Skocz do zawartości
MakoSki

Kingdom Come: Deliverance

Rekomendowane odpowiedzi

Realistic single-player RPG set in the medieval Europe. Open-world sandbox with period accurate melee combat. Dungeons & no Dragons.

 

A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe in a time of great upheaval and strife. A humble, young blacksmith loses everything to war. As he tries to fulfill the dying wish of his father, Fate drags him into the thick of a conspiracy to save a kidnapped king and stop a bloody conflict. You will wander the world, fighting as a knight, lurking in the shadows as a rogue, or using the bard’s charm to persuade people to your cause. You will dive deep into a sweeping, epic, nonlinear story from Daniel Vávra, an award-winning designer from the Mafia series. Our unique, first-person combat system lets you wield sword or bow in both one-on-one skirmishes and large-scale battles. All of this - and more - brought to life beautifully with next-gen visuals delivered via Cryengine.

 

Summary

 

Planned platforms: PC, Xbox One*, PS4*, Mac, Linux

Release date: Q4, 2015 on PC, Mac and Linux

Approx. gameplay time: 30 hours (Act 1), 70+ hours (all 3 acts)

 

 

Non-linear story lets you choose between being a villain or a savior. Every quest can be solved in multiple ways.

A revolutionary combat system based on inverse kinematics, the only one of its kind to offer a rich, authentic yet easy-to-control, first-person melee experience. Based on actual 15th century fighting techniques and designed in cooperation with medieval martial arts experts.

Improve your character. Different play styles - warrior, rogue or bard - can be mixed and matched as you see fit. You can develop your skills, earn new perks, and fine-tune your equipment.

Large realistic, medieval-themed, open world landscape covering 3.5 square miles and 30 hours of gameplay (in first act, out of 3 total).

Lead the charge in enormous, open field battles and sieges. You are no superhero. If you’re going to take on an army of enemies, you better find one of your own to back you up.

Take a trip through the Middle Ages: Traverse sprawling cities, magnificent castles, towering, dark forests, and muck-strewn villages.

Discover this huge world from horseback or on foot. If you can see it, you can visit it.

A dynamic world comes alive. Every inhabitant plays a role in their communities, and as night follows day, you can watch people work, help them when needed, or try to interfere in their routine and see what happens.

Build relationships with characters, become a criminal or a local hero, seduce local women, threaten your enemies or pardon vanquished opponents.

Create your own weapons, cook, brew up potions, or dig around for silver. All crafting occurs in-game, using clever mini-games, rather than boring, soulless menus.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie pogromca Wieśmana 3 i Dragon Gay 3 a praktycznie nikt nie jest zainteresowany... Casuale :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie pogromca Wieśmana 3 i Dragon Gay 3 a praktycznie nikt nie jest zainteresowany... Casuale :(

 

ja jestem, i mi się podoba, ale co do Wieśka to się o to nie boję, co najwyżej mogli by się od nich uczyć ci goście, a co do Dragon'a to po dwójce jest mi całkowicie obojętne co z tego wyjdzie :)

 

PS: tej grze zdecydowanie przydałby się jakiś mocny trailer\gameplay, żeby zrobiło się głośniej, tym bardziej że to nowa produkcja, więc siłą rzeczy będzie im się trudniej przebić, tym bardziej że premiera W3 będzie bardzo głośna nie tylko u nas, ale i na świecie

Edytowane przez Amphilyon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie pogromca Wieśmana 3 i Dragon Gay 3 a praktycznie nikt nie jest zainteresowany... Casuale :(

Na chwilę obecną to ja nadal widzę kolejną wielką niewiadomą z KS, a nie pogromcę czegokolwiek. ;)

Edytowane przez crush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie pogromca Wieśmana 3 i Dragon Gay 3 a praktycznie nikt nie jest zainteresowany... Casuale :(

A czym tu się podniecać. Po obejrzeniu tego godzinnego gamplaya poza dobrą grafiką nie zobaczyłem nic specjalnego, po tylu zadanych pchnięciach przez przeciwnika bohater powinien być dziurawy jak sito (a zdaje się nie miał kolczugi na sobie). Jakbym miał podsumować to co zobaczyłem jednym zdaniem, to by było "symulacja średniowiecznego giermka".

Nie znaczy to że grze nie daje szansy, bo to jakby nie patrzeć wczesny build, ale na razie, podchodzę sceptycznie.

Edytowane przez P.U.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie pogromca Wieśmana 3 i Dragon Gay 3 a praktycznie nikt nie jest zainteresowany... Casuale :(

Wyżej pojawiły się wątpliwości czym się tutaj podniecać. No właśnie, czym? Na to czasu nie znalazłeś, za to na trollowanie i żalenie się już tak? :hmm: Może bądź łaskaw sprecyzować czym ta gra gromi wspomniane tytuły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem, i mi się podoba, ale co do Wieśka to się o to nie boję, co najwyżej mogli by się od nich uczyć ci goście, a co do Dragon'a to po dwójce jest mi całkowicie obojętne co z tego wyjdzie :)

 

PS: tej grze zdecydowanie przydałby się jakiś mocny trailer\gameplay, żeby zrobiło się głośniej, tym bardziej że to nowa produkcja, więc siłą rzeczy będzie im się trudniej przebić, tym bardziej że premiera W3 będzie bardzo głośna nie tylko u nas, ale i na świecie

Trailer o niczym nie swiadczy, wystarczy popatrzec na TESO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie grafika bardzo ładna, ale to bardziej przypomina symulator życia w średniowieczu bo gdzie jest system walki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym tu się podniecać. Po obejrzeniu tego godzinnego gamplaya poza dobrą grafiką nie zobaczyłem nic specjalnego, po tylu zadanych pchnięciach przez przeciwnika bohater powinien być dziurawy jak sito (a zdaje się nie miał kolczugi na sobie). Jakbym miał podsumować to co zobaczyłem jednym zdaniem, to by było "symulacja średniowiecznego giermka".

Nie znaczy to że grze nie daje szansy, bo to jakby nie patrzeć wczesny build, ale na razie, podchodzę sceptycznie.

 

A nie pomyślałeś o tym, że mają tryb "God Mode" i pokazują jak wygląda dłuższa walka. Raczej nie dadzą się zabić na live na oczach widzów. Wystarczyły przeciesz 3 dobre uderzenia (z resztą sami o tym ciągle mówią, że zależy im na realizmie i raczej nie popełniliby takiej gafy). Poza tym jak sam napisałem, na razie nie ma co mówić o grze bo jeszcze nie ma zarysowanej do końca fabuły i gra jest w produkcji.

 

Nie wiem jak wy ale ja na tą grę czekam i nawet planuję przerzucić się z laptopa na stacjonarkę (kiedyś dla mobilności zrobiłem odwrotnie). Kanał ich śledzę codziennie.

Wiedźmin 3 mnie nie interesuje, w 1 grałem, 2 mi nie podeszła. Z resztą nawet jakby była to symulacja życia w średniowieczu to jednak coś w tym jest - otwartość świata i w końcu pełen realizm bez magii i "potworów". Czekam z niecierpliwością... :lol2:

 

Wyżej pojawiły się wątpliwości czym się tutaj podniecać. No właśnie, czym? Na to czasu nie znalazłeś, za to na trollowanie i żalenie się już tak? :hmm: Może bądź łaskaw sprecyzować czym ta gra gromi wspomniane tytuły.

Ja napiszę (tak jak wyżej) otwartość świata (roślinność, widoki), pełen realizm bez magii i "potworów". Sorry ale z wiekiem człowiek zmienia sposób patrzenia. Jeden tym się podnieca, a inny napisze, że gra nie warta uwagi. Każdy ma swoje zdanie.

Edytowane przez Matt8907

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam fail 2015r. To do innych produkcji aaa nawet się nie zbliży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to będzie gra mieszcząca się w czołówce najlepszych gier bieżącej dekady. Projekt niesamowicie ambitny dużo bardziej niż wiedźmin 3 i jeśli twórcom nawet w 70% uda się zrealizować to co zapowiadają to i tak będzie to ogromny sukces.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę (tak jak wyżej) otwartość świata (roślinność, widoki), pełen realizm bez magii i "potworów". Sorry ale z wiekiem człowiek zmienia sposób patrzenia. Jeden tym się podnieca, a inny napisze, że gra nie warta uwagi. Każdy ma swoje zdanie.

Każdy ma swoje zdanie, sprawa oczywista. Ja sam nigdzie nie napisałem, że gra nie jest warta uwagi. Wręcz przeciwnie, ma potencjał, poświęciłem prawie godzinę i obejrzałem wklejony materiał, słyszałem o niej wcześniej. Nie widzę jednak czym miałaby gromić wspomniane tytuły. Jak sam zauważyłeś, to trochę inne gry, samo ich porównywanie nie do końca ma sens. Dodatkowo 1,1 miliona funtów na tak ambitny projekt, to może być zwyczajnie za mało. Jeśli ktoś w dość dziecinny sposób przekręca nazwy dużych gier AAA, wypadałoby zaproponować jakąś konkretną argumentację. To miałem na myśli w tym konkretnym wypadku. Projekt ciekawy i z pewnością do tematu zajrzę od czasu do czasu. Co nie zmienia faktu, że jest na razie wielką niewiadomą.

Edytowane przez Vulc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie, sprawa oczywista. Ja sam nigdzie nie napisałem, że gra nie jest warta uwagi. Wręcz przeciwnie, ma potencjał, poświęciłem prawie godzinę i obejrzałem wklejony materiał, słyszałem o niej wcześniej. Nie widzę jednak czym miałaby gromić wspomniane tytuły. Jak sam zauważyłeś, to trochę inne gry, samo ich porównywanie nie do końca ma sens. Dodatkowo 1,1 miliona funtów na tak ambitny projekt, to może być zwyczajnie za mało.

 

Ale oni tak naprawdę nie finansują całej gry przez KS. Warhorse ma prywatnego inwestora (jeden z najbogatszych Czechów, Zdenek Bakala) i to on wyłoży zdecydowaną większość kasy na produkcję. Cały KS był po to, żeby mu udowodnić, że na grę będzie popyt, bo praktycznie wszyscy duży wydawcy, z którymi rozmawiali się wycofali twierdząc, że projekt jest zbyt niszowy i ryzykowny, żeby go finansować. Kampania na Kickstarterze była tylko po to, żeby się przekonać, czy rzeczywiście tak jest (i jak zwykle pokazała, że wydawcy są w dużej mierze oderwani od rzeczywistości :]) - gdyby finansowanie nie wypaliło, Bakala by też się zabrał, bo by stwierdził, że nie będzie finansował projektu bez szans na powodzenie (bo postawił Warhorse warunek - udowodnijcie, że jest popyt, to wyłożę pieniądze, w przeciwnym wypadku koniec z kasą). Te 1.1 miliona funtów zostanie dołożone do produkcji, ale to nie jest ich zasadniczy sposób finansowania Kingdom Come.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiedziałem, dzięki za info. Co nie zmienia faktu, że projekt jest bardzo ambitny i niełatwo będzie zrealizować obrane założenia/cele. Nie dziwę się w ogóle, że wydawcy nie chcieli podjąć ryzyka. Swoją drogą ile kasy wyłożył Bakala, jakieś konkretne sumy zostały podane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie grafika bardzo ładna, ale to bardziej przypomina symulator życia w średniowieczu bo gdzie jest system walki.

Przecież walka w grze będzie, to cRPG pełną gębą w otwartym świecie. Co więcej, mają być ogromne bitwy, jakich w grach jeszcze nie widzieliśmy. ;]

To na razie tylko obietnice (próbke widać było na zwiastunach).

 

Sam wypatruje Kingdom Come, ale jestem troche sceptyczny. Gra ma być gigantyczna, a na razie pieniędzy mają mało.

 

(i jak zwykle pokazała, że wydawcy są w dużej mierze oderwani od rzeczywistości :])

Bo ja wiem, czy tak oderwani. Na Kickstarterze projekt wsparło tylko kilkadziesiąt tysięcy osób. To przecież tyle co nic. Wydawcy chca, zeby gry schodziły w kilkumilionowym nakładzie, a teraz i to nie wystarczy.

 

Swoją drogą ile kasy wyłożył Bakala, jakieś konkretne sumy zostały podane?

3-4 miliony dolarów. Pewnie, łącznie z Kickstarterem i zbiórką, która nadal trwa, maja szansę może nawet kilkanaście mln. Może będą próbowali do projektu przekonać kogoś jeszcze, bo projekt raczej pochłonie kilkadziesiąt milionów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiedziałem, dzięki za info. Co nie zmienia faktu, że projekt jest bardzo ambitny i niełatwo będzie zrealizować obrane założenia/cele. Nie dziwę się w ogóle, że wydawcy nie chcieli podjąć ryzyka. Swoją drogą ile kasy wyłożył Bakala, jakieś konkretne sumy zostały podane?

 

Informacji o tym ile już wyłożył, to sobie nie przypominam - o ile kojarzę, to z jego pomocą byli w stanie ufundować przygotowanie prototypu pokazywanego wydawcom i na ostatnim streamie (tym godzinnym). W opisie na Kickstarterze podali, że kwota, o jaka proszą (ten początkowe 300 tys. funtów) to ok. 10% całkowitego kosztu produkcji, jak rozumiem sfinansowanej przez Bakalę. Ostatecznie daje to jakieś 3 mln funtów, czyli ponad 15 mln zł - to chyba nawet nieco więcej niż budżet pierwszego Wiedźmina, ale pewny nie jestem. Biorąc pod uwagę, że pracują w końcu za stawki środkowo-europejskie nie sądzę, żeby to była zdecydowanie zbyt mała suma na zrobienie solidnej gry.

 

Bo ja wiem, czy tak oderwani. Na Kickstarterze projekt wsparło tylko kilkadziesiąt tysięcy osób. To przecież tyle co nic. Wydawcy chca, zeby gry schodziły w kilkumilionowym nakładzie, a teraz i to nie wystarczy.

No właśnie - jeżeli ktoś oczekuje, że każdy wydawany przez niego tytuł będzie się sprzedawał w milionowych nakładach, to jednak musi żyć w ciekawym świecie ;p Może już nie śledzę rynku wydawniczego tak, jak dawniej, ale ile z wydawanych przez "poważnych" wydawców tytułów to nowości, a nie sequele hitowych marek? W ten sposób wpada się w błędne koło wydawania tylko kolejnych CoDów czy Assasynów, bo "nowe" projekty są traktowane jako zbyt ryzykowne.

 

BTW, z tym, czy to będzie takie "cRPG" pełną gębą, to bym się na razie wstrzymał ;) Wprawdzie tytuł wsparłem, bo wygląda ciekawie i obiecująco, ale o systemach RPGowych powiedzieli tyle, co nic. Wiemy za to, że będzie dużo minigierek :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie daje to jakieś 3 mln funtów, czyli ponad 15 mln zł - to chyba nawet nieco więcej niż budżet pierwszego Wiedźmina, ale pewny nie jestem. Biorąc pod uwagę, że pracują w końcu za stawki środkowo-europejskie nie sądzę, żeby to była zdecydowanie zbyt mała suma na zrobienie solidnej gry.

Za taką kwotę można już coś konkretnego zrobić, nadal jednak pozostaję przy delikatnym sceptycyzmie. ;) To ogromny projekt i potrzebuje adekwatnego finansowania, inaczej zrealizowanie wszystkich założeń może się okazać niemożliwe. Nawet jeśli odpowiednią sumę uda się zebrać, nie ma żadnej gwarancji sukcesu. Wiem, trochę marudzę, ale wolałbym się na razie nie napalać. Zobaczymy, na pewno potencjał jest spory, o czym wcześniej pisałem, będę trzymał rękę na pulsie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież walka w grze będzie, to cRPG pełną gębą w otwartym świecie. Co więcej, mają być ogromne bitwy, jakich w grach jeszcze nie widzieliśmy. ;]

To na razie tylko obietnice (próbke widać było na zwiastunach).

 

Bitwy już były, choćby w Mount and Blade: Warband (polecam, fajna gra), jednak KCD ma to coś w sobie. Mam nadzieję, że projekt wypali, bo szkod będzie jak pod koniec ogłoszą, że jest słabe zainteresowanie oraz, że brakło im kasy.

 

Jakby nie patrzeć to co uzbierali z KS + z kieszeni prywatnego inwestora daję ładną sumę (wiadomo nie ma co porównywać z innymi produkcjami) ale przypomnę jak było np. z Gothiciem 1, gra przyjeła się całkiem nieźle (z dużą liczbą bugów, byłą wręcz nie skończona) i nawet powstały kontynuacje, a budżet początkowy był bardzo mały.

Z tego co wiemy gra bęzie podzielona na 3 części i rzeczywiście 1 część może być niedopracowana ale jak będzie mieć to coś, to podejrzewam, że dobrze się sprzeda i następne będą tylko lepsze.

 

Przykładowo dla mnie nie muszą zatrudniać odrazu "znanych" osób do podkładu dźwiękowego, podejrzewam, że jakby ogłosili, że poszukują osoby do użyczenia głosów, to mieliby całą masę chętnych z dobrą dykcją i to nawet za darmo.

Edytowane przez Matt8907

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O rany następna gra z dużymi aspiracjami w którą nie wierzę :goryl: , jednocześnie mając ogromną nadzieje że wypali i faktycznie będzie gra "wszech czasów" w swojej tematyce...zaraz po star citizen :-O

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak w skrócie, to jestem sceptyczny i to mocno, bo nawet sam ten "symualtor średniowiecznego życia" średnio mi odpowiada, generalnie na razie trudno mi sobie wyobrazić jakoś, że stworzą naprawdę intrygującą historię, ciekawą fabułę. To dla mnie ogromnie ważne w czymś, co ma się zwać crPG, a nie być... no właśnie, symulatorem... czegoś, choćby bigania z mieczem, jak te wszystkie RPG=i FPP z otartym światem i bez wyrazu.

 

Ale filmiki mocno zachwyciły mnei jednym = to chyba pierwsza gra w historii, w której walka bronią białą z perspektywy fpp może dobrze wyglądać... tak, widziałem filmy z Mount and Blade, ale to jeszcze nie było to, mam wrażenie. Tutaj naprawdę jest naturalnie. No, ale chyba oni naprawdę dokładnie sprawdzają co widzi człowiek przy wykonaniu każdego z tych ciosów, naciąganiu kuszy itp... to mnie urzekło. Grafika też fajna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alfa trafiła w ręce wybranych kickstarterowców.

Jeden z pierwszych materiałów wideo z tej wersji:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna kapitalna ilustracja tego, jak wiele dla fotorealizmu robią modele otoczenia i paleta barw. Chociaż cień w chałupie jakim zachwyca się autor taż fajny. I szczegóły - np. światło przedostające się pod drzwiami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się ciekawie. :) Mam tylko nadzieję, że będzie dobrze zoptymalizowana ta gra bo inaczej kiepsko widzę granie na znośnych ustawieniach graficznych. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to wygląda, aczkolwiek martwi tak odległa data premiery ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Crashowanie od czasu do czasu (driver timeout lub czarny ekran z możliwym recoverem od minuty do ~pięciu )  na kartach AMD to norma była dla wielu osób przez jakieś ostatnie 2 lata, bo AMD ma problem z kompatylnością z praktycznie nikomu niepotrzebną funkcją windowsa, która jest domyślnie włączona (MPO ). Starczy tylko ściągnąć i uruchomić plik wyłączający MPO, który przygotowała nvidia, bo kiedyś też takie problemy ta marka miała (zresztą czasem słychać, że u niektórych na starszych kartach nvidii wciąż jest ten problem ) https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5157/~/after-upSpam wyslij raport-to-nvidia-game-ready-driver-461.09-or-newer%2C-some-desktop-apps Niektórzy piszą, że AMD jakiś czas temu już ten problem ogarnęło, ale nie jestem przekonany (przynajmniej parę miesięcy temu wciąż widziałem narzekania niektórych ), osobiście mam wyłączone MPO i nie widzę potrzeby go włączać i sprawdzać czy naprawdę AMD w końcu to ogarnęło. Generalnie to najlepiej po zakupie karty mieć komp włączony codziennie jak najdłużej i jak są problemy to robić zwrot, bo niestety wadliwe karty istnieją.
    • GTX1660Ti?    https://allegro.pl/oferta/karta-graficzna-msi-geforce-gtx-1660-ti-gaming-x-6gb-gddr6-192bit-15323722718
    • Chyba se kpisz, typie. Ryczałt ma śmiesznie niski podatek i ZUS. Co ma powiedzieć ktoś na liniówce albo skali xD
    • Witam: Na sprzedaż wymienione w tytule części: https://www.olx.pl/d/oferta/rtx-2070-super-msi-gaming-x-trio-CID99-IDZ8WU7.html?bs=olx_pro_listing  900zł https://www.olx.pl/d/oferta/zasilacz-seasonic-gx-550w-plus-gold6lat-gwarancji-CID99-IDZ8WXl.html?bs=olx_pro_listing 300zł Części w pełni sprawne, bez usterek sprzedaję bo zmieniam platformę z am4>am5, i 2070s>4080s  Chętnie odpowiem na wszelkie pytania odnośnie zakupu.
    • A ja to miałem na GTX 1060, potem dalej to samo na GTX 1660Ti, a na RX 6700 całkowity spokój od roku. Też mam powiedzieć nigdy więcej Nvidi ? Oba GTX-y w pełni sprawne. Temat jest niepewny. Czytałem że problemy takie mogą występować w przypadku niektórych monitorów i nie ze wszystkimi kartami bez związku czy to zielone czy czerwone. Dawno to było ale chodziło chyba o tryby odświeżania. Moja iiyama pokazuje w windzie 3 - 50Hz, 59,940 Hz i 60 Hz. Podobno jak się samo przestawi karta traci sygnał i "widzę ciemność". Podejrzenia padały na jakiś bug w systemie który ujawnia się w określonych sytuacjach. U mnie na rozwiązanie problemu trafiłem całkowicie przypadkowo. Po kolejnym czarnym ekranie zrobiłem reset, logowanie w ciemno bo dalej nic nie było widać i wtedy zadzwonił telefon. Rozmawiałem chyba ze 20 min i jak wróciłem do komputera obraz się normalnie wyświetlał. Potem kilka razy jak się zwiesił tak czekałem po resecie i obraz powracał po 10-15 min. Co to za cholerstwo nie doszedłem, a jak kupiłem Radka problem od roku nie występuje. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...