Skocz do zawartości
LiptON1992

Głębia obrazu problem w grze PC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Gram w grę Rocket League. Głębia obrazu i ocena odległości w tej grze to praktycznie podstawa i stąd moje pytanie. Czy da się w jakiś sposób poprawić te czynniki, może nie koniecznie przez opcje w grze ale przez opcje w monitorze lub karcie graficznej?

 

Posiadam monitor Benq XL2411Z, a moja karta graficzna to Geforce 750GTX

Edytowane przez LiptON1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grasz w 3D >???

Jak grasz w 3D to w sterownikach karty powinno się dać ustawić głębie ale to jest sztuczna głębia(symulowana) niema nic wspólnego z oceną odległości, podejrzewam że w trybie 3D byś miał jeszcze gorsze trudności z oceną gdzie znajduje się obiekt co znacznie by pogorszyło celność.

Jak grasz normalnie jak większość to odległość możesz sobie ocenić po wielkości obiektów w grach to jest jedyny sposób. To jest gra obraz 2D (monitor jest płaski) nie zamieni się w 3D.

Nie da się nic poprawić ani w karcie ani w monitorze.

 

No chyba że chodzi ci może o Draw Distance czyli odległość rysowania obiektów to powinno się dać zmienić w grze.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez pojęcie głębii obrazu? Możesz podać jakiś przykład?

Pomocy szukałbym w jakichś modach do gry. Jeśli nic takiego nie będzie to zrobienie tego samemu jest trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez pojęcie głębii obrazu? Możesz podać jakiś przykład?

Pomocy szukałbym w jakichś modach do gry. Jeśli nic takiego nie będzie to zrobienie tego samemu jest trudne.

 

Chodzi mu o widzenie stereoskopowe które pomaga człowiekowi ocenić odległość. W świecie rzeczywistym działa to doskonale ale gra to jest płaski obraz na monitorze tak więc odległość możesz ocenić tylko po wielkości obiektów.

 

http://imgur.com/a/7QXf1

 

Narysowałem obrazek na 1 widzimy jak patrzy się przez okno i ocenia odległość po kącie widzenia.

Na 2 widzimy że kont widzenia patrząc na monitor jest zawsze taki sam i głębia kończy się na monitorze a nie wchodzi wewnątrz jak patrząc przez okno.

 

Jak ktoś ma zeza, jedno oko albo dużą wadę wzroku na jednym oku to nie zobaczy ani rzeczywistej głębi ani głębi w grach 3D. Takie osoby gorzej oceniają odległość i na przykład trudniej jest im trafić w piłkę czego na przykład trenerzy WF często nie rozumieją. Taka osoba nie widzi różnicy między zwykłym filmem a filmem 3D.

 

Także jeżeli macie którąś z wymienionych przeze mnie wad wzroku to nie korzystajcie z 3D bo i tak nie zobaczycie głębi czy to na filmie czy w grze.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o gre Rocket league, gdzie ocena odległości między samochodem ( którym kieruję )a piłką w którą usiłuję trafić jest podstawą. Czy w żaden sposób nie da się poprawić tej wartości? Mam sporo opcji w monitorze ale nie wiem jak je wykorzystać w tym celu. Pomogła trochę zmiana rozdzielczości na mniejszą 4:3 z czarnymi paskami po bokach. Może dlatego, że mniej rzeczy się widzi na monitorze i większą uwagę skupia na piłce, ale to wciąż za mało

 

 

Nie muszą to być rzeczy które w rzeczywistości poprawią głębie i ocenę odległości. Ważne, aby sprawiało takie wrażenie, czyli rzeczywiście pomagało... Kurde cięzko to wyjaśnić, może bardziej chodzi mi o rzeczy które pośrednio mogą wpływać na te dwa czynniki.

Edytowane przez LiptON1992

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o gre Rocket league, gdzie ocena odległości między samochodem ( którym kieruję )a piłką w którą usiłuję trafić jest podstawą. Czy w żaden sposób nie da się poprawić tej wartości? Mam sporo opcji w monitorze ale nie wiem jak je wykorzystać w tym celu. Pomogła trochę zmiana rozdzielczości na mniejszą 4:3 z czarnymi paskami po bokach. Może dlatego, że mniej rzeczy się widzi na monitorze i większą uwagę skupia na piłce, ale to wciąż za mało

 

 

Nie muszą to być rzeczy które w rzeczywistości poprawią głębie i ocenę odległości. Ważne, aby sprawiało takie wrażenie, czyli rzeczywiście pomagało... Kurde cięzko to wyjaśnić, może bardziej chodzi mi o rzeczy które pośrednio mogą wpływać na te dwa czynniki.

 

Ustaw sobie rozdzielczość na natywną monitora to jest najlepszy sposób bo wymiary w pionie i poziomie powinny zostać zachowane. Proporcje powinny się zgadzać z proporcjami monitora np 16/9 czy 4/3 zależy od monitora.

 

Jak masz inne proporcje niż te które ma monitor to obraz będzie rozciągnięty albo wydłużony i wtedy trudniej będzie ci ocenić odległość w grze.

 

Z tego co wyczytałem to u ciebie na monitorze 24 calowym są 16/9 tak przynajmniej pisze w opisie monitora.

 

W poprzednim poście narysowałem rysunek który tłumaczy jak wzrok ocenia odległość to ci najwięcej wyjaśni.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie rozdzielczość na natywną monitora to jest najlepszy sposób bo wymiary w pionie i poziomie powinny zostać zachowane. Proporcje powinny się zgadzać z proporcjami monitora np 16/9 czy 4/3 zależy od monitora.

 

Jak masz inne proporcje niż te które ma monitor to obraz będzie rozciągnięty albo wydłużony i wtedy trudniej będzie ci ocenić odległość w grze.

 

Z tego co wyczytałem to u ciebie na monitorze 24 calowym są 16/9 tak przynajmniej pisze w opisie monitora.

 

Tak, ale zmieniając rozdzielczość na 4:3 z czarnymi paskami po bokach, nie zmieniam proporcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale zmieniając rozdzielczość na 4:3 z czarnymi paskami po bokach, nie zmieniam proporcji.

Jeżeli są paski to rzeczywiście nie zmienia ci proporcji.

To zależy od gry bo niektóre dopasowują się do monitora i się rozciągają.

 

Jeszcze jedna rzecz która może pomóc to liczbka klatek w grze i najwyższe odświerzanie w monitorze bo to przyśpieszy twoje reakcje, dobre są monitory 100hz i większe bo mają mniejsze opóźnienie. oczywiście jak zacznie występować micro suttering czyli zacinanie obrazu przy dużych ilościach klatek to to też pogorszy skuteczność w grze. Te zabiegi nie poprawią oceny odległości ale pozwolą ci szybciej reagować w grze. Im większa liczba klatek tym obraz powinien być bardziej płynny.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są paski to rzeczywiście nie zmienia ci proporcji.

To zależy od gry bo niektóre dopasowują się do monitora i się rozciągają.

 

Jeszcze jedna rzecz która może pomóc to liczbka klatek w grze i najwyższe odświerzanie w monitorze bo to przyśpieszy twoje reakcje, dobre są monitory 100hz i większe bo mają mniejsze opóźnienie. oczywiście jak zacznie występować micro suttering czyli zacinanie obrazu przy dużych ilościach klatek to to też pogorszy skuteczność w grze. Te zabiegi nie poprawią oceny odległości ale pozwolą ci szybciej reagować w grze. Im większa liczba klatek tym obraz powinien być bardziej płynny.

 

 

Mój monitor ma 144hz. A tak z innej beczki to czy jest możliwość poprawy odczucia prędkości obiektów w grze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź monitor z komputerem wsiądź do samochodu, monitor ustaw tak żeby zasłaniał przednią szybę, odpal grę i gaz do dechy gwarantuje ogromne poczucie prędkości i wspaniałe doznania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...