Skocz do zawartości

SebastianFM

Forumowicze
  • Liczba zawartości

    3487
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana SebastianFM w dniu 29 Lutego

Użytkownicy przyznają SebastianFM punkty reputacji!

Reputacja

1930 Excellent

3 obserwujących

O SebastianFM

Ostatnie wizyty

5320 wyświetleń profilu
  1. Ty też piszesz o problemach w programach i grach a nie podasz ani konkretnie w których występują ani jakie to są problemy. Dla mnie to jest dziwne, że za nami już 3 generacje procesorów Intel z dwoma rodzajami rdzeni a o problemach na forum piszą tylko ci, którzy nie mają takiego procesora. Samo to, że APO ma profile tylko dla kilkunastu gier i żadnej najnowszej świadczy o tym, że problemem nie są rdzenie o różnej wydajności tylko to, że podczas tworzenia gry nikt nie uwzględnił tego jak będzie działać na procesorze z taką ilością rdzeni. W Metro Exodus EE ilość FPS jest niższa przy uruchomieniu gry z włączonymi rdzeniami E. Na moim procesorze gra działa wtedy na 24 wątkach natomiast przy włączonym APO gra widzi procesor jako 8-rdzeniowy bez HT więc działa na ośmiu wątkach a system automatycznie przydziela te wątki do najwydajniejszych rdzeni. Widać to na wykresie w Menedżerze zadań, ja dodatkowo użyłem profilera, żeby to sprawdzić. Ilość FPS jest taka sama jak przy wyłączonych rdzeniach E.
  2. Jesteś kolejną osobą, która powtarza takie mity. Może napiszesz coś więcej o tych kłopotach. 🙂
  3. Mi nie udało się uruchomić Intel Application Optimization (APO), przy uruchamianiu mam błąd Failed To Connect. W UEFI włączyłem DTT, zainstalowałem sterowniki DTT, zaaktualizowałem testowy Windows 11 do wersji 23H2. Ja nie potrzebuję na razie tej aplikacji, chciałem tylko sprawdzić jak działa. Do tej pory nie miałem problemu z żadną grą, ani z przycięciami ani z niższą wydajnością przy włączonych rdzeniach E. Zaobserwowałem natomiast, że część gier nie jest w stanie wykorzystać w pełni procesora z dużą ilością rdzeni, ponieważ nie działają na wystarczającej ilości wątków. Np. Assassin's Creed Mirage działa maksymalnie tylko na 10 wątkach a Horizon Zero Dawn na 16 wątkach. W niektórych grach (np. Cyberpunk 2077) zwiększona ilość rdzeni E (np. 16 vs 8) nie wpływa na wydajność. Może to wynikać z tego, że ograniczeniem jest już pamięć RAM lub z tego, że rozdzielanie przez grę obliczeń na większą ilość wątków nie przynosi już żadnego zysku. Z gier, które sprawdzałem tylko w Metro Exodus EE po włączeniu rdzeni E ilość FPS jest znacznie niższa. Sprawdzałem w niskiej rozdzielczości, żeby karta graficzna nie ograniczała wydajności. 8 rdzeni P z włączonym HT: 235 FPS, 8 rdzeni P z włączonym HT + 16 rdzeni E: 190 FPS. Z informacji na stronie Intel wynika, że APO ma m. in. działać w ten sposób, że dla problemowych gier ma udostępniać tylko część rdzeni procesora.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...