000

s5000.th.jpgs50003.th.jpgs50002.th.jpg

interferejs: DirecInput

Spusty: Przyciski (analogowe)

Wibracje: Tak

Łączność: Przewodowa

Zgodność: PS2

Opis: Przeznaczony dla PS2 pad funkcją programowania przycisków, turbo. Służą do tego przyciski obok wyświetlacza oraz dodatkowe przyciski pod przyciskami spustowymi. Sam wyświetlacz pokazuje status każdego przycisku, jego funkcję oraz pomaga zaprogramować do niego makro (maksymalnie 12 ruchów w sekwencji). Z innych ciekawych opcji to np. możliwość zablokowania analogów w kierunku X lub Y. Przyciski prawdopodobnie są cyfrowe (choć gdzieniegdzie piszą że są analogowe) a sam kontroler ma opinię solidnego i trwałego.

 

:thumbup: Saitek PS1000 i 2700

11185182.th.jpgshopcontrolersaitekps27.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: Przewodowa

Zgodność: PS3,PS2, PC

Opis: Oprócz Strike3 są to najtańsze pady z analogowymi spustami. Model 2700 (czerwony) ponadto posiada możliwość zamiany miejscami l.analoga z krzyżakiem jeżeli ktoś preferuje któreś z ustawień. Producent chwali się technologią Precision Aim która ma pomagać w czasie celowania analogami. Ale w sumie nie wiem jak to wygląda. Kabel jest zakończony zarówno wtyczką USB jak i tą dla PS2. Do urządzenia dołączono oprogramowanie za pomocą którego możemy zmieniać przypisanie przycisków na komputerze. Mnie osobiście nurtuje sprawa analogowości przycisków dla PS3 i PC. Czy są one analogowe na obu platformach czy tylko na jednej z nich. Bo zdarzały się pady które były analogowe tylko na jednej z platform.

 

Hama Air Grip

00062869awd.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: 2 wersje- PC i PS2

Opis: Pad ten wyróżnia się wśród innych tym że jego części chwytne zostały zrobione z gumy która w środku wypełniona jest powietrzem przez co sama dopasowuje się do kształtu dłoni zapewniając bardzo wygodne i pewne trzymanie. Ponadto ogumiono panele dla krzyżaka i przycisków akcji. Pad posiada funkcje makro dla przycisków i 2 tryby pracy (cyfrowy i analogowy).

 

:thumbup: Thrustmaster T-Wireless 3 in 1

twireless3in1800x600.th.jpgdongletwireless3in1800x.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak (dla PS2)

Łączność: bezrzewodowa(dongiel)

Zgodność: PS3, PS2, PC

Opis: Chyba najbardziej uniwersalny pad. Posiada dongla który zarówno można podpiąć pod USB w PS3 i PC ale też do PS2. Gałki są pokryte gumą jak i cały pad, włącznik wibracji, oraz automatyczny wyłącznik pada gdy go nie używamy. Wszystkie przyciski i osie można zaprogramować w dołączonym oprogramowaniu. Wydaje się to wszystko piękne ale mnie zastanawia jak działają wibracje i analogowość dla każdej z platform.

 

:thumbup: Thrustmaster Dual Trigger 3 in 1

product2a.th.jpgfb446bd12e2b428886f2701.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak (dla PS2 i PC)

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC, PS3, PS3

Opis: Tak jak poprzednik zgodny jest z 3 platformami tym razem za pomocą kabli. Pad posiada podwójne bumpery (dla PC i PS2) wibrację dla obu tych platform oraz oprogramowanie do zmiany przypisania przycisków z funkcją zapisywania do wewnętrznej pamięci pada. Tak jak w poprzedniku można wyłączyć wibrację.

 

:thumbup: Media Tech Rogue 1504 || Natec Fox

mmrogue.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC, PS3

Opis: Bardzo popularny pad na który należy zwrócić uwagę jeżeli ma się ograniczony budżet. Posiada 2 tryby TURBO dla przycisków i co ważne bardzo dobry krzyżak wzorowany na tym od Dualshocka. Naprawdę warto tym padem się zainteresować.

 

:thumbup: Speedlink Strike FX

15239313.th.jpgpex0hw641921.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowy(dongiel)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Prawie wierna kopia dualshocka3 tyle że bez SIXAXIS. Głównym powodem dla którego można by się zainteresować tym padem (oprócz ceny) to krzyżakiem który moim zdaniem jest najlepszym krzyżakiem w padach wyprzedzający nawet ten od Dualshocków.

 

:thumbup: Speedlink Strike3

sl4442sbkrgb002.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: 2 wersje - przewodowy i bezprzewodowy(dongiel)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Jest to starsza wersja poprzedniego pada, wyposażona dodatkowo w przycisk TURBO. Tak jak poprzednik posiada świetny krzyżak.

 

Big Ben PS3 Controller BB 251531

bb25153101.th.jpgbb25153103.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PS3, PC

Opis: Podobny do Dualshocka3 przy czym przewodowy i pozbawiony SIXAXIS oraz analogowości przycisków (tylko spusty i gałki).

 

Big Ben RF-Controller PS3 BB 251524

393x393bb251524.th.jpg393x393bb2515242.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezrzewodowa(dongiel)

Zgodność: PS3, PC

Opis: Bezprzewodowy pad na baterie AAA podłączany przez dongiel. Tak jak w oryginale posiada 8 analogowych przycisków. Ponadto powierzchnia pokryta jest powłoką antypośligową.

 

Big Ben Metallic Pad BB 285550

bb28555001black.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezrzewodowa(bluetooth)

Zgodność: PS3

Opis: Prawdziwy certyfikowany zamiennik Dualshocka3 podłączany przez bluetooth, z technologią SIXAXIS. Jedyna różnica tkwi w kształcie krzyżaka.

 

Big Ben Wildfire

wildfire.th.jpgwildfiwre.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezrzewodowa(bluetooth)

Zgodność: PS3

Opis: Drugi zamiennik Dualshocka3 od BB. Też posiada SIXAXIS i bluetooth. Tym razem całkowicie inny kształt z ogumionymi chwytami i podświetlanymi przyciskami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PADY TYLKO DLA PC

Tego tupu padów jest po prostu zatrzęsienie. Przedstawię te na które należy zwrócić uwagę. Na pewno nie kupujemy padów firm Manta,Vakoss, Dragonplus, Warez, Esperanza,E5 i wszelkich innych do 30zł a szczególnie kopii dualshocków czy logitechów. Jest to szajs i nic tego nie zmieni. Nie łudźcie się też że nie gracie zbyt często to taki sprzęt to wytrzyma. Bo nie tylko o trwałość tu chodzi ale np. problemy z wykrywaniem w grach, wielkie martwe strefy, uciekanie analogów w którąś stronę a nawet uszkodzone kable. Owszem zdarzają się pojedyncze sztuki ktróre się udają ale to są rodzynki w całej partii magazynowej.

 

-niższa półka

Nyko 80610 AirFlo

41wbzvp13xlss500.th.jpgnykoairfloexps2.th.jpgnyko.th.gifnyko2.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Nie (chłodzenie)

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Drugi po Chillstreamie pad z chłodzeniem dłoni. Tak jak w przpadku logitecha tak też tu nie ma wibracji a samo chłodzenie na wyższych obrotach jest dość głośne. Ponadto pad ma ogumione uchwyty żeby dłonie się nie ślizgały przy poceniu. Jak widać na zdjęciach przyciski można programować.

Firma Nyko ogólnie specjalizuje się w tworzeniu tego typu urządzeń. Zrobiła już myszkę i pada dla pierwszego X'a z takim chłodzeniem.

 

Media Tech Rogue RF

mediatechroguerf.th.jpgmini3d.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowa(dongiel)

Zgodność: PC

Opis:

 

Big Ben Analog-Controller BB 249958

393x393bb249958.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:

 

GENIUS MaxFire Blaze2

geniusmaxfireblaze2.th.jpggeniusmaxfireblaze22.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:-

 

:thumbup: TRACER TRJ-PS PROTON SHOT 2 in 1 ||Apollo 3020

tracertrjpsprotonshot2i.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Paradoksalnie jest to jedna z porządniejszych konstrukcji zarówno w przypadku Tracera jak i Apollo. Owszem można narzekać na ciut duże martwe strefy ale pad cechuje się wyjątkową trwałością

 

TRACER TRJ-301 Challenger =>EASYTOUCH ET-2130 HILT FEEDBACK USB.

tracertrj301challenger.th.png

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:-

 

Tracer Scorpion TRJ-114

tracertrj114scorpion278.th.jpgtracertrj114scorpion278.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:-

 

:thumbup: Speedlink Strike

sl6535sbk01rgb002.th.jpgsl6535sbk01rgb003.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Z tego co mówił kolega nietopyrz Sony miało jakieś pretensje sądowe do Speedlinka za tego pada. Nie dziwota skoro jest on bardzo podobny. To jednak wyróżnia serią Strike od dualshocków to Dpad który w moim przekonaniu jest lepszy. Więcej o tym konkretnym modelu nie napiszę bo go nie posiadałem więc przejdźmy do następnego.

 

:thumbup: Speedlink Strike2

speedlinkpcst48dba22ab9.th.jpgsl6535ssvargb001.th.jpggamepadps2speedlinkstri.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Tak jak pierwszy Strike ten jest bardzo podobny kształtem do dualschocka ale ma lepszy (IMO) krzyżak oraz dodatkowe przyciski TURBO i MAKRO. Ponadto ma bardzo porządne wibracje, znacznie silniejsze i lepsze niż np. w Staitek p580. Niestety o ile wiele osób zachwala tego pada w internecie to ja do niego nie miałem szczęścia. Wszystko przez to że po tygodniu zaczęły trzeszczeć gałki i być przez to nieprecyzyjne. 2 razy wymieniałem model na nowy i za każdym było to samo. W sieci tylko jedna osoba skarżyła się na ten problem więc pomyślałem że może ja jestem zbyt "niedelikatny" albo mam po prostu pecha. Jednak po dyskusji w jednym z wątków okazało się że są różne serie tego pada. Ja miałem najnowszą która ma proste napisy TURBO, CLEAR, MAKRO, nadruki na przyciskach bocznych a znaczek w środku to sam napis "Speedlink". Pada kupiłem w kolorowym pudełku. Natomiast ludzie którzy nie uświadczyli problemów z gałkami mieli w posiadaniu starszą, lepiej wykończoną serię z półokrągłymi napisami TURBO itp., wytopionymi liczbami na przyciskach bocznych (a nie nadrukowane) oraz z pełnym logiem Speedlinka. Więc jeżeli zamierzacie kupować tego pada może warto dokładnie się popytać sprzedawców z jaką serią macie do czynienia. Z tego co wiem ze starszej serii wciąż można kupić kolorowe przeźroczyste pady w biało czerwonym pudełu. Bynajmniej nie chodzi tutaj o kolorowe nieprzeźroczyste pady z nowej serii.

Wracając do samego pada to ja byłem straszliwie zadowolony. Swietnie leżał w dłoni, krzyżak jak już wiele razy wspominałem był jak dla mnie idealny, wibracje były bardzo intensywne ale jednocześnie miłe w działaniu i mimo że mam już w domu Xpada to mam wielką chęć jeszcze kupić starszą serię tego pada i mieć go tylko dla Dinput

 

 

Speedlink 360 Style (SL-6555-SBK) [najnowsza edycja pada nazywa się XEOX]

65556995.th.jpg44390399.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Analogowe na jednej osi (patrz opis)

Wibracje: tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC

Opis: Kolejny "mutant", bardzo popularny ze względu na podobieństwo do Xpada, niską cenę i mocno ogólnikowy artykuł w CDA w kórym to pad dostał znak jakości. Należą się więc wyjaśnienia. Po pierwsze jak widzicie pad mimo że ma układ Xboxowy to jest na interfejsie DirectInput. Co za tym idzie potrzebne jest zastosowanie emulatora aby był zgodny z grami dla Xinput. Druga, o wiele ważniejsza sprawa to fakt że pad ma spusty na jednej osi i ich funkcje wzajemnie się znoszą przy naciskaniu naraz. Czyli np. w ścigałkach gdy na spustach jest hamulec i gaz to naciskając do połowy gaz gdy późnieźniej zaczynamy hamować to samochód zamiast hamować będzie zwalniał. Jak dotąd jedyny rozsądny sposób na ominięcie tego to wgranie emulatora dla kontrolera Xbox i przeznaczenie prawie całego zakresu dla jednego ze spustów a dla drugiego samej końcówki tego zakresu co spowoduje że będzie działał w trybie cyfrowym (włącz/wyłącz). Pad posiada funkcję TURBO dla przycisków a jego powierzchnia jest gumowa.

edycja 17.01.2013

Zauważcie że w odróżnieniu od nowszych modeli XEOXa ten ma kolorowe przyciski i napis Speedlink w kółeczko. Samo kółeczko jest podświetlane na żółto a nie na czerwono. Oprócz oznaczenia kodowego to główne znaki rozpoznawcze tego pada. Jest on na Dinpucie dlatego w odróżnieniu do swoich nowszych braci (6556 i 6566) wymienionych w dziale Xboxowym) nie jest kompatybilny z grami Xinputowymi.

 

Big Ben LUX BB4997

00099801.th.jpg

interfejs: ?

Spusty: ?

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowy

Zgodność: PC

Opis: Pod względem wyglądu jest to kopia prezentowanego wcześniej speedlinka. Jednak nie udało mi się dowiedzieć nic na temat jego interfejsu i spustów. Jeden opiekunów działu padów w sklepie Morele.pl odpisał mi kiedyś że pad nie ma spustów w ogóle co jest wierutną bzdurą bo widziałem parę razy go na allegro i na zdjęciach spusty miał. Jeżeli ktoś ma tego pada w domu to bardzo proszę o kontakt przez PM. UWAGA! Istnieje pad o tej samej nazwie i numerze ale bez dopisku LUX. Jest to całkowicie inny pad i wymienię go w innym dziale.

 

Big Ben Wireless BB 249965

gamepadbigbeninteracti6.th.jpg

interfejs: Direct Input

Spusty: Analogowe

Wibracje: Tak

Łączność: bezprzewodowy

Zgodność: PC

Opis: Wyglądem przypomina poniżej prezentowanego Hamę i tak jak on zawiera TURBO i MAKRO ale ciężko o jakiekolwiek informacje o nim. To co tutaj widzicie to info z oficjalnej stronki

 

Hama Gamepad X-Style

4742y.th.jpgfe85105345523f85e99a229.th.jpg

Interfejs : Direct Input

Spusty: Analogowe

Wibracje: tak

Łączność: wersja przewodowa i bezprzewodowa (RF)

Zgodność: PC

Opis: Gdy pytałem przedstawiciela Hama czy ma analogowe spusty to powiedział że nie bo działają cyfrowo. Natomiast w jednej niemieckiej recenzji przeczytałem że owszem działają cyfrowo ale oczywiście w trybie cyfrowym natomiast w normalnym widziane jest 5 oś. Mam ochotę ubić tego przedstawiciela bo akurat wtedy chciałem kupić tego używanego Hamę za 55zł na allegro. Pad jest dokładnym klonem bezprzewodowego Xpada360 z tym że ma ogumione boki, funkcje TURBO dla przycisków oraz brak gniazda dla headsetu Xboxa. Gamepad dostępny głównie w Niemczech.

 

:thumbdown: Powerwave xbox 360 style

powerwave.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Cyfrowe

Wibracje: Tak

Łączność: Przewodowy

Opis: Pad dostępny tylko na australijskim rynku ale zamieszczam w ramach przestrogi. Jak widzicie spusty cą cyfrowe, gry mają kłopoty z rozpoznaniem niektórych przycisków pada a analogi mają bardzo duże martwe strefy i są nieprecyzyjne. Omijać z daleka.

 

-wyższa półka

 

Saitek P380

saitekp380.th.jpgsaitekp3802.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Nie

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:-

 

Saitek P480

saitekp480.th.jpgsaitekp4802.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:-

 

:thumbup: Saitek P580

saitekp580.th.jpgsaitekp5803.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Jeden z kolejnych padów którymi warto się zainteresować ze względu na cenę. Jak dla mnie to miał on za małe gałki (chodzi o wielkość a nie ich wysokość) oraz zbyt blisko gałek położone przyciski start i select. Ponadto w porównaniu np do Strike2 miał wyraźnie słabsze wibracje. Najgorsze jest jednak to że w moim modelu po pewnym czasie analogi same zaczeły lecieć w różne strony. Jednak wiele osób siedzi na tym padzie długo i bardzo zachwala więc prawdopodobnie ja miałem pecha.

 

Saitek P880/2500/2600/2900

saitekp2600rumblepad1.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: 2 wersje - przewodowa i bezprzewodowa

Zgodność: PC

Opis: Cztery różne nazwy, ta sama konstrukcja. Niestety nie udało mi się dogrzebać do różnic między tymi padami ale jeszcze pogrzebię. Pad wyróżnia się tym że posiada 2 dodatkowe przyciski akcji (przydatne w bijatykach). Jeżeli chodzi o jakość to widziałem na YT że był on używany w mistrzostwach świata w FIFA w 2009r więc chyba można dać mu spory kredyt zaufania

 

 

Logitech dualaction

17871.th.png

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Nie

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis: Najprostszy konstrukcyjnie pad od Logitecha, dość podobny do dualshocka tak jak reszta padów tej firmy. Posiada 2 tryby pracy (cyfrowy i analogowy) i oprogramowanie do zmiany funkcji klawiszy. Jedyną niedogodnością pada mogą być kwadratowe otwory gałek które mogą utrudniać akcje w niektórych grach.

 

:thumbup: Logitech RumblePad2

17035.th.png

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: 2 wersje - przewodowa i bezprzewodowa

Zgodność: PC

Opis: Chyba najbardziej znany pad na PC i obok Xpada najczęściej polecany. Nie dziwota skoro pad ten jest wyjątkowo wytrzymały i bardzo porządnie zrobiony przez co nawet po wielu długich sesjach nic się w nim nie luzuje ani nie odpada. Posiada 2 tryby pracy, i oprogramowanie do zmiany funkcji klawiszy. Jedyną niedogodnością pada mogą być kwadratowe otwory gałek które mogą utrudniać akcje w niektórych grach.

//EDIT 3/05/2011

W wersji bezprzewodowej nie ma możliwości podłączenia kilku padów na jeden odbiornik. => LINK

 

 

:thumbup: Thrustmaster Run'n'Drive

runndriveps3product800x.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:

 

:thumbup: Thrustmaster Ferrari

ferrarim.th.jpg

interfejs: DirectInput

Spusty: Przyciski

Wibracje: Tak

Łączność: przewodowa

Zgodność: PC

Opis:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nic sobie nie pomyliłem. Z premedytacją nie użyłem nazwy gdyż mowiny o tanich asrocakch, model nie ma znaczenia. Ogólnie beka bo gdy mówię o karcie dźwiękowej narracja zmieniana jest na taką że dobra karta dźwiękowa nie jest potrzebna, można kupić inna, można kupić dac itp (TO SĄ DODATKOWE KOSZTY). Jak mówię o sekcji zasilania to narracja brzmi że pomylelem się z modelem płyty. Cały dowcip polega na tym że to 400zl to nie wiele jak na różnice w tym co dostajemy w tych mobasach. Tzn lepsza dźwiękowka, lepsza sekcja zasilania, lepsze wyposażenie. OGÓŁEM LEPSZA PŁYTA. Jeśli komuś wystarcza biedny kodek audio czy biedna sekcja zasilania to fajnie ale niech nie mówi że ta płyta jest dobra. Jest WYSTARCZAJĄCA dla niego i to wszystko. To tak jak z tymi bułkami z biedronki, dla kogoś są wystarczające, ja wolę kuoic 3x droższe i nie jest odnrazanego barachła. Argumenty że za 900zl płyty też mają kiepskie kodeki audio jest śmieszny bo wystarczy poszukać w specyfikacji technicznej i znaleźć taka która ma normalne audio, wyposażenie czy co tam nas interesuje. Nadal nikt nie odpowiedział, dlaczego nie polecają tanich asrockow na am4? Bo różnica pomiędzy dobrą płyta jest po prostu mniejsza i mówimy o mniejszej skali.  Edit: teraz spojrzałem na morele, nowy tomahawk kosztuje 871zl. Różnica pomiedzy "wystarczającymi" asrockami zaczyna topnieć wiec za niedługo ten post będzie nieaktualny bo i tak wszyscy będą polecali MSI. Obecnie to już 350zl czyli żaden pieniądz. 
    • Masz calkowita racje. 1 kwietnia lece na Florida zakupic dzialke i zaczac budowe domu. Nie dosc ze tax ma sprzedaz jest 6% to jak dom bedzie jako glowny nie bede placil stanowego podatku od zarobkow w moim wypadku to 10.75% ze stanu NJ. Tym sposobemdom wybuduje sie z tax z NJ.
    • No nie wiem jakim cudem ale w pit masz ustalone progi procentowe od zarobkow/ Kosz pracodawcy pracownika nic nie obchodzi bo to dwie oddzielne dzialalnosci. No to najprostrza droga. Z tego co sie orientuje to jak dobrze sie uczysz to studia nadal w Polsce sa bezplatne?.
    • @Caps i inni, polecam olać kolegę jak jest najmądrzejszy i niech radzi sobie sam. A wiedzę masz marną patrząc na zestaw, który poskładałeś... zasilacz se weź od razu 5000W... pastę będziesz co miesiąc wymieniał? Napisałeś kosmici w komputroniku... skomentuję to obrazkiem   PS. Dodam jeszcze że co roku zakładasz podobny temat, i  z tego wychodzi(nie wnikam dlaczego) ale teraz pewnie też tak będzie   Także wstrzymać się z udzielaniem pomocy do soboty i będzie zaś spokój na chwilę   PS2. Radzę poczytać jak zachowuje się użytkownik i jak się kończą jego tematy  1. 2.    
    • A najlepsze jest to, że później taki ktoś, kto nie miał styczności z grami FromSoftware, mówi jakie te gry są proste, jak ogląda jak ktoś na golasa grę przechodzi bez levelowania itp itd  kuźwa tez tak myślałem  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...