Skocz do zawartości
brainq

Dirt Rally

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co to za przyjemność? Przestałem jeździć "na strzałkach" jakieś 10 lat temu, długo jeździłem na padzie i było fajnie a od roku mam kiere i niebo a ziemia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz racje ze gra sie o wiele lepiej, ze na kierownicy to jest dopiero przyjemnosc. Gram od czasu do czasu i dirt rally kupilem z sentymentu do pierwszego colina ;-) dobra kierownica kosztuje pewnie z 500zl jak nie wiecej, a wole taka suma przeznaczyc na cos innego ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Na pewno masz racje ze gra sie o wiele lepiej, ze na kierownicy to jest dopiero przyjemnosc. Gram od czasu do czasu i dirt rally kupilem z sentymentu do pierwszego colina ;-) dobra kierownica kosztuje pewnie z 500zl jak nie wiecej, a wole taka suma przeznaczyc na cos innego ;-)

Za 40zł kupiłem Sidewindera FFB, jak działa z DIRTem nie wiem ale mimo braku sterowników od czasu Windowsa XP, z Assetto Corsa działa wspaniale :)

Za 240zł od ręki dostajesz Driving Force GT a jak zapolujesz to i poniżej 2 stów ustrzelisz. Ponoć najlepsza kiera entry level, do tego z 900 stopniami obrotu.

Oczywiście używki.

Edytowane przez Yadovid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz racje ze gra sie o wiele lepiej, ze na kierownicy to jest dopiero przyjemnosc. Gram od czasu do czasu i dirt rally kupilem z sentymentu do pierwszego colina ;-) dobra kierownica kosztuje pewnie z 500zl jak nie wiecej, a wole taka suma przeznaczyc na cos innego ;-)

 

niee za 200-300 idzie wyrwać DFGT 900 stopni, gaz hamulec i da się grać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Idzie gdzieś dostać grę poniżej 100zł?

 

@up: Tak kwestionuje to i co mi zrobisz :lol2:

Edytowane przez scratix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie gdzieś dostać grę poniżej 100zł?

 

@up: Tak kwestionuje to i co mi zrobisz :lol2:

a co chcesz żebym ci zrobił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pojeździć kilkanaście odcinków i mam już mniej więcej pojęcie czym jest ta gra. Mówię to z perspektywy fana Richard Burns Rally. Jako że RBR jest symulatorem to niestety ciężko mi się zgodzić z tym że Dirt Rally do tego miana startuje. Jednak jeździ się całkiem przyjemnie i sama jazda jest raczej trudna. Być może jest tak, bo nie jestem przyzwyczajony do fizyki DR, ale samochód zachowuje się zupełnie inaczej. Nie ma tej ciągłej walki o utrzymanie się w trasie, która cechuje RBR. Przyczepność jest o wiele większa, co raczej nie jest zbyt realistyczne. Wystarczy obejrzeć sobie kilka nagrań z wnętrza samochodu z rajdów WRC by zauważyć że bliżej tego jest zdecydowanie RBR. W DR wystarczy na kilkanaście metrów przed zakrętem wcisnąć hamulec by nie mieć problemu z pokonaniem go, przy maksymalnej prędkości. Do tego poślizgi przy hamowaniu praktycznie nie występują, co również obniża realizm. Mam wrażenie że efekt "walki" o przyczepność osiągnięto przez dziwną niestabilność samochodu przy jechaniu na wprost. Samochód pływa na boki sam z siebie. Mimo tego, jazda sprawia przyjemność i bardzo trudno o gładki przejazd, nie mówiąc już o dobrym czasie. Jak narazie Force Feed Back bardziej przeszkadza niż pomaga i lepiej się jeździ kiedy jest wyłączony. Od strony graficznej gra jest rewelacyjna. Trasy są piękne i zróżnicowane. Efekty pogodowe czy przejazd nocą robią wrażenie. Gra ma duży potencjał i jeśli poprawią fizykę jazdy i FFB to będzie hit. W tym momencie walczę ze sobą by nie kupić gry w obecnej formie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DR wystarczy na kilkanaście metrów przed zakrętem wcisnąć hamulec by nie mieć problemu z pokonaniem go,

Ooo panie, niemożliwe, to przed zakrętami się hamuje? Nie tego mnie Need For Speed uczył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że w RBR takie wciśnięcie hamulca przy pełnej prędkości na kilkanaście metrów przed zakrętem, spowoduje poślizg kończący się na drzewie czy rowie. Żeby tego uniknąć trzeba zacząć hamować kilkadziesiąt metrów przed zakrętem, najlepiej pulsacyjnie żeby się kola nie zablokowaly. To jest realizm. W Dirt Rally tego nie ma. Tylko to chciałem powiedzieć. I nie odbieraj tego jako totalnej krytyki, tylko jako informacja dla bardziej wymagających graczy, czego mogą się spodziewać po DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że się da na klawiaturze grać w samochodówki. Jednak jest zbyt ułomnym kontrolerem, każdy ruch na klawie jest taki sam. Dlatego analog zawsze będzie lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że w RBR takie wciśnięcie hamulca przy pełnej prędkości na kilkanaście metrów przed zakrętem, spowoduje poślizg kończący się na drzewie czy rowie. Żeby tego uniknąć trzeba zacząć hamować kilkadziesiąt metrów przed zakrętem, najlepiej pulsacyjnie żeby się kola nie zablokowaly. To jest realizm. W Dirt Rally tego nie ma. Tylko to chciałem powiedzieć. I nie odbieraj tego jako totalnej krytyki, tylko jako informacja dla bardziej wymagających graczy, czego mogą się spodziewać po DR.

 

Bardzo wielu kierowcow rajdowych wypowiadalo sie swego czasu, ze RBR troche za bardzo przegial w kilku aspektach symulacji i byl "nadrealistyczny" ze tak powiem, chociazby te hamowania. Tak wystarczy spojrzeć na nagrania jak dobre hamulce maja auta rajdowe z lat 1980+ i jak czesto wlasnie tak uzywa sie ich do ustawienia auta pod katem w trakcie hamowania do nastepnego zakretu.

Moze w DR ABSu nie wylaczyles w opcjach ? :E Ja bez problemu nie raz zablokowalem hamulce takze na szutrze i auto bezradnie sunelo bokiem w drzewo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z symulatorami jest taki, że większość graczy nie ma pojęcia jak wygląda rzeczywistość i dla nich im gra trudniejsza tym bardziej wydaje się realistyczna, co wcale nie musi być zgodne z rzeczywistością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - czasem dokładnie takie wrażenie odnoszę. Choć sam nie mam w ogóle prawka i nigdy nie jechałem samochodem... :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z symulatorami jest taki, że to gry które nie wybaczaja błędów. Żeby czerpać satysfakcje trzeba trochę się przyłożyć i opanować zasady, na których dana gra się opiera. A to się dobrze nie sprzedaje. Większość ludzi nie ma czasu/chęci żeby się nauczyć grać. Jest to sprawa oczywista, i nie mówię że to źle czy dobrze. I tak, RBR jest symulatorem. I to wcale nie zbyt trudnym, bo kiedy się panuje technikę jazdy i pozna fizykę pojazdów to można jeździc bardzo dobrze i mieć z tego ogromną frajde. Tak jak pisałem wcześniej zobaczcie sobie sobie nagrania z samochodów WRC (ze środka) i filmiki pokazujące prace nóg kierowców rajdowych. To wygląda dokładnie tak jak granie w RBR. ciągła walka o utrzymanie się w trasie balansujac kierownica i intensywne operowanie gazem i hamulcem. Do tego widziałem kiedyś film jak jakiś kierowca WRC (nie pamiętam który, pewnie można to znaleźć na youtube) wsiadl do symulatora z RBR i stwierdził że odczucia sa bardzo zbliżone do tego co czuje na trasie. Patrząc na to ciężko stwierdzić że Dirt Rally ma coś wspólnego z symulacja. To taki wymagający arcade. Co nie zmienia faktu że gra jest przyjemna. I warta zagrania :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jachu mam wrażenie, że przejechałeś jedną trasę i to po asfalcie w słoneczny dzień autem o mocy malucha jadącego z górki :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RBR po wielu dobrze ustawionych modach tak owszem wtedy ludzie uwazali za gre wiernie odwzorowujaca rajdy, ale nie oryginał który symulacje osiągnął głównie tym, że auta prowadziły się trudniej niż w realu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak, mody zmieniły odczucia wagi samochody na plus. I jeszcze jedna ważna rzecz to ustawienia samochodu. Dobrze dobrany setup zmieniał diametralnie zachowanie samochodu na trasie. Odkryłem to dopiero po czasie jak zacząłem się tym bawić. I wtedy nastąpiła zmiana jak dzień do nocy :) Ale trochę offtop się zrobił.

Edytowane przez Jachu121

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znudziły mi się już gry w stylu Assetto Corsa, pCars, R3E, potrzebowałem jakiejś odmiany i Drit Rally jest strzałem w dziesiątkę.

Ile ta gra daje frajdy, coś niesamowitego.

Techniki jazdy mi brakuje, mimo grania 3 dni jeszcze mi się nie zdarzyło by jakiś etap przejechać na zielono, jednak nie ma to najmniejszego znaczenia, z czasem pewnie będzie lepiej.

Denerwuje mnie tylko fakt że gra nie chce mi poprawnie wykryć mojego konfigu, wykrywa kierownicę Thrustmaster T500 i tutaj wszystko działa, jednak gorzej jest z pedałami od Fanatec i skrzynią ręczną TH8RS od Thrustmastera.

W pedałach nie działa sprzęgło, gaz i hamulec się odpowiednio kalibrują, sprzęgło w chwili kalibracji zachowuje się jak przycisk ESC. Nie potrafię sobie z tym poradzić, oczywiście w innych grach działa poprawnie.

Shifter TH8RS, nie jest wcale widoczny, mogę jedynie na innych ustawić up i down, też ńie wiem czym to jest spowodowane, może jeszcze nie ma obsługi TH8RS.

 

Jakby ktoś mógł coś doradzić, to będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

naciśnij alt+enter, problem solved

 

(ten sam miałem w Dirt3)

No właśnie chodzi o to, że alt+enter też nie działa. Zmieniałem także wartości w pliku konfiguracyjnym gry i też nic.

Edytowane przez mariusz2486

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko super, ale 1:30 słabo wygląda :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że się nie pierdzielą z dodawaniem contentu, tylko czekam na jakieś promo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Codemasters poszło dobrą drogą, gdyby wykupili licencje stworzyli by kolejnego tasiemca, skupiając się na jak najrealniejszym odwzorowaniu sezonu, co uniemożliwiłoby stworzenie dobrej gry rajdowej.

Rozumiem, że zakup licencji na rallycross oznacza, że gra będzie słaba i ograniczona zakazami? :D No nic, nie ma wrc to będzie przynajmniej Rallycross :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...