Forum PCLab.pl: Wirus Ukash - jak usunąć? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (214 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Wirus Ukash - jak usunąć? Oceń temat: ***** 9 Głosów

#3021 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 12:17

-------->>@timus007

Skoro jest OK, to kończymy:
W Adw-Cleaner kliknij na przycisk Odinstaluj
W OTL kliknij na przycisk Sprzątanie - to go usunie razem z jego Kwarantanną.

F.

#3022 Użytkownik jest niedostępny   kruti Ikona

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12
  • Dołączył: Pn, 13 Sie 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 13:15

No cóż nie wiem co powiedzieć, ale chyba do trzech razy sztuka. Znów dopadł mnie problem i to tuż po aktualizacji wtyczek... Bardzo będę wdzięczny za pomoc.

Poniżej plik otl:

Załączony plik  OTL.Txt (55.59K)
Ilość pobrań: 2

#3023 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 14:43

-------->>@kruti

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:

Cytuj

:Files
C:\Documents and Settings\stefan\wgsdgsdgdsgsd.dll
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\dsgsdgdsgdsgw.pad
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\dsgsdgdsgdsgw.js
C:\Documents and Settings\stefan\Menu Start\Programy\Autostart\runctf.lnk

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\stefan\USTAWI~1\Temp\bDMusicb.sys -- (bDMusicb)

:Commands
[emptytemp]

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.
Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij Skanuj.
Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania Skryptem.

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie
.

#3024 Użytkownik jest niedostępny   kruti Ikona

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12
  • Dołączył: Pn, 13 Sie 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:12

hmmm

nie jestem pewien ale wydaje mi się, że system się zawiesił a nie chcę przerwać w trakcie... jakoś to można poznać?

10 min i nic sie nie ruszyło

Restart nic nie dał. Znów stanęło wszystko, nie słychać dysku...

Ten post był edytowany przez kruti dnia: 25 Grudzień 2012 - 15:12


#3025 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:15

--------->>@kruti

Skoro to zawiesza u Ciebie System, to zostawiamy to w spokoju, czyli rezygnujemy z usuwania.
Nie warto się męczyć.

F.

#3026 Użytkownik jest niedostępny   kruti Ikona

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12
  • Dołączył: Pn, 13 Sie 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:17

Zobacz postfilutka78, o 25 Grudzień 2012 - 15:15, napisał(a):

--------->>@kruti

Skoro to zawiesza u Ciebie System, to zostawiamy to w spokoju, czyli rezygnujemy z usuwania.
Nie warto się męczyć.

F.


no dobrze ale co teraz? :) komputer pozostaje zablokowany przez ukashopodobny wirus... jakieś rady?

#3027 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:20

--------->>@kruti

da się zrobić nowy log z OTL?

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie

Ten post był edytowany przez filutka78 dnia: 25 Grudzień 2012 - 15:21


#3028 Użytkownik jest niedostępny   kruti Ikona

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12
  • Dołączył: Pn, 13 Sie 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:32

Tak, po restarcie tryb awaryjny jest ok, plik:

Załączone pliki



#3029 Użytkownik jest niedostępny   damian205 Ikona

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2
  • Dołączył: Pn, 10 Gru 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:36

Udało się, wirus usunięty.
Wielkie dzięki za pomoc. :)
Dodaję raporty:
12252012_142109.txt
AdwCleaner[S1].txt
OTL.txt

#3030 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 15:53

---------->>@damian205

Jest OK, kończymy:
Do Notatnika wklej:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1202660629-484763869-682003330-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser]
"{C11483F7-D7D8-4804-98D8-6055470BB989}"=-

[HKEY_USERS\S-1-5-21-1202660629-484763869-682003330-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\ShellBrowser]
"{EBE9E2B5-B526-48BC-AD46-687263EDCB0E}"=-


Z Menu Notatnika >> Plik >> Zapisz jako >> Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki >> Zapisz jako> FIX.REG >>
plik uruchom (dwuklik i OK).

W Adw-Cleaner kliknij na przycisk Odinstaluj
W OTL kliknij na przycisk Sprzątanie - to go usunie razem z jego Kwarantanną.

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie

*************************************************************************************************

---------->>@kruti

Sądząc po tym logu - to infekcja została usunięta.
Czy są jeszcze jakieś jej objawy?

F.

Ten post był edytowany przez filutka78 dnia: 25 Grudzień 2012 - 15:56


#3031 Użytkownik jest niedostępny   kruti Ikona

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12
  • Dołączył: Pn, 13 Sie 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 16:09

Faktycznie - wszedłem w normalny tryb, podłączyłem sieć i nie ma blokady. Nie wiem jak to sie stało... chociaż teraz sobie przypominam, że tuż przed zablokowaniem avast dał komunikat o kwarantannie pliku (ściągałem pdfa z sieci).

#3032 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 16:14

---------->>@kruti

To kończymy:
W OTL kliknij na przycisk Sprzątanie - to go usunie razem z jego Kwarantanną.

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie
.

Ten post był edytowany przez filutka78 dnia: 25 Grudzień 2012 - 16:15


#3033 Użytkownik jest niedostępny   Bubul Ikona

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7
  • Dołączył: Wt, 25 Gru 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 16:50

Dzień dobry.

Ja też mam problem z tym wirusem. Nie znam się kompletnie na komputerach, próbowałam go dziś włączyć i klops.

Ściągnęłam ten program OTL i zrobiłam skan. Czy teraz mam wrzucić na forum te dwa pliki txt, które wyświetliły mi się po zakończeniu skanu i ktoś genialny wyjaśni mi co mam dalej zrobić? :(

Jeśli to pytanie było idiotyczne, to przepraszam.
HELP!

#3034 Użytkownik jest niedostępny   Zainfekowany Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 357
  • Dołączył: Wt, 07 Gru 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 17:28

Witam dziś chyba mój komputer został zainfekowany wyżej wymienionym wirusem daję logi z OTL i czekam na szybką odpowiedź:

Logi:
OTL: http://wklej.org/id/905860/
Extras: http://wklej.org/id/905861/

#3035 Użytkownik jest niedostępny   Bubul Ikona

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7
  • Dołączył: Wt, 25 Gru 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 17:41

OK, czyli jednak chodzi o te raporty.

Wklejam moje: OTL http://wklej.org/id/905869/ extras http://wklej.org/id/905870/

Bardzo proszę, aby ktoś się nade mną zlitował.

#3036 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 17:48

--------->>@Zainfekowany

1) Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:

Cytuj

:Files
C:\ProgramData\dsgsdgdsgdsgw.js
C:\Users\we\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\runctf.lnk
C:\ProgramData\dsgsdgdsgdsgw.pad
C:\Users\we\wgsdgsdgdsgsd.dll

:OTL
O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoActiveDesktop = 1
O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: NoActiveDesktopChanges = 1
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 10.9.2)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0031-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_31)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 10.9.2)
O4 - HKLM..\Run: [ROC_roc_ssl_v12] C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_roc_ssl_v12.exe ()
O4 - HKLM..\Run: [vProt] C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe ()
O3 - HKLM\..\Toolbar: (AVG Security Toolbar) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\13.2.0.5\AVG Secure Search_toolbar.dll ()
O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (DAEMON Tools Toolbar) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar64.dll File not found
O2 - BHO: (AVG Security Toolbar) - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\13.2.0.5\AVG Secure Search_toolbar.dll ()
O2 - BHO: (DealPly) - {A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448} - C:\Program Files (x86)\DealPly\DealPlyIE.dll (DealPly Technologies Ltd)
[2012-11-24 22:06:51 | 000,003,571 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\avg-secure-search.xml
[2012-09-04 16:06:43 | 000,002,342 | ---- | M] () -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\lseft683.default\searchplugins\askcom.xml
[2012-04-24 21:50:42 | 000,000,925 | ---- | M] () -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\lseft683.default\searchplugins\conduit.xml
[2011-06-03 13:12:27 | 000,002,059 | ---- | M] () -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\lseft683.default\searchplugins\daemon-search.xml
[2012-03-22 17:05:10 | 000,001,565 | ---- | M] () -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\lseft683.default\searchplugins\web-search.xml
[2011-06-11 00:20:02 | 000,000,000 | ---D | M] (Conduit Engine) -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\lseft683.default\extensions\engine@conduit.com
[2012-11-07 22:10:00 | 000,000,000 | ---D | M] (uTorrentBar Community Toolbar) -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\lseft683.default\extensions\{bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc}
[2012-09-04 19:36:57 | 000,000,000 | ---D | M] (DealPly) -- C:\Users\we\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\lseft683.default\extensions\{EB9394A3-4AD6-4918-9537-31A1FD8E8EDF}
FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin: C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\SiteSafetyInstaller\13.2.0\\npsitesafety.dll ()
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT2786678&SearchSource=2&q="
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: engine@conduit.com:3.3.3.2
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultthis.engineName: "uTorrentBar Customized Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaulturl: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT2786678&SearchSource=3&q={searchTerms}"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Ask.com"
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = http://search.babylo...earch&AF=100581
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\SearchScopes\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}: "URL" = http://isearch.avg.c...r=&d=2012-11-23 15:51:25&v=13.2.0.4&sap=dsp&q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\SearchScopes\{A6877F25-7CD4-4628-96A6-7CA7DB3AA97E}: "URL" = http://websearch.ask...64-5E91F1B17C0C
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\SearchScopes\{AD22EBAF-0D18-4fc7-90CC-5EA0ABBE9EB8}: "URL" = http://www.daemon-se...q={searchTerms}
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = pl.v9.com/idg/idg_1333676183_934765
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ask.com/?...APN10374&gct=hp
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\URLSearchHook: {bf7380fa-e3b4-4db2-af3e-9d8783a45bfc} - No CLSID value found
IE - HKU\S-1-5-21-4149630183-1086843384-2693637916-1000\..\SearchScopes,DefaultScope = {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}
SRV - [2012-11-23 15:51:05 | 000,711,112 | ---- | M] () [Auto | Running] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\13.2.0\ToolbarUpdater.exe -- (vToolbarUpdater13.2.0)
MOD - [2012-11-24 22:06:42 | 000,997,320 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\vprot.exe
MOD - [2012-11-23 15:51:05 | 000,566,728 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\DNTInstaller\13.2.0\avgdttbx.dll
MOD - [2012-11-23 15:51:05 | 000,134,600 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\SiteSafetyInstaller\13.2.0\SiteSafety.dll

:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]

:Commands
[emptytemp]

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.
Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij Skanuj.
Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania Skryptem.

2) Użyj >Adw-cleaner (aby pobrać kliknij na dużą zieloną strzałkę po prawej).
Kliknij w nim Usuń
Pokaż raport z niego C:\AdwCleaner[S1].txt

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie

********************************************************************

--------->>@Bubul

1) Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:

Cytuj

:Files
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\0tbpw.js
C:\Documents and Settings\EeePC\Menu Start\Programy\Autostart\runctf.lnk
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\0tbpw.pad
C:\Documents and Settings\EeePC\Ustawienia lokalne\Temp\wpbt0.dll

:OTL
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_05)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0005-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_05)
O16 - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/...indows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_05)
O4 - HKLM..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe" File not found
O4 - HKLM..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k File not found
DRV - File not found [File_System | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\srv.sys -- (Srv)

:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2]

:Commands
[emptytemp]

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.
Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij Skanuj.
Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania Skryptem.

2) Do >SystemLook wklej:

Cytuj

:regfind
wpbt0.dll

Naciśnij Look i pokaż raport.

3) Zainstaluj nowszą, bezpieczniejszą wersję Javy:
>http://www.oracle.co...ds-1880261.html (wybierz: Windows x86 Offline)

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie

Ten post był edytowany przez filutka78 dnia: 25 Grudzień 2012 - 17:55


#3037 Użytkownik jest niedostępny   Bubul Ikona

  • Małomówny
  • Pip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7
  • Dołączył: Wt, 25 Gru 12

Napisany 25 Grudzień 2012 - 17:50

dziękuję!!! <3

#3038 Użytkownik jest niedostępny   Zainfekowany Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 357
  • Dołączył: Wt, 07 Gru 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 18:01

@filutka78

Wykonałem skrypt, po restarcie otrzymałem log oraz teraz zaczęło się pojawiać takie okienko - znaczy jakiś błąd ze brak jakiegoś biblioteki.

SS: http://img202.images...25/83590658.jpg

Log po wykonaniu skryptu: http://wklej.org/id/905876/

Log Adw-cleaner: http://wklej.org/id/905877/

Logi OTL:
OTL: http://wklej.org/id/905880/
Extras: http://wklej.org/id/905882/

Ogólnie wielkie dzięki za pomoc:)

Ten post był edytowany przez Zainfekowany dnia: 25 Grudzień 2012 - 18:15


#3039 Użytkownik jest niedostępny   filutka78 Ikona

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 11121
  • Dołączył: Pn, 15 Lis 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 18:12

---------->>@Zainfekowany

Komunikat wyskakuje, bo jeden plik infekcji jest w dalszym ciągu, i to on szuka tego "wgsdgs..."

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:

Cytuj

:Files
C:\Users\we\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\runctf.lnk

:Commands
[emptytemp]

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.
Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij Skanuj.
Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania Skryptem.

F.

>UKASH-uniwersalne-usuwanie

Ten post był edytowany przez filutka78 dnia: 25 Grudzień 2012 - 18:13


#3040 Użytkownik jest niedostępny   Zainfekowany Ikona

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 357
  • Dołączył: Wt, 07 Gru 10

Napisany 25 Grudzień 2012 - 18:25

Log po wykonaniu skryptu: http://wklej.org/id/905893/

Logi OTL:
OTL: http://wklej.org/id/905897/
Extras: http://wklej.org/id/905898/

PS: Teraz już to nie wylatuje przy starcie Windowsa.

Ten post był edytowany przez Zainfekowany dnia: 25 Grudzień 2012 - 18:26


  • (214 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych