Skocz do zawartości
Minciu

NVIDIA GeForce GTX-RTX 20x0

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Jeżeli DLSS ma tak samo działać w grach, to jestem jak najbardziej za. Byle tylko trochę gier było obsługujących tą technikę :).

Edytowane przez RENMEi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Pewnie dobrze wygląda tylko na natywnej rozdzielczości. Przynajmniej to wywnioskowałem po moich testach. I w sumie bardzo dobrze, bo kto gra na rozdzielczości mniejszej niż fizycznie ma monitor? ;)

 

Pograłem trochę w FFXV z DLSS, tu niestety nadal robi drobne mydło w 4K, ale w 3DMarku wygląda to o wiele lepiej i naprawdę robi wrażenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość predatormax

Obstawiam HDD, albo jakieś inne syfy w systemie.

 

Mysle ze te najdluzsze lagi to przez HDD, gre mam na starym hddku i skrobie w momencie laga.Aczkolwiek nie wykluczam ze ram i jego szybkosc tez mogla miec wplyw, masz 3500mhz :DNo i jednak twoj procek troche odstaje od mojego i pod wzgledem rdzenii i taktowania.U Ciebie pewnie 0% bottlenecka jest :P

 

Jeszcze raz powtórzę,masz mało systemowej pamięci,spójrz na swój film i użycie ram.Kup drugie 8GB i będzie dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem ten tryb DLSS w 3dmarku na moim monitorku 1080p. I wnioski mam takie, przyrost klatek znaczący, a co do samej jakości obrazu to chyba mam coś nie tak z oczami, ale obraz z techniką DLSS mi się bardziej podobał od natywnego 1080p był taki "bardziej czysty", zero rzucających się w oczy artefaktów itp.

 

Jeżeli DLSS ma tak samo działać w grach, to jestem jak najbardziej za. Byle tylko trochę gier było obsługujących tą technikę :).

No właśnie na razie nie działa tak dobrze, w sumie jest tylko jedna gra z DLSS :E, gdzie działa to średnio.

Animacja w 3dmarku to nie gra więc mogli tutaj dopracować dlss dla każdej pojedynczej klatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy metro exodus dostanie na premierę DLSS czy trzeba będzie czekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie chyba nic nie mówili o DLSS w metro. RT ma być, ale czy na premierę, kto to wie. Wszyscy jakoś zamilkli o RT i ani słowem o RT w Tombie czy Metro w ostatnim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wzmianka o DLSS w Metro jest tutaj: link

 

They also said NVIDIA DLSS is coming soon to Metro Exodus (the first time we’ve heard this), Shadow of the Tomb Raider, Anthem and Battlefield V.

Czyli nic konkretnego na czym można by oprzeć swoją wiedzę. Równie dobrze może tego nie być w żadnej z wymienionych gier. Chociaż fajnie gdyby trafiło to do Metro. Może przed premierą, albo na premierę coś o tym wspomną.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy metro exodus dostanie na premierę DLSS czy trzeba będzie czekać?

 

Wątpie.. pewnie nawet rt nie bedzie na premiere

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże, że gier obsługujących RT nie będzie jeszcze przez dobrych kilka lat, a zamiast RTXów 30XX dostaniemy GTXy 30XX. Sytuacja tym bardziej prawdopodobna jeśli AMD daruje sobie RT w nowych kartach i nowych konsolach :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja tym bardziej prawdopodobna jeśli AMD daruje sobie RT w nowych kartach i nowych konsolach :E

To akurat jest raczej już pewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie nie daruje RT, bo nie ma wyraźnego powodu żeby to zrobić. AMD też pójdzie w tę stronę. Kto wie, może nawet najmocniejsze konsole też będą obsługiwać RT i pojawią się pierwsze gry, które wybiórczo w zależności od wersji konsoli będą umożliwiać włączenie dodatkowych efektów. Wydaje się nierealne? Jeszcze bardziej nierealny jest twój scenariusz.

 

Już za daleko to poszło, żeby teraz rezygnować, poza tym do raytracingu tak czy siak trzeba by było prędzej czy później wrócić, bo póki co jest to jedyny sposób, żeby znacznie poprawić jakość grafiki w grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt sobie nie daruje RT, bo nie ma wyraźnego powodu żeby to zrobić.

 

Jest - to konsole rządzą rynkiem gier, i póki na konsolach nie będzie RT - nie będzie go na masową skalę nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety większość osób nie zdaje sobie sprawy, że nie ważne jaką wydajność miałyby same rdzenie RT to i tak korzystanie ze śledzenia promieni wymaga dodatkowych obliczeń co wiąże się z większym obciążeniem GPU czyli mniejszą ilością FPS. Najprostszy przykład o którym już pisałem to odbicia, gdzie trzeba dodatkowo liczyć oprócz koloru piksela także kolor odbicia, co nawet zakładając renderowanie odbicia w połowę niższej rozdzielczości daje 25% dodatkowych obliczeń.

 

Skoro następna generacja kart w związku z niższym procesem technologicznym zyska sporo na wydajności a sam chip będzie mógł pomieścić więcej rdzeni to nie widzę powodu dla którego NVidia miałaby rezygnować z rdzeni RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie ma powrotu kolejne generacje to będą kolejne optymalizacje architektury pod RT. Nikt na nikogo czekać nie będzie, a jak AMD znowu prześpi to może już nie dogonić Nv.

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie ma powrotu kolejne generacje to będą kolejne optymalizacje architektury pod RT. Nikt na nikogo czekać nie będzie, a jak AMD znowu prześpi to może już nie dogonić Nv.

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nazewnictwo rdzenie RT jest brzmi trochę śmiesznie, Polymorph Engine trzeba zmienić na rdzenie od geometrii szczerbaty.gif

 

Mnie zastanawia dla czego Ray Tracing a nie Path Tracing :)

 

 

Z ciekawości testował ktoś na RTXie Quake2 w wersji Path Tracing oraz Ray Tracing ? :)

 

Ciekawi mnie czy można odpalić jakoś odszumianie na wersji tej:

/

Oraz jak ostatecznie różni się od tej:

 

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

 

Zależy komu nv zapłaci ;]

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem kilka pogłosek że w nowych konsolach może być reytrancing. I Granturismo na pokazach używało reytrancingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I kto bedzie niby wydawal te gry z rt jak konsole nie beda mialy supportu.

 

Nie wychodziłbym pochopnie z takim przypuszczeniem. Nie wiadomo czy konsole następnej generacji zrezygnują z raytracingu. Sądząc po historii z PS4/XboX One znów pojawi się kilka wersji konsol z różnymi układami obliczeniowymi. AMD nie może sobie całkowicie odpuścić tego wyścigu, bo raytracing jest nieuniknionym, kolejnym stopniem rozwoju grafiki komputerowej. Wszelkie obecne techniki takie jak: ambient occlusion, screen space reflections, global illumination będą powoli wypierane w swojej obecnej formie i zastąpione przez kolejno zaimplementowane moduły raytracingu. W nowych grach na PC pojawią się dodatkowe opcje do włączania i wyłączania poszczególnych efektów realizowanych przez RT, aż z biegiem czasu staną się one niemożliwe do wyłączenia (prawdopodobnie wtedy kiedy każde GPU na rynku będzie w stanie w miarę szybko wykonywać takie obliczenia).

 

Zwróć uwagę na fakt, że AMD nigdzie oficjalnie nie odpowiedziało czy w nowej serii GPU dla PC, bądź układach dla nowych konsol będzie sprzętowa obsługa RT. Jedyne co powiedzieli to, że nie wrzucą takich jednostek kiedy nie będą one mogły zapewnić odpowiedniej wydajności - to jest czysto PRowa zagrywka. AMD ma już możliwość by wrzucić takie jednostki do swoich nowych GPU i z pełnym powodzeniem wykorzystać je do czegoś, w szczególności na konsolach.

 

Btw. NV nikomu nie musi płacić za implementację RT, bo już niedługo obie firmy będą kładły nacisk w tym kierunku. To tylko kwestia czasu.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czytałem kilka pogłosek że w nowych konsolach może być reytrancing. I Granturismo na pokazach używało reytrancingu.

 

Tak, do przygotowania gry. Później gra ma działać ponoć bez RT a wyglądać jak z RT. Dobre nie? Trochę jak granie w chmurze. Zupełnie inne podejście do tematu.

 

Używasz techniki do stworzenia czegoś, co później nie wymaga pokładów mocy obliczeniowej do zaprezentowania tego samego efektu na ekranie.

 

 

Btw. NV nikomu nie musi płacić za implementację RT, bo już niedługo obie firmy będą kładły nacisk w tym kierunku. To tylko kwestia czasu.

 

Brzmi pięknie jak na prezentacji RTXów. Ile czasu już minęło i co z tego wyszło ? :)

 

11 gier z RT.

16 gier z DLSS.

 

Temat oficjalny z sierpnia. Prawdopodobnie sprzedany dużo, dużo wcześniej developerom, razem z samplami testowymi kart.

I co ? I figa ;] A dla developerów podwójna robota. Chyba że zaczną robić gry na wyłączność dla sprzętu z RT. Miało być łatwo a wcale nie jest. Do łatwego ugryzienia tematu dzisiejszy sprzęt jest zbyt słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie Path tracing? Ponieważ API jest uniwersalne i w żaden sposób nie narzuca jak ma być wykorzystywane śledzenie promieni. Promienie mogą być puszczane z dowolnych miejsc i w dowolnych kierunkach. Oczywiście Path tracing jest najoczywistszym wyborem w przypadku ograniczenia (ze względu na wydajność) do jednego promienia na piksel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rtx 2070 Gaming Z pamięci +1280 (samsung) rdzeń 1950 wynik w time spy 9830, dobry wynik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kupował ktoś w ostatnim czasie 2080Ti Founders Edition ze strony nvidii? Jaka jest szansa że trafię na wadliwą kartę? Noszę się z zamiarem kupna od miesięcy bo chciałbym pograć komfortowo w 4k ale ta awaryjność za tak dużą kasę przeraża...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo... Czy teraz te RTXy 2080ti w sklepach są już niewadliwe, czy nadal można spokojnie dostać zepsute?

 

5500 zł za zepsutą kartę jakoś mi się nie widzi to :)

Edytowane przez ask_me_anything

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Loteria niektóre modele kupione w dniu premiery działają do dziś.. kupiłem ponad 1.5 miesiaca temu wersję od msi 2080 trio i padła po ok. 40 dniach, a była na pamieciach samsunga.. zmieniłem na 2080 od asusa, który w ogóle nie dawał obrazu takze nawet jej nie odpalilem... W następnym tyg przyjdzie do mnie 2080 ti od gigabajta mam nadzieję że będzie sprawna..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • https://www.facebook.com/LowcyBurzLodzkie/posts/pfbid0QUKddpwnKouxDEZ5JiQZ1Dv2tVCpv2aCbdmEFmZc1mdV7okToA95yJM6zjMkmwdel   Uprawy strasznie ucierpiały.       https://geekweek.interia.pl/technologia/news-winnice-ogrzewane-smiglowcem-polacy-wpadli-na-pomysl-jak-rat,nId,7468592#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome        
    • Witam Może na wstępie podam specyfikacje kompa. Procesor: Intel Core i5-8400, 2.8 GHz RAM: GOODRAM 16GB (2x8GB) 3000MHz CL16 IRDM X Black Płyta główna: ASRock Z370 PRO4 (https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-z370-pro4-1533534/) Zasilacz: SilentiumPC Vero L2 500W Karta Graficzna: GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO LHR 8GB GDDR6 Dysk SSD: SSD GOODRAM IRDM 240GB 2,5 SATA III   Dysk HDD: Toshiba P300 1TB 3.5" SATA III   Na dysku SSD zainstalowany jest system + utworzona druga partycja na gry. Z racji, że to mało miejsca, a dysk HDD już nie daje rady przy nowszych tytułach, chciałbym zastąpić go nowym SSD. W ciągu 1-2 lat planuję wymienić również procesor i w razie potrzeby płytę główną z zasilaczem. Na razie jednak jest kolej na nowy dysk i na nim teraz się skupiam. Nie jestem na czasie jeśli chodzi o obecny rynek dlatego potrzebuję pomocy. Czytałem trochę o dyska NVMe i przemawiają do mnie dużo bardziej. Myślę, że pojemność 2 TB będzie wystarczająca. Natrafiłem na model KC3000 firmy Kingston polecany przez wiele osób. Moje główne pytanie jest takie czy ten dysk pasowałby do mojego komputera? Wiem, że to PCIe 4.0, a w płycie głównej mam 3.0, ale podobno też pasuje, a skoro w przyszłości wymieniałbym płytę główną, to już z PCIe 4.0. Czy dokładając ten dysk nie obciąży mi się za bardzo zasilacz (o ile w ogóle będzie mieć na niego wpływ, bo znajduje informację, że pobór mocy to około 3W, ale nie wiem ile w tym prawdy)? Czy nie będzie żadnego problemu, żeby wszystkie dane ze starego HDD przenieść na nowy SSD?   Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.      
    • @leelooo Niestety, ponowne wyszukiwanie nie dostarczyło bezpośrednich informacji dotyczących ostatniego logowania użytkownika @koziakaka ani danych o zdjęciu blokady konta. Jeśli potrzebujesz konkretnych informacji o stanie konta tego użytkownika, najlepiej będzie skontaktować się bezpośrednio z administracją forum, ponieważ takie dane często obejmują prywatne informacje, które nie są publicznie dostępne na forum.
    • Czyli co 5090 będzie odpryskiem od B200. Ciekawe czy dadzą DP 2.1 i Neural Texture Compression.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...