Forum PCLab.pl: był FAQ i nie ma FAQ - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (14 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

był FAQ i nie ma FAQ można odkleić Oceń temat: ****- 21 Głosów

#1 Gość_Return of Gordon Lameman_*

  • Grupa: Goście

Napisany 06 Grudzień 2011 - 13:05

i cyk.

Ten post był edytowany przez Gordon Lameman dnia: 06 Grudzień 2018 - 14:57


#2 Użytkownik jest niedostępny   savi 

  • Nafciarz
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 995
  • Dołączył: So, 05 Lip 08

Napisany 20 Luty 2013 - 11:52

Towar został wysłany na gwarancję. Reklamacja została rozpatrzona, sprzedawca twierdzi, że towar wysłał, następnie mówi, że towar do niego wrócił (błędny adres) Kontakt ze sprzedającym się urywa. Co robić w takim przypadku?

#3 Użytkownik jest niedostępny   airborne82 

  • airborne82
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8486
  • Dołączył: Cz, 28 Sty 10

Napisany 28 Luty 2013 - 17:00

Żeby nie śmiecić w temacie o "Luźne fotografów rozmowy"
To napiszę tutaj moje problemy z realizacją REKLAMACJI z tytułu 2-letniej odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

Tak jak Gordon radził ta forma będzie najlepsza jeśli skończyła mi się gwarancja .

Wzór pisma wziąłem stąd , ewentualnie jeśli trzeba to mogę zmienić .

REKLAMACJA

Otóż byłem osobiście im przekazać to pismo i co usłyszałem ??

Szyderczy śmiech i odpowiedź ze oni tego nie przyjmą gdyż według nich ich jeśli wada została wykryta w ciągu pół roku to wtedy owszem jest taka odpowiedzialność sprzedawcy ale tylko roczna , potem przechodzi na odpowiedzialność sprzedawcy .
Powiedzieli że mogą nawet iść z tym na ekspertyze żeby sprawdzic czy tak faktycznie jest , ze wada byłą fabryczna według tego co powiedzieli .

Czy mi sie zdaje czy oni pomylili tą REKLAMACJE z czyms innym ???

Na moje tłumaczenie że doskonale wiem jak jest bo byłem w Federacji Konsumentów ( faktycznie tam byłem wizytą w tym sklepie , by upewnić się żę dobre pismo mam ) i że mam nawet kontakt z prawnikiem ( tu także tak jest bo w końcu prawnik na forum tez się liczy ) i że powinni przyjąć to pismo a jak nie to wyślę pocztą .
Więc odpowiedzieli że nie ma takiej możliwośći by to przyjęli i mogę sobie wysyłać pocztą jak chce .
Ja im powiedziałem że co im szkodzi , bo przyjęcie pisma to raz a odpowiedź na pismo to drugie i nawet jak wyślę poczta to i tak mam dowód że wysłałem więc dla mnie to i lepiej co wy z tym potem zrobicie ( bo z ich rozumowania to oni to pewnie wywalą do kosza bez czytania - hehe dla mnie tym lepiej bo będę miał chyba podstawy do zerwania umowy i żądania zwrotu pieniędzy )


Teraz czytając FAQ nigdzie nie widze o tym co sprzedawca gadał ( jeśli wada wynikła w ciągu roku i tym podobne )

#4 Użytkownik jest niedostępny   Kpc21 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6001
  • Dołączył: Nd, 15 Lut 09

Napisany 28 Luty 2013 - 18:10

Okres odpowiedzialności sprzedawcy może być skrócony z dwóch lat o maksymalnie rok przy sprzedaży rzeczy używanej - za zgodą kupującego. Jeśli sprzedawca nie ma żadnego papieru, że się na to zgodziłeś, to nie może ci nic zrobić.

To pismo nie jest do końca dobre, bo 14 dni roboczych od otrzymania pisma sklep ma na decyzję o tym, czy reklamację przyjmuje, czy nie. Potem powinien rzecz naprawić lub wymienić na nową w umówionym terminie.

Ten post był edytowany przez Kpc21 dnia: 28 Luty 2013 - 19:20


#5 Użytkownik jest niedostępny   airborne82 

  • airborne82
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8486
  • Dołączył: Cz, 28 Sty 10

Napisany 28 Luty 2013 - 18:47

Zobacz postKpc21, o 28 Luty 2013 - 18:10, napisał(a):

Okres odpowiedzialności sprzedawcy może być skrócony z dwóch lat do maksymalnie roku przy sprzedaży rzeczy używanej - za zgodą kupującego. Jeśli sprzedawca nie ma żadnego papieru, że się na to zgodziłeś, to nie może ci nic zrobić.


Rzecz była nowa , więc nie wiem skąd wytrzasnął nagle skrócenie o rok a w drugim roku jakobym ja już odpowiadał .

Zobacz postKpc21, o 28 Luty 2013 - 18:10, napisał(a):


To pismo nie jest do końca dobre, bo 14 dni roboczych od otrzymania pisma sklep ma na decyzję o tym, czy reklamację przyjmuje, czy nie. Potem powinien rzecz naprawić lub wymienić na nową w umówionym terminie.



Owszem tyle ma na decyzje i w tym piśmie też tam jest napisane że ma 14 dni .
Owszem pismo różni się trochu od tego co ma Gordon w FAQ ale jest dobre skoro pani w Federacji Konsumentów go sprawdziła już wypełnione .

No chyba że Gordon też twierdzi że lepiej wysłać to pismo co on tutaj ma :)

#6 Użytkownik jest niedostępny   airborne82 

  • airborne82
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8486
  • Dołączył: Cz, 28 Sty 10

Napisany 01 Marzec 2013 - 20:10

Odświeżam zapytanie ( zwłaszcza do Gordona ) :

Czy takie pismo co podałem w linku REKLAMACJA tez jest dobrze skonstruowane ??
Gdyż to co jest w FAQ to raczej jest dobre przy osobistym dostarczeniu .

Muszę wiedzieć to w miare szybko gdyż w poniedziałek chciałem wysłać pismo pocztą .

#7 Gość_Gordon Lameman_*

  • Grupa: Goście

Napisany 04 Marzec 2013 - 10:41

Pismo dobre.
Ja tylko bym wywalił 'naprawę' i zostawił wymianę, ale to już od Ciebie zależy.

#8 Użytkownik jest niedostępny   airborne82 

  • airborne82
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8486
  • Dołączył: Cz, 28 Sty 10

Napisany 04 Marzec 2013 - 15:15

Jest jeszcze jedna kwestia .
Muszę udowodnić że wada była w momencie zakupu , jako że mineło więcej niż pół roku to ja musze to udowadniać , czyli w skrócie zrobić ekspertyze .
Co za tym idzie koszta , czy w takich wypadkach sprzedawca obciąża mnie takimi kosztami czy też ekspertyze muszę robić we własnym zakresie ??

I jak się ustosunkować do tego że sprzedawca nie chce przyjąć pisma i towaru osobiście ??
Co dla mnie jest wygodniejsze bo mam protokół w jakim stanie sprzęt został dostarczony do reklamacji .
Wysyłając to pocztą nie mam żadnego protokołu ... a z opinii na necie to potrafią zrobić cyrk i samemu bardziej uszkodzić sprzęt .

#9 Użytkownik jest niedostępny   jaaneq 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11
  • Dołączył: Pt, 06 Lut 09

Napisany 16 Marzec 2013 - 17:34

Zobacz postGordon Lameman, o 06 Grudzień 2011 - 13:05, napisał(a):

g) Czas rozpatrzenia reklamacji gwarancyjnej
Kodeks cywilny nie określa także w sposób klarowny czasu w jakim należy rozpatrzyć taką reklamację, a mówi jedynie, że powinno to nastąpić w odpowiednim terminie, co znowu oznacza, że czas powinien zostać określony w warunkach Gwarancji. Co jest istotne to to, że w przypadku wymiany towaru na nowy czas Gwarancji biegnie na nowo, a w przypadku naprawy ulega on przedłużeniu o czas pobytu w serwisie gwarancyjnym, chyba, że naprawa była istotna.


Wydaje mi się, że tutaj jest błąd. Zdanie podkreślone jest napisane na podstawie Art. 581. § 1. kodeksu cywilnego, który również nie obowiązuje dla sprzedaży konsumenckiej (zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Oznaczałoby to, że odpowiedź na jedyne załączone pytanie jest błędna.

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie sprawy. ;)

#10 Gość_Gordon Lameman_*

  • Grupa: Goście

Napisany 16 Marzec 2013 - 17:37

Zobacz postjaaneq, o 16 Marzec 2013 - 17:34, napisał(a):

Wydaje mi się, że tutaj jest błąd. Zdanie podkreślone jest napisane na podstawie Art. 581. § 1. kodeksu cywilnego, który również nie obowiązuje dla sprzedaży konsumenckiej (zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Oznaczałoby to, że odpowiedź na jedyne załączone pytanie jest błędna.

Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie sprawy. ;)

Ale ten punkt ogólnie dotyczy gwarancji, a nie niezgodności towaru z umową z ustawy o szczelnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

#11 Użytkownik jest niedostępny   jaaneq 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11
  • Dołączył: Pt, 06 Lut 09

Napisany 16 Marzec 2013 - 18:10

Zobacz postGordon Lameman, o 16 Marzec 2013 - 17:37, napisał(a):

Ale ten punkt ogólnie dotyczy gwarancji, a nie niezgodności towaru z umową z ustawy o szczelnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Czyli jeżeli oddaję towar na gwarancji i otrzymam nowy to dostanę przedłużoną gwarancję, a jeżeli oddaję jako niezgodny z umową to nie?

#12 Gość_Gordon Lameman_*

  • Grupa: Goście

Napisany 16 Marzec 2013 - 18:12

Zobacz postjaaneq, o 16 Marzec 2013 - 18:10, napisał(a):

Czyli jeżeli oddaję towar na gwarancji i otrzymam nowy to dostanę przedłużoną gwarancję, a jeżeli oddaję jako niezgodny z umową to nie?

Tak.

#13 Użytkownik jest niedostępny   EgQ 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 29
  • Dołączył: Cz, 01 Cze 06

Napisany 23 Marzec 2013 - 18:24

Dobrze rozumiem; z "II. Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową" skorzystac w przypadku przykladowo wystapienia artefaktow na karcie graficznej rok po zakupie (w miedzyczasie przeszla procedure reklamacyjna, w ktorej ja wygrzali po czym problem wrocil) nie mozna bo taka do mnie na samym poczatku nie przyszla?

#14 Użytkownik jest niedostępny   Kpc21 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6001
  • Dołączył: Nd, 15 Lut 09

Napisany 23 Marzec 2013 - 22:03

Źle rozumiesz. Jeśli po roku "wyszły" artefakty, to od samego początku karta graficzna miała ukrytą wadę. Ta wada to właśnie niezgodność z umową.

#15 Użytkownik jest niedostępny   Firekage 

  • [*] 16.02.1959-16.05.2016
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 32098
  • Dołączył: Wed, 21 Cze 06

Napisany 23 Marzec 2013 - 22:18

Zobacz postKpc21, o 23 Marzec 2013 - 22:03, napisał(a):

Źle rozumiesz. Jeśli po roku "wyszły" artefakty, to od samego początku karta graficzna miała ukrytą wadę. Ta wada to właśnie niezgodność z umową.

Tylko po roku czasu do niego będzie należało udowodnienie, że wada istniała w momencie zakupu - powiedzenia. Właśnie w taki sposób w sklepach obuwniczych często pozbywają się reklamacji.

#16 Użytkownik jest niedostępny   EgQ 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 29
  • Dołączył: Cz, 01 Cze 06

Napisany 24 Marzec 2013 - 10:48

Dzieki panowie, a udowodnienie istnienia wady ukrytej przez reklamujacego wyglada w jaki sposob ? Praktykuje sie w ogole cos takiego czy po prostu jest to moment, w ktorym nalezy w praktyce zrezygnowac z tej formy reklamacji ?

Ten post był edytowany przez EgQ dnia: 24 Marzec 2013 - 10:54


#17 Użytkownik jest niedostępny   tosieq92 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 48
  • Dołączył: Nd, 17 Sie 08

Napisany 08 Maj 2013 - 21:58

Kupiłem na początku grudnia rower dobrej firmy - licząc, że będzie mi służył dłuższy czas. Jednak się przeliczyłem, nie znam się na prawie więc będę bardzo wdzięczny za pomoc i wyjaśnienie moich wątpliwości. Rozumiem, że 'Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową' jest bardziej korzystna dla konsumenta od 'gwarancji', tak? Nie rozumiem za bardzo tylko tego

Cytuj

Stąd też w przypadku gwarancji i rękojmi mamy do czynienia z pojęciem wady rzeczy, a w ustawie konsumenckiej z pojęciem niezgodności towaru z umową. Samo pojęcie niezgodności towaru z umową oznaczać będzie, że towar nie nadaje się do używania w zwyczajowy sposób...
. Mój rower tylko rdzewieje, nie był w ogóle przygotowany do jazdy i parę drobiazgów jeszcze, ale jeździć można więc nadaje się do używania - rozumiem, że jestem skazany na gwarancję?

#18 Użytkownik jest niedostępny   Kpc21 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6001
  • Dołączył: Nd, 15 Lut 09

Napisany 08 Maj 2013 - 22:27

Od roweru na ogół oczekuje się, że przechowywany prawidłowo (i zgodnie z ewentualnymi zaleceniami producenta, o ile takie są), rdzewieć nie będzie. Czyli niezgodność jest.

Cytuj

Art. 4. 1.Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
2.W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru.
3.W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
4.Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego.


#19 Użytkownik jest niedostępny   tosieq92 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 48
  • Dołączył: Nd, 17 Sie 08

Napisany 08 Maj 2013 - 23:46

Zanim czytałem to faq też tak myślałem, ale zmyliło mnie to

Cytuj

Stąd też w przypadku gwarancji i rękojmi mamy do czynienia z pojęciem wady rzeczy, a w ustawie konsumenckiej z pojęciem niezgodności towaru z umową.
Jednak skoro tak to bardzo dziękuję za pomoc, mogę spokojnie skorzystać z niezgodności, a i skoro nie minęło pół roku to nie po mojej stronie leży obowiązek udowadniania winy?

#20 Użytkownik jest niedostępny   Spookie 

  • Niepoprawny perfekcjonista.
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8054
  • Dołączył: Wed, 21 Kwi 04

Napisany 13 Lipiec 2013 - 17:42

Możliwa jest reklamacja bez paragonu :question:
np. mają potwierdzenie zapłaty kartą płatniczą czy to już nie działa :question:

  • (14 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych