Skocz do zawartości
Minciu

NVIDIA GeForce GTX-RTX 20x0

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli wszystko się potwierdzi, to zostaje kupo 1070Ti/1080/1080Ti do i7 9700k. :E

 

Mniejsze, tańsze, a zanim kupię jakąkolwiek grę, która je zarżnie na medium-high/grę z samym RT, to wyjdą pewnie kolejne karty, nawet jeśli na 30xx też poczekamy dwa lata.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każda lepiej wyglądająca gra to gniot optymalizacyjny dlatego cofnijmy się z grafiką by mieć 60fps w 4k szczerbaty.gif

Już kiedyś pisałem każdy kolejny krok w stronę realizmu będzie bolesny. Dlatego w takim KCD potrzeba 70% więcej mocy od wykręconej 1080ti by utrzymać okolicę 60fps, więc powodzenia ze stałymi 60fps.

Zaskoczony byłbym w momencie kiedy przez 10lat nie miałbym dostępu do techniki wink.gif

 

najpierw 100%, teraz 70% a na moje obliczenia to potrzeba ok 40% wydajniejszej ale 14 wrzesnia zobaczymy kto byl blizej prawdy :cool:

Ta gra nie jest największym zabójcą. Chyba, że ktoś grzebnie w cfg to już sytuacja się zmieni.

 

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw 100%, teraz 70% a na moje obliczenia to potrzeba ok 40% wydajniejszej ale 14 wrzesnia zobaczymy kto byl blizej prawdy :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie trudno się nie zgodzić, każda rewolucja wymaga ofiar :E A prawdziwego przełomu w grafice można dokonać tylko rewolucją, mam wrażenie. Chociaż kilka lat temu też wydawało się, ze obecnymi technikami osiągnięto szczyt, a grając teraz w gry sprzed kilku lat widać, jak bardzo mimo to poprawiono światła i cienie... Niemniej jednak teraz już chyba ostatecznie stajemy przed wyborem: albo stagnacja i dochodzenie do 4k, albo jednak cofnięcie się do FHD/1440p i stabilnych 60 FPS, czyli współczesnego, rozsądnego standardu, i dodanie czegoś ekstra w zamian.

 

Mnie na szczęście więcej niż 60 FPS w FHD lub 1440p - gdy kupię nowy monitor - wystarczy. :E "Problem" ma absolutna PCMasterRace, ale to problem z gatunku tych "szmaciarze z Ferrari nie zaplanowali znowu nowego modelu an ten rok, ile jeszcze będę jeździł tym (tu wstaw ostatni model firmy z Maranello)

 

W ogóle najmocniejsze Pascale były jakby za mocne (aczkolwiek trudno o inne, gdy trzeba zaoferować cos premium i utrzymać najwyższą półkę cenową), mało która gra w rozsądnych rozdzielczościach (1080p/1440p) może zajechać 1070, a co dopiero 1080... No, ewentualnie możemy uznać, że niektórym da radę dopiero 1080, ale ile ich będzie i w ilu wystarczy wyłączyć kilka naprawdę marginalnych bajerów zyskując kopa? Stąd pewnie ta pogoń za 4k, żeby sprzęt się nie nudził...

 

Te RTX to może być naprawdę coś na przeczekanie, bo do premiery nowych konsol to i tak powinien być sprzęt właściwie niepotrzebny dla każdego gracza takiego jak ja, któremu bardziej ciąży brak kręconych ośmiu rdzeni, a grafikę powinien wymienić co najwyżej na 1080(70?), by pograć w te kilka najładniejszych gier...

 

Jeśli PS5 i nowy X wyjdą naprawdę dopiero w 2020 r., to czeka nas jeszcze dwa lata, w których nV właściwie nie ma po co wydawać nowych kart :E, ale jak w takim wypadku działać w kapitalizmie wymagającym ciągłych wzrostów i konsumpcji?

 

RT to w tym momencie faktycznie wybawienie i świetny pretekst do wciśnięcia klientom czegoś nowego.

I nie, nie oznacza to, że RT niczego nie zmienia, dobrze ze w końcu się pojawia! Nie oznacza to też, że jestem pewien, ze karty będą żałośnie słabe w non-RT i będą stuprocentowymi kotletami.

Niemniej jednak albo nV kapitalnie wszystko zaplanowała, albo miała dużo szczęścia - wybrano idealny moment na powolne wprowadzanie rewolucji w postaci RT, która dobrze, że następuje, ale chyba faktycznie okrzepnie za rok/dwa... Co nie znaczy, że gdybym miał kasę, nie skusiłbym sie na 2080 i BF, bardzo możliwe, ze bym się skusił, bo nawet same odbicia są świetne (globalnie chyba tylko częściowo wspomagają się przy liczeniu AO, wiec do pełnej rewolucji sporo zostało).

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla każdego gracza takiego jak ja, któremu bardziej ciąży brak kręconych ośmiu rdzeni

A do czego tak koniecznie potrzebujesz tych kręconych ośmiu rdzeni? Tylko do samych gier? :o

Edytowane przez blubaju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakieś sprawdzone źródło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy piszecie że nie trzeba nowych grafik bo to co jest daje radę. Skoro tak to poco LOD skoro można wszystkie obiekty w grze wczytać od razu i nie będzie z daleka widać już low Poly modeli tylko będą całe wczytane to samo z textórami i ogólnie geometrią obiektów z Si NPC która jest tylko wyliczana jak są bardzo blisko a w dalszym dystansie całkowicie znikają. Graficy od dawna mają możliwości robić coś naprawdę świetnego tylko nadal sprzęt jeszcze na to nie pozwala tu nie chodzi tylko o RT. Modele zawsze są zcinane z ilości vertexów żeby nie zapchać grafy, animacje postaci są upraszczane zależnie od odległości, trawa którą widać tylko blisko a daleko już jej niema. Każdy by chciał pograć w grę w której nagle nie pojawiają się obiekty których wcześniej nie było widać. A do tego trzeba Mocy. To że gry dobrze chodzą na średnim sprzęcie zawdzięczamy temu że twórcy chcą dotrzeć do jaknajwiększej liczby odbiorców nawet tych ze słabym sprzętem żeby grę sprzedać. Konsole też mają z tym wiele wspólnego.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sideband

 

Nigdy nie ufam testom, gdzie pokazują jedynie wykresy. szczerbaty.gif

 

LsEnDOy.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakieś sprawdzone źródło?

Nigdy nie ufam testom, gdzie pokazują jedynie wykresy. szczerbaty.gif

 

Przecież to fejkowizna wkleiłem by się pośmiać wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo nie znam, a nieraz te małe źródła mają bardziej trafne dane niż te duże. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@crush

Przecieki to chyba tylko na anonimowych kontach/kanałach. Oficjalne porównanie kart przed ich premierą? życzę gościowi dobrego prawnika w walce z Nvidią bo pół Turcji się nie wypłaci z odszkodowania które wywalczy Nvidia ;) (pewnie gdzieś w tekście albo w jego słowach jest wzmianka że to "symulacja" albo "inny kabaret" bo jeżeli on chce oficjalnie zaprezentować wyniki przed upływem NDA to życzę mu powodzenia, już mniejsza o ten 93tysięczny kanał bo jego utrata to będzie mały pikuś ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można nie mieć podpisanego nda i mieć kartę, a jedyny problem to sterownik. Wystarczy mieć dobrego kolegę, który ma podpisane nda i udostępni sterownik. Nie dojdziesz w 100% skąd wyciekł sterownik, ten ogólnikowy slajdzik o pamięci podręcznej też pochodzi z ftp nv.

 

A ten test to fejk, więc nie ma sensu snuć teorii pękniętego kondona wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"A ten test to fejk, więc nie ma sensu snuć teorii pękniętego kondona"

 

:thumbup: Święte słowa panie kolego, święte słowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie byłowink.gif

 

MSI Afterburner 4.6.0 beta (currently beta 7, may change on release) with basic RTX 20x0 series support is around the corner with the following changes:

 

Version 4.6.0

 

· Added NVIDIA Turing GPU architecture support:

o Added voltage control for reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards

o Advanced GPU Boost control for NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards. Extended voltage/frequency curve editor on GeForce RTX 20x0 family graphics cards allows you to tune additional piecewise power/frequency floor and temperature/frequency floor curves. Control points on those new curves allow you to control GPU Boost power and thermal throttling algorithms more precisely than traditional power limit and thermal limit sliders

o Hardware abstraction layer has been revamped to provide support for multiple independent fans per GPU due to introducing dual fan design on reference design NVIDIA GeForce RTX 20x0 series graphics cards and due to introducing native dual fan control in NVAPI. Both fans of NVIDIA GeForce RTX 20x0 can be monitored independently in hardware monitoring module now and can be controlled synchronically in manual mode

· Hardcoded voltage/frequency curve clock multiplier implementation has been replaced with heuristic multiplier detection in order to provide unified voltage/frequency curve control implementation for NVIDIA Pascal and newer NVIDIA GPU architectures

· Improved realtime voltage/frequency curve editor GUI scaling. Now GUI is scaled property when adjusting skin scaling with open voltage/frequency curve editor window

· Added Monolithic Power Systems MP2888A voltage controllers support to provide compatibility with future custom design MSI graphics cards

· Added thermal offset for CPU temperature monitoring on AMD Ryzen 7 2700X processors

· Pagefile usage” graph in hardware monitoring module has been renamed to “Commit charge”

· RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.2.0 (currently beta 4, changes list were documented in this thread earlier)

 

 

GL6U6Vc.png

 

Znając nv i tak nie będzie dało tego ustawić po swojej myśli i throtling nadal będzie występował. Co do krzywej napięcie/taktowanie to jak widać ma się zmienić działanie wraz z nowymi sterownikami, nie jest to wyjaśnione do końca. Okaże się czy chodzi tylko automatyczną korektę krzywej by nie było bamboli i spadków wydajności czy jednak ucierpi na tym wolność ustawień.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj Pan spokój, a gdzie to w ogóle postawić lol2.gif chyba tylko dla jakiegoś bachora dzianego tatusia szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ten 2080 Ti niby będzie taki mocny jak uważacie to dlaczego Nvidia nie chwali się jego wynikami w non RT? :E Przy premierze 1080 Ti na lewo i prawo "krzyczeli" jaki ten 1080 Ti nie jest mocny.

Bo marketing musi być? Miałeś zmianę nazwy na RTX, więc teraz trzeba o tym mówić i pisać wszędzie, zrobić z tego główny punkt, bo jakoś trzeba usprawiedliwić wzrost ceny :E

Gdyby zaczęli od pokazania fpsów, to przyćmili by tym całą bajkę o ray tracingu... Bo jakby nie patrzeć, to jest to co interesuje większość graczy i portali :D

 

Na pewno nowe karty są wydajniejsze, pytanie tylko o ile. Nie zdziwi mnie jak okaże się iż mamy podobny skok jak ostatnio, i 2080 będzie te 20~30% wydajniejsze niż 1080Ti, a 2070 będzie Ti gonił(bo zazwyczaj to ~30% mniej wydajniejsza karta od 80tki), ale nie zdziwi mnie też jak to będzie wzrost rzędu 10~15%....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrzac po suchych danych poki co wzrost jest o polke wyzej kazdego modelu ale to nowa architektura wiec nie wiadomo czego spodziewac sie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Karol_G

Japończycy przedrukowali bzdet puszczony przez Turków i zaraz nabrał on większej wartości? :E

Przed premierą Pascali też puszczano pełne śmieci, a ile przed premierą RX'ów ! :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Japończycy przedrukowali bzdet puszczony przez Turków i zaraz nabrał on większej wartości? :E

Przed premierą Pascali też puszczano pełne śmieci, a ile przed premierą RX'ów ! :P

Kłamstwo powtórzone milion razy staje się prawdą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...