Skocz do zawartości
Koshmaar

Płyta główna na lata, z97 vs h97

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Procek biorę i7-4790 (albo 4590) i potrzebuję do niego płyty głównej lga 1150.

 

Chcę Z97 albo H97. Podkręcenie mnie nie interesuje, raczej pewność i stabilność działania. Sprzęt będzie używany minimum 3-4 lata, zapewne więcej. Aktualny zestaw (przeciętne komponenty) słuzy już od 2009, więc bez problemu mogę doinwestować do czegos lepszego, co wytrzyma (mam nadzieję) i wystarczy wydajnościowo kolejne 5, a może nawet 6-7 lat. Btw, nie jestem graczem, tylko programistą. Nie będę łączył kart w SLI. Zależy mi za to na Sata Express / M2 (mam jednego SSD i nawet na sata2 reanimował kompa, także nie mogę się doczekać podskoczenia o dwa standardy).

 

Przy okazji wymiany płyty i procka chcę też poprawić jakość muzyki z kompa, więc mam dwie możliwości:

- albo wziąć super płytę, bo takie mają zazwyczaj lepsze układy audio. W tym wypadku jedna możliwość to GIGABYTE Z97X-Gaming G1 (http://www.newegg.com/global/pl/Product/Product.aspx?Item=N82E16813128701) - plus taki, że plyta naprawdę wysokiej jakości powinna wytrzymać te 7 lat. Producent się bardzo ładnie chwali jakością wykonania i układem audio: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4963#ov

 

- wziąć normalną płytę (np. Gigabyte H97M-D3H , http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813128718 ), za to dokupić oddzielną kartę dźwiękową (tutaj nie mam jeszcze typów, ale 200-300 zl spokojnie mogę w nią wrzucić). Trochę taniej, elastyczniej i potencjalnie można lepsze audio zdobyć; minus że płyta już nie jest taka pewna.

 

Nie jestem audiofilem, ale na kolejne lata chcę wziąć coś co wystarczy z nawiązką. Będę też kupował lepsze głośniki itp. Co doradzicie z płytą? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie podkręcasz, to nie ma jakiegokolwiek powodu, aby kupował mobka na Z97.