Skocz do zawartości
Minciu

NVIDIA GeForce GTX-RTX 20x0

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Jeżeli DLSS ma tak samo działać w grach, to jestem jak najbardziej za. Byle tylko trochę gier było obsługujących tą technikę :).

Edytowane przez RENMEi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Pewnie dobrze wygląda tylko na natywnej rozdzielczości. Przynajmniej to wywnioskowałem po moich testach. I w sumie bardzo dobrze, bo kto gra na rozdzielczości mniejszej niż fizycznie ma monitor? ;)

 

Pograłem trochę w FFXV z DLSS, tu niestety nadal robi drobne mydło w 4K, ale w 3DMarku wygląda to o wiele lepiej i naprawdę robi wrażenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość predatormax

Obstawiam HDD, albo jakieś inne syfy w systemie.

 

Mysle ze te najdluzsze lagi to przez HDD, gre mam na starym hddku i skrobie w momencie laga.Aczkolwiek nie wykluczam ze ram i jego szybkosc tez mogla miec wplyw, masz 3500mhz :DNo i jednak twoj procek troche odstaje od mojego i pod wzgledem rdzenii i taktowania.U Ciebie pewnie 0% bottlenecka jest :P

 

Jeszcze raz powtórzę,masz mało systemowej pamięci,spójrz na swój film i użycie ram.Kup drugie 8GB i będzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Jeżeli DLSS ma tak samo działać w grach, to jestem jak najbardziej za. Byle tylko trochę gier było obsługujących tą technikę :).

No właśnie na razie nie działa tak dobrze, w sumie jest tylko jedna gra z DLSS :E, gdzie działa to średnio.

Animacja w 3dmarku to nie gra więc mogli tutaj dopracować dlss dla każdej pojedynczej klatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy metro exodus dostanie na premierę DLSS czy trzeba będzie czekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie chyba nic nie mówili o DLSS w metro. RT ma być, ale czy na premierę, kto to wie. Wszyscy jakoś zamilkli o RT i ani słowem o RT w Tombie czy Metro w ostatnim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wzmianka o DLSS w Metro jest tutaj: link

 

They also said NVIDIA DLSS is coming soon to Metro Exodus (the first time we’ve heard this), Shadow of the Tomb Raider, Anthem and Battlefield V.

Czyli nic konkretnego na czym można by oprzeć swoją wiedzę. Równie dobrze może tego nie być w żadnej z wymienionych gier. Chociaż fajnie gdyby trafiło to do Metro. Może przed premierą, albo na premierę coś o tym wspomną.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy metro exodus dostanie na premierę DLSS czy trzeba będzie czekać?

 

Wątpie.. pewnie nawet rt nie bedzie na premiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże, że gier obsługujących RT nie będzie jeszcze przez dobrych kilka lat, a zamiast RTXów 30XX dostaniemy GTXy 30XX. Sytuacja tym bardziej prawdopodobna jeśli AMD daruje sobie RT w nowych kartach i nowych konsolach :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja tym bardziej prawdopodobna jeśli AMD daruje sobie RT w nowych kartach i nowych konsolach :E

To akurat jest raczej już pewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie nie daruje RT, bo nie ma wyraźnego powodu żeby to zrobić. AMD też pójdzie w tę stronę. Kto wie, może nawet najmocniejsze konsole też będą obsługiwać RT i pojawią się pierwsze gry, które wybiórczo w zależności od wersji konsoli będą umożliwiać włączenie dodatkowych efektów. Wydaje się nierealne? Jeszcze bardziej nierealny jest twój scenariusz.

 

Już za daleko to poszło, żeby teraz rezygnować, poza tym do raytracingu tak czy siak trzeba by było prędzej czy później wrócić, bo póki co jest to jedyny sposób, żeby znacznie poprawić jakość grafiki w grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie nie daruje RT, bo nie ma wyraźnego powodu żeby to zrobić.

 

Jest - to konsole rządzą rynkiem gier, i póki na konsolach nie będzie RT - nie będzie go na masową skalę nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety większość osób nie zdaje sobie sprawy, że nie ważne jaką wydajność miałyby same rdzenie RT to i tak korzystanie ze śledzenia promieni wymaga dodatkowych obliczeń co wiąże się z większym obciążeniem GPU czyli mniejszą ilością FPS. Najprostszy przykład o którym już pisałem to odbicia, gdzie trzeba dodatkowo liczyć oprócz koloru piksela także kolor odbicia, co nawet zakładając renderowanie odbicia w połowę niższej rozdzielczości daje 25% dodatkowych obliczeń.

 

Skoro następna generacja kart w związku z niższym procesem technologicznym zyska sporo na wydajności a sam chip będzie mógł pomieścić więcej rdzeni to nie widzę powodu dla którego NVidia miałaby rezygnować z rdzeni RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie ma powrotu kolejne generacje to będą kolejne optymalizacje architektury pod RT. Nikt na nikogo czekać nie będzie, a jak AMD znowu prześpi to może już nie dogonić Nv.

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie ma powrotu kolejne generacje to będą kolejne optymalizacje architektury pod RT. Nikt na nikogo czekać nie będzie, a jak AMD znowu prześpi to może już nie dogonić Nv.

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

 

Mnie zastanawia dla czego Ray Tracing a nie Path Tracing :)

 

 

Z ciekawości testował ktoś na RTXie Quake2 w wersji Path Tracing oraz Ray Tracing ? :)

 

Ciekawi mnie czy można odpalić jakoś odszumianie na wersji tej:

/

Oraz jak ostatecznie różni się od tej:

 

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

 

Zależy komu nv zapłaci ;]

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem kilka pogłosek że w nowych konsolach może być reytrancing. I Granturismo na pokazach używało reytrancingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

 

Nie wychodziłbym pochopnie z takim przypuszczeniem. Nie wiadomo czy konsole następnej generacji zrezygnują z raytracingu. Sądząc po historii z PS4/XboX One znów pojawi się kilka wersji konsol z różnymi układami obliczeniowymi. AMD nie może sobie całkowicie odpuścić tego wyścigu, bo raytracing jest nieuniknionym, kolejnym stopniem rozwoju grafiki komputerowej. Wszelkie obecne techniki takie jak: ambient occlusion, screen space reflections, global illumination będą powoli wypierane w swojej obecnej formie i zastąpione przez kolejno zaimplementowane moduły raytracingu. W nowych grach na PC pojawią się dodatkowe opcje do włączania i wyłączania poszczególnych efektów realizowanych przez RT, aż z biegiem czasu staną się one niemożliwe do wyłączenia (prawdopodobnie wtedy kiedy każde GPU na rynku będzie w stanie w miarę szybko wykonywać takie obliczenia).

 

Zwróć uwagę na fakt, że AMD nigdzie oficjalnie nie odpowiedziało czy w nowej serii GPU dla PC, bądź układach dla nowych konsol będzie sprzętowa obsługa RT. Jedyne co powiedzieli to, że nie wrzucą takich jednostek kiedy nie będą one mogły zapewnić odpowiedniej wydajności - to jest czysto PRowa zagrywka. AMD ma już możliwość by wrzucić takie jednostki do swoich nowych GPU i z pełnym powodzeniem wykorzystać je do czegoś, w szczególności na konsolach.

 

Btw. NV nikomu nie musi płacić za implementację RT, bo już niedługo obie firmy będą kładły nacisk w tym kierunku. To tylko kwestia czasu.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem kilka pogłosek że w nowych konsolach może być reytrancing. I Granturismo na pokazach używało reytrancingu.

 

Tak, do przygotowania gry. Później gra ma działać ponoć bez RT a wyglądać jak z RT. Dobre nie? Trochę jak granie w chmurze. Zupełnie inne podejście do tematu.

 

Używasz techniki do stworzenia czegoś, co później nie wymaga pokładów mocy obliczeniowej do zaprezentowania tego samego efektu na ekranie.

 

 

Btw. NV nikomu nie musi płacić za implementację RT, bo już niedługo obie firmy będą kładły nacisk w tym kierunku. To tylko kwestia czasu.

 

Brzmi pięknie jak na prezentacji RTXów. Ile czasu już minęło i co z tego wyszło ? :)

 

11 gier z RT.

16 gier z DLSS.

 

Temat oficjalny z sierpnia. Prawdopodobnie sprzedany dużo, dużo wcześniej developerom, razem z samplami testowymi kart.

I co ? I figa ;] A dla developerów podwójna robota. Chyba że zaczną robić gry na wyłączność dla sprzętu z RT. Miało być łatwo a wcale nie jest. Do łatwego ugryzienia tematu dzisiejszy sprzęt jest zbyt słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie Path tracing? Ponieważ API jest uniwersalne i w żaden sposób nie narzuca jak ma być wykorzystywane śledzenie promieni. Promienie mogą być puszczane z dowolnych miejsc i w dowolnych kierunkach. Oczywiście Path tracing jest najoczywistszym wyborem w przypadku ograniczenia (ze względu na wydajność) do jednego promienia na piksel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rtx 2070 Gaming Z pamięci +1280 (samsung) rdzeń 1950 wynik w time spy 9830, dobry wynik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kupował ktoś w ostatnim czasie 2080Ti Founders Edition ze strony nvidii? Jaka jest szansa że trafię na wadliwą kartę? Noszę się z zamiarem kupna od miesięcy bo chciałbym pograć komfortowo w 4k ale ta awaryjność za tak dużą kasę przeraża...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo... Czy teraz te RTXy 2080ti w sklepach są już niewadliwe, czy nadal można spokojnie dostać zepsute?

 

5500 zł za zepsutą kartę jakoś mi się nie widzi to :)

Edytowane przez ask_me_anything

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Loteria niektóre modele kupione w dniu premiery działają do dziś.. kupiłem ponad 1.5 miesiaca temu wersję od msi 2080 trio i padła po ok. 40 dniach, a była na pamieciach samsunga.. zmieniłem na 2080 od asusa, który w ogóle nie dawał obrazu takze nawet jej nie odpalilem... W następnym tyg przyjdzie do mnie 2080 ti od gigabajta mam nadzieję że będzie sprawna..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • W większość te skriny robione w przerywnikach filmowych a w prawdziwym gameplayu ta gra już tak cudnie nie wygląda 🥲
    • Odnośnie hałasu: Kupiłem na próbę "odnawiany" (refurbished) dysk enterprise Toshiba z serii MD i... spodziewałem się, że będzie gorzej. Ja osobiście do PC bym czegoś takiego nie włożył (od prawie 10 lat mam tylko dyski SSD), ale w NASie pracującym w tym samym pomieszczeniu, ale ok. 4m od moich uszu nie sprawia to problemów. Na pewno nie jest to tragedia w stylu opisów, że "takie dyski można używać jedynie w serwerowni albo w piwnicy".
    • Widzę że trafiło na operatora drona i jak już napisane że czegoś nie wolno to emocje biorą górę... - pilota Emocje to biorą u mnie górę jak widzę jak ktoś lata totalnie bez głowy i poszanowania innych - a takich jest 90% użytkowników dronów. Co do licencji to ok, użyłem niewłaściwego określenia, (...) myślałem, że to ogarniesz. - skoro mnie łapiesz za słówka, to cóż: taste your own medicine Nie, nie pisałeś i wiem o strefach, ale podałem po prostu dosadny przykład by zobrazować jak wygląda Twoje myślenie w tym temacie, że jak coś nie jest wprost zakazane to jest dozwolone. Nie, to tak nie działa, bo to co robisz musi być wykonywane z poszanowaniem praw innych osób czy Ci się to podoba czy nie. - widocznie nie wiesz jak działa moje myślenie w tym temacie. Latam z poszanowaniem prawa i prywatności. Jeżeli podczas nalotu, ktoś do mnie podejdzie i poprosi o nie publikowanie wizerunku, to postaram się mu wytłumaczyć, że charakterystyka mojej pracy nie polega na nagrywaniu wizerunku. Jeżeli to nie poskutkuje to pewnie skończy się na policji i sądzie. Ale ochrona i poszanowanie prywatności nie zabrania mi wykonywania swojej pracy. I zaklinanie przez was rzeczywistości tego nie zmieni. To co jest przerażające w dronowaniu to nieświadomość ludzi. Kupuje sobie jeden z drugim drona. Lata i dopiero po jakimś czasie dociera do niego, że są jakieś przepisy regulujące loty. a cała dyskusja zaczęła się od tego, że ja to napisałem, ale uwaga! w odniesieniu do nagrania z drona jakie pokazała TV Republika z przeszukania domu Ziobry, gdzie: - a jak by kręcili z chodnika kamerą to byłoby ok?
    • To też nie jest tak, że gra jest słaba, bo nie jest. To nadal dobra, a w niektórych aspektach bardzo dobra gra. Zadań pobocznych ogólnie jest niewiele w porównaniu z innymi Sandboxami i moim zdaniem dobrze, są zadanie, słabe, średnie i dobre. Jestem w 10 rozdziale i póki co nie spotkałem zadania pobocznego, które zapadałoby mi na tyle w pamięć, że mógłbym je nazwać bardzo dobrym. Ot, takie typowe jrpg-owe poboczniaki, jeżeli ktoś oczekuje tego typu zadań to się nie zawiedzie. Mimo wszystko podobało mi się zadanie z Johnnym (nawet pomimo zbieractwa, które trzeba było dla niego zrobić).  Fabuła główna jest spoko, jeżeli człowiek się głównie na niej skupia to naprawdę da się zaangażować "emocjonalnie", problem w tym, że jest jednak sporo rozpraszaczy i sama fabuła jest rozciągnięta względem oryginału. Już nie będę pisał o zmianach, które w niej nastąpiły, bo to każdy sobie oceni osobiście (każdy, który grał w oryginał oczywiście). Fajne też są relacje między bohaterami, ich komentarze i rozmowy, a tak jak już ktoś pisał, zdecydowanie relacja Tifa-Aearith (i to jak to wpływa na Clouda) robi tu robotę.  Ja zdecydowałem, że po 10 rozdziale skupiam się już praktycznie tylko na głównej fabule, 57 godzin za mną, myślę, że dobije do 70.
    • Do kupienia u jednego sprzedawcy jak wejdziesz w nowy teren po wyjściu z bazy jak popchniesz fabułe to siedzi na poludniu. Normalnie Gromoszczęki czy inne dziadostwa strąca bez problemu, tego brakowało bo ten łuk startowy to szrot jakich mało. PS. Do jego kupna jest wymagany worek nadymiacza więc jak już takie spotkamy to nie rozwalamy mu baku na plecach bo rozsadzi worek i nici z zakupu -trzeba ubić tak aby nie eksplodował wtedy wyleci na 100%
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...