Skocz do zawartości
azgan

Metro: Exodus - bardziej otwarty świat i next-genowa grafika

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Element Wojny napisał:

Obsługuje 6700XT więc spoko, pytanie tylko jak to będzie chodzić bez DLSS :) 

Patrząc po innych grach gdzie jest RT to nie spodziewałbym się cudów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lukadd napisał:

Na nowych od AMD będzie, na starym navi nie będzie.

 

Ciekawe, ze wszedzie polecaja 8core cpu. Pewnie RT ladnie bedzie dociskac procesor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, ketiw555 napisał:

Patrząc po innych grach gdzie jest RT to nie spodziewałbym się cudów ?

Jak to ma działać na konsolach w 4K i 60k/s z prawie wszystkimi efektami RT z wyjątkiem jednego 

1

Twórcy Metro o ray tracingu na PS5: prawdziwy skok generacyjny

2

wydanie konsolowe, 4A Games szczegółowo opisało, jakie ulepszenia zostaną wprowadzone w nadchodzącej bezpłatnej aktualizacji Xbox Series X | S i PlayStation 5. Podobnie jak wersja na komputery PC, ta edycja będzie wykorzystywać oświetlenie globalne oparte na ray tracingu i techniki oświetlenia emisyjnego, zarówno w podstawce, jak i dodatkach, zapewniając 4K w 60 kl./s na PlayStation 5 i Xbox Series X.

 

31 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Ciekawe, ze wszedzie polecaja 8core cpu. Pewnie RT ladnie bedzie dociskac procesor.

Zapewno tym bardziej że w konsolach nowej generacji jest wreszcie CPU o sensownej wydajności 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten jeden to odbicia. Zobaczymy jak wyjdzie gra. Pewnie będą różne ustawienia jakości poszczególnych efektów RT przynajmniej na PC. Na konsole będzie zoptymalizowane do możliwości sprzętu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 godzin temu, ODIN85 napisał:

Myślę że w tydzień to obejdą?

Ale co ty chcesz obejść? Brak jednostek RT w kartach? Niech sobie ludzie obchodzą to "zabezpieczenie" jak chcą, nawet jak im się to jakimś cudem uda to framerate będzie idealny do robienia screenshotów :E

Edytowane przez Kris194
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Kris194 napisał:

Ale co ty chcesz obejść? Brak jednostek RT w kartach? Niech sobie ludzie obchodzą to "zabezpieczenie" jak chcą, nawet jak im się to jakimś cudem uda to framerate będzie idealny do robienia screenshotów :E

Tak się "da" to obejść że jak wł. RT w Control na GTX1080Ti to miałem może z 3k/s ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Phoenixsuple napisał:

Ciekawe, ze wszedzie polecaja 8core cpu. Pewnie RT ladnie bedzie dociskac procesor.

A będzie chodzić na 6 core. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DisconnecT napisał:

A będzie chodzić na 6 core. ;)

Ale pewnie gorzej niż na 8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, azgan napisał:

Ale pewnie gorzej niż na 8 ?

To bardzo ogólnikowe podejście, dla przykładu 8 rdzeniowy Zen 2 który występuje także w konsoli bez problemu dostanie kopa w tyłek od 6 rdzeniowego Zena 3 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, azgan napisał:

Jak to ma działać na konsolach w 4K i 60k/s z prawie wszystkimi efektami RT z wyjątkiem jednego 

No z wyjątkiem jednego, zapewne najbardziej obciążającego, zapomniałeś dodać :E  Akurat przypadkiem to go nie pominęli przecież. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 minut temu, BlindObserver napisał:

No z wyjątkiem jednego, zapewne najbardziej obciążającego, zapomniałeś dodać :E  Akurat przypadkiem to go nie pominęli przecież. 

Z tego co pokazywali w materiale od DF to była jakaś szyba w podziemiach na której było widać to odbicie a cała reszta tych efektów jest widoczna przez większą część gry (*materiału)

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie tylko, bo ten segment o odbiciach jest dłuższy i dotyczy też wody (a tej akurat w Exodus nie brakuje) i innych rzeczy. Nie wiem, jak żeś ten materiał oglądał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, BlindObserver napisał:

Nie, nie tylko, bo ten segment o odbiciach jest dłuższy i dotyczy też wody (a tej akurat w Exodus nie brakuje) i innych rzeczy. Nie wiem, jak żeś ten materiał oglądał. 

Woda z tego co widziałem to było SSR bo znikały odbicia przy odpowiednim kącie (jezioro zdaję się to było).

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, BlindObserver napisał:

Obejrzyj to jeszcze raz.

Tak zrobię. Wieczorem wrzucę jeszcze raz na TV i obejrzę całość na spokojnie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przyglądając się wymaganiu karty RTX dla odświeżonego Metro Exodus zacząłem zastanawiać się czy odświeżony Wiedźmin 3 nie pójdzie taką samą drogą, nowe konsole i pc z RTX.

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
26 minut temu, Saren7 napisał:

Przyglądając się wymaganiu karty RTX dla odświeżonego Metro Exodus zacząłem zastanawiać się czy odświeżony Wiedźmin 3 nie pójdzie taką samą drogą, nowe konsole i pc z RTX.

Dlatego ja wstrzymałem się z rozpoczęciem swojej przygody z W3 do czasu patcha RT dla Wieśka 3. (Niedawno skończyłem ogrywać dwójkę i co tu dużo mówić - jedynka sporo lepsza od dwójki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Saren7 napisał:

Przyglądając się wymaganiu karty RTX dla odświeżonego Metro Exodus zacząłem zastanawiać się czy odświeżony Wiedźmin 3 nie pójdzie taką samą drogą, nowe konsole i pc z RTX.

Też myślę o tym w tych kategoriach.

2 minuty temu, Pioneer83 napisał:

Dlatego ja wstrzymałem się z rozpoczęciem swojej przygody z W3 do czasu patcha RT dla Wieśka 3. (Niedawno skończyłem ogrywać dwójkę i co tu dużo mówić - jedynka sporo lepsza od dwójki).

A ja tam chętnie ogram ponownie. Przed sprzedaniem PC nawet zajmowałem się modowaniem tej gry więc chętnie porównam sobie z tym co ma do zaoferowania Remaster 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, azgan napisał:

Też myślę o tym w tych kategoriach.

Zwłaszcza, że na wycieku danych była konkretna nazwa 'Witcher 3 RTX'.

17 minut temu, Pioneer83 napisał:

Dlatego ja wstrzymałem się z rozpoczęciem swojej przygody z W3 do czasu patcha RT dla Wieśka 3. (Niedawno skończyłem ogrywać dwójkę i co tu dużo mówić - jedynka sporo lepsza od dwójki).

Ja ogrywałem W3 bardzo chaotycznie. Chyba na 4 konfiguracjach z dużymi przerwami więc historię miałem strasznie dziurawą. Zacząłem na zabytku HD5770/RX480/GTX10601050Ti/. Dodatkowo chciało się pograć, a tu po zajęciach piwko itd., cięzko było wybrać. Teraz z przyjemnością ogram ze skupieniem na dobrym pc. Były takie asy co ogrywały na lapkach po okrojeniu grafiki w pliki konfiguracyjnym bo inaczej nie działało, jakość prawie jak z Gothica 1.

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jeżeli NV nie zabuja kaski CDP to raczej nie sądzę aby to był wiedźmin RTX, jak już to RT, wszak u AMD seria 6000 też oferuje obsługę DXR.

Pascal dość długo radził sobie z gierkami na świetnym poziomie, ale patrząc na to ile po drodze wprowadzili nowych nieobsługiwanych przez niego funkcji API 3D, to mam obawy że ta arch może skończyć jak Kepler.

Polaris też pójdzie na dno, największą zagadką jest pierwsze RDNA, częściowo obsługują nowe funkcje ale bez chociażby RT i to nawet w wariancie podstawowym czyli programowo bez przyśpieszenia sprzętowego.

Edytowane przez DisconnecT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, DisconnecT napisał:

Polaris też pójdzie na dno, największą zagadką jest pierwsze RDNA, częściowo obsługują nowe funkcje ale bez chociażby RT i to nawet w wariancie podstawowym czyli programowo bez przyśpieszenia sprzętowego.

Czesciowo tzn co? Bo z tego co wiem to nie oferuja wiecej niz pascal, ktory nawet odpali RT, bieda bo bieda ale odpali. RDNA 1 nie obsluguje nic z DX 12 Ultimate. Za 2lata karty bez obslugi DX 12 Ultimate pojda szybko na zlom.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Czesciowo tzn co? Bo z tego co wiem to nie oferuja wiecej niz pascal, ktory nawet odpali RT, bieda bo bieda ale odpali. RDNA 1 nie obsluguje nic z DX 12 Ultimate.

Heh zdawało mi się że RDNA1 obsługuje chociażby VRS, ale nie, w takim razie tylko względem Pascala prowadzi wyższym tierem w kilku funkcjach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, DisconnecT napisał:

Heh zdawało mi się że RDNA1 obsługuje chociażby VRS, ale nie, w takim razie tylko względem Pascala prowadzi wyższym tierem w kilku funkcjach.

Dlatego juz dawno pisalem, ze RDNA 1 to nie bedzie takie przyszlosciowe jak to sie fanom AMD przez lata wydawalo :D Jutro bedziemy mieli peirwsza gre, kotrej nie odpalisz bez RT, za kilka lat bedzie ich znacznie wiecej. Smiac mi sie chce jak mysle o tych kiedy jak byla premiera Turingow i sporo osob sie smialo, ze RT umrze jak Hairworks :rotfl:

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak Pascal ładnie się trzyma. Jak ktoś kupił np. 1060 6gb na premierę do 1080p to do dziś po obniżeniu detali we wszystko pogra.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Dlatego juz dawno pisalem, ze RDNA 1 to nie bedzie takie przyszlosciowe jak to sie fanom AMD przez lata wydawalo :D Jutro bedziemy mieli peirwsza gre, kotrej nie odpalisz bez RT, za kilka lat bedzie ich znacznie wiecej. Smiac mi sie chce jak mysle o tych kiedy jak byla premiera Turingow i sporo osob sie smialo, ze RT umrze jak Hairworks :rotfl:

Pierwszy RDNA nigdy nie miał być przyszłościowy, to hybryda GCN'a z NAVI, co najwyżej można było go budować tak aby przedłużyć możliwie jego agonię, ale po dokładnej analizie tabelki funkcji API3D stwierdzam że tego też nie zrobili. Te karty były całkiem niezłe (pomijając sterowniki), jak na swoje czasy.
Pascal wspiera programowo RT, ale niewiele to zmienia, brak  przyśpieszenia sprzętowego dyskwalifikuje użycie RT w 98% przypadków, myślę że niebawem zacznie się jego agonia.

RT nie zdechnie, ale minie jeszcze kilka generacji nim te ta funkcja nabierze wiatrów w żagle., dzisiaj nawet przy Ampere jej użycie jest dość drogie w zasobach.

17 minut temu, Saren7 napisał:

I tak Pascal ładnie się trzyma. Jak ktoś kupił np. 1060 6gb na premierę do 1080p to do dziś po obniżeniu detali we wszystko pogra.

Ci co mają te karty mogą się cieszyć, ale zobacz ile osób wtopiło i zakupiło np. 1080 i 1080Ti w cenie 1800/2800 zł przy ostatnim wybuchu bańki. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...