Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MatiTanCross

Przejście z Intel Core 2 Duo 2,4Ghz na Intel Core 2 Extreme 3.0Ghz. Czy się opłaci? + Kilka pytań.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój obecny zestaw: AsRock P5B-DE; Intel Core 2 Duo 2,4GHz; 4GB Ram; Chieftec GPS-400AA-101 A 400W; Win 7. Właśnie kupuje do tego zestawu GTX 750 (stara karta poszła z dymem) i wpadłem na pomysł aby wymienić procesor na coś mocniejszego. Z tego co wyczytałem na stronie producenta chyba najlepszy będzie Inter Core 2 Extreme. (link) Z góry chciałbym zaznaczyć, że jestem w tym zielony. W związku z czym mam kilka pytań.

 

Opłaca się wyminana, poczuje dużą różnice? Mój zasilacz w ogóle ogarnie GTX'a z Core 2 Extreme? Jeśli tak, to czy wchodzi w gre jakieś podkręcanie procesora? Jakie chłodzenie do tego? Co z żytownością takich procesorów, duże jest ryzyko, że może być mocno zjechany taki procesor? Teraz to tylko używke mogę kupić i trochę się boje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepszą propozycją jest wymiana platformy na LGA1155/1150, kupowanie C2E jest nieopłacalne i ciężko zdobyć za konkretne pieniądzr, lub zabawa w LGA771 kupując adapter + E5440/50 i przeróbka socketu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Totalny bezsens. Za 500 zeta można kupić i5 2500k, który zeżre tego Ekstrema niczym wilk kurczaka. Będzie przy tym sporo chłodniejszy, zeżre o wiele mniej prądu, da się sporo wyżej podkręcić. Jego zakup będzie jednak wymagał zmiany mobka i ramu, więc dojdą dodatkowe koszy.

 

Podsumowując. Modernizacja o którą pytasz jest nieopłacalna. Chcesz modernizować, to zmieniaj całą platformę, masz już dosyć stary sprzęt i w Twojej sytuacji właśnie warto by już o tym pomyśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach