Skocz do zawartości
seeba03

(Jeszcze) czerwona Julka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie,

 

Sporo tematów powstaje z Waszymi furami to i ja przedstawię swojego dupowoza :E

 

Po pchnięciu w świat starego Focusa MK1 1.6 16V, którego użytkowałem przez dwa lata, wybór padł na Astrę H GTC 1.9CDTI 150KM - jest to moje trzecie wozidło (Bravo I>Focus MK1>Astra GTC) w mojej krótkiej historii i pierwszy diesel pod mym władaniem.

 

Autko pochodzi z Niemiec, jest bezwypadkowe (na pewno nie składane z trzech różnych) i prawie w oryginalnym lakierze - odświeżany był zderzak przedni. Jedyny mankament to ułamany plastik lusterka od strony pasażera i delikatny odprysk/zadra na szybie - poprzedni właściciel prawdopodobnie wyhaczył jakiegoś rowerzystę (tak to wygląda).

 

Marka i model : Opel Astra GTC

Pojemnosc silnika : 1900

Rok produkcji : 2005/modelowo 2006

Kolor : 3KU

Moc :Z19DTH 150 km

Przebieg: ~ 162000km

 

DPF wycięty :)

 

Ważniejsze elementy wyposażenia (Cosmo):

- Klimatyzacja elektroniczna

- Skórzana tapicerka

- Podgrzewane fotele

- Tempomat

- Czujnik zmierzchu, deszczu i jakości powietrza (cokolwiek toto jest)

- Radio CD30 MP3

 

Brakuje mi do pełni szczęścia kolorowego wyświetlacza CID, ale biedny student jestem, więc wymiana pozostanie zapewne w sferze marzeń.

 

Dotychczasowo auto dostało:

- Kapciuszki na zimę i "chromowane" kołpaki (w sumie dobrze się prezentują - zaryzykuję stwierdzenie, że lepiej jak alusy)

- Komplet filtrów i olej TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 przy 162000km

- Nowe płyny eksploatacyjne

- Nowy termostat Gates

- Chłodnicę klimatyzacji (fabryczna się rozpadła - starość nie radość) i czynnik chłodzący

- Kompletny rozrząd (pasek Contitech, rolka i napinacz INA oraz pompa wody HEPU)

- Koło dwumasowe SACHS

- Sprzęgło i wysprzęglik LUK

- Nowy olej przekładniowy GM1940004 przy 166tyś.km

- Nowy uszczelniacz GM prawej półosi

- Łączniki stabilizatorów przednich SWAG

- Nowe pióra wycieraczek Bosch

- Chromowane ramki rejestracyjne

 

I pewnie kilka innych pierdółek :)

 

Czy planuję coś modzić przy aucie? Głębokich ingerencji nie przewiduję, gdyż ich zwolennikiem nie jestem (a i środków brak). Na pewno chciałbym zmienić oryginalne alufelgi na lato z 16 na jakieś ładne 17. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana oleju skrzyni biegów, którego nie dostałem na czas wymiany sprzęgła i dwumasy - zakupiony GM 1940004 już czeka. Muszę także zaopatrzyć się w tylną półkę, której nie było przy zakupie oraz wymienić wreszcie obudowę lusterka od strony pasażera. Dopełnieniem kosmetyki będzie polerka przednich reflektorów, ale to już jak wygospodaruję trochę czasu.

 

Rozkodowany VIN

 

W0L:General Motors

0:Pojazd Nie Specjalny

A:Astra Platform

H:2004 Platform Generation

L08:3 DRZWIOWY HATCHBACK

6:2006

5:Antwerp

010239:SERIAL NUMBER

 

Typ Silnika:Z19DTH

Numer Seryjny Silnika:17028806

Kod Daty:27082005

Kod GM*Drive:XXLO

 

28S = Z WĘGLOWYM ŚCIEGIEM

2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE

3KU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW

6Y4 = ZAPASOWE KOŁO I OPONA,USUNĄĆ

80I = WNĘTRZE-CZARNY

80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY

80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY

8V2

A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY

AE4 = DLA SIEDZEŃ SPORTOWYCH

AH4 = FOTEL PRZEDNI,KIEROWCY,RĘCZNY SZEŚCIODROŻNY

AHA = Z REGULACJĄ PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO

AQ0 = ZAGŁÓWEK, TYLNE SIEDZENIE, POKRYCIE FOLIĄ, DWA, ZEWNĘTRZNE

AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD

AY9 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,WINYLOWY,ŚRODKOWY

B70 = OSŁONA PROGU DRZWI

B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA

BA9 = POJEMNIK ZIMNA

BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA

BLK = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,SREBRNA METALIZOWANA

BLM = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,SREBRNA LINIA METALIK

BS7 = USZCZELKA GŁÓWNA, DRZWI, DWA KOLORY

BS9 = USZCZELKA GŁÓWNA, DRZWI, DOLNA

BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ

BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA

C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ

C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA

CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ

CT3 = DLA NIEMIEC

D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA

DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO

DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE

DDU = LUSTERKO,ZESP.

DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA

DP6 = OBUDOWA

DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH)

DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM

E4R = PAKIET SPRZEDAŻNY WYPOSAŻENIA-COSMO

ECA = KLUCZYK

FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ

FXB = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.65

G62 = MOCOWANIE NA 5 ŚRUB

JL9 = ABS

K13 = UŻYWANY Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH UKŁADU WYDECHOWEGO

K34 = STEROWANIE TEMPOMATU

K60 = ALTERNATOR,100A

KA1 = DLA OGRZEWANYCH SIEDZEŃ PRZEDNICH

KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA

LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ

LRD = SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z19DTH[LRD]

MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW

MZ4 = M32 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP.

NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA

NS2 = DLA WSPOMAGANIA KIEROWNICY ZALEŻNEGO OD PRĘDKOŚCI

NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05

OHB

PAO = WYKOŃCZENIE,SKÓRA MONDIAL

QGF = OPONY,205/55 R 16-91H

QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16

T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE

T6K = PŁYTA WYKOŃCZENIA,WEWNĘTRZNA,WINYLOWA

T9S = ZESP. LAMPY, WEWN., PRZEDNIE DRZWI

TM7 = AKUMULATOR,60AH

TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM

TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA

TRP = RAMA RADIA

TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE

U07 = KLAKSON,FANFARA

U3A

U55

U66 = GŁOŚNIKI,7

U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY

UAH = WYŚWIETLACZ SYSTEMU AUDIO-WIDEO,WYŚWIETLACZ INFOR. GRAFICZNYCH (GID), VAR2

UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3

UEC = WSKAŹNIK CZUJNIKA AUTOMATYCZNEJ RECYRKULACJI POWIETRZA

UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA

UJ3

VDR

VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ

VK8 = UCHWYT,OKULARY

VNF = IZOLATOR AKUMULATORA

W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY

W4Y

WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO

WTR = TYMCZASOWA NAPRAWA OPONY

XA3 = OPEL

XG3 = DLA NIEMIEC

XJ2 = OBNIŻONE PODWOZIE SPORTOWE

Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG

Z0F = DLA NIEMIEC

Z1F = PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H

 

 

Zdjęcie dotychczasowej foczki:

 

197_img_0214.jpg

 

Edit 2018.08:

 

Jak już pisałem w innym temacie, związałem się z Włoszką. Przedstawiam swoją nową wybrankę - Alfa Romeo Giulietta Distinctive 1.4 T-Jet 120KM z końcówki 2010r.

Mieszkała do tej pory w Niemczech, miała jednego właściciela i była regularnie przeglądana u specjalistów w ASO; co dziś udało mi się potwierdzić u miłych Panów w Łodzi :thumbup:

 

Trochę mnie gryzie, że nie jest jakoś lepiej doposażona, ale nie każda może mieć "warunki".

Zresztą, budżet też nie pozwalał na bycie wybrednym, a został co nieco nagięty - miłość.

 

Trzeba ją trochę dopieścić, ale baza jest ok - zdrowa, mocno nie bita, z rozsądnym przelotem.

 

Dotychczasowo auto dostało:

1) Przegląd pozakupowy przy 143tyś.km.:

- Olej silnikowy AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps (EFM)

- Olej przekładniowy Fuchs Titan Sintofluid FE 75

- Dodatek do oleju Liqui Moly Engine Flush (2640) / płukanka

- Filtr oleju MANN HU 713/1X

- Filtr powietrza MANN C 15 007

- Filtr przeciwpyłkowy węglowy

- Pióra wycieraczek przód Bosch Aerotwin

- Krzyżak przegubu wewnętrznego lewego wraz z nowym kielichem - OEM Alfa Romeo

- Nowy wzmacniacz anteny OEM Alfa Romeo

- Przegląd z dezynfekcją układu klimatyzacji

- Konserwacja podwozia

2) Przy 144tyś.km:

- Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody - OEM Alfa Romeo

- Wymiana poduszki zawieszenia skrzyni biegów - OEM Alfa Romeo

- Wymiana płynu chłodzącego - Motul Inugel Optimal

Edytowane przez seeba03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordon Lameman

Gratulacje.

 

 

Trochę smutno w środku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dosc ze Opel to jeszcze diesel :E nie no, szerokosci ;) Samochod moze sie podobac jak ktos lubi hatchbacki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te Ople są całkiem ładne. Wywal tylko te wsiowe dywaniki i będzie ok. :P Szerokości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tymi dywanikami to pojechałeś :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Astra H to najbrzydsza generacja ze wszystkich Astr, jedynie właśnie wersję GTC się bronią, ale nie w tym kolorze i nie na tej feldze ;) No ale jak właścicielowi się podoba to szerokości życzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybierając między F,G i H oczywiście że wybrałbym ostatnią... bo nie gnije :E Wizualnie J mi się podobie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ryfle zajebiste, 2w1, na grilla w razie czego jak znalazł

Edytowane przez tony.montana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wybierając między F,G i H oczywiście że wybrałbym ostatnią... bo nie gnije :E Wizualnie J mi się podobie :)

J akurat bardzo fajnie wyszła, najładniejsza ze wszystkich Astr. Pod względem wizualnym (biorąc pod uwagę zarówno wygląd wewnętrzny jak i zewnętrzny) to najbardziej podoba mi się J, potem F, G i na końcu H ;)

Edytowane przez Ationx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po jednym, w sumie to dwóch starych oplach stwierdziłem, że dobra blacha to podstawa :D Z tego powodu wszystko przed H by odpadło na chwilę obecną :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Trochę smutno w środku :(

 

A no trochę smutno. Ciemny lakier, ciemna deska rozdzielcza, ciemna skóra. Niestety to nie ja zawiniłem przy konfiguracji 10lat temu :)

 

Termostat wymieniałęś przy około 160 kkm? :hmm:

 

A cóż w tym dziwnego? Termostat zaciął się w pozycji otwartej, temperatura nie chciała wzbić się ponad 66 stopni, więc go wymieniłem i działa pięknie. Albo... komuś przed wycięciem DPF nie podobał się proces wypalania filtra i kombinował z temperaturą, DPF padł to go wycięli :E

 

Dla mnie Astra H to najbrzydsza generacja ze wszystkich Astr, jedynie właśnie wersję GTC się bronią, ale nie w tym kolorze i nie na tej feldze ;) No ale jak właścicielowi się podoba to szerokości życzę :)

 

Mnie z kolei wszystkie Astry się podobają - od F, przez G i H, aż po J i pewnie następną generację K. Wiem, wiem... zwykłe dupowozy, ale kiedy się je odpowiednio dopieści choćby ładną felgą, oczy nie bolą. Moja z kolei... felgi faktycznie są słabe, zwykłe GM'owskie "balony". Miały w tym roku zostać wymienione na 18, ale te okazały się być straszną padaką - no i w czarnym kolorze, a wszystkie akcenty na aucie są chromowane. Finanse nie pozwalają na chwilę obecną na szaleństwa, więc póki nie sprzedam dotychczasowych, nie zakupię ładniejszych.

 

Priorytet na najbliższy czas - zajęcie się skrzynią biegów, bo chyba łożyska dają o sobie powoli znać. Zrobiłbym to już, ale raz - trzeba napełnić skarpetę, dwa - wpierw zająć się swoją twórczością naukową i zdobyć nic niewarty papier licencjatu :(

 

 

AHA - DYWANIKI! Takie były w aucie kiedy je kupowałem, siara okropna, ale niedługo po tym zagościły oryginalne, a co.

Edytowane przez seeba03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cóż w tym dziwnego? Termostat zaciął się w pozycji otwartej, temperatura nie chciała wzbić się ponad 66 stopni, więc go wymieniłem i działa pięknie. Albo... komuś przed wycięciem DPF nie podobał się proces wypalania filtra i kombinował z temperaturą, DPF padł to go wycięli :E

 

Nie wiem, czy to reguła, czy zwykły przypadek, ale termostat w Oplu wytrzymuje max 160 kkm. Tak było u mnie, znajomych i widze, że u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W oplach ukrywających się pod znaczkiem saaba jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie z kolei wszystkie Astry się podobają - od F, przez G i H, aż po J i pewnie następną generację K. Wiem, wiem... zwykłe dupowozy, ale kiedy się je odpowiednio dopieści choćby ładną felgą, oczy nie bolą.

Premiera kolejnej generacji prawdopodobnie na jesieni tego roku, także już niedługo będziesz mógł się przekonać czy Ci się podoba, ale patrząc po tym co na chwilę obecną wyciekło do sieci to autko powinno całkiem ładnie wyglądać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam aż Opel zrobi rewolucję i da jakieś ciekawsze wnętrze thumbup.gif

 

Zadbany z zewnątrz. Używasz jakiegoś wosku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie słabe mają 2 masy te ople?

Lakier wygląda na rewelacyjnie zadbany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie słabe mają 2 masy te ople?

Lakier wygląda na rewelacyjnie zadbany :)

 

dwumas ta sama co w alfie i fiacie więc źle zadane pytanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Astra H to najbrzydsza generacja ze wszystkich Astr, jedynie właśnie wersję GTC się bronią, ale nie w tym kolorze i nie na tej feldze ;) No ale jak właścicielowi się podoba to szerokości życzę :)

Ja tam wolę swoją TT :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Premiera kolejnej generacji prawdopodobnie na jesieni tego roku, także już niedługo będziesz mógł się przekonać czy Ci się podoba, ale patrząc po tym co na chwilę obecną wyciekło do sieci to autko powinno całkiem ładnie wyglądać ;)

 

Widziałem jakieś fotki na forum Astry - tak trochę Kia zalatuje, ale design koreańców mnie się bardzo podoba dlatego liczę na coś ciekawego. Niemniej za jakiś czas, jeśli zdrowie i praca będzie, zakręcę się za GTC J w kolorze Arden Blue, którym to jestem oczarowany :P

 

Czekam aż Opel zrobi rewolucję i da jakieś ciekawsze wnętrze thumbup.gifZadbany z zewnątrz. Używasz jakiegoś wosku?

 

Tu się zgodzę, GM nie wykazał się zbytnim polotem przy projektowaniu wnętrza, ale patrząc na konkurencję nie jest tak źle. Kupując auto celowałem w inny segment - Octavia II, bądź Kia Pro_Ceed - ten ostatni poległ właśnie przez dziadkowe wnętrze.

Wosku jeszcze nie miałem okazji stosować. Zaraz po nabyciu auta przyszła zima i jedynym zabiegiem było mycie na bezdotykówce. Tu muszę pochwalić kolor - może jest smutny, może przeciętny ale brudu to na nim naprawdę nie znać. Mogę miesiąc nie myć, a i tak z daleka świeci się jak psu jajca :E

 

Takie słabe mają 2 masy te ople?

 

Dwumasy, jak dwumasy. Kiedyś muszą ulec zużyciu. Z tego co mi wiadome, te padają nieraz poniżej 100tyś.km. U mnie nie tyle sama dwumasa, co wysprzęglik dawał mocno o sobie znać. Tak łupało przy wciśniętym sprzęgle, że wymieniłem za jednym zamachem cały komplet sprzęgła i koło dwumasowe. To miało już delikatne luzy, ale jeszcze nie było tragedii. Wymienione, więc spokój na kolejne X tyś.km.

 

Ja tam wolę swoją TT :)

 

A wiesz jacy Panowie jeżdżą TT? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem jakieś fotki na forum Astry - tak trochę Kia zalatuje, ale design koreańców mnie się bardzo podoba dlatego liczę na coś ciekawego. Niemniej za jakiś czas, jeśli zdrowie i praca będzie, zakręcę się za GTC J w kolorze Arden Blue, którym to jestem oczarowany :P

Jeśli faktycznie to będzie wyglądać tak jak na fotkach no to racja - Kia zalatuje na kilometr. Tylko właśnie te najnowsze Kia są całkiem ładne gdyby nie ten znaczek na masce ;)

 

Arden Blue - fajny, też mi się podobają niebieskie auta w takich odcieniach, no może troszkę ciemniejszych ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwumas ta sama co w alfie i fiacie więc źle zadane pytanie ;)

No to słabe. U mnie w nowym fiacie po 100k już się odzywa..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jakie panie :cool:

Ślepe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...