Forum PCLab.pl: Pillars of Eternity - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (85 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Pillars of Eternity duchowy następca Planescape: Torment, Baldur's Gate i Icewind Dale

#1 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33665
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 18:50

Dodaj obrazek


Project Eternity - kickstarterowy projekt studia Obsidian, nawiazujący przede wszystkim do klasycznych gier RPG w rzucie izometrycznym (Baldur's Gate, Torment, Icewind Dale).

Cytuj

Najważniejsze cechy Project Eternity:
- nad grą pracuje stosunkowo niewielki, 20-30-osobowy zespół Obsidianu, w tym ojcowie takich klasyków, jak Planescape: Torment (Chris Avellone), Fallout (Tim Cain) czy Icewind Dale (Joshua Sawyer);
- powstaje na silniku Unity 4 (Wasteland 2), który zostanie wsparty autorskimi narzędziami studia;
- grafika będzie połączeniem 2D i 3D - tła w 2D, reszta trójwymiarowa (poszczególne fragmenty tła będą animowane);
- akcja gry przedstawiona zostanie w rzucie izometrycznym, na wzór gier na silniku Infinity (Baldur's Gate, Torment, Icewind Dale);
- fabuła będzie opowiadać o losach bohatera, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie (nie będziemy ratować świata);
- sposób, w jaki potoczy się akcja, zależny będzie od nas: będziemy mogli wpływać na wiele sytuacji w grze, odczujemy konsekwencje swoich wyborów, jak również w różny sposób zaliczymy questy (otwartą walką, pogadanką bądź skradaniem - każde rozwiązanie przyniesie odpowiednie profity - żaden sposób nie będzie górował nad pozostałymi);
- walka będzie odbywać się w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Będzie opierać się na autorskiej mechanice, ale zapewne wzorowanej na takich systemach, jak D&D;
- świat to będzie tradycyjne fantasy (autorskie uniwersum), ale przedstawione nietradycyjnie (zapowiedziane rasy to: ludzie, elfy, krasnoludy i mniej typowe, tzw. "Godlike" - czyli istoty na wzór boski). Ras ogólnie ma być 6 (przy tworzeniu naszej postaci);
- w grze będą różne frakcje, broń palna, pokazane zostaną różnice technologiczne (przeważa średniowiecze, ale będzie to wymieszane m.in. z epoką brązu), specyficzny system dusz - szerzej o elementach rozgrywki opisywane były w aktualizacja Kickstartera;
- gra otrzyma ogromne podziemia "The Endless Paths" (15-piętrowe), charakterystyczne dla gatunku, ale żyjące własnym życiem, tzn. ma to być jakby osobna lokacja z NPC-ami i zadaniami do wykonania, czyli prawdopodobnie nie wszystko będzie sprowadzać się do rozlewu krwi;
- Project Eternity to drużynowy cRPG wzorowany na Baldur's Gate czy Planescape'ie (drużyna składa się z bohatera + 5 członków), towarzyszy będzie mogli przyłączyć, ale nie musimy - będzie można grać solo (ale nie bedzie to łatwe);
- będzie 11 klas: Wojownik, Kapłan, Łotrzyk, Czarodziej, Druid, Łowca i Mnich, Barbarzyńca i Cipher ("Szyfrator"?), Chanter (Zaklinacz?), Paladyn;
- będzie 8 kompanów (5 podstawowych), którzy będą mogli dołączyć do drużyny, ale równie dobrze twórcy umożliwią stworzenie jej od podstaw (na wzór IWD);
- będą trzy tryby rozgrywki: Expert, Trial of Iron, Path of the Damned;
- Oprócz małych miast pełnych tawern, własnego mieszkania, twierdzy (a'la Warownia na Rozstajach z NWN 2), którą będziemy mogli rozbudować, wiosek, pojawiają się jeszcze dwa ogromne miasta na wzór Wrót Baldura;
- po premierze dostępna będzie wyłącznie w cyfrowej dystrybucji (Steam lub gog.com) - unikalne wersje BOX do nabycia wyłącznie w trakcie trwania inicjatywy na Kickstarterze.


Kickstarter
Jak przebiegała zbiórka w poszczególnych dniach na Kickstarterze
Strona oficjalna gry

Zbiórka pieniędzy: 3,986,929 miliona (minimum 1,1) + 140 099 $ (PayPal) = 4 127 028 $. Czas trwania akcji: 14 września - 16 października 2012

Data premiery: 26 marca 2015 roku

Platformy: PC, Linux, MAC

Wersja językowa: polska/angielska

Pierwsze artworki:


Dodaj obrazek

Dodaj obrazek

Dodaj obrazek
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek
Dodaj obrazek




Podziemia "The Endless Paths":

Dodaj obrazek


Pierwszy obrazek z gry:


Dodaj obrazek




Mapa świata gry:

Dodaj obrazek


#2 Użytkownik jest niedostępny   Dermi 

  • Child of the wilderness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Cz, 26 Wrz 02

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:28

Zobacz postqjin, o 14 Wrzesień 2012 - 19:50, napisał(a):

Potrzebują 1,1 miliona dolarów na ukończenie projektu (krótko po starcie mają już przeszło 100 tys.). Ja swoję cegiełkę również dołożę, bo Obsidian jako jeden z niewielu stosunkowo dużych zespołów potrafi robić dobre cRPG-i. :)


Z dużych zespołów to już chyba ostatni, który to potrafi :] Ode mnie też coś im wpadnie, bo aż nie wypada się nie dołożyć. Jedyny minus z ich zapowiedzi to ten system z aktywną pauzą, szkoda, że nie poszli w kierunku walki turowej. Mam tylko nieśmiałą nadzieję, że, biorąc pod uwagę projektowanie systemu od podstaw jako RTwP da to lepszy efekt niż system turowy na siłę przenoszony w czas rzeczywisty (vide gry na Infinity Engine).

A przy okazji, na Gamebanshee jest już wywiad z Faergusem: http://www.gamebansh...-interview.html (Buck wiedział o projekcie nieco wcześniej niż zwykli gracze, dlatego wywiad miał już gotowy ;)).

Teraz tylko życzyć im powodzenia :) Jeśli tylko temp zbiórki się utrzyma, to jest szansa, że wymaganą sumę zbiorą w 24h :)

Ten post był edytowany przez Dermi dnia: 14 Wrzesień 2012 - 19:36


#3 Użytkownik jest niedostępny   Nigihayami 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1365
  • Dołączył: Wt, 13 Mar 07

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:35

yeah :)

Mogą na mnie liczyć. W tym przypadku mam przynajmniej pewność, że wyjdzie im dobra gra.  

Ten post był edytowany przez Nigihayami dnia: 14 Wrzesień 2012 - 19:40


#4 Użytkownik jest niedostępny   Lypton 

  • hardkorowy casual
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13605
  • Dołączył: Wt, 14 Gru 04

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:36

Skoro robi to Obsidian, to trzeba będzie zagrać. Na kickstarterze ich nie wspomogę, ale zrobię to w inny sposób, kupując grę.

#5 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33665
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:37

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:28, napisał(a):

Z dużych zespołów to już chyba ostatni, który to potrafi :]


Oj tam, nie są na szczęście jedyni (np. nasze polskie CDPR ma ogromny potencjał, a jeśli ktoś uważa, że cRPG-i to tylko cyferki, powinien poczekać na ich Cyberpunk, który ma być znacznie bardziej rozbudowany pod tym względem od Wiedzminów).

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:28, napisał(a):

Jedyny minus z ich zapowiedzi to ten system z aktywną pauzą, szkoda, że nie poszli w kierunku walki turowej.


Ja się z kolei z tego niezmiernie cieszę - nie ukrywam, że nigdy nie przepadałem za turówkami (w zależności od wydania, ale przeważnie jestem na nie), natomiast czas rzeczywisty i aktywna pauza to najlepsze, co mogło spotkać Eternity. Dla fanów turówek będzie Wasteland 2. ;)

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:28, napisał(a):

Mam tylko nieśmiałą nadzieję, że, biorąc pod uwagę projektowanie systemu od podstaw jako RTwP da to lepszy efekt niż system turowy na siłę przenoszony w czas rzeczywisty (vide gry na Infinity Engine).


Również żywię taką nadzieję. Trzeba trzymać mocno kciuki. ;)

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:28, napisał(a):

A przy okazji, na Gamabanshee jest już wywiad z Faergusem: http://www.gamebansh...-interview.html (Buck wiedział o projekcie nieco wcześniej niż zwykli gracze, dlatego wywiad miał już gotowy ;)).

Teraz tylko życzyć im powodzenia :) Jeśli tylko temp zbiórki się utrzyma, to jest szansa, że wymaganą sumę zbiorą w 24h :)


Dzięki za linka - na pewno rzucę okiem. :)

Kasa leci w zatrważającym tempie - nie zdziwiłbym się, gdyby przebili wynik Tima Schafera, wręcz jestem pewien, że Obsidian pobije Double Fine. Klasyczne cRPG-i mimo wszystko cieszą się większym zainteresowaniem niż klasyczne przygodówki.

Niech tylko klimat będzie ciężki i przygnebiający jak w wielu momentach w Tormencie, mam już trochę dość przekolorowanego fantasy! (przedstawiana mapa świata gry trochę rzuca światło i jestem odrobinę zaniepokojony, mimo że to tylko mapa). :E Nie mogę doczekać się pierwszych, konkretniejszych aktualizacji na Kickstarterze i jak naprędzej pierwszego obrazka z rozgrywki. :D Szkoda tylko, że tak długo sobie poczekamy na grę... :E Ale jestem pozytywnie nastawiony.

#6 Użytkownik jest niedostępny   Vegobot 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 8280
  • Dołączył: Pt, 04 Sty 08

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:40

Już zapomniałem jak wygląda dobry, stary cERPEG, z checia , z wielką checia zagram w ta produkcje

#7 Użytkownik jest niedostępny   Dermi 

  • Child of the wilderness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Cz, 26 Wrz 02

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:47

Zobacz postqjin, o 14 Wrzesień 2012 - 20:37, napisał(a):

Oj tam, nie są na szczęście jedyni (np. nasze polskie CDPR ma ogromny potencjał, a jeśli ktoś uważa, że cRPG-i to tylko cyferki, powinien poczekać na ich Cyberpunk, który ma być znacznie bardziej rozbudowany pod tym względem od Wiedzminów).

Pamiętam o CDPR, ale dla mnie oni wciąż się kwalifikują jako średnie studio (rozmiarowo :P). I po Wiedźminie Dwa mam niejasne wrażenie, że CDPR chce być takim "Bioware done right". Ale poczekam na Cyberpunk i zobaczę ;)

Cytuj

Ja się z kolei z tego niezmiernie cieszę - nie ukrywam, że nigdy nie przepadałem za turówkami (w zależności od wydania, ale przeważnie jestem na nie), natomiast czas rzeczywisty i aktywna pauza to najlepsze, co mogło spotkać Eternity. Dla fanów turówek będzie Wasteland 2. ;)

Dlatego W2 też wsparłem ;) Słuszną linię trzeba popierać. A co do RTwP mam niestety inne zdanie, ale nie jest to dla mnie jakiś problem nie do strawienia.

Cytuj

Kasa leci w zatrważającym tempie - nie zdziwiłbym się, gdyby przebili wynik Tima Schafera, wręcz jestem pewien, że Obsidian pobije Double Fine. Klasyczne cRPG-i mimo wszystko cieszą się większym zainteresowaniem niż klasyczne przygodówki.

Fargo się to jednak nie udało i W2 ostatecznie miał mniej kasy od Double Fine. No i oczywiście trzeba liczyć się z tym, że niedługo pęd spadnie (jak zwykle zresztą), ale gdyby zebrali ten milion w ciągu pierwszej doby, to byłoby rewelacyjnie, potem zostałby cały miesiąc na stretch goals.

#8 Użytkownik jest niedostępny   Cypers 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1948
  • Dołączył: So, 13 Lis 10

Napisany 14 Wrzesień 2012 - 19:57

Kupię grę jak wyjdzie. Obsidian wzięło się wreszcie za "swoją" grę

#9 Użytkownik jest niedostępny   rusiano 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 362
  • Dołączył: Nd, 22 Maj 11

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 10:26

Jak dodadzą do tego pełne wsparcie dla moderów (edytory, ogólnie całe sdk) to będzie więcej niż "must have", jak dla mnie. :) Kurcze tworzenie drużyny jak w Baldurze, czy Icewind Dale, walka z pauzą do tego dialogi jak z Tormeta, oj nie mogę się doczekać.

#10 Użytkownik jest niedostępny   Pynio 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1563
  • Dołączył: Pt, 26 Sie 05

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 10:30

Poszedłem spać - mieli około 430,000 $

Piszę teraz, mają: 840.000 $

To 1,1 mln $ zbiorą chyba w 24 godziny... to doskonale pokazuje jak ludzie chcą takich gier i są gotowi za to dać pieniądze. Oczywiście liczą się nazwiska. Miło widzieć coś takiego po Wastelands 2

#11 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33665
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 10:56

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:47, napisał(a):

Pamiętam o CDPR, ale dla mnie oni wciąż się kwalifikują jako średnie studio (rozmiarowo :P). I po Wiedźminie Dwa mam niejasne wrażenie, że CDPR chce być takim "Bioware done right". Ale poczekam na Cyberpunk i zobaczę ;)


Owszem, miałem po prostu na myśli studia rozpoznawalne i większe od "małych" i "niezależnych". Obsidian w końcu też jakimś gigantem nie jest, BioWare to nie jest na pewno. ;)

Zobacz postDermi, o 14 Wrzesień 2012 - 20:47, napisał(a):

Fargo się to jednak nie udało i W2 ostatecznie miał mniej kasy od Double Fine. No i oczywiście trzeba liczyć się z tym, że niedługo pęd spadnie (jak zwykle zresztą), ale gdyby zebrali ten milion w ciągu pierwszej doby, to byłoby rewelacyjnie, potem zostałby cały miesiąc na stretch goals.

Wasteland to mimo wszystko stara gra i wielu młodszych, a może nawet starszych graczy, jej po prostu nie zna. No i uważam, ze zespół Fargo nie jest tak utalentowany jak Obsidian. Nie jestem negatywnie nastawiony do Wasteland 2, ale podchodzę do projektu z rezerwą.

Zobacz postrusiano, o 15 Wrzesień 2012 - 11:26, napisał(a):

Jak dodadzą do tego pełne wsparcie dla moderów (edytory, ogólnie całe sdk) to będzie więcej niż "must have", jak dla mnie. :) Kurcze tworzenie drużyny jak w Baldurze, czy Icewind Dale, walka z pauzą do tego dialogi jak z Tormeta, oj nie mogę się doczekać.

Byłoby milo - myślę, że tak jak napisał Dermi - im więcej uzbierają, tym większe szanse na większe rozbudowanie gry i dodatkowe atrakcje, może właśnie w postaci edytora. :)

Też wydaje mi się, że jeszcze dzisiaj uzbieraja pełna kwotę, już jest 850 tys. :)

#12 Użytkownik jest niedostępny   Dermi 

  • Child of the wilderness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Cz, 26 Wrz 02

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 11:16

Zobacz postqjin, o 15 Wrzesień 2012 - 11:56, napisał(a):

Obsidian w końcu też jakimś gigantem nie jest, BioWare to nie jest na pewno. ;)

Dzięki Bogu ;)

Cytuj

Wasteland to mimo wszystko stara gra i wielu młodszych, a może nawet starszych graczy, jej po prostu nie zna. No i uważam, ze zespół Fargo nie jest tak utalentowany jak Obsidian. Nie jestem negatywnie nastawiony do Wasteland 2, ale podchodzę do projektu z rezerwą.

Tu racja, ale subiektywnie patrząc, to miał lepsze podejście do Kickstartera - lepsze video promujące i ciekawiej dobrane nagrody. Nagranie Obsidianu, jak to gdzieś przeczytałem, przypominało bardziej "wspomóżcie biedne dzieci w Afryce". Nawet pokazali wychudzonego Sawyera ;)

Cytuj

Też wydaje mi się, że jeszcze dzisiaj uzbieraja pełna kwotę, już jest 850 tys. :)

Dziś to nie wiem, ale do końca weekendu to mocno prawdopodobne. Josh Sawyer obiecał na swoim twitterze, że jeśli się tak stanie, to zaśpiewa piosenkę ;)

A przy okazji ciekawa strona: http://www.kicktraq....roject-eternity. Gdyby tempo zbiórki się utrzymywało (oczywiście wiemy, że tak nie będzie, chyba, że pójdą śladami Fargo i będą co jakiś czas ogłaszali kolejne nowiny), to Obsidian mógłby skończyć mając ok. 13 - 14 milionów dolarów.

#13 Użytkownik jest niedostępny   crush 

  • Sony Defense Force
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 16601
  • Dołączył: Pn, 23 Sty 06

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 13:02

Nie chcę być przesadnie złośliwy, bo bardzo lubię ich gry ale... Ciekawe czy do izometrycznego RPG'a też uda im się wcisnąć kilka bug'ów. :E

#14 Użytkownik jest niedostępny   Dermi 

  • Child of the wilderness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Cz, 26 Wrz 02

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 13:32

To zależy od tego, czy uważasz, że Dungeon Siege 3 była bardzo zabugowany ;) Eternity też będzie hulać na Onyksie (podobnie zresztą jak nadchodzący South Park), czyli silniku zrobionym wewnętrznie na potrzeby cRPGów. Jakoś nie przypominam sobie, żeby DS3 był techniczną niedoróbką, a wręcz przeciwnie, grało się w niego całkiem przyjemnie.
A poza tym, to nie wydaje mi się, żeby gry Obsidianu były zdecydowanie bardziej zabugowane od gier Bioware czy Bethesdy (pomijając fakt, że w przypadku NWN2, KotORa 2 czy F:NV Obsidian zbierał też cięgi za bugi w silnikach, które były obecne "od zawsze", a których jakoś za bardzo nie wytykano tym "większym").

Ten post był edytowany przez Dermi dnia: 15 Wrzesień 2012 - 13:33


#15 Użytkownik jest niedostępny   Lypton 

  • hardkorowy casual
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13605
  • Dołączył: Wt, 14 Gru 04

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 14:34

O, to będzie na silniku DS3. Jakoś się nie wczytywałem w tekst na kickstarterze i myślałem, że jak izometria+klasyczny crpg to raczej 2D tam walną. :E I fakt, najnowsze Oblężenie Lochu było bardzo przyjemną, czystą od bugów grą. Jak chłopakom z Obsidian da się czas, to swoje gry dopracują. New Vegas i Alpha Protocol były wydawane na wyścigi, byle się zmieścić w terminie. A do AP to nawet Sega zabroniła robić poprawek (bo się nie opyla, za mała sprzedaż), ale ręki sobie nie dam uciąć za to info. Skoro to ich projekt od początku do końca, bez nadzoru krwiożerczych wydawców i sponsorów, to myślę, ze będzie git pod względem wykonania technicznego i dopracowania.

Ten post był edytowany przez Lypton dnia: 15 Wrzesień 2012 - 14:35


#16 Użytkownik jest niedostępny   wahoo 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2589
  • Dołączył: Wed, 27 Gru 06

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 15:17

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 14:32, napisał(a):

A poza tym, to nie wydaje mi się, żeby gry Obsidianu były zdecydowanie bardziej zabugowane od gier Bioware czy Bethesdy (pomijając fakt, że w przypadku NWN2, KotORa 2 czy F:NV Obsidian zbierał też cięgi za bugi w silnikach, które były obecne "od zawsze", a których jakoś za bardzo nie wytykano tym "większym").

Akurat KOTOR to był prawdziwy bugfest i to nie z winy silnika, ale programistów, co z kolei wynikało z nacisków wydawcy ;) Zwiechy, niedziałające wyścigi i w końcu możliwość utknięcia w grze na amen w przypadku wyboru złej odpowiedzi w pewnej rozmowie. Co gorsza, jeśli mnie pamięć nie myli tego ostatniego błędu nie poprawiały oficjalne patche, trzeba instalować łatki od fanów.

#17 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33665
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 18:55

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 12:16, napisał(a):

Tu racja, ale subiektywnie patrząc, to miał lepsze podejście do Kickstartera - lepsze video promujące i ciekawiej dobrane nagrody. Nagranie Obsidianu, jak to gdzieś przeczytałem, przypominało bardziej "wspomóżcie biedne dzieci w Afryce". Nawet pokazali wychudzonego Sawyera ;)


Tu się zgodzę, faktycznie filmik Obsidianu niespecjalnie robi dobre wrażenie. Liczę jednak na solidne update'y z ich strony. ;)

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 12:16, napisał(a):

A przy okazji ciekawa strona: http://www.kicktraq....roject-eternity. Gdyby tempo zbiórki się utrzymywało (oczywiście wiemy, że tak nie będzie, chyba, że pójdą śladami Fargo i będą co jakiś czas ogłaszali kolejne nowiny), to Obsidian mógłby skończyć mając ok. 13 - 14 milionów dolarów.

Mógłby, ale pewnie zamknie się w kilku milionach, oby jak najwięcej uzbierali. :) W 24h przekroczyli milion, więc praktycznie zdobyli całość. Myślę, że w nocy albo jutro nad ranem przekroczą minimalną sumę. :)

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 14:32, napisał(a):

A poza tym, to nie wydaje mi się, żeby gry Obsidianu były zdecydowanie bardziej zabugowane od gier Bioware czy Bethesdy (pomijając fakt, że w przypadku NWN2, KotORa 2 czy F:NV Obsidian zbierał też cięgi za bugi w silnikach, które były obecne "od zawsze", a których jakoś za bardzo nie wytykano tym "większym").

Z silnikiem masz jak najbardziej rację, ale mimo wszystko uważam, że pierwsze NWN było mniej "zakwaszone" niż drugie, znacznie mniej. BioWare technicznie zawsze stał wyżej, choć i w ich gra trafiały się mniejsze lub większe błędy, to jednak przewyższały ogólnie dopracowaniem tytuły Obsidianu. Z Bethesdą bywa różnie, ale tutaj niejako wytłumaczeniem jest ogromny świat. To samo można powiedzieć o New Vegas, ale to jak piszesz - silnik sporo dołożył, który był bardzo wybredny, jeśli chodzi o konfigurację (na mojej lepiej sprawował się F3, na pewno mniej mi doskwierał, ale opinie na ten temat są różne).

Zobacz postLypton, o 15 Wrzesień 2012 - 15:34, napisał(a):

O, to będzie na silniku DS3. Jakoś się nie wczytywałem w tekst na kickstarterze i myślałem, że jak izometria+klasyczny crpg to raczej 2D tam walną. :E I fakt, najnowsze Oblężenie Lochu było bardzo przyjemną, czystą od bugów grą. Jak chłopakom z Obsidian da się czas, to swoje gry dopracują. New Vegas i Alpha Protocol były wydawane na wyścigi, byle się zmieścić w terminie. A do AP to nawet Sega zabroniła robić poprawek (bo się nie opyla, za mała sprzedaż), ale ręki sobie nie dam uciąć za to info. Skoro to ich projekt od początku do końca, bez nadzoru krwiożerczych wydawców i sponsorów, to myślę, ze będzie git pod względem wykonania technicznego i dopracowania.

A że będzie na silniku DS3, to nie oznacza, iż zaaplikują 3D (tego nie unikniemy, ale być może część będzie w 2D).

Alpha Protocol było bardziej dopracowane niż poprzednie gry studia (KotOR II czy NWN 2). Tak na dobrą sprawę łątka nie była wcale tak bardzo potrzebna (została wydana nieoficjalnie zdaje się przez Obsidian parę miesięcy po premierze). Z DS3 o ile wiem, to również nie było takich problemów.

Zobacz postwahoo, o 15 Wrzesień 2012 - 16:17, napisał(a):

Akurat KOTOR to był prawdziwy bugfest i to nie z winy silnika, ale programistów, co z kolei wynikało z nacisków wydawcy ;) Zwiechy, niedziałające wyścigi i w końcu możliwość utknięcia w grze na amen w przypadku wyboru złej odpowiedzi w pewnej rozmowie. Co gorsza, jeśli mnie pamięć nie myli tego ostatniego błędu nie poprawiały oficjalne patche, trzeba instalować łatki od fanów.

Nie da się ukryć. Zresztą wszystko się ze sobą łączy - silnik, twórcy, wydawca. Jedno na drugie oddziałowuje i na odwrót. Pośpiech, mało czasu, naciski wydawców na pewno znacząco wpłynęły na błędy (zresztą chyba nawet o tym był artykuł o Obsidianie, że duza część bugów to nie z ich winy, ale nie pamiętam gdzie). Trudno żeby poprawiały oficjalne łatki, jak niewiele ich wyszło, a błędów było... ponad miarę. Na szczęście do teraz fani wspierają takie projekty, jak KotOR II (wydany niedawno TSL z usunięta zawartością, która miałą się znaleźć w oryginale, ale... zabrakło czasu).

W przypadku Eternity nacisków wydawcy nie będzie, bo nikt nad ich głowami nie będzie siedział. Skończą, kiedy skończą (kwiecień 2014 myślę, że jest terminem dość realnym, choć jestem ciekaw, jak duzą grę będą chcieli dostarczyć).

#18 Użytkownik jest niedostępny   Fiku Miku 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2220
  • Dołączył: Pt, 25 Sty 08

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 20:26

Pozostaje czekać na realizację :) Niech się nie spieszą a zrobią coś dobrego.

#19 Użytkownik jest niedostępny   Dermi 

  • Child of the wilderness
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1207
  • Dołączył: Cz, 26 Wrz 02

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 20:29

Zobacz postLypton, o 15 Wrzesień 2012 - 15:34, napisał(a):

O, to będzie na silniku DS3. Jakoś się nie wczytywałem w tekst na kickstarterze i myślałem, że jak izometria+klasyczny crpg to raczej 2D tam walną. :E

Jedno drugiego nie wyklucza ;) South Park jest, zdaje się, robiony w konwencji serialu, czyli 2D,a działa na Onyksie. Ostatecznie to tylko kwestia odpowiedniego renderera.

Zobacz postwahoo, o 15 Wrzesień 2012 - 16:17, napisał(a):

Akurat KOTOR to był prawdziwy bugfest i to nie z winy silnika, ale programistów, co z kolei wynikało z nacisków wydawcy ;) Zwiechy, niedziałające wyścigi i w końcu możliwość utknięcia w grze na amen w przypadku wyboru złej odpowiedzi w pewnej rozmowie. Co gorsza, jeśli mnie pamięć nie myli tego ostatniego błędu nie poprawiały oficjalne patche, trzeba instalować łatki od fanów.

OK, mogę wykluczyć KotORa z tego zestawienia ;) Chociaż, z tego, co pamiętam, ludzie z Obsidianu mówili, że sami proponowali LucasArts wydanie patcha i zostali spuszczeni na drzewo.

Zobacz postqjin, o 15 Wrzesień 2012 - 19:55, napisał(a):

Mógłby, ale pewnie zamknie się w kilku milionach, oby jak najwięcej uzbierali. :) W 24h przekroczyli milion, więc praktycznie zdobyli całość. Myślę, że w nocy albo jutro nad ranem przekroczą minimalną sumę. :)

Coś mi się widzi, że minimalny próg przekroczą za godzinę, góra dwie :) Oby uzbierali jak najwięcej.

Cytuj

Z silnikiem masz jak najbardziej rację, ale mimo wszystko uważam, że pierwsze NWN było mniej "zakwaszone" niż drugie, znacznie mniej. BioWare technicznie zawsze stał wyżej, choć i w ich gra trafiały się mniejsze lub większe błędy, to jednak przewyższały ogólnie dopracowaniem tytuły Obsidianu. Z Bethesdą bywa różnie, ale tutaj niejako wytłumaczeniem jest ogromny świat. To samo można powiedzieć o New Vegas, ale to jak piszesz - silnik sporo dołożył, który był bardzo wybredny, jeśli chodzi o konfigurację (na mojej lepiej sprawował się F3, na pewno mniej mi doskwierał, ale opinie na ten temat są różne).

Co do silnika NWN2, to chyba jeden z programistów Obsidianu mówił (bodajże na RPGCodex), że do prac nad grą dostali od Atari build w wersji 1.12 (czy coś koło tego), kiedy wersja połatana przez Bioware była w tym czasie z numerkiem ok. 1.6x ;) Z KotORem chyba było podobnie i ogólnie musieli pracować z tym, co mieli, a potem jeszcze dostawali w internecie opieprz za obecność bugów poprawionych w oryginalnych grach.

Cytuj

A że będzie na silniku DS3, to nie oznacza, iż zaaplikują 3D (tego nie unikniemy, ale być może część będzie w 2D).

Na ile się orientuję, to mowa jest o statycznym tle 2D i nałożonych na to postaciach 3D. Coś jak nowy Shadowrun Returns czy właśnie gry na Infinity Engine.

#20 Użytkownik jest niedostępny   qjin 

  • Przy Tawernie pod Pijanym Kogutem
  • Ikona
  • Grupa: Moderatorzy
  • Postów: 33665
  • Dołączył: Pn, 24 Sty 05

Napisany 15 Wrzesień 2012 - 21:14

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 21:29, napisał(a):

Jedno drugiego nie wyklucza ;) South Park jest, zdaje się, robiony w konwencji serialu, czyli 2D,a działa na Onyksie. Ostatecznie to tylko kwestia odpowiedniego renderera.


Tak, właśnie, 2D z zachowaniem stylu animacji. South Park RPG wygląda genialnie. :)

Zobacz postDermi, o 15 Wrzesień 2012 - 21:29, napisał(a):

Coś mi się widzi, że minimalny próg przekroczą za godzinę, góra dwie :) Oby uzbierali jak najwięcej.

Na ile się orientuję, to mowa jest o statycznym tle 2D i nałożonych na to postaciach 3D. Coś jak nowy Shadowrun Returns czy właśnie gry na Infinity Engine.

Do północy chyba jednak im się uda. :) Już niespełna 22 tys. ;)

No też tak myślałem, zresztą nie widzę innego rozwiązania (nie chciałbym, żeby poszli drogą Wasteland 2, które bodajże jest w pełnym 3D, ale w rzucie izometrycznym, albo przynajmniej z taką opcją widoku).

  • (85 Stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych