Skocz do zawartości
azgan

Metro: Exodus - bardziej otwarty świat i next-genowa grafika

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, azgan napisał:

No gry na UE5 z Lumen to może być fajna sprawa. Ciekawe kiedy będzie to można zobaczyć w grach? Może w S.T.A.L.K.E.R 2?

Stalker zapewne w tym momencie jest tworzony na 4.2x. 

To już będzie decyzja developera na jaką wersje silnika się zdecyduje i z jakich technologii skorzysta. Ale nie ma najmniejszego problemu by przenieść nawet gotową grę z 4.2x na 5.x.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, lukadd napisał:

No właśnie 4k napisane na konsolowym pudełku to w rzeczywistości może być zakres gdzieś od 1080p do 4k. A patrząc na to, że metro to jednak mocno wymagająca giera to cudów nie ma co się spodziewać i będą cieli na rozdzielczości i RT, aby to jako tako chodziło.

Na PC'towym pudełku napis 4K z DLSS ma takie samo znaczenie różnica w sposobie rekonstrukcji obrazu bo nie zawsze jest to dynamiczna rozdzielczość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
53 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Gdyby konsole nie maily RT to by nic nie zmieniło bo na PC i tak by wyszło.

Tak by wyszło jak drastycznie różniły się wersje konsolowe od pecetowych przez te 7 lat :E Karty z RT ma mniej osób niż next-genowe konsole i taka jest prawda.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukadd napisał:

No właśnie 4k napisane na konsolowym pudełku to w rzeczywistości może być zakres gdzieś od 1080p do 4k. A patrząc na to, że metro to jednak mocno wymagająca giera to cudów nie ma co się spodziewać i będą cieli na rozdzielczości i RT, aby to jako tako chodziło.

Metro na Xbox one x miało natywne 4k wiec jest szansa ze w dynamicznej rozdziałce te 1440p minimum będzie. 

Teraz, Kris194 napisał:

Tak by wyszło jak drastycznie różniły się wersje konsolowe od pecetowych przez te 7 lat :E Karty z RT ma mniej osób niż next-genowe konsole i taka jest prawda.

Nie sadze żeby było więcej sprzedanych konsol niż Turingow/Ampere/RDNA 2 razem wziętych ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Metro na Xbox one x miało natywne 4k wiec jest szansa ze w dynamicznej rozdziałce te 1440p minimum będzie. 

No, ale to było bez RT i z przyciętymi detalami. Popatrz na takiego Medium, reklamowali jako grę 4k na XSX, a gra dropi nawet do ~900p.

Wszystkiego, można się spodziewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Napisali 4k/60fps i RT na konsoli wiec pewnie teraz dwoją się i troja jak to zrobić 😂

No proste zadanie to nie jest i późniejsza data premiery na konsolach nie powinna dziwić. Gdyby to było takie proste to każdy by to robił. Na PC jest większy zapas mocy żeby to obliczyć a samo Metro Exodus w pierwotnej wersji na PC z RT lekkie przecież też nie było. GPU od NVIDII z RT też są już od 3 lat na rynku i devsi lepiej je poznali. AMD ma zupełnie inne podejście do RT i pewnie wymaga to mozolnej pracy. 

1 minutę temu, lukadd napisał:

No, ale to było bez RT i z przyciętymi detalami. Popatrz na takiego Medium, reklamowali jako grę 4k na XSX, a gra dropi nawet do ~900p.

Wszystkiego, można się spodziewać.

Przykład gry która i na PC miała problemy z wydajnością od studia które nie słynie z dobrej optymalizacji nawet bez RT wystarczy sobie przypomnieć jakie cyrki były z Blair Witch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, azgan napisał:

Na PC'towym pudełku napis 4K z DLSS ma takie samo znaczenie różnica w sposobie rekonstrukcji obrazu bo nie zawsze jest to dynamiczna rozdzielczość.

No i jak jest to jasno jest napisane 4k z DLSS czyli rekonstrukcją. Na konsolach jak wyżej np. Medium, czy wspominany Returnal masz reklamowane jako 4k, gdzie to nawet koło 1440p nie stało.

Zresztą na PC też się nie popisują z tworzeniem tabelek bo co gra to kolejne bzdury z nich wynikają :E Jak np, różnica wydajności pomiędzy 3080 a 3090 w tabelce bez dlss.

29_metro_exodus_enhanced_edition_zadebiutuje_juz_w_maju_poznalismy_wymagania_sprzetowe_nvidia_geforce_rtx_3090_do_gry_w_4k_2_b.png

 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukadd napisał:

No i jak jest to jasno jest napisane 4k z DLSS czyli rekonstrukcją. Na konsolach jak wyżej np. Medium, czy wspominany Returnal masz reklamowane jako 4k, gdzie to nawet koło 1440p nie stało.

 

No nie jest bo kiepski dev od indyków do tej pory który tego dobrze nie ogarnia i nawet już lepiej taki Days Gone z PS4PRO wygląda na Unreal Engine 😁

Resident Evil Village zdecydowanie lepiej sobie radzi z rekonstrukcją obrazu a to też multi-platforma podobnie jak The Medium (PC/XBOX).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie chodzi o devów, ich doświadczenie itd, a o głupi marketing. Masz masę gier reklamowanych jako 4k, gdzie nie mają tego 4k, zdarza się że jest blisko, czasami jest to ~1600p, a czasami zjazdy poniżej 1080p, no ale to nie 4k.

Jak ja gram z DLSS to nie piszę, że gram w 4k. Piszę 4k z DLSS i dodaję jeszcze w jakim trybie bo to też robi mega różnicę pomiędzy takim performance, przez balanced a quality.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Metro na Xbox one x miało natywne 4k wiec jest szansa ze w dynamicznej rozdziałce te 1440p minimum będzie. 

 

Zgadza się, grałem jeszcze na ONE X i obraz był ostry ale sama gra śmigała niestety tylko w 30k/s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Nie sadze żeby było więcej sprzedanych konsol niż Turingow/Ampere/RDNA 2 razem wziętych ;) 

Tak tylko przypomnę

 

Sony do marca tego roku dostarczyło 7,8 mln konsol PS5, M$ pewnie z 4 - 5 mln a to daje nam już 12 albo 13 milionów konsol ze wsparciem dla RT. Gdzie są niby te tłumy z Turingami (i to tylko tymi co wspierają RT) i Ampere?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, lukadd napisał:

Ale tu nie chodzi o devów, ich doświadczenie itd, a o głupi marketing. Masz masę gier reklamowanych jako 4k, gdzie nie mają tego 4k, zdarza się że jest blisko, czasami jest to ~1600p, a czasami zjazdy poniżej 1080p, no ale to nie 4k.

Jak ja gram z DLSS to nie piszę, że gram w 4k. Piszę 4k z DLSS i dodaję jeszcze w jakim trybie bo to też robi mega różnicę pomiędzy takim performance, przez balanced a quality.

Ale implementacja DLSS też jest z różnymi efektami i w jednej grze wygląda to świetnie jak np. w Death Stranding a w innej jest już zauważalnie gorzej. To od producenta gry zależy przecież czy da natywne 4K, rekonstrukcje obrazu czy dynamiczne 4K. Odnośnie Metro Exodus z RT to ma być rekonstrukcja obrazu na Next-Genach z tego co czytałem i generalnie w większości przypadków nowe gry na konsolach będą korzystać docelowo z technik rekonstrukcji obrazu bo taki jest pomysł na to. Przed tym całym DLSS miałeś jeszcze na starej generacji właśnie 4K z checkerboard rendering i dobrze wiesz że zarówno SONY jak i Microsoft razem z AMD pracują nad własnymi odp. dla DLSS.

PS> W grach np. od SONY jest często podpis że 4K z checkerboard rendering np. w God of War więc nie jest tak że nigdy nie wiesz jakie jest to 4K*

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Kris194 napisał:

Tak tylko przypomnę

 

Sony do marca tego roku dostarczyło 7,8 mln konsol PS5, M$ pewnie z 4 - 5 mln a to daje nam już 12 albo 13 milionów konsol ze wsparciem dla RT. Gdzie są niby te tłumy z Turingami (i to tylko tymi co wspierają RT) i Ampere?

Dalej podtrzymuje to co napisalem;) Jesli nie masz statystyk zadnych to mozna odbijac sobie pileczke slowo przeciwko slowu wiec drazyc tego nie mam zamiaru w ten sposob. Ale takich bajeczek, ze od 2018r nie sprzedalo sie wiecej Turingow/Ampere/RDNA 2 nie lykne za chiny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, Kris194 napisał:

Sony do marca tego roku dostarczyło 7,8 mln konsol PS5, M$ pewnie z 4 - 5 mln a to daje nam już 12 albo 13 milionów konsol ze wsparciem dla RT. Gdzie są niby te tłumy z Turingami (i to tylko tymi co wspierają RT) i Ampere?

Wg statystyk steam 15-16% graczy ma kartę z RT.  Aktywnych kont (logowanie przynajmniej raz na miesiąc) jest ponad 120mln. Więc te "tłumy" z kartami RT dalej są większe niż te "tłumy" z nowymi konsolami

Edytowane przez bocieque

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, bocieque napisał:

Wg statystyk steam 15-16% graczy ma kartę z RT.  Aktywnych kont (logowanie przynajmniej raz na miesiąc) jest ponad 120mln.

Jak gosc chce przekonac statystykami sprzedazy konsol to najpierw niech pokaze statystyki sprzedanych gpu i wtedy mozna porownac, jednak ich nie pokaze wiec przekonywanie nad wyzszascia ilosci konsol popsiadajac staty z jednej strony to rozmowa do nikad. Bo jak mozna mowic, ze sprzedalo sie wiecej konsol nie majac statystkyk ilosci sprzedanych gpu :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Jak gosc chce przekonac statystykami sprzedazy konsol to najpierw niech pokaze statystyki sprzedanych gpu i wtedy mozna porownac, jednak ich nie pokaze wiec przekonywanie nad wyzszascia ilosci konsol popsiadajac staty z jednej strony to rozmowa do nikad. Bo jak mozna mowic, ze sprzedalo sie wiecej konsol nie majac statystkyk ilosci sprzedanych gpu :szczerbaty:

Mi się też wydaje że GPU z RT jest więcej niż nowych konsol bo do desktopów trzeba też doliczyć gamingowe laptopy które przecież kupowane są teraz na potęgę z różnych powodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, bocieque napisał:

Wg statystyk steam 15-16% graczy ma kartę z RT.  Aktywnych kont (logowanie przynajmniej raz na miesiąc) jest ponad 120mln.

To konsola jeszcze brakuje a to tylko steam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, lukadd napisał:

 

Zresztą na PC też się nie popisują z tworzeniem tabelek bo co gra to kolejne bzdury z nich wynikają :E Jak np, różnica wydajności pomiędzy 3080 a 3090 w tabelce bez dlss.

 

Już nawet pomijając to powiem Ci tak. Ograłem Metro Exodus na premierę na PC z GTX1080Ti bo takim GPU dysponowałem wtedy więc o RT też mogłem zapomnieć mimo że karciocha dawała jeszcze radę ale mimo to musiałem luzować detale bo nie wyrabiało w 4K na Ultra. Teraz ta sama gra dostanie darmowy Update na nowych konsolach i będę szczęśliwy że mogę to ograć ponownie w lepszej jakości z fabularnymi DLC w które nie grałem 😊 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

DadoJ — Wczoraj o 20:16
06 May 2021: 15:00 UTC
[20:17]
Planned release ^

Info od moderatora z ofi discorda jakby ktoś pytał, czyli u nas około 17. 

Edytowane przez seba84_2005
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I co aktualizuje się już komuś do nowej wersji ? Bo miała być aktualizacja od 9:00 naszego czasu ale mi nic się nie pobiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miała się pojawić nowa pozycja a nie łatka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tak czy siak na Epic nic się na razie nie pojawiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...