Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

ilubek

AGP x4 a karta graficzna AGP x8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zastanawiam się nad kupnem karty graficznej SAPPHIRE ATI Radeon 9550 256MB DDR/128bit TV/DVI AGPx8, ale moja płyta główna MSI 845PE Max obsługuje AGP x4.

 

Nie znam się na tym (ostatnio kartę kupowałem coś koło 5 lat temu) i mam pytanie

Czy można włożyć kartę AGP x8 do płyty głównej z obsługą AGP x4 i jakie będą tego efekty – tzn. czy ma to sens?

Jeśli nie ma to jaką kartę radzicie kupić (do 250 zł)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz spokojnie kupowac, wszystko bedzie ze soba zgodne

 

tak na marginesie- roznica wydajnosci miedzy agp 8x i 4x wynosi okolo 1% ( czyli blad statystyczny )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W praktyce nie ma żadnej róznicy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, jesli odpalimy gre w rozdziałce powiedzmy 1280, do tego max detale filtrowania itp, to czasami port 4x moze nie wyrobić. Gdy wchodziło agp8x, reklamowali to wlasnie w ten sposob, ze wydajnosc wzrosnie w ekstremalnych obciązeniach teksturami i rozdzielczosciami. Mysle ze taki 6800gt nie moglby pracowac z agp4x, poprostu by sie dławił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie roznica miedzy AGPx4 a x8 jest minimalana i nie zauwazalna gloym okiem w grach czy w programach graficznych , moze jedynie 3dmark bedzie odczuwal roznice w FPS ale max do 15 wiec spokojnie mozesz wsadzas ja do agpx4 :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach