Skocz do zawartości
azgan

Metro: Exodus - bardziej otwarty świat i next-genowa grafika

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@lukadd 3440x1440 Extreme, RT Ultra, DLSS Ultra, poza tym wszystko reszta na max, pierwsza misja Moskwa na śniegu fps 82, bez DLSS jest 68

Edytowane przez arcticfox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wygląda ostrzej i chodzi szybciej od podstawki.

Nie macie czasem takiego dziwnego efektu polegającego np. na tym, że jakaś  postać ruszając się zostawia takie smugi?

Rusza ręką i część ręki już osiągnęła końcowy etap, a jeszcze porusza się taka poświata?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, arcticfox napisał:

@lukadd 3440x1440 Extreme, RT Ultra, DLSS Ultra, poza tym wszystko reszta na max, pierwsza misja Moskwa na śniegu fps 82, bez DLSS jest 68

Sprawdź dalej jak wyjdziesz z Moskwy, albo w innych miejscówkach. Ja dzisiaj bujałem się po Wołdze i wszędzie miałem minimum te 45% fps na+, a przeważnie zdecydowanie ponad 50% z DLSS Q. A wcześniej nie sprawdzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, galakty napisał:

Wygląda świetnie, kurde dajcie pierwsze dwie części z takim RT i DLSS :E

I jeszcze frytki do tego :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym coś nowego niż odgrywanie ten samej gry z lepszą grafiką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Send1N napisał:

I jeszcze frytki do tego :) ?

Exodus mi nie przypadł do gustu, wolę ciasne korytarze i fabułę jak po sznurku. Tylko graficznie ta gra się broni :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dalej gra tunelowa, tylko tunele są większe.  Nie ma piaskownicy w FC czy AC.

Osobiście taki świat mi pasuję, chociaż w takich klimatach mógłby polazic po większych obszarach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, tak jak piszesz i wtedy nawet dość szybko można tą grę ukończyć, ale mi się podoba w tej grze exploracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dopiero zacząłem i ultra, dlss quality + rt, vrs x2 karta puszczona na 1770/21000@0.8v aby się nie ugotować w pokoju i ja nie wiem czy to tak poprawili optymalizacje czy co? Ale gra chodzi sporo lepiej z RT w 2160p niż na R5 2600 po OC na 4.1 z 1070Ti@2GHz na 1440p bez RT. Trzeba powiedzieć jasno ta gra dalej wygląda kozacko a dopiero włączyłem i przelazłem przez tunel. Zastanawiam się czy nie puścić w natywnej bo spodziewałem, się max 45fps z dlss a tu surprise xD

Edit: Chyba jestem już ślepy ale jakoś nie widzę różnicy między DLSS Quality a natywną rozdziałką a zasadziłem się specjalnie w lazarecie. Za to widzę różnice w braku połowy fps xD

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W dalszych lokacjach na pewno będą mocne dropy w 4k na natywnej z ultra detalami, bajerami ON i RT ultra. Już jak sprawdzałem w Wołdze na początku gdzie nie ma tam mega wymagających miejscówek to na natywnej potrafiło czasami spadać miejscami do 50-55fps.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie macie sporego ghostingu na np. płakach śniegu z włączonym dlss? Tylko to mnie wkurza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukadd napisał:

W dalszych lokacjach na pewno będą mocne dropy w 4k na natywnej z ultra detalami, bajerami ON i RT ultra. Już jak sprawdzałem w Wołdze na początku gdzie nie ma tam mega wymagających miejscówek to na natywnej potrafiło czasami spadać miejscami do 50-55fps.

Już mam kartę na 1890/20500 :E bo jak wylazłem z lazaretu i jest ta cała ekipa, która cię wita to poleciało na 56 fps ale po OC wskoczyło na 62. W razie co mam jeszcze grubo ponad 100MHz do dodania i 1 GBps na pamięci. Na natywnej to już mi w lazarecie poleciało na 38 fps ale aktualnie nie widzę różnicy między Quality a natywną więc lecę na dlss. 

@bocieque 

A wyłączyłeś motion blur? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Art385 napisał:

@bocieque 

A wyłączyłeś motion blur? 

A widzisz, muszę sprawdzić, ale to może być to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, lukadd napisał:

W dalszych lokacjach na pewno będą mocne dropy w 4k na natywnej z ultra detalami, bajerami ON i RT ultra. Już jak sprawdzałem w Wołdze na początku gdzie nie ma tam mega wymagających miejscówek to na natywnej potrafiło czasami spadać miejscami do 50-55fps.

A czy misja Volga została naprawiona? Chodzi mi o to czy utylizacja GPU jest blisko maksimum, bo w starej wersji Metro Exodus był z tym problem i użycie GPU spadało dość mocno

@lamparcicho może dlatego, że HairWorks to wynalazek NVIDIA, więc AMD w tym kuleje, warto byłoby to sprawdzić to na jakimś nowym RTX, na razie nie pomogę bo do Tajgi mi jeszcze daleko ?

Edytowane przez arcticfox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hairworks? Śmieć z biblioteki GameWorks od Nvidii, jeden z czołowych ubijaczy wydajności obok dymów z Batmana, cieniowania PCSS, PhysX...

Mnie dziwi jakim cudem można to włączyć mając kartę od AMD, powinno być nieaktywne. :E 

  • Like 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rzecz mnie strasznie irytuje, mianowicie podczas uruchamiania, gra za każdym razem odpala się w niższej rozdzielczości, dopiero po zminimalizowaniu bądź zmianie jakiejs opcji w grze wraca do 1440p. Widzę że dużo osób ma z tym problem na steam. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu, czy nic nie wiadomo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Armage169 napisał:

Jedyna rzecz mnie strasznie irytuje, mianowicie podczas uruchamiania, gra za każdym razem odpala się w niższej rozdzielczości, dopiero po zminimalizowaniu bądź zmianie jakiejs opcji w grze wraca do 1440p. Widzę że dużo osób ma z tym problem na steam. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu, czy nic nie wiadomo?

Nie miałem takiego problemu przy pierwszej wersji gry ani teraz, nawet o tym nie słyszałem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Armage169 - ja nie miałem nigdy tego problemu

Mam pytanie o HDR w tej grze, jak go oceniacie?

Ja na początku uparcie cisnąłem w HDR i raz mi się podobało, a raz nie. W końcu wyłączyłem i doznałem olśnienia. Teraz mam bardzo klarowne kolory.

Jak z tym u was?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z HDR wygląda lepiej tak na oledzie jak i monitorku (600-800 nits). Jedyną grą w którą grałem bez hdru, bo sdr wyglądał lepiej był RDR2 tuż po premierze na ps4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, bocieque napisał:

Z HDR wygląda lepiej tak na oledzie jak i monitorku (600-800 nits). Jedyną grą w którą grałem bez hdru, bo sdr wyglądał lepiej był RDR2 tuż po premierze na ps4.

Ciekawe jak u innych, u mnie właśnie Metro podobnie reaguje na HDR jak RDR2.

No ale z TV za 1600 nie oczekuję wodotrysków (chociaż inne gry z HDR potrafią olśnić, na przykład Far Cry New Dawn)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja mając RTX 2060 Super raczej nie mam podejścia do rozszerzenia?

Nie wiem jaki boost daje DLSS 2.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Szambo napisał:

Czy ja mając RTX 2060 Super raczej nie mam podejścia do rozszerzenia?

Nie wiem jaki boost daje DLSS 2.0

Dlss daje ogromny boost, na Twojej karcie spokojnie pograsz w 2560x1440 na high z RT na wysokie w 60 fps +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do czego to doszło żeby jarać się skalowaniem rozdzielczości (DLSS) bo w realu nie da rady mieć 60fps w 4k, kekw. :E Powiem Wam, że zasranych czasów dożyłem - kiedyś jak każdy widział w opcjach suwak rozdzielczości 1.0 lub 100% i miał go dać w dół to miał odruch wymiotny, a obecnie wystarczy zamaskować to samo nazwą DLSS i każdy klaszcze pośladkami jaka to wspaniała opcja i nowoczesna technologia! :E Co następne? Może AA kastrowany w dół i usprawiedliwianie mydła zamiast wyraźnego, ostrego obrazu? Oh wait - już jest TAA. :E  Pożyjemy, zobaczymy co będzie następne w kolejce - Wy się tak cieszycie, a ja widzę równię pochyłą i robienie z graczy idiotów takimi zagrywkami, tym samym maskowanie braków w wydajności i optymalizacji bo po co się starać - dodamy przecież DLSS i skalowanie w dół da te 60fps w 4K.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...