Forum PCLab.pl: Red Dead Redemption 2 - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (505 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 417
  • 418
  • 419
  • 420
  • 421
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Red Dead Redemption 2 Wersja PC oficjalnie 5 listopada 2019 roku

#8361 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17460
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:02

Zobacz postkadajo, o 11 Listopad 2019 - 10:55, napisał(a):

A wyostrzenie obrazu z poziomu monitora/TV nie pomaga ?

Pomaga i to bardzo u mnie na TV nie ma ani grama mydła przy TAA obraz jest tak ostry że można nim ciąć żyletki. Widać nawet najdrobniejsze detale na texturach, każdy włos na grzywie konia, trawę to mogę liczyć na zdźbła, na mordach widać nawet pory na skórze albo brud za paznokciami ect. Jeszcze raz podkreślam że do TAA (w 4K) musi być pasek wyostrzenia w grze ustawiony maksymalnie w prawo. Mydło to miałem na PS4PRO ale nie tutaj.

PS. W sterownikach NVIDII też dodali ostatnio sharpen do post-procesów.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 11 Listopad 2019 - 11:18


#8362 Użytkownik jest niedostępny   KamileN7 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wt, 09 Lip 13

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:09

Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnich i asyncCompute włączone, daje to około 40-50 FPS na zestawie z sygnaturki. Dzięki temu obraz staje się ostry i dopiero na takich ustawieniach gra zaczęła mnie powalać oprawą graficzną. Te sposoby na wyostrzenie które były tu proponowane niby też działają ale tylko na w pełni statycznym obrazie. Na dodatek te wyostrzenia działają z opóźnieniem, nie ma znaczenie czy użyje tego w grze czy tego od Nvidii, trzeba poczekać ułamek sekundy na wyostrzenie obrazu po jakimkolwiek ruchu kamery.

Gram na takich ustawieniach:
Przy rozdzielczości 1920x1080 daje to około 65-75 FPS
A przy skalowaniu do 2880x1620 około 40-50 FPS
Spoiler


Gdyby jeszcze nie było tych przycinek na shift'cie na vulcan'ie to było by idealnie, na DX12 ich nie ma i gra chodzi bardzo płynnie przy niskim FPS, ale wywala mi się co parę minut. Na Vulcanie nie było puki co żadnego crash'a a trochę już pograłem.

Ten post był edytowany przez KamileN7 dnia: 11 Listopad 2019 - 11:10


#8363 Użytkownik jest niedostępny   marcion1408 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1038
  • Dołączył: Wt, 24 Sty 12

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:15

Zobacz postlukadd, o 11 Listopad 2019 - 10:06, napisał(a):

Z kasą jest pewien minus w grze. Bo mamy jej stanowczo za dużo.

Kup sobie jakiegoś araba w stajni, bronie, ulepszoną amunicje, ulepszenia dla konia nowe siodła itd.

Zawsze możesz też przewalic w pokera :E lub pomnożyć jak się uda.



To jak Wy to robicie, że macie jej za dużo ? Mowa tutaj o singlu tak ?

```

Zobacz postKonKor, o 11 Listopad 2019 - 10:32, napisał(a):

No to na pewno swap lata. Wczoraj sprawdzałem i sam proces RDR2 u mnie zajmował 7-8GB, a gdzie winda? Max jaki widziałem to prawie 15GB użyte, a uruchomiony tylko Chrome z tym wątkiem i RDR2. Aż z ciekawości dzisiaj wyciągnę kostki i zostawię 8GB :)

A dobrego konia za darmo (w tej wyższej wersji gry zakupionej) dostaniemy w trakcie misji z polowaniem na niedźwiedzia.



Mógłbyś bardziej rozwinąć to z tym SWAP'em bo nie za bardzo rozumiem ? To dobrze czy źle ? Coś zmienić ? :E

``````````````

#8364 Użytkownik jest niedostępny   kadajo 

  • Faster Than Light jump successful
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13665
  • Dołączył: Wed, 01 Mar 06

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:21

Zobacz postKamileN7, o 11 Listopad 2019 - 11:09, napisał(a):

Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnich i asyncCompute włączone, daje to około 40-50 FPS na zestawie z sygnaturki. Dzięki temu obraz staje się ostry i dopiero na takich ustawieniach gra zaczęła mnie powalać oprawą graficzną. Te sposoby na wyostrzenie które były tu proponowane niby też działają ale tylko na w pełni statycznym obrazie. Na dodatek te wyostrzenia działają z opóźnieniem, nie ma znaczenie czy użyje tego w grze czy tego od Nvidii, trzeba poczekać ułamek sekundy na wyostrzenie obrazu po jakimkolwiek ruchu kamery.

Gram na takich ustawieniach:
Przy rozdzielczości 1920x1080 daje to około 65-75 FPS
A przy skalowaniu do 2880x1620 około 40-50 FPS
Gdyby jeszcze nie było tych przycinek na shift'cie na vulcan'ie to było by idealnie, na DX12 ich nie ma i gra chodzi bardzo płynnie przy niskim FPS, ale wywala mi się co parę minut. Na Vulcanie nie było puki co żadnego crash'a a trochę już pograłem.


To nie wyostrzenie działa z opóźnieniem tylko TAA ;)

#8365 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17460
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:25

Zobacz postKamileN7, o 11 Listopad 2019 - 11:09, napisał(a):

Ja na AA mam prosty ale bardzo zasobożerny sposób, TAA Średnie + skalowanie rozdzielczości z 1920x1080 na 2880x1620 (Używam Nvidia DSR, ponieważ na tym w grze są zbugowane cienie w cutscenkach) + mieszanka ustawień wysoko-średnich

Upskalowanie rozdzielczości to proteza nie sprawia że widać więcej detali. DSR nie jest w stanie zastąpić natywnego 4K może jedynie poprawić wygładzanie ale ostrości nigdy takiej nie będziesz miał. Wyższa rozdziałka w UHD to więcej widocznych drobnych detali (informacji przypadających na pixel). Nawet dobrze zrobiona szachownica nie może się ruwnać z natywnym 4K (obraz jest krystalicznie czysty 0 artefaktów).

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 11 Listopad 2019 - 11:28


#8366 Użytkownik jest niedostępny   KonKor 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 813
  • Dołączył: Pn, 23 Paź 06

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:25

Zobacz postmarcion1408, o 11 Listopad 2019 - 11:15, napisał(a):



Mógłbyś bardziej rozwinąć to z tym SWAP'em bo nie za bardzo rozumiem ? To dobrze czy źle ? Coś zmienić ? :E



Plik wymiany na dysku. Jeśli jest mało ramu, a system potrzebuje więcej - to używa do tego pliku wymiany na dysku. Oczywiście jest to kiepska sprawa (szczególnie na SSD jeśli chodzi o jego żywotność) i najlepiej jeśli swap jest zaadresowany (nie wyłączamy go nawet jak mamy 128GB RAM), ale nie używany wcale . 8GB RAM przy RDR2 to moim zdaniem po prostu za mało, bo widzę dużo większe użycie RAM przy samej grze uruchomionej - a większość z nas ma jeszcze inne procesy w tle (przeglądarki itp.)

#8367 Użytkownik jest dostępny   lukadd 

  • there is a near zero risk
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 15423
  • Dołączył: Wt, 24 Kwi 12

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:26

Zobacz postmarcion1408, o 11 Listopad 2019 - 10:15, napisał(a):

To jak Wy to robicie, że macie jej za dużo ? Mowa tutaj o singlu tak ?


W końcu jesteś przestępcą, rabujesz banki, pociągi dyliżansy, okradasz domy, mordujesz ludzi :E itd.

Zobacz postpioraj, o 11 Listopad 2019 - 10:52, napisał(a):

Jakieś sposoby na wyostrzenie TAA ? Mam pasek wyostrzania na maksa, ale dalej do mnie takie wszystko rozmyte... Inny aliasing nie wchodzi w grę. FXAA, no aa wygląda mega słabo.


Chyba z 50 razy było już pisane. W grze pasek umożliwia wyostrzenie tylko do poziomu 1.00000.

Jak ktoś chce więcej to grając w DX12 w sterowniku nvidia, ustawienia 3d, druga opcja jest suwaczek wyostrzania.

A jak ktoś gra na Vulkanie to edytuje system.xml i zmienia

<sharpenIntensity value="1.000000" />

na np. 3.000000
1.0000 to jest max co można ustawić w ustawieniach gry, więcej tylko ręcznie w pliku konfiguracyjnym.

Ten post był edytowany przez lukadd dnia: 11 Listopad 2019 - 11:27


#8368 Użytkownik jest niedostępny   KamileN7 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 173
  • Dołączył: Wt, 09 Lip 13

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:32

Zobacz postazgan, o 11 Listopad 2019 - 11:25, napisał(a):

Upskalowanie rozdzielczości to proteza nie sprawia że widać więcej detali. DSR nie jest w stanie zastąpić natywnego 4K może jedynie poprawić wygładzanie ale ostrości nigdy takiej nie będziesz miał. Wyższa rozdziałka w UHD to więcej widocznych drobnych detali (informacji przypadających na pixel). Nawet dobrze zrobiona szachownica nie może się ruwnać z natywnym 4K (obraz jest krystalicznie czysty 0 artefaktów).


Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej.

Ten post był edytowany przez KamileN7 dnia: 11 Listopad 2019 - 11:35


#8369 Użytkownik jest niedostępny   dawidoxx 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2177
  • Dołączył: Pt, 18 Mar 16

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:35

Odpalaliście online, jesli tak to jak wrażenia? ja jeszcze nie włączyłem ani razu.. pierwsze co ogarne sobie single :)

#8370 Użytkownik jest niedostępny   JeRRy_F3D 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2748
  • Dołączył: Wed, 17 Cze 15

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:36

Zobacz postazgan, o 10 Listopad 2019 - 23:43, napisał(a):

Jakby co to można spokojnie poluzować jakość oświetlenia na średnie i GI na wysokie. Ja niestety jestem zauroczony oświetleniem w tej grze więc wolałem poluzować Volumetrie która jest i tak gęsta (taka osobista preferencja) i mieć lepsze oświetlenie "sceny".

Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, Dodaj obrazek

bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie. Skoro zależy Ci na świetle, to nie wolno odpuszczać volumetrii! :)
Oczywiście widzę, że i tak masz całkiem grubo poustawiane i nazywaniem tego "odpuszczaniem" nie do końca jest prawdziwe.
Inna sprawa - co mówiłem już kilkukrotnie - że w tej grze między LOW vs ULTRA nie ma przepaści (oprócz fps) i oglądałem film właśnie z volumetrią LOW vs ULTRA i ten low wyglądał REWELACYJNIE (a można by się spodziewać, że będzie lipa, albo wcale) więc wszystko powyżej MED jest czadem w tej grze, ale...
Nie rozdzielaj światła i volumetrii, bo w programach do raytacingu, to volumetria nadaje klimatu i realizmu - to wysublimowany efekt oświetleniowy (odpowiednik caustic dla płynów i szkła przy liczeniu światła) ;)

  

Ten post był edytowany przez JeRRy_F3D dnia: 11 Listopad 2019 - 11:37


#8371 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17460
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:37

Zacznijmy może od tego że w TV procesor obrabia obraz w locie i wyciąga więcej detali w monitorach czegoś takiego się nie stosuje. Te nowsze TV to potrafią nawet podciągnąć jakość słabego 720p z dekodera więc przy natywnym 4K i TAA radzą sobie znakomicie. Gra była projektowana pod TV i w tych warunkach wygląda najlepiej. Wersja z XOX też ma świetną ostrość ale podrasowane ustawienia na PC to już totalna igła. Jak wasz monitor nie wyrabia z TAA to ratujcie się wostrzeniem w sterowniku NVIDII.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 11 Listopad 2019 - 11:39


#8372 Użytkownik jest niedostępny   JeRRy_F3D 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2748
  • Dołączył: Wed, 17 Cze 15

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:42

Zobacz postdawidoxx, o 11 Listopad 2019 - 10:35, napisał(a):

Odpalaliście online, jesli tak to jak wrażenia? ja jeszcze nie włączyłem ani razu.. pierwsze co ogarne sobie single :)

Ja odpaliłem na 30 min i... jestem w szoku, że tak się zaczyna!
Jak rasowa fabułka! Jeszcze nie pograłem, bo przecież czeka singiel, ale jestem w szoku że w online jest tak "fabularnie" na początku :)

Zobacz postDonek941, o 10 Listopad 2019 - 22:34, napisał(a):

Ktoś ma również problem na vulcanie z małymi ścinkami podczas trzymania shift ?

Ja mam i faktycznie odczuć można chrupnięcie (ale bez przesady, widzę, ale to tak delikatne, że nie zadałem sobie trudu, by to zniwelować).
Słyszałem, że odpowiedzialny jest sam "shift", tak ,tak :). Że ktoś podmienił "bieg / galop" na inny klawisz klawy i po problemie.
Później sprawdzę.

Ten post był edytowany przez JeRRy_F3D dnia: 11 Listopad 2019 - 11:40


#8373 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21327
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:43

Zobacz postKamileN7, o 11 Listopad 2019 - 11:32, napisał(a):

Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej.

Nie naprawią - nie ma czego naprawiać.
Jest MSAA w grze to kombinować z zastąpieniem na SGSSAA tylko będą slajdy na ekranie Dodaj obrazek


#8374 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6672
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:46

Polecam skalowania uzywac, ja ustawilem do 1440p 1,5x i nie ma zadnego juz mydla z TAA, na 1,25x jeszcze lekko widac ale bez TAA ta gra jest niegrywalna, MSAA nie dosc ze zjada wydajnosc to wszystko migocze i wyglada zle, FXAA to takie placebo w tej grze.

Zobacz postazgan, o 11 Listopad 2019 - 01:25, napisał(a):

Phoenixsuple nie wiem co Ci mam powiedzieć? Mnie zadowala taka jakość i płynność w tej konkretnej grze

Dodaj obrazek

jestem przyzwyczajony do grania na konsoli i padzie więc dla mnie to absolutnie żaden problem.

Gram w wyraźnie lepszych warunkach od tego co serwuje XBOX ONE X - lepsza grafika, lepsza płynność, mniejszy lag na sterowaniu padem

Zazdrościć też nie ma czego bo wiadomo że mogłoby być lepiej. Osobiście wole grać na większym ekranie OLED w 4K niż kombinować z WQHD i 144Hz.

Gra jaka jest każdy widzi. Rozgrywka tutaj jest powolna to nie jest dynamiczna gra więc można postawić na lepszą jakość obrazu jeśli wolisz więcej klatek to w jakości z XOX na sprzęcie Twojej klasy spokojnie pograsz w praktycznie stałych 60k/s i 4K - kto co woli , kto co lubi.

Możliwości konfiguracji masz multum więc każdy dobiera je pod siebie a ja obrałem właśnie taki kierunek i z efektów jestem zadowolony :).

Zamieściłem swoje ustawienia, bo byłem o to proszony a nie po to by się spierać czy przekomarzać a tym bardziej coś udowadniać, bo kompletnie mi na tym nie zależy.

Gram i cieszę się, że udało mi się znaleźć dobre ustawienia pod mój sprzęt balansujące między jakością a wydajnością - tyle albo aż tyle.

EDIT:






Dodałem screena z wynikami

Jak robiłem test to jakość oświetlenia była ustawiona na średnie a GI na wysokie - tak jak polecałem żeby sobie przestawić.

PS> Tak wiem że ten Benchmark nie jest najlepszy ale miało być na szybko

Teraz zaluje ze nie mam TV bo pewnie tez bym ogrywal i to na padzie, twoje ustawienia a konsolowe to niebo a ziemia wiadomo.

#8375 Użytkownik jest dostępny   lukadd 

  • there is a near zero risk
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 15423
  • Dołączył: Wt, 24 Kwi 12

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:48

Zobacz postKamileN7, o 11 Listopad 2019 - 11:32, napisał(a):

Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA.

Zgadza się, DSR, skalowanie wyżej rozdzielczości wyostrza obraz. Najlepsza jest natywna wysoka rozdzielczość, ale jak ktoś ma monitor o niskiej rozdzielczości to może sobie tak pomóc z rozmyciem.

Dla mnie TAA w 4k + wyostrzenie i obraz wygląda pięknie, nawet jak gram w 3840x1440 to jest wystarczająco dobrze, każde jedno źdźbło trawy widać i jest wyraźne.


Bez AA lub z FXAA czy MSAA, mam masę migotań, śnieżenia, artefaktów, bugów i przekłamań w obrazie czy nawet kolorach :E.

Np. drzewa, krzaki etc. Wystarczy zbliżyć się na pewną odległość i wyskakuję taki syf jak na screenie, następnie 3 kroki w przód i znika, 3 kroki w tył i znowu artefakty. Z TAA obraz jest stabilny bez takich wynalazków, ale trzeba go odpowiednio wyostrzyć i dać w miarę wysoką rozdzielczość, aby fajnie to wyglądało.

Dodaj obrazek

Ten post był edytowany przez lukadd dnia: 11 Listopad 2019 - 11:51


#8376 Użytkownik jest niedostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6672
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:48

Zobacz postJeRRy_F3D, o 11 Listopad 2019 - 11:36, napisał(a):

Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, Dodaj obrazek

bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie. Skoro zależy Ci na świetle, to nie wolno odpuszczać volumetrii! :)
Oczywiście widzę, że i tak masz całkiem grubo poustawiane i nazywaniem tego "odpuszczaniem" nie do końca jest prawdziwe.
Inna sprawa - co mówiłem już kilkukrotnie - że w tej grze między LOW vs ULTRA nie ma przepaści (oprócz fps) i oglądałem film właśnie z volumetrią LOW vs ULTRA i ten low wyglądał REWELACYJNIE (a można by się spodziewać, że będzie lipa, albo wcale) więc wszystko powyżej MED jest czadem w tej grze, ale...
Nie rozdzielaj światła i volumetrii, bo w programach do raytacingu, to volumetria nadaje klimatu i realizmu - to wysublimowany efekt oświetleniowy (odpowiednik caustic dla płynów i szkła przy liczeniu światła) ;)

  

Tez dalem oswietlenie nas Ultra a Wolumetrie na srednie bo o ile w wolumetri az takiej roznicy wizualnej nie ma to w oswietleniu juz jest znaczna co zreszta bylo pokazane na filmie z DF.

#8377 Użytkownik jest niedostępny   kadajo 

  • Faster Than Light jump successful
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13665
  • Dołączył: Wed, 01 Mar 06

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:51

Zobacz postKamileN7, o 11 Listopad 2019 - 11:32, napisał(a):

Ale mocno redukuje rozmycie obrazu spowodowane przez TAA, i tylko o to mi chodzi. Bez tego nie potrafię na tą grę spojrzeć i mam ochotę od razu wyłączyć. To jedyny według mnie skuteczny sposób na AA. Na przykład takie MSAA x4 daje bardzo podobny spadek wydajności a i tak wygląda znacznie gorzej niż połączenie TAA z upskalowaną rodzielczością. Jak naprawią MSAA to może przesiądę się na takie rozwiązanie, puki co zostaje mi to co wyżej.


To jest bardzo dobre rozwiązanie, sam z tego korzystam w wielu grach. Dodaj obrazek

#8378 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17460
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 11 Listopad 2019 - 11:52

Zobacz postJeRRy_F3D, o 11 Listopad 2019 - 11:36, napisał(a):

Hmm... kompletnie nie rozumiem tego zdania, Dodaj obrazek

bo... volumetria to "creme de la creme" oświetlenia właśnie.

Nie panie kolego. Już tłumaczę na moich ustawieniach masz wyśmienitą jakość mgły, i ładne chmurki etc. (nadal są wystarczająco gęste i kłębiaste) a podkręcone zostało oświetlenie slońca i ksieżyca czyli w dzień i noc lepsze doświetlenie sceny. Dodatkowo odbicie światła globalnego. Wszelkie promenie np. snopy przenikające przez chmury są na max. Obniżona została jakość cząsteczek i sama jakość renderowania pyłu, dymu ect. Zjechanie z oświetleniem na średnie i GI na wysokie to nadal świetna jakość i dobry balans między jakością a wydajnością. Długo analizowałem te ustawienia i kilka razy ogladałem materiały od DF słuchając co ma do powiedzenia Alex. Opisy opcji graficznych też sugerują co przycinamy lub poprawiamy. Rozdzielczość bliskich chmur, wszelkich mgieł i dymów jest opisana jako wolumetria i zabiera najwięcej mocy. Za globalne oświetlenie odpowiada inna opcja i ma mniejsze wymagania. Nie zapominaj że gram w 4K więc jakość obrazu jest kilkukrotnie większa nie tylko dla samych efektów. Tutaj liczy się każdy FPS nie można pozwolić sobie na marnowanie cennych zasobów.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 11 Listopad 2019 - 12:08


#8379 Użytkownik jest niedostępny   JeRRy_F3D 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 2748
  • Dołączył: Wed, 17 Cze 15

Napisany 11 Listopad 2019 - 12:13

Zobacz postazgan, o 11 Listopad 2019 - 10:52, napisał(a):

Nie panie kolego. Już tłumaczę na moich ustawieniach masz wyśmienitą jakość mgły, i ładne chmurki etc. a podkręcone zostało oświetlenie slońca i ksieżyca czyli w dzień i noc lepsze doświetlenie sceny. Dodatkowo odbicie światła globalnego. Wszelkie promenie np. snopy przenikające przez chmury są na max. Obniżona została jakość cząsteczek i sama jakość renderowania pyłu, dymu ect. Zjechanie z oświetleniem na średnie i GI na wysokie to nadal świetna jakość i dobry balans między jakością a wydajnością. Długo analizowałem te ustawienia i kilka razy ogladałem materiały o d DF słuchając co ma do powiedzenia Alex. Opisy opcji graficznych też  sugerują co przycinamy lub poprawiamy. Rozdzielczość bliskich chmur, wszelkich mgieł  i dymów jest opisana jako wolumetria i zabiera najwięcej mocy. Za globalne oświetlenie odpowiada inna opcja i ma mniejsze wymagania.

Rozumiem. Rozkminiłeś to na elementy. Brawo. Dodaj obrazek
Po prostu nie pasowało mi zderzenie "kocham światło, więc odpuszczam volumetrię" (bo wolumetria, to element światła), ale spoko.

Nie no, ta gra jest PIĘKNA!
Ja przypinam się do kaloryfera i będę tak przypięty siedział nawet 7 minut (!) postulując do R* (lub moderów) za TEKSTURY! Tekstury! Tekstury! ;)

Widzę, że na nexusie pojawił si mod do regulacji długości dnia.
W W3 bardzo mi się taki mod podobał. Ciekawe, jak tu będzie?

Fajnym modem też wydaje się być Slow Motion.
Niebawem zacznę się interesować modami :)

Ten post był edytowany przez JeRRy_F3D dnia: 11 Listopad 2019 - 12:05


#8380 Użytkownik jest niedostępny   azgan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 17460
  • Dołączył: Wed, 04 Lip 07

Napisany 11 Listopad 2019 - 12:15

Zobacz postJeRRy_F3D, o 11 Listopad 2019 - 12:13, napisał(a):

Rozumiem. Rozkminiłeś to na elementy. Brawo. Dodaj obrazek


W ustawieniach gry światło i wolumetria ma odzielne ustawienia zostało to podzielone na kategorie. Dzięki takiemu "rozbiciu" detali masz większą kontrolę nad optymalizacją gry. Gdyby władowali światło, chmurki, dym, mgły, pył, śnieg, deszcz, iskry etc. do jednego "worka" to byłby dramat. Wyodrębnienie pozwala idealnie dopasować jakość efektów i post-procesów do ogólnej rozdzielczości czy też ilości klateczek. To bardzo dobre rozwiązanie dzięki czemu ładnie się skaluje do sprzętu. Wyjaśnia też w jaki sposób R☆ uzyskał natywne 4K na XBOX ONE X.

Ten post był edytowany przez azgan dnia: 11 Listopad 2019 - 12:21


  • (505 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 417
  • 418
  • 419
  • 420
  • 421
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

10 Użytkowników czyta ten temat
4 użytkowników, 5 gości, 1 anonimowych

  1. Google,
  2. czolgista778,
  3. essQu,
  4. Sebastiansbk,
  5. maras2574