Skocz do zawartości
Minciu

NVIDIA GeForce GTX-RTX 20x0

Rekomendowane odpowiedzi

no ale po co jojczyc na kilka stron jakie to jest zle? zamiast sie cieszy z postepu? masz mocna karte na ktorej mozesz do next gen poczekac i czekac az ceny spadna oraz technika sie rozwinie. gier jeszcze oficjalnie nie ma, wiec poki nie ujrzymy kompletnej gry jak to dziala to mozna sobie gdybac jak to bedzie z fpsami w grze.

 

Bo mogli wstrzymać się ze swoją rewolucją do 7nm i upchać w tej karcie sensowną ilość mocy. Czekam na next gen, owszem. Beta testerem za 6koła nie będe :)

 

 

 

Co ty nie powiesz... w którym miejscu w ogóle wspomniałem o 2070?

 

 

ech to nie Ty ;)

 

 

... i nie sadze zeby nvidia sobie strzelila w stope zeby przykladowo na takiej 2070 rtx chodzil w 30fps wiec tutaj raczej nie ma sie co przejmowac.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo mogli wstrzymać się ze swoją rewolucją do 7nm i upchać w tej karcie sensowną ilość mocy. Czekam na next gen, owszem. Beta testerem za 6koła nie będe :)

Ale nie ty o tym decydujesz. Całe szczęście.

 

I nikt Cię do tego nie zmusza. Samo włączenie raytracingu jest też opcjonalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z RT tak by to nie wyglądało :P:

 

Ale bez RT potrafi to wyglądać tak i to na "kalkulatorach" z PS4 :E

 

WgSB4Go.jpg

 

issZfAr.jpg

 

Można? Można jak się chcę i potrafi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo mogli wstrzymać się ze swoją rewolucją do 7nm i upchać w tej karcie sensowną ilość mocy. Czekam na next gen, owszem. Beta testerem za 6koła nie będe :)

 

ja cie rozumiem ale poczkaj az bedzie finalna wersja gry, sterownikow. beda testy i bedzie mozna ocenic, ocenianie czegos po wersji alpha lub beta jest bez sensu. przeciez nie kupiles karty i nie masz gry w wersji beta czy alpha zebys mogl narzekac jak to dziala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo tutaj jest pesymizmu, nowa technologia wchodzi do gier i poprawia jej wygląd co zawsze wiąże się z mniejszą wydajnością więc nie ma co liczyć na nie wiadomo ile fps skoro nie dość że pewnie jeszcze sterowniki nie są perfekcyjnie zrobione nie mówię już o tym że zaimplementowanie całego Ray Tracingu też jeszcze ma wiele do życzenia. Wszystko jest jeszcze w powijakach a sporo osób już skreśla RTX-y całkowicie. Sam na 100 % bym kupił gdyby taki RTX 2080 Ti kosztował 4000-4500 bez zastanowienia a tak skłaniam się bardziej ku przejściu na 1080 Ti/ Titan X chociaż ostateczna decyzja zapadanie po testach nowych RTX-ów.

 

Trzeba czekać na testy bo na razie to za dużo każdy szumu robi że to chodzi tak a to tak nie znając ani ustawień ani sprzętu na jakim to dokładnie chodzi, na razie znana jest dobrze specyfikacja kart a ich wydajność to na razie znak zapytania, szybsze będą od poprzedników to raczej normalne pytanie o ile?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale bez RT potrafi to wyglądać tak i to na "kalkulatorach" z PS4 :E

 

Można? Można jak się chcę i potrafi ;)

Co można? Co te obrazki mają wspólnego z Raytracingiem, że je tutaj wklejasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Narzekać na rtx20xx będzie można dopiero z next gen. Tutaj nvidia zostawiła sobie pewnie ogromne pole do popisu i się okaże ile warte są pierwsze RTXy, czy nie za bardzo je zamulili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minciu chciałeś masz.

 

Może nie jest szałowe ale już mi się nie chciało usówać tego szumu.

Textóra z pierwszej lepszej grafiki displacment i specular map wyciągnięte z kolorowej textóry także cudu niema ale na moim gtx 660 i tak się renderowało sporo czasu.

LOCdnih.jpg

 

Lepszy grafik uzyskał by znacznie lepsze efekty zwłaszcza mając porządną specular mapę czy nromal/bump dla nierówności.

 

A co ja uważam, że Reytrancing to przełomowa technologia i to będzie wielki krok do przodu.

Ale nie wiem czy jest sens interesować się nowymi kartami zwłaszcza że cena zaporowa a efektów RT narazie będzie mało bo sprzęt nadal za słaby.

O tyle dobrze że może już zacznie się to rozwijać twórcy się zaznajomią, poprawią implementację także na przyszłe 2 generacje może zobaczymy coś lepszego.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zapiernicza, na pustej mapie w ściśle kontrolowanym środowisku :lol2: Swoją drogą ktoś tam widział odbicie żołnierza we wodzie czy tylko cień?

 

 

Co tam pusta mapa, cały materiał jest wyrenderowany w 30 fps, faktycznie można ocenić jak zapiernicza :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co można? Co te obrazki mają wspólnego z Raytracingiem?

 

Nic nie mają wspólnego z RT a mimo wszystko odbicie w lustrze które jest ruchome jest bardzo dokładne podobnie jak refleksy światła i odbicie w lodowej rzeźbie a wszystko to osiągnięte sztuczkami programistów. Źle to wygląda? To co zaprezentowano na filmikach z nowych gier z efektami RT wygląda znacznie lepiej i jest warte utraty tylu k/s?

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś ktoś gdzieś przeczytał i powiela głupoty.

Nikt nie powiedział, że gra chodzi w 30 klatkach, tylko że są SPADKI do tylu klatek, nawet nie wiemy, jak częste. Równie dobrze mogły zdarzyć się ze dwa razy w ciągu całej rozgrywki...

Gra zazwyczaj chodziła na prezentowanym poziomie w 50-57 klatkach z włączonym RTX.

Ale czy naprawdę spodziewaliście się czegoś innego? Nic się nie nauczyliście?

 

 

Problemem nie jest Raytracing, tylko podejście ludzi do tej techniki.

Przecież nikt normalny nie spodziewał się (jednak po czytaniu tego tematu i różnych innych źródeł, zaczynam w to wątpić), że dostaniemy nowość i nie będzie ona obciążająca, bez problemu pogramy sobie w 4K 60 klatkach i jeszcze ze wszystkim na Ultra, i to najlepiej jeszcze na GTX-ie 2060. Co jeszcze? To jest skrajna naiwność, czy może raczej kompletna niewiedza i nieznajomość realiów rządzących się tą branżą. Co z tego, że Nvidia tak próbuje nakręcać na Raytracing? CZYMŚ MUSI, to się nazywa marketing. Mamy jakiś krok naprzód, to nic dziwnego, że obwieszczają jego nadejście z takim hukiem... to nie jest coś, czego nie było wcześniej (w sensie reklamy nowych rozwiązań, nie samego raytracingu).

Czytając komentarze niektórych, odnoszę wrażenie, że albo urodzili się niedawno, albo niedawno zaczęli się interesować tematem i po co nam to, jak (prawie) nikt nie będzie mógł się tym cieszyć. Ktoś będzie chciał pograć z RTX, obniży rozdzielczość, obniży detale, a jak komuś nie będzie zależało, to poczeka, bo to dopiero POCZĄTEK, a poczatki bywają trudne. ;)

 

Jeśli technika się przyjmie, a pewnie się przyjmie, to za kilka lat będzie bardziej powszechna (do czasu nowej generacji konsol?). Teraz to jest swego rodzaju "bajer", ciekawostka dla najbardziej wymagających graczy, którzy mają głęboki portfel. Od czegoś trzeba zacząć. A z każdym rokiem powinno być tylko lepiej. Z implementacją i jej zakresem, zoptymalizowaniem czy ostatecznie wyglądem gier.

 

Poza tym twórcy gier cały czas pracują nad wdrożeniem RTX i optymalizacją w swoich grach, z różnym skutkiem (inne silniki, inne zespoły, inne gry, inne rozwiązania), więc to nie jest tak, że "tak będzie" i koniec. Nowy Tomb Raider nie otrzyma łatki w dniu premiery, tylko dłużej sobie na nią poczekamy.

 

Przyznam szczerze, że to jedna z nielicznych wypowiedzi wartościowych tutaj. Nic dodać, nic ująć. Może tylko fakt, że jak zawsze w głównej mierze na RTX narzekają ludzie którzy i tak i tak by tych kart nie kupili, ale negować muszą. Przykre, że te osoby od lat się nie zmieniają, smęcą, a nadal w sygach średniaki co najwyżej, to doskonale daje pogląd na sytuację i to co naprawdę jest problemem czyli cena.

 

Tak swoją drogą, RTX 2080Ti już wyprzedane, dobrze, że zdążyłem zamówić. Mam nadzieję, że reszta tych osób tutaj które nie smęcą, a lubią nowe technologie, również zdążyła.

 

https://www.nvidia.com/pl-pl/geforce/20-series/?nvid=nv-int-54127#cid=Internal_NVIDIA_PL_20181001_TURING_CORPWMFG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

textóry :E :E :E

Z angielskiego przez u ale niech ci będzie poprawię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minciu chciałeś masz.

 

 

to już jest fajne, tamto było zbyt wylakierowane.. Dziękuję bardzo.

 

 

Jak się na to patrzę to aż widzę jak ta kulka toczy się po stole :)

 

 

Obawiam się tylko, że aktualnie wszytko będą teraz wciskać szklane i lakierowane.. mimo osadzenia akcji w wojnie światowej. Wirtualnego świata bez kałuży pewnie długo już nie zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za dużo tutaj jest pesymizmu, nowa technologia wchodzi do gier i poprawia jej wygląd co zawsze wiąże się z mniejszą wydajnością więc nie ma co liczyć na nie wiadomo ile fps skoro nie dość że pewnie jeszcze sterowniki nie są perfekcyjnie zrobione nie mówię już o tym że zaimplementowanie całego Ray Tracingu też jeszcze ma wiele do życzenia. Wszystko jest jeszcze w powijakach a sporo osób już skreśla RTX-y całkowicie.

Otóż to. Nie da się dogodzić wszystkim.

Nie ma postępu - źle. Jest postęp - też źle, bo dużym kosztem wydajności. To z kolei wiąże się często z przesadnie wygórowanymi oczekiwaniami względem nowych rozwiązań, i to w dodatku na początki obranej ścieżki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mają wspólnego z RT a mimo wszystko odbicie w lustrze które jest ruchome jest bardzo dokładne podobnie jak refleksy światła i odbicie w lodowej rzeźbie a wszystko to osiągnięte sztuczkami programistów. Źle to wygląda? To co zaprezentowano na filmikach z nowych gier z efektami RT wygląda znacznie lepiej i jest warte utraty tylu k/s?

 

Co innego odbicie w lustrze, a co innego odbicia na powierzchniach według materiału. Jedno nie ma żadnego związku z drugim. Odbicia w lustrze to tania sztuczka, a RT to technologia, która jest uproszczeniem prawdziwej fizyki. Dodajmy do tego naturalne oświetlenie i cieniowanie (m.in. pozbycie się brzydkich i wymagających technik AO). Oczywiście to co w większości reprezentują w demkach to zaledwie mały procent możliwości RT, dlatego to nie robi to żadnego wrażenia, albo co więcej sprawia gorsze wrażenie, bo trzeba iść na kompromisy (np. FHD zamiast wyższych rozdzielczości). Ale czy z shaderami też tak nie było na początku? Technologia jest bardzo wymagająca i żeby ją w pełni wykorzystać Turingi nie wystarczą nawet w SLI. Jednak za 5 lat, kiedy RT będzie w prawie każdej grze AAA, różnice będą kolosalne. Powtarzałem to jeszcze na długo przed premierą tej serii, bo to oczywista oczywistość. RT będzie wprowadzane stopniowo, co każdą generację GPU będzie można implementować coraz więcej efektów przy użyciu tej technologii, w coraz lepszej jakości. Pomijając marketingowy bełkot Nvidii, ta technologia naprawdę jest ogromny przełomem.

 

W sumie, wracając do rozdzielczości. Czy takie 4K naprawdę sprawi, że w RT będzie więcej obliczeń? W teorii im większa rozdzielczość tym więcej próbek (promieni) powinno się wypuścić, żeby efekt był na podobnym poziomie i żeby tensory dały radę przy odszumianiu, więc tak - wymagania dla nowych jednostek RT mogą wzrosnąć drastycznie. Mogę jednak się mylić.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to. Nie da się dogodzić wszystkim.

Nie ma postępu - źle. Jest postęp - też źle, bo dużym kosztem wydajności. To z kolei wiąże się często z przesadnie wygórowanymi oczekiwaniami względem nowych rozwiązań, i to w dodatku na początki obranej ścieżki.

 

Trochę jest w tym racji tylko że NVIDIA przerabiała już temat Raytracingu przy okazji kart graficznych z serii GTX 400 w 2010 roku wtedy też miał być przełom :P

 

https://www.youtube.com/watch?v=kcP1NzB49zU

 

wprowadzali gorące Fermi, na których można było smażyć jajka

 

YDkQkUz.jpg

 

8 lat później ktoś uznał, że to już pora na Raytracing :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, że to jedna z nielicznych wypowiedzi wartościowych tutaj. Nic dodać, nic ująć. Może tylko fakt, że jak zawsze w głównej mierze na RTX narzekają ludzie którzy i tak i tak by tych kart nie kupili, ale negować muszą. Przykre, że te osoby od lat się nie zmieniają, smęcą, a nadal w sygach średniaki co najwyżej, to doskonale daje pogląd na sytuację i to co naprawdę jest problemem czyli cena.

Na pewno ma niebagatelne znaczenie. Jakby tak działało na 2060 albo nawet 2070, jak działa na 2080 Ti, to podejście też by się oczywiście zmieniło. Siłą rzeczy coś kosztem czegoś.

Zazwyczaj najwięcej płaczą ci, którzy mają najmniej do powiedzenia (taka ogólna uwaga, nie w odniesieniu do RTX-ów).

 

Co innego odbicie w lustrze, a co innego odbicia na powierzchniach według materiału. Jedno nie ma żadnego związku z drugim. Odbicia w lustrze to tania sztuczka, a RT to technologia, która jest uproszczeniem prawdziwej fizyki. Dodajmy do tego naturalne oświetlenie i cieniowanie (m.in. pozbycie się brzydkich i wymagających technik AO). Oczywiście to co w większości reprezentują w demkach to zaledwie mały procent możliwości RT, dlatego to nie robi to żadnego wrażenia, albo co więcej sprawia gorsze wrażenie, bo trzeba iść na kompromisy (np. FHD zamiast wyższych rozdzielczości). Ale czy z shaderami też tak nie było na początku? Technologia jest bardzo wymagająca i żeby ją w pełni wykorzystać Turingi nie wystarczą nawet w SLI. Jednak za 5 lat, kiedy RT będzie w prawie każdej grze AAA, różnice będą kolosalne. Powtarzałem to jeszcze na długo przed premierą tej serii, bo to oczywista oczywistość. RT będzie wprowadzane stopniowo, co każdą generację GPU będzie można implementować coraz więcej efektów przy użyciu tej technologii, w coraz lepszej jakości. Pomijając marketingowy bełkot Nvidii, ta technologia naprawdę jest ogromny przełomem.

 

W sumie, wracając do rozdzielczości. Czy takie 4K naprawdę sprawi, że w RT będzie więcej obliczeń? W teorii im większa rozdzielczość tym więcej próbek (promieni) powinno się wypuścić, żeby efekt był na podobnym poziomie i żeby tensory dały radę przy odszumianiu, więc tak - wymagania dla nowych jednostek RT mogą wzrosnąć drastycznie. Mogę jednak się mylić.

:thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mają wspólnego z RT a mimo wszystko odbicie w lustrze które jest ruchome jest bardzo dokładne podobnie jak refleksy światła i odbicie w lodowej rzeźbie a wszystko to osiągnięte sztuczkami programistów. Źle to wygląda? To co zaprezentowano na filmikach z nowych gier z efektami RT wygląda znacznie lepiej i jest warte utraty tylu k/s?

Mówisz poważnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na mnie wrażenia nie zrobiły te fragmenty z prezentacji nowych gier z RT nie zapragnąłem ich wł. za wszelką cenę. Czego brakuje niby tej lodowej rzeźbie co źle wygląda jej faktura, oświetlenie czy odbicia? Tanim kosztem zrobiony efekt a prezentuje się zacnie.

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co tam pusta mapa, cały materiał jest wyrenderowany w 30 fps, faktycznie można ocenić jak zapiernicza :lol2:

70-80fps + chwilowe szarpania w 1920x1080 na 2080ti, w tle działał shadowplay.

 

Przy większej rzeźni może być gorzej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie neguje teorii tego, czym miałby rt być w grach.

 

Ja neguje to barachło, które w demach pokazała Nvidia. Takie efekty są kiepskie, a teoria nigdy nie współgra z praktyką i gry specjalnie pod ten efekt będą symulatorami lustrzanych pokoi.

 

Na przykład te demo tych ludzi w tym salonie z ogniem i cieniami. Przecież to była jakaś abstrakcja. Z RTX wyglądało to jak demo z 2004 roku na silniku far cry 1, a bez RTX wyglądało to jak to samo demo z 2004 roku, ale na minimalnych detalach. Nie wiem co chcieli pokazać tym demem, ale pokazali to, co robiły karty graficzne FX 5200. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na mnie wrażenia nie zrobiły te fragmenty z prezentacji nowych gier z RT nie zapragnąłem ich wł. za wszelką cenę. Czego brakuje niby tej lodowej rzeźbie co źle wygląda jej faktura, oświetlenie czy odbicia? Tanim kosztem zrobiony efekt a prezentuje się zacnie.

Niebywałe, że na naszych oczach dokonuje się rewolucja graficzna (póki co w powijakach, ale jednak) a ludzie, którzy naprawdę IT kumają jej... nie widzą.

Czego tej rzeźbie brakuje? Absolutnie niczego. Efekt jest zadawalający, ale to nadal fake, trick. Nauczyliśmy się używać tych oszustw i pomimo braku RT całkiem cwanie je udajemy. Gry bez RT są coraz piękniejsze, ale dobijamy granicy. Wszystko można zrobić naokoło, albo narzędziami nie do tego przeznaczonymi. Można od biedy gwoździa wbić telefonem komórkowym. :) Zamiast wieźć tonę węgla autem, można wziąć 10 kumpli i po 100 kg... do wora przenieść ręcznie. Można! Raz! Jakbyś miał to robić codziennie powiedziałbyś, a co ja jeb...ty? Auto biorę! :).

 

Można zamiast zrobić foto, narysować ołówkiem (widziałem takie filmy na yt, gdzie kolesie robią foto ołówkiem). Ale trwa to wieki a kolejne powtórzenia, modyfikacje, korekty - niemożliwe.

 

Ta rzeźba to... udany trick. Jeden, ale ile trzeba się nakombinować, by go uzyskać, wie tylko twórca. A co, gdyby nagle scenarzysta stwierdził (?), super! ta sama scena, ale w otoczeniu 100 takich rzeźb! A grafik - ja pierd... nie robię! To się nie da! Jedną mogłem rzeźbić, ale 100... nie ma bata!

A scena z "Wejscia smoka" ;) w sali luster... zrób coś takiego i dobrze ofejkuj, aby skutecznie oszukać oko. Ni chu chu... :).

W technikach RT nie będzie barier. Tylko wydolność sprzętowa, która zaczyna temat pomału doganiać.

 

BTW. te dysputy o RT raczej do wątku o "Ray Trackingu w grach" powinniśmy przenieść, bo RT w RTX jest faktem (nie do dyskusji), a jego przydatność w grach, to inna bajka ;)

zapraszam...

 

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mają wspólnego z RT a mimo wszystko odbicie w lustrze które jest ruchome jest bardzo dokładne podobnie jak refleksy światła i odbicie w lodowej rzeźbie a wszystko to osiągnięte sztuczkami programistów. Źle to wygląda? To co zaprezentowano na filmikach z nowych gier z efektami RT wygląda znacznie lepiej i jest warte utraty tylu k/s?

Kurła, no jest dokładne jak jasny pieron... :lol2:

Boże, ludzie, ten watek to już zaczyna się robić czysta groteska :E

 

Tak, nie znamy wydajności bez RT, nie znamy wydajności w RT, nie wiemy, czy dla paru gier warto kupić RTX gdy ktoś ma mocną kartę, nie wiemy nawet, czy nie lepiej będzie taniej kupic Pascala, gdy ktoś ma słabą kartę, a gry z RT kupić w promocji razem z kartami serii 30xx, ale negowanie tego, że RT to nowa jakość, albo tłumaczenie, że można dziś wykonać w grach super-dokładne fotorealistyczne wręcz odbicia światła i realistyczne w pełnym tego słowa znaczeniu oświetlanie to jest po prostu ROTFL... Tak, wiele gier jest ślicznych, zachwyca, także efektami świetlnymi, ale to wciąż nie są prawdziwie realne efekty...

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłbym już i grał a tak trzeba czekać :E już nigdy nie zrobię tego co teraz, czyli sprzedać mocną, kupić tańszą i slabszą na przeczekanie do premiery nowych.

Człowiek się tylko męczy zamiast cieszyć ;) Ciekawe czy beta BF-a będzie miała RT co ci co bedą mieli karty do testów na 14 mogli zapodać pierwsze przymiarki wydajności w tym tytule podać.

Ciekawe czy zastosowanie RT w takich trochę bardziej "statycznych" tytułach jak powiedzmy Fifa/Pes dodała by jeszcze większego fotorealizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...