Skocz do zawartości
Assassin

Core i5-5675C - szybki test Broadwella

Rekomendowane odpowiedzi

Gość SunTzu

Co do testów w grach na dGPU to jak mówiłem nie mam tyle czasu, żeby szukać miejsc testowych, a poza tym obecnie z lepszych grafik mam tylko GTX580 (poza nim tylko GT610, X1900XTX i FX5 800 Ultra, więc te na pewno odpadają ;)).

 

No ale myślę, ze mógłbym przetestować 3-4 gry gdybyście wysłali mi odpowiednie save'y albo we wbudowanych benchmarkach. Wolelibyście full detale w 720p czy średnie w 1080p? (GTX580 ma już swoje lata...) Z gier wchodziłyby w grę takie tytuły jak: GTA 5, pCARS, Crysis 3, FC4, BF4, ARK Survival Evolved, CS:GO, WoT, WoW, War Thunder, Shogun 2, Rome II. Ewentualnie mógłbym jeszcze załatwić AC: Unity, Watch Dogs i Ryse.

 

@Asteroid

Możliwe, że nawet Ciebie kojarzę :) Jak kręci się Twój Broadwell (CPU i GPU)?

W Rome 2 wystarczy, że zrobisz dużą bitwę i 580 wystarczy.

 

Co do innych gier- większe detale i 720p zdecydowanie lepiej. Inne będziesz miał obciążenie powodowane np. większą ilością detali/modeli niż po prostu generowaniem kolejnych klatek.

 

W WD szukałem miejsca testowego niestety wywaliłem grę z tego co widziałem to dobrze zdawało egzamin zwołanie policji kupę i wysadzić autko... albo pójść rozwalić lokalny gang na podobnej zasadzie zwabić i wysadzić :)

W pozostałe ciężko mi znaleźć było dość powtarzalną procedurę, która zajedzie CPU (bądź nie grałem).

 

C3 takie z obserwacji z multi.

Financial District - ciasna łatwo znaleźć "kupki" walczących przeciwników

Hell's Kitchen oraz Penn Depot ogromny krajoobraz też ładnie jeżdżą. Hell's Kitchen na końcu/początku mapy (jak idziesz w górę), penn depot ciaśniejsze.

Skyline możesz wśiąść do helikoptera vs na dach najwyżej jak się da i możesz obserwować.

 

Fajny tryb jest łowcy?+penn depot gdzie myśliwy w kombinezowanie+niewidzialność+łuk poluje na zwykłych żołnierzy. Jest z łukiem 1/2 vs 15stu żołnierzy, więc jak na Penn Depot schowają się w jakimś miejscu kupa 15stu to akcja jest-> mało powtarzalne by 15stu chłopa chciało się schować w tym konkretnym miejscu :P

Edytowane przez SunTzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja mam też prośbę:

 

Cinebench 11,5 ale pełny test z wydajnością 1 i wielo - jajową.

 

Pytanie o temperatury - czyli temat gdzie np. i7 4790K ma największy problem.

4,0Ghz masz na stockowych napięciach? czy coś z nimi robisz?

Jakiego chłodzenia używasz?

 

Czy mógłbyś puścić OCCT z AVX i sprawdzić temperatury np. RealTemp ?

To samo dla Prime95??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Broadwell w grach jest średnio o 13% szybszy od Haswella przy tym samym zegarze, więc 4.0Ghz Broadwell = 4.5Ghz Haswell. Jeśli Skylake będzie latał na 4.8Ghz bez problemu to będzie lepszy od Broadwella mimo braku l4. Szkoda, że broadwelle tak słabo się kręcą i wymagają do tego dużego napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SunTzu

To ja mam też prośbę:

 

Cinebench 11,5 ale pełny test z wydajnością 1 i wielo - jajową.

 

Pytanie o temperatury - czyli temat gdzie np. i7 4790K ma największy problem.

4,0Ghz masz na stockowych napięciach? czy coś z nimi robisz?

Jakiego chłodzenia używasz?

 

Czy mógłbyś puścić OCCT z AVX i sprawdzić temperatury np. RealTemp ?

To samo dla Prime95??

+1 mnie ciekawi Prime95 SmallFFTs :P po OC (niestety ten test musi trochę pochodzić)

Edytowane przez SunTzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RyszardGTS

Dzięki za sugestie. No to jedziemy:

[img/]https://dl.dropboxusercontent.com/u/82093639/Broadwell/prime%2095.png[/img]

[img/]https://dl.dropboxusercontent.com/u/82093639/Broadwell/3DMark11.png[/img]

Szczegółowe wyniki:

http://www.3dmark.com/3dm11/10124858

Sam framerate niestety trochę rozczarowujący, ale patrząc na osiągi sprzętu z tamtego okresu to mamy w zasadzie odpowiednika GTXa 460. Dla porównania absolutny highend z tamtych czasów:

http://www.3dmark.com/3dm11/10032931

Dziękuję :beerchug:

Pobór rewelacja, praktycznie tyle pobiera przy 4,7GHz mój G3258 (trochę więcej ale dokładamy do Ciebie 750ti w idle i będzie jakoś tak). Zawsze twierdziłem że podkręcanie? tak, wysokie OC? tak, żyłowanie na maxa? zupełnie nieopłacalne i siedzę na 4,5GHz i około 85W. Co do poboru tej i5 to naprawdę świetny wynik w prime95, a jakbyś jeszcze undervoltnął na stocku to chyba bym z wrażenia z walonek wyskoczył :E

Co do integry to wydaje mi się że podobny wynik (około 3200pkt) ma chyba HD7750. Kolega ma ją ze starym celkiem 1610/20 (nie pamiętam dokładnie który model celka) i jeżeli integra ma taką wydajność to mamy małą rewolucję. Pierwsze integry w płytach AMD które pozwalały "jakoś pogram w 800x600 ultralow" były przełomem a tutaj integra HD6200 przeciera nowe szlaki, integr które naprawdę będą pozwalać pograć w 720/1080P medium w zaawansowanych grach oraz 1080p ultra w mniej wymagających.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie uzupełnię testy pamięci L4/eDRAM w kontekście wydajności zintegrowanej grafiki. Starałem się wybrać gry popularne, ale jednocześnie z rozsądnymi wymaganiami sprzętowymi i łatwe do przetestowania.

 

Na pierwszy ogień idzie GTA V. Z braku czasu wybrałem wbudowany benchmark.

 

gta5.png

 

Jak widać korzyści z posiadania pamięci eDRAM są bardzo duże, zwłaszcza w 2 ostatnich testach, które wydają się mieć najwięcej wspólnego z realną rozgrywką (lot myśliwcem i jazda samochodem w mieście).

 

Ustawienia:

https://db.tt/Lgaovjgq
https://db.tt/TEByLhjE
https://db.tt/key3GI8q

 

...Ale to i tak mało w porównaniu z tym:

 

csgo.png

 

W CS:GO różnice są wręcz kolosalne! Do tego równice w płynności są bardzo odczuwalne podczas odtwarzania dema (z L4 gra "pływa", bez L4 nawet pomimo 60+ kl./s nie ma tego uczucia).

 

Ustawienia testowe:

https://db.tt/ofzSYR6n

Timedemo do pobrania:

https://db.tt/W9Xhl7uC

 

Na koniec War Thunder. Test we wbudowanym benchmarku "Tank Battle":

 

wt.png

 

Tym razem nie ma przepaści, ale i tak minimalny fps z eDRAM jest równy średniemu bez eDRAM.

 

Ustawienia:

- 1080p, schemat "wysokie" (jedynie tekstury ustawione na średnie, z przyczyn podanych wcześniej).

 

Testy są łatwe do powtórzenia, więc gdyby ktoś miał czas i chęci przetestować inne zintegrowane GPU AMD lub Intela albo "dyskretne" GPU z niższej półki to byłoby fajnie. Testy raczej wyczerpują temat zintegrowanego układu graficznego, cache L4 daje w jej przypadku naprawdę bardzo dużo.

 

Na koniec w odpowiedzi na sugestie sprawdziłem temperaturę na ustawieniu 4,0 GHz 1,275V w Prime95 z FMA3 (Small FFT):

 

IQFuj1Om.png

 

Jest dużo chłodniej niż na moim poprzednim Devil's Canyon przy tym samym napięciu. Czyżby Intel zrobił coś z niesławnym "glutem" a może po prostu zmienił miejsce pomiaru temperatury? ;)

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba by było na tyle jeśli chodzi o "mocną integrę w Skylake".

 

Skylake nie ma l4 więc powodzenia mu życzę w nadrabianiu strat w przepustowości i czasie dostępu za pomocą kontrolera DDR4.

 

Z procesorem też będzie mega ciekawie (przynajmniej 4GHz vs 4GHz, ciekawe jak IPC wypadnie dla obu architektur).

 

Jak to się mówi, "5th can't come soon enough".

 

Dzięki wielkie za testy! Mam na oku Broadwella chyba, że Skylake czymś nas zaskoczy ale wygląda to ponuro w kontekście braku l4.

 

Jeszcze jedna OGROMNA prośba dotycząca CS:GO, mógłbyś spróbować odpalić na absolutnym LOW (minimalne ustawienia, ale FullHD) i podać wynik z l4 oraz bez l4?

Edytowane przez Dravic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Assassin świetna robota ;) Definitywnie zamknąłeś usta wszystkim, którzy uparcie twierdzili, że L4 nie daje przyrostu wydajności rdzeni cpu i co najważniejsze, zobaczyliśmy dokładne liczby odnoście korzyści z L4.

 

Teraz pozostaje mieć nadzieję, że skylake będzie się wybitnie podkręcał, bo inaczej będzie regres...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetna robota, przejrzyście i bez zbędnego lania wody. Ciekawi mnie jak będzie wyglądać Broadwell vs Skylake w programach graficznych 3D. Sam powoli przechodzę z tworzenia w 2D do 3D i jeszcze poczekam trochę i pomęczę się z C2D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetny test, który zamknie usta wszystkim krzykaczom, że L4 nie ma żadnego wpływu na wydajność CPU. Jeszcze kilka dni temu za takie stwierdzenie pod którymkolwiek artykułem można było zebrać olbrzymią ilość minusów.

 

Teraz przydałyby się jeszcze testy porównawcze z Haswellem z wyłączonym L4, żeby zobaczyć o ile architektura na prawdę została usprawniona.

 

Mając takie dane można trochę pospekulować o tym dlaczego Broadwell został tak cicho wprowadzony na rynek i czego można oczekiwać od Skylake.

 

Moja teoria "spiskowa" jest następująca: Skylake zaoferuje standardowe +5% wydajności względem Hansa, czyli w wielu przypadkach będzie na poziomie Brodka, ewentualnie tylko trochę wyżej. Intel wprowadza na rynek Brodka po cichu, ponieważ nikt nie przesiądzie się na nową platformę, jeśli będzie mógł wybrać starszą, o bardzo zbliżonej wydajności. Tym bardziej, że rynek jest pełen tanich, używanych mobasów na Z97 i tony modułów DDR3. Platforma Skylake oparta oo DDR4 będzie zwyczajnie droższa, jednocześnie nie oferując wielkiej różnicy. Dlaczego Intel nie upycha L4 do Skylake? Od dawien dawna chodzą ploty, że Skylake ma się świetnie kręcić, z drugiej strony mamy informacje, że to L4 wpływa negatywnie na możliwości OC, czyżby Intel posłuchał "lobby" overclockerów? W żadnym wypadku, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Koszt produkcji CPU z L4 jest zwyczajnie wyższy niż bez tego "ficzera", więc Intel miałbym dwa rozwiązania: 1. podnieść ceny procków, które są już i tak wysokie - mogłoby to odstraszyć potencjalnych klientów lub 2. obniżyć marże, która według obecnych sprawozdań wynosi ponad 65%, żeby utrzymać cenę na obecnym poziomie. Intel to firma, która ma zarabiać kasę, więc najlogiczniejszym rozwiązaniem wydaje się wypuszczenie procka bez L4, tym bardziej, że AMD nie ma nic co mogłoby postawić przeciwko.

 

Jak bardzo się mylę (a mam nadzieję, że bardzo i Skylake zaoferuje coś więcej niż +5%) przekonamy się już za kilka dni. Mam tylko nadzieję, że w teście Skylake na PCLabie nie zabraknie Brodków.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam tylko nadzieję, że w teście Skylake na PCLabie nie zabraknie Brodków

ja tez mam taka nadzieje. i oprocz standardowych taktow jeszcze po oc. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OC koniecznie na 4.5GHz, tak jak we wcześniejszym teście :)

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna OGROMNA prośba dotycząca CS:GO, mógłbyś spróbować odpalić na absolutnym LOW (minimalne ustawienia, ale FullHD) i podać wynik z l4 oraz bez l4?

Wyszło tak:

 

1) L4 włączone - 172,45 kl./s

7487 frames 43.415 seconds 172.45 fps ( 5.80 ms/f) 23.632 fps variability

 

2) L4 wyłączone 91,61 kl./s

7487 frames 91.609 seconds [b]81.73 fps[/b] (12.24 ms/f) 5.212 fps variability

 

Ustawienia:

https://db.tt/4qYYnpkh

 

Edit

Na koniec wynik z L4, ale z wyłączonym renderowaniem wielordzeniowym (ponoć zmniejsza to input laga):

7487 frames 44.199 seconds 169.39 fps ( 5.90 ms/f) 22.774 fps variability

 

Edit 2

Jeszcze na sam koniec ostatni wariant dla wyczynowych graczy: cienie bardzo niskie, filtrowanie dwuliniowe i multithreading wyłączony (L4 cache oczywiście włączone):

7487 frames 42.297 seconds 177.01 fps ( 5.65 ms/f) 21.989 fps variability

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Assassin

 

Jaką płytkę z tych tańszych byś polecił do tego Broadwella?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dzięki L4 może to być procek na lata. Przynajmniej wszystkie znaki na niebie i ziemi tak mówią. Mnie też interesuje jakaś tańsza platforma pod Broadwella.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można liczyć na jakieś testy z zewnątrzną mocną grafiką? To, że eDRAM poprawia wydajność w sytuacji korka na magistrali jaki generuje IGP to wierzę i bez testów, ale w bardziej bliższych rzeczywistości konfiguracjach do gier, gdzie mamy mocny osobny GPU może nie być kolosalnych różnic przy tak przeciętnej wydajności L4 na tle RAM (jeśli mnie pamięć nie myli, to Haswell-E z Quad Channel ma większą przepustowość mierzoną takoż syntetycznie, a niekoniecznie przekłada się to na osiągi jak w przypadku Broadwell-a z L4; przy okazji mogłoby być niezłym pomysłem porównanie wydajności zegar w zegar 4C/8T: Broadwell z wyłączonym IGP vs. Haswell-E na szybkim RAM Quad Channel vs. Skylake – tu ukłon w stronę redakcji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

test na pure pokazuje zupelnie co innego. gry dostaja niesamowitego kopa i i7-4790k 4,5ghz jest czesto ponad 20% wolniejszy od i7-5775c na 4,2ghz:

http://www.purepc.pl/procesory/test_procesorow_intel_core_i5_5675c_i_core_i7_5775c_broadwell?page=0,35

http://www.purepc.pl/procesory/test_procesorow_intel_core_i5_5675c_i_core_i7_5775c_broadwell?page=0,40

http://www.purepc.pl/procesory/test_procesorow_intel_core_i5_5675c_i_core_i7_5775c_broadwell?page=0,39

jak dla mnie to deklasacja i skylake i7-6700k (z pierwszych zapowiedzi wynika ze bedzie szybszy od haswella o jakies 5% przy nizszych taktach) raczej nie bedzie mial podejscia w grach do broadwella i7-5775c.

na pclabie intel i5 broadwella w grach czasami bije i7 haswella:

gta5.png

 

a niestety skylake z gt4e z edramem zapowiedziany jest tylko dla serii mobilnych H

Edytowane przez piwo1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowym błędem jest test na wolnych pamięciach, im wolniejsze pamięci tym broadwell będzie bardziej zyskiwał dzięki L4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Błędem" tego nazwać raczej nie można.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to błąd przynajmniej dodane powinny być wyniki z szybszymi pamięciami w kilku testach np. watch dogs ;) Wiadomo jak podsystem pamięci wpływa na wydajność w tej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w tej, generalnie często widzę 25% przewagi 2133 MHz nad 1333 MHz, w skrajnych przypadkach tyle zyskują nawet nad 1600 MHz. Z drugiej strony można powiedzieć, że testowanie na szybszych pamięciach faworyzuje Intela względem AMD, bo procki AMD mniej zyskują na szybszym RAM-ie :E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SunTzu

Jak dla mnie to błąd przynajmniej dodane powinny być wyniki z szybszymi pamięciami w kilku testach np. watch dogs ;) Wiadomo jak podsystem pamięci wpływa na wydajność w tej grze.

Mam wrażenie, że to był sarkazm i to całkiem dobry

"Błędem" tego nazwać raczej nie można.

Dlatego napisał w cudzysłowie Błąd :)

 

EDITKA...

no sprawa wyjaśniona :P

 

PS

http://www.anandtech.com/show/7364/memory-scaling-on-haswell

Tak dla ciekawostki :)

Edytowane przez SunTzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ Assassin

 

Jaką płytkę z tych tańszych byś polecił do tego Broadwella?

Pod Broadwella to niestety warto brać Z97. Chipsety serii 8 nie są wspierane. Co do H97 to nie wiem jak obecnie wygląda kwestia oc, ale do Broadwella warto jednak brać pamięci szybsze niż 1600 MHz, co wymusza chipset serii Z. Nie wiem jak obecnie wygląda jakość wsparcia Broadwella u poszczególnych producentów, mam jedynie do czynienia z MSI, które oceniłbym na 4-. Broadwell nie wymaga raczej mocarnej sekcji zasilania. Niedrogie są Asrocki Z97 Anniversary, Z97M Anniversary i Z97 Pro3, powinny działać ok. Solidnie wygląda też Gigabyte Ga-Z97P-D3.

 

Można liczyć na jakieś testy z zewnątrzną mocną grafiką? To, że eDRAM poprawia wydajność w sytuacji korka na magistrali jaki generuje IGP to wierzę i bez testów, ale w bardziej bliższych rzeczywistości konfiguracjach do gier, gdzie mamy mocny osobny GPU może nie być kolosalnych różnic przy tak przeciętnej wydajności L4 na tle RAM (jeśli mnie pamięć nie myli, to Haswell-E z Quad Channel ma większą przepustowość mierzoną takoż syntetycznie, a niekoniecznie przekłada się to na osiągi jak w przypadku Broadwell-a z L4; przy okazji mogłoby być niezłym pomysłem porównanie wydajności zegar w zegar 4C/8T: Broadwell z wyłączonym IGP vs. Haswell-E na szybkim RAM Quad Channel vs. Skylake – tu ukłon w stronę redakcji).

Jak już koledzy napisali, testy pokazują bardzo znaczną przewagę Broadwella nad Haswellem w niektórych grach i stawiam dolary przeciw orzechom, że to zasługa L4. Poza testem PCLabowym, polecam jeszcze ten:

http://www.hardware.fr/focus/112/core-i5-5675c-broadwell-cote-cpu-test.html

Co ciekawe są to w większości tytuły "oldkulowo" wykorzystujące procesor do obliczeń fizycznych i z związanych z ai (strategie i symulatory). Z tytułów nowego nurtu dużo zyskuje tylko W_D.

 

W każdym razie planuję testy z dGPU w kilku grach. Będą to testy na najwyższych ustawieniach bez AA i AF w rozdzielczości 720p, w razie potrzeby będę też ustawiał niższą rozdzielczość tekstur (GTX580 ma tylko 1,5GB). Na tę chwilę przewiduję takie testy: GTA V (benchmark), FarCry 4 (fraps), Project Cars (fraps), Company of Heroes 2 (benchmark), Total War: Rome II (jakaś bitwa historyczna, prawdopodobnie Kartagina), ARK Survival Evolved (fraps). Pamięci oczywiście będą ustawione jak zawsze na 2133 MHz. Możliwe, że ponagrywam też jakieś filmy, z QuickSync raczej nie powinno zbytnio szarpać (ale filmów nie obiecuję).

Edytowane przez Assassin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Okej, a są w takim razie jakieś fajne laptopy z matrycą IPS, LED 14 calowe w takim razie tak do 4K ? Jednak w tym excelu coś tam będę siedział. 
    • FC IQ którego IQ bedzie wynosilo 25  
    • Oj młodziku wydasz więcej, oj wydasz. A tak poważnie. Trafi ci się ciężka choroba i wydasz krotność tej kwoty. Oczywiście nie dotyczy to każdego pacjenta, bo budżet by się nie domknął. A to "...w tym także w prywatnej w USA." Dowodzi tylko że z tym marnotrawstwem nic nie zrobisz. Poza tym lekarze zarabiają tyle ile zarabiają i mogą się domagać więcej, bo jest ich za mało. I co im zrobisz?
    • Stalker to przeszedł ewolucje w grafice między czasie tak długo klepali tą grę.
    • Popatrz na rynek foto, to nie jest rynek rozwijający się, czy jakaś inna bańka w którą ludzie ładują pieniądze bez opamiętania. Pojawienie się takich aparatów to nie tylko ot troszkę większa matryca - to cały nowy "pipeline" (od projektu do jutubera reklamiarza :E) z wprawdzie dużą częścią wspólnych z klasyką techniki foto podzespołów, ale jednak nowy. Można zadać inne pytanie: mamy przecież niszę aparatów z totalnie górnej półki. Firmy utrzymujące się jakoś na powierzchni z produktami premium. Patrząc na pomysł Bono, idealnym rozwiązaniem byłaby po prostu matryca okrągła/ośmiokątna, zbudowana na bazie kwadratu, wykorzystująca światło z obiektywu bardzo optymalnie. Oto moje pytanie: dlaczego segment na poziomie ceny przykładowo £50000+ za aparat, nie ma innowacyjnych, zbliżonych chociaż do kwadratu, matryc?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...