Skocz do zawartości
Minciu

NVIDIA GeForce GTX-RTX 20x0

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Karol_G

Spokojnie. Poczekajmy do premiery nowych GPU i prezentacji silników z nowymi bajerami. Zobaczymy w jakim stopniu te technologie realnie będą wykorzystane w grach.

 

Wcale? szczerbaty.gif

 

Wiele lat temu, na mega potężnym 5870:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gbjW57zlVfc

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale? szczerbaty.gif

 

Nie zgodzę się :E. Nad API już pracują od prawie roku. Dzisiaj już jest dostępne do testowania i experymentowania.

Silniki gier już są przystosowywane. Prawdopodobnie już pod koniec roku zobaczymy efekty prac w grach :D. Na początek oczywiście tylko część efektów będzie wykorzystywana aby nie zajechać GPU.

 

"Full-spectrum real-time raytracing is still well beyond the power of our graphics hardware, so to being with it’s only going to exist as a supplemental effects-based feature for games.

You’ll see raytraced shadows, ambient occlusion, and reflections being used initially, with EA, Epic, Remedy, and 4A Games all lining up to show off their raytracing goodies over GDC this week"

 

 

Metro nadciąga :D

"At the Game Developer Conference today both Microsoft and Nvidia are announcing a partnership which will mean we have real-time raytracing in PC games released this year. I’m banking on Metro Exodus being one hell of a high-end GPU benchmark test…"

https://www.pcgamesn.com/nvidia-rtx-microsoft-dxr-raytracing

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Karol_G

Eeee tam, pamiętam wiele mega przełomowych technologii, najczęściej jest wielkie pierdut przy zapowiedzi a później temat się rozmywa.

Choćby taki Vulkan, wszyscy się zachwycili jakie to szybkie, jakie to rewelacyjne...i tyle z tego, nowych gier brak tongue.gif

 

I nawet MS tutaj wiele nie zdziała bo oni tylko mogą udostępnić technologię, implementacja będzie zależeć od developerów.

Nie powinni też współpracować z NV skoro jest dwóch producentów GPU, to powinno być uniwersalne, a tak to można się założyć że będzie to coś w rodzaju Hairworks, tylko dla NV i nawet tam zarzyna kartę szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie już kilku developerów ściśle współpracuje i wdraża te bajery do swoich silników. Wyżej napisałem. Silniki jak Frostbite, Seed, Unreal Engine i Unity Engine. Kolejni są podobno jak najbardziej zainteresowani. Za kilka dni zobaczymy prezentacje silników na GTC z wykorzystaniem RTX i DXR.

 

Nie można zakładać, że to będzie coś jak GameWorksy tylko tak będzie(przynajmniej jeśli chodzi o RTX) + API MS w DX12.

 

7hYktUn.png

 

AMD to robi swoje bajery, ale nie wspiera developerów w wykorzystaniu i tak to się później kończy, że praktycznie nikt z tego nie korzysta.

 

Co do tych technik na AMD też część będzie działać czyli DXR z API Microsoftu. Nie wiadomo co z nvidia RTX bo tutaj będą używane tensory z volty i zanosi się, że nowe gpu od nvidi też będą wspierać RTX.

 

Oczywiście zobaczymy w praniu co z tego wyjdzie, ale na dzień dzisiejszy zapowiada się ciekawie i całkiem z grubej rury, a nam graczom jak najbardziej potrzeba nowych technologii, które w końcu być może zaczną wnosić nową jakość do gier. Na pierwszy ogień pójdą cienie, AO i odbicia/refleksy.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spodziewam się 20XX w jesieni, z dużą mocą, rdzeniami do obliczeń tensorowych i niestety bardzo wysokimi cenami. Na taką sytuację wskazują nowe dema technologiczne. Zanim zwykły Kowalski będzie w pełni używać DXR jeszcze wiele lat upłynie, nawet z odszumianiem. Najważniejsze pytanie to czy z czymś takim poradzą sobie next-gen konsole. Podejrzewam że tak, bo szefostwo Sony i Microsoft chyba głupie nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to ja widzę użycie Ray tracingu jedynie w grach skupiających się na małych pomieszczeniach i koniecznie bardzo dobrze oświetlonych. Rey trancing w słabym oświetleniu (noc) zarżną by tą kartę. Co do architektury to sam renderowałem już na starych kartach pokroju GTX560 przy użyciu CUDA co prawda nie w czasie rzeczywistym ale różnica jest tylko taka że trzeba to wyrenderować szybciej minimum te 25 razy na sekundę (ale to tylko pokazuje że Rey Trancing dział już od dawna na kartach graficznych i nie trzeba do tego nowej architektury to samo tyczy się odszumiania). Sceny pokroju otwartych przestrzeni jakieś widoczki to dla starego gtx560 jakieś 6h renderingu na jeden obrazek.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Up w nowych titanach wspomagają się tensorami.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LXo0WdlELJk

 

Prawdopodobnie leciało na 3x Titan V :E Czyli jak było mówione do pełnego wykorzystania w grach ray tracingu jeszcze może i 10lat. Jutro mają rozmawiać na temat tego dema i powinniśmy się dowiedzieć więcej.

 

Ciekawe czy pokażą jakieś demka gdzie raytracing będzie wykorzystany tylko do wspomagania cieni, AO etc. i powiedzą ile to zeżre mocy, ale na pewno nie mało :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje tak jak piszesz, to będzie używane przynajmniej na początku tylko do niektórych segmentów gry typu cienie. Full global ilumination czy soczewkowanie tego raczej szybko w grach nie ujrzymy a jeżeli już to w wersji bardzo spłaszczonej (zaledwie kilka odbić na promień) myślę że 10 lat może nawet być mało. Ale wiadomo trzymam kciuki bo tylko to nas może teraz zbliżyć do pełnego realizmu w grach i znacząco ułatwić ich produkcję w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sam microsoft o tym pisze odnośnie DX12 i raytracingu. Jak również takie informacje pojawiają się w branżowych artykułach.

 

"This means that it’s now possible for developers to build games that use rasterization for some of its rendering and raytracing to be used for the rest. For example, developers can build a game where much of the content is generated with rasterization, but DirectX Raytracing calculates the shadows or reflections, helping out in areas where rasterization is lacking."

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są jakieś przecieki na temat cen 2080 i 2070 czy trzeba czekać minimum do konferencji? Myślicie, że premiera pod koniec roku pozytywnie wpłynie na cenę układów, czy zobaczymy nowe karty w cenach wyższych od teraźniejszych gtxów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cen? Nie ma o dziwo nawet przecieków na temat specyfikacji a ty o ceny pytasz :D

 

Tak sam microsoft o tym pisze odnośnie DX12 i raytracingu. Jak również takie informacje pojawiają się w branżowych artykułach.

 

"This means that it’s now possible for developers to build games that use rasterization for some of its rendering and raytracing to be used for the rest. For example, developers can build a game where much of the content is generated with rasterization, but DirectX Raytracing calculates the shadows or reflections, helping out in areas where rasterization is lacking."

 

Czyli znów ktoś chce zarobić kupę hajsu na chwytliwej nazwie. To tak jak z HDR i telewizorami z krawędziowym podświetleniem :E

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up HDR można nazwać chwytliwą nazwą, ale nie można powiedzieć że nic nie daje. Daje bardzo dużo, chociaż nie jest jeszcze zbyt często wykorzystywane, a sam sprzęt HDR dopiero raczkuje.

 

Ale wysypało tymi newsami o raytracingu. bigsmile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

 

Chyba mnie nie zrozumiałeś. Wiem, że HDR to coś wspaniałego, widziałem w akcji wiele razy w różnych filmikach np film z fajerwerkami w środku nocy nakręcony przez Sony, który to robi kolosalne wrażenie ale "HDR" jaki jest na ~90% jak nie lepiej telewizorów nie ma nic wspólnego z HDR jaki jest reklamowany w przypadku flagowych produktów czyli między innymi niesamowitym kontrastem. Tak samo tutaj ktoś wziął znany termin ray tracing i go użył mimo, że to praktycznie nie ma nic wspólnego z tym co jako ray tracing kojarzą ludzie czyli z niemal fotorealistycznymi renderami. Tak jak HDR na krawędziówce nie pokaże nawet ćwiartki swoich možliwości tak samo będzie z ray tracingiem tutaj. Dopiero jak ktoś zainteresowany tematem wczyta się w wypowiedzi niektórych developerów to dowie się, że to wcale nie będzie tak pięknie.

 

edit

 

Oto co potrafi ray tracing w pełnej krasie, trochę sobie jeszcze poczekamy na takie gry ;)

 

https://youtube.com/watch?v=lMSuGoYcT3s

 

A tu oto informacja na czym to działało.

 

Epic Games worked closely with NVIDIA to support the NVIDIA RTX technology available through the DXR API. Running on an NVIDIA DGX Station, the demo was brought to life via a collaboration between Epic’s dedicated graphics and engine team, NVIDIA’s world-class ray tracing experts and the technical ingenuity and creative artistry of ILMxLAB.

 

Dla przypomnienia tylko, specyfikacja Nvidia DGX Station

 

https://pclab.pl/news74378.html

 

Niezłe mają poczucie humoru w tej Nvidii. Nie lepiej było np stworzyć demko pod DGX-1 (8 x Titan V100)? :lol2:

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla side'a ale twórcy UE4 twierdzą inaczej na swojej stronie.

 

Next-generation rendering features shown in today’s demo include:

 

Textured area lights

Ray-traced area light shadows

Ray-traced reflections

Ray-traced ambient occlusion

Cinematic depth of field (DOF)

NVIDIA GameWorks ray tracing denoising

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz racje działa, ale mało efektywnie. Daje kopa tylko 3x(6 do 2 rays to pixel). Niech ktoś nie myśli, że 4xVolty dały 4x wzrost mocy, nawet przy użyciu nvlink skalowanie na 4 kartach jest słabiutkie.

 

A realnie po udoskonaleniu odszumiania i innych technik rekonstrukcji obrazu zejdzie się do 0.5rays to pixel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powtórzę to co mówiłem przy okazji trailera/gameplaya(?) miejscami w oczy rażą słabe tekstury :hmm:

To już jest plaga w nowych grach. Na możliwości dzisiejszego sprzętu tesktury mogą wyglądać naprawdę świetnie, co zresztą widać w niektórych tytułach. I jak to teraz porównać do tekstur które wyglądają jakby żywcem wyciągniętego je z jakiejś gry sprzed 10 lat?

 

O ile jeszcze zrozumiem to w grach małych studiów i indie, to w AAA to jest nieporozumienie.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nvidia ma już tak dominującą pozycję na rynku GPU, że mogłaby stworzyć własne API, jak swego czasu Glide od 3dfx (czy Mantle od AMD, ale to z oczywistych powodów się nie przyjęło).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nvidia ma już tak dominującą pozycję na rynku GPU, że mogłaby stworzyć własne API, jak swego czasu Glide od 3dfx (czy Mantle od AMD, ale to z oczywistych powodów się nie przyjęło).

przecież nVidia jest częścią konsorcjum Khronos Group ...

(https://pl.wikipedia.org/wiki/Khronos_Group)

zajmującej się miedzy innymi rozwojem OpenGL, Vulkan i OpenCL

 

dodatkowo może dodawać do swoich sterowników dowolne rozszerzenia tych API

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież nVidia jest częścią konsorcjum Khronos Group ...

No właśnie, częścią. Jak zwykle przy takich spółkach trzeba iść na kompromisy. A opracowując własne API, dla własnych GPU, ma się nad nim 100%-ową kontrolę. Teoretycznie wymagałoby to więcej pracy od producentów gier (grę trzeba by tworzyć pod API NV dla Geforce i pod DirectX dla GPU od AMD i Intela), ale po pierwsze tak już było w czasach Glide (np. Unreal wspierał chyba z 5 API), po drugie przy tak dominującej pozycji NV na rynku GPU można sobie odpuścić kompatybilność z AMD i Intelem i stworzyć grę działająca tylko na Geforce (owszem gry wychodzą też na konsole, które są na chipach AMD, ale na konsolach i tak nie używa się pecetowych API).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy Nvidia zaprezentuje oficjalnie swoją kolejną generację kart graficznych, dla graczy?

Czy pojawiły się *jakieś* przecieki, na ten temat?

Już nie mogę się doczekać premiery gtxa 2050 ti, lub 2060, w rozsądnej cenie ;)

Edytowane przez Pawcioo10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek ma się zacząć GTC 2018, jeśli tam nic nie wspomną o tych kartach, to raczej poczekamy jeszcze długo. sad.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...