Skocz do zawartości
VAMET

Assassin’s Creed: Origins

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie gra działała bardzo dobrze na i7-2600K (nie kręcony), 16GB DDR3 RAM XMP 1600MHz Dual Channel, ASUS GTX 970 Strix 4GB RAM, dysk SSD.

Pamiętam, że aby nie było spadków fps musiałem zmienić detale na preset Wysoki - nawet w Aleksandrii nigdy nie spadało mi do 30fps - z tego co pamiętam były wahania ~50fps, miejscami pełne 60fps (wtedy jeszcze grałem z Vsync na 60Hz monitorze).

Nie wyłączałem HPET, grałem na Windows 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co biegam po Siwie, więc nawet nie chce myśleć co by było w Aleksandrii - i pewnie się nie dowiem, bo jakoś odechciewa mi się grać, przy takim kiepskim "klatkarzu". Serio, jakby wszystko działało na lekko zaciągniętym hamulcu, nawet jak mam 40-50 klatek to przy jeździe na koniu mam wrażenie, że nie jest to wszystko płynne. Wydaje mi się, że chyba szczególnie dają w kość te wiszące mgły i te dziwne dodatki które zmiejszają przejrzystość powietrza, ale nie wiem który parametr za to odpowiada - o ile takie w ogóle jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo wodę. Ja na i5 4690k, z gtx970 i 2x4 gb ramu ograłem, z lockiem na 45 fps i grało się przyjemnie, tak samo w odyssey. Pobaw się suwakami, między very high a high różnicy nie widać czasem nawet medium daje rade. 

Ps 8gb w Twojej karcie to jest taki pic na wodę, ustaw tak aby Ci nie więcej niż 4gb vramu brało, ponieważ powyżej to karta nie wyrabia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedawno skonczyłem AC Origins. Procent całkowitego ukończenia to 80%, nie chciało mi się robić wszystkich znaków zapytania, główny wątek 100%, czas gry to 44h. Również miałem problemy technicze przez połączenie AMD + AMD. Zmusiło mnie to do OC ramu, szukania najlepszych wszyskich timingów oraz niepodwarzalny powód do zmiany na Zen3 :). Dało to w miastach + 5  do minimalnego fps, ale nadal fps potraflil poleciec w mieście nawet do 39-40.  RX 5700 nudzil mi się. Jeśli ma się Radeona to do komfortowej rozgrywki potrzebny jest Zen2 lub coś jak i5 8400/i7 6700. Zabrałem się za Odyssey i przyznaje, że działa płynniej ale poczekamy do jakiegoś dużego miasta. Jeżeli są spadki nie szarpie tak jak w Origins. Origins solidna produkcja jednak czegoś brak, nie wciągneło mnie mocno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kudlatypawelek,

niedawno gierkę ograłem. U mnie najwięcej pomogła zmiana CPU z Haswella 4r/8w 4.5GHz na Ryzena 6r/12w. Gra dostała kopa, ale to specyfika tej gry na AMD. Gra potrafi utylizować wszystkie dostępne wątki, a sterownik nie. Większa liczba wątków powoduje mniejsze jednostkowe obciążenie, wtedy zostaje więcej zasobów dla pracy sterownika.
Druga rzecz - ustawienia. Co do braku płynności: limiter na 60fps i tak samo Adaptive Quality u mnie zlikwidowały kompletnie stuterring (to drugie wymaga więcej VRAMu, ale to nie problem).
Co do fps'ów w miastach, najwięcej pomogło ustawienie w części Characters -> Postacie albo Tekstury (nie pamiętam dokładnie, które) na Low. Resztę ustawień miałem na High/Very High.

10 minut temu, jg77xfx napisał:

Zabrałem się za Odyssey i przyznaje, że działa płynniej ale poczekamy do jakiegoś dużego miasta.

Też to ruszyłem i zdecydowanie działa lepiej na AMD niż Origins.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwym CPU killer będzie CP 2077,  do tej pory była Aleksandria w AC Origins w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja znowu powiem tak, ogrywam każdego ac, odyseje od premiery i w grudniu zrobiłem przesiadkę z i5 4690k na i7 4770 nonK i ramki z 2x4 na 2x8 2400 cl10 i stutering czy jak tam się to zwie jak ręką odjąć, umiejętne ustawienia suwaków, lock na 45 fps, bo jednak stary Haswell i różnicy między 60 nie zauważam, a jestem wyczulony, jak widziałem W3 czy AC na konsoli w 30 fps to jest jednak slow mo dla mnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jakim GPU grałeś? Problemy wydajności CPU w AC Origns mają głównie posiadacze Radeonów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, jg77xfx napisał:

Z jakim GPU grałeś? Problemy wydajności CPU w AC Origns mają głównie posiadacze Radeonów.

GTX 970, od czasu x1950pro(fajna karciocha była ?) , nie używałem radków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stojąc w uliczce w Siwie przestawiałem pojedyncze suwaki (np szczegóły "tłumów") i jakoś nie dawało to różnicy, zmniejszenie samego AA na low też nie daje jakoś poprawy. VRAMu  nie ma zajętego więcej niż 3GB - wg tego całego konfiguratora. Fakt, że jak puściłem raz benchmarka  ALL na medium to wynik był lepszy, ale na Medium/High to ja na GTX680 2GB miałem w okolicach 30FPS, choć w miastach spadało zdecydowanie poniżej. Kierując się wyborem tej karty brałem pod uwagę filmiki z YT nagrywane na podobnym do mojego sprzęcie (specjalnie szukałem 2600k) i jakoś to lepiej wszystko działało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kudlatypawelek
NV ma świetne sterowniki do DX11. Na AMD zwykle trzeba sporo mocniejsze CPU, żeby w grach DX11 bez optymalizacji pod AMD uzyskać to samo. Dlatego starsze AC Origins wypada gorzej na AMD, niż nowsze Odyssey (sam się zdziwiłem kiedy po tym pierwszym uruchomiłem to drugie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
2 godziny temu, GregM00 napisał:

@kudlatypawelek,

niedawno gierkę ograłem. U mnie najwięcej pomogła zmiana CPU z Haswella 4r/8w 4.5GHz na Ryzena 6r/12w. Gra dostała kopa, ale to specyfika tej gry na AMD. Gra potrafi utylizować wszystkie dostępne wątki, a sterownik nie. Większa liczba wątków powoduje mniejsze jednostkowe obciążenie, wtedy zostaje więcej zasobów dla pracy sterownika.
Druga rzecz - ustawienia. Co do braku płynności: limiter na 60fps i tak samo Adaptive Quality u mnie zlikwidowały kompletnie stuterring (to drugie wymaga więcej VRAMu, ale to nie problem).
Co do fps'ów w miastach, najwięcej pomogło ustawienie w części Characters -> Postacie albo Tekstury (nie pamiętam dokładnie, które) na Low. Resztę ustawień miałem na High/Very High.

Też to ruszyłem i zdecydowanie działa lepiej na AMD niż Origins.

Na ryzenie 3700x powinno być lepiej. Trafiają się promocje na tego procka za około 1100zł nowy. Na amazonie była.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana platformy w tym roku raczej nie wchodzi w gre ;).... druga maszyna z 8700k czeka jeszcze na wymianę grafiki (stary Radek 6950 pożyczony od kolegi), a kasy brak :P. Fakt, jak teraz tak pomyślę, to te wszystkie YT były na czymś od Nvidii (w połączeniu ze słabszymi prockami) w większości, ale myślałem, że narzut sterownika już został jakoś ogarnięty - tak przynajmniej czytałem, m.in tu na forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizowałem sobie sytuację z R7 3700X. Cena około 1100-1200 jest dobra, ale w perspektywie nie tak odległej premiery Zen3 nie jest to okazja. R5 4600 powinien być co najmniej równie wydajny w wielowątkowości mimo mniejszej ilości rdzeni przez wzrost ipc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kudlatypawelek napisał:

[...] ale myślałem, że narzut sterownika już został jakoś ogarnięty - tak przynajmniej czytałem, m.in tu na forum?

Tak w dużym uproszczeniu, żeby się nie zagłębiać w technikalia, to nie problem z narzutem sterownika u AMD, ale zdolnością przerzucania obciążenia przez sterownik NV na wolne zasoby pozostałych wątków CPU. Czyli sterownik NV w grach bazujących na DX11 potrafi w pełni wykorzystać CPU, niezależnie od sposobu działania silnika gry. W przypadku AMD - wszystko zależne jest od sposobu, w jaki będzie działał silnik gry (czyli czy zostanie zoptymalizowany pod AMD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLA POTOMNYCH:

Chyba znalazłem cudowne panaceum, pierwsze testy są zaskakujące. Trochę "rozje...." mi to konstrukcję, ale wydaje się, ze działa (chyba procek dostaje mocniej po tyłku, bo jeden rdzeń zgrzał się do 68st raz, a tak to jakieś 61-66st mają -> [czy tak może zostać, chłodzenie to NHD-15 na 100% chodząca z 2 x wentyle? na obu wiezach]. Cudo nazywa się DXVK: https://github.com/doitsujin/dxvk/releases.
Nie każdemu pomaga, ale częśc osób jest tak jak ja zachwycona. W benchmarku z opcjami na High (albo nawet VeryHigh) z AA ustawionym na Low udało się nawet wykręcić "zielony" wynik, choć większość innych testów jakie porobiłem nadal tylko Stable. W grze już tak cudownie nie jest - mam biegając po Siwie i okolicach średnio powyżej 50FPS, w samym mieście w zasadzie nie spada poniżej 40FPS. Minus - ewidentnie przy budowaniu cache są chamskie przycinki co jakiś czas, ale im dłużej eksploruje się daną lokację tym lepiej i potem mam praktycznie non-stop okolice 50 klatek w mieście. Da się zauważyć spadek po wskoczeniu na konia, i po jakimś czasie znowu jest poprawa.
 

Szczerze? Ta karta ma potencjał i gdyby nie męczyć jej  tym dodatkowym API (a oprzeć się na dobrej implementacji sterownika + DX11), pewnie mogłaby nawet dawać stałe 60FPS nawet w zatłoczonych lokacjach. Trzeba przyznać, ze obsługa DX11 jest konkretnie skopana. Jakoś odwykłem (mało grałem ;) ) od szukania pokrętnych ścieżek, aby poprawić experience w gierkach, wycisnąc więcej klatek i w ogóle.....na co mi przyszło na starość :P ?

Edytowane przez kudlatypawelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up,
dzięki za info, właśnie czytam o tym, to jest przekładka odwołań do DX11 na Vulkan.
Te przycinki na początku, z tego co czytam, to jest efekt kompilowania programu shaderów, zalecają, żeby na początku wykonać wszystkie możliwe działania postacią (typu pływanie itp.).

Muszę to w wolnej chwili obadać na jakimś tytule DX11, bo ludzie piszą, że jest poprawa.
Taka przykładowa tabelka z porównaniem dla AC Odyssey

vulcan.JPG

38 minut temu, kudlatypawelek napisał:

Trzeba przyznać, ze obsługa DX11 jest konkretnie skopana.

Vulkan jest po prostu nowszym API, które lepiej działa na wielordzeniowych CPU. Gdyby DX11 dobrze sobie radziło, to by nie było DX12 :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@GregM00 - na zdrówko :D. Też się mega zdziwiłem, bo po tym całym wyłączaniu HPET, cudowaniu z suwaczkami powoli dochodziłem do wniosku, że już tak musi być jak jest i nic mi nie pomoże. Nadal chyba mam lekkie poszarpywanie obrazu (to pewnie ten stuttering, czy jak to się tam nazywa), ale zawsze te ~10 klatek więcej robi różnicę. U mnie pewnie pomaga tez , że mam prosty Win 7 :), więc moze to wszystko mniej ze sobą interferuje... i to API in the middle nie stanowi takiego problemu w ogólnej wydajności. Odczuwam jednak opóźnienie na padzie, i to nawet bez tych dwóch dll'elek. Może ktoś ma jakąś poradę na to?

 

A co najlepsze - to całe DXVK to implementacja na Linucha :P pod Wine.....fajnie, że w ogóle działa na normalnym Win. Choć jak zamiast oryginalnego .exe wrzuciłem witaminkę bez Denuvo w nadziei, że da to oddech CPU, gra natychmiast crashowała i się od razu wyłączała...

Edytowane przez kudlatypawelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem testy u siebie, ciekawe rezultaty.

AC Origins (bezramkowe okno)
DX11: fps 79, cpu 9ms, gpu 13ms
Vulkan: fps 84, cpu 6ms, gpu 12ms

AC Odyssey (bezramkowe okno)
DX11: fps 71, min.23, max.113
Vulkan: fps 65, min. 39, max.103
 

W Origins bez żadnych wątpliwości Vulkan wypada lepiej. Odyssey było pewnie optymalizowane pod AMD, stąd wyższy średni fps przy DX11, ale Vulkan daje niższe spadki (i coś czuję, że przez to spróbuję w to grać na Vulkanie właśnie).

Druga rzecz, przy testach Vulkana przez pierwsze 2 pomiary pojawiał się stuttering (czyli zgodnie z tym co miało być), dlatego brałem pod uwagę dopiero 3 pomiar, kiedy stutteringu już nie było. Pewnie w samej grze też to będzie zauważalne przy przemieszczaniu się do nowych lokalizacji.

 

13 godzin temu, jg77xfx napisał:

Origins solidna produkcja jednak czegoś brak, nie wciągneło mnie mocno.

Moim zdaniem za duża powtarzalność zadań. Graficznie świat fajny, ale to trochę za mało. Fabularnie nie porywa, owszem, ciekawe jak opowieść jest zapleciona wokół historycznych zdarzeń i postaci, ale poza tym zbyt prosta i uboga.

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, GregM00 napisał:

Zrobiłem testy u siebie, ciekawe rezultaty.

AC Origins (bezramkowe okno)
DX11: fps 79, cpu 9ms, gpu 13ms
Vulkan: fps 84, cpu 6ms, gpu 12ms

AC Odyssey (bezramkowe okno)
DX11: fps 71, min.23, max.113
Vulkan: fps 65, min. 39, max.103
 

W Origins bez żadnych wątpliwości Vulkan wypada lepiej. Odyssey było pewnie optymalizowane pod AMD, stąd wyższy średni fps przy DX11, ale Vulkan daje niższe spadki (i coś czuję, że przez to spróbuję w to grać na Vulkanie właśnie).

Druga rzecz, przy testach Vulkana przez pierwsze 2 pomiary pojawiał się stuttering (czyli zgodnie z tym co miało być), dlatego brałem pod uwagę dopiero 3 pomiar, kiedy stutteringu już nie było. Pewnie w samej grze też to będzie zauważalne przy przemieszczaniu się do nowych lokalizacji.

 

Moim zdaniem za duża powtarzalność zadań. Graficznie świat fajny, ale to trochę za mało. Fabularnie nie porywa, owszem, ciekawe jak opowieść jest zapleciona wokół historycznych zdarzeń i postaci, ale poza tym zbyt prosta i uboga.

W jaki sposób uruchomić Origins na Vulkanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

zrobiłem mały test na swojej 1060 6gb i 4790 w 1080p

wychodzi na to, że najlepiej grać na wysokich lub bardzo wysokich, bo procek nie idzie w 100%, ale na ultra stabilne 30 fpsów.

są jakieś tweaki albo łatki nieoficjalne na procesory, bo obciążenie procka w Aleksandrii:

biegnąc z mostu:

  • ultra low 73%
  • medium 88%
  • wysokie 90%
  • ultra 99%

wchodząc do miasta

  • ultra low 85%
  • medium 80%
  • wysokie 88%
  • ultra 92%

chodząc po mieście

  • ultra low 87%
  • medium 86%
  • wysokie 87%
  • ultra 89%

wszystkie screeny mniej więcej w tych samych lokalizacjach. fpsy oczywiście mocno różne. na moście wszystko 60fps, a na ultra 45. wchodząc do miasta czuć dropy do 50, na ultra dalej 45 :szczerbaty:, a w mieście jakieś 3-4 fpsy mniej. dziwi mnie jednak to, że na ultra low nie mam stałych 60 klatek. skok graficzny między najniższymi ustawieniami, a wysokimi, jakby to powiedzieć, jest bardzo duży, a wydajnościowo mimo zapasu procesora czy gpu niewiele się różni. co jest z tą grą? 

Edytowane przez iznogoud

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja to wiem, tyle że nie jest jakoś bardzo obciążany przez tę grę, bo między ultra, a low jest nieduża różnica pod kątem wydajności, a w grafice gigantyczna :szczerbaty:

teraz puściłem bardzo wysokie i mam stabilne 50 fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gra aby trzymała te minimum 60fps w Alexandri wymaga co najmniej 4790k wykręconego na 4.7Ghz i co bardzo ważne pamięci DDR3 2400CL10 lub szybsze.

A sam gtx 1060 to jest za mało do stabilnych 60fps w 1080p przy ultra w tej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukadd napisał:

Ta gra aby trzymała te minimum 60fps w Alexandri wymaga co najmniej 4790k wykręconego na 4.7Ghz i co bardzo ważne pamięci DDR3 2400CL10 lub szybsze.

A sam gtx 1060 to jest za mało do stabilnych 60fps w 1080p przy ultra w tej grze.

ale ja nie mówię o 60 fpsach na ultra, mi wystarczą średnie czy wysokie, no ale dziwi mnie fakt, który opisałem w poście sprzed minuty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...