Skocz do zawartości
azgan

Metro: Exodus - bardziej otwarty świat i next-genowa grafika

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli mamy podwaliny pod nowe Metro z ulepszonym silnikiem, jestem ciekaw kto przejmie i kiedy palaczke takich nowinek RT w kolejnej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo lock na 60 fps i utylizacji na poziomie 72% miałem 480W przy ustawieniu profilu 1.00v nie miałem czasu sprawdzić na UV

Ofc 4k dlss jakośc reszta ultra 81*c na GPU trzeba będzie klimę odpalać do grania i siedzieć w czapce 😂

 

 

 

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, lukadd napisał:

Ja to jak zacząłem grać w to ulepszone metro na 3080 to czuję się prawie jakbym pierwszy raz w to grał. A spędziłem w tej grze z 80h jak nie 100h+ już :E

Teraz mi się już oczy kleją i idę spać, ale pomiędzy RT High a ultra ciężko jak na razie dopatrzeć się różnic. Może być tak, że trzeba sprawdzić w różnych scenach i w części zobaczymy większe różnice.

A teselacjia, to jest taki myk, że niby uwypukla niektóre textury np. jakieś gruzy na podłodze, cegiełki na ścianie, korę drzew etc. Ale jeśli zbyt często specjalnie się nie zatrzymujemy i nie oglądamy z bliska to pewnie można by to olać dla lepszego fps.

To jakby nie patrzeć takie zejście z ultra na high i z teselacji załączonej na wyłączona dodaje około 40 FPS :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, ketiw555 napisał:

To jakby nie patrzeć takie zejście z ultra na high i z teselacji załączonej na wyłączona dodaje około 40 FPS :E

No ale jednak, jak nie chce się oglądać kanciastych opon i zasp, to jednak trzeba teslację włączyć.

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, MadSpot napisał:

Dokładnie... Wczoraj poległo moje UV po raz pierwszy, a robiłem dużo mocnych testów aby tak nie było. Musiałem minimalnie podnieś mV i teraz jest dobrze. 4k + Ekstremalne + RT to bardzo dobry test dla GPU.

 

Heh ;) dlatego ja mam 3 profile bo są gry gdzie mogę mieć 0.925mhz i zegar 1950 trzyma 80% potrzebuje 0.956v do utrzymania 1965mhz a metro przykładowo 0.975v do utrzymania 1950 ;) 

39 minut temu, ketiw555 napisał:

To jakby nie patrzeć takie zejście z ultra na high i z teselacji załączonej na wyłączona dodaje około 40 FPS :E

w podstawce też po wywaleniu teselacji i rt na high chodziło sporo szybciej ;)

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten tip w każdej grze działa🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, arcticfox napisał:

gra działa lepiej niż stara wersja i zajmuje praktycznie tyle samo na dysku

gram w 3440x1440 Extreme, RT Ultra, DLSS Ultra, poza tym wszystko reszta na max, fps w okolicy 80 w pierwszej misji na śniegu, nie wiem ile jest w tajdze, bo trzeba najpierw tam dojść :)

z DLSS Ultra jest jakieś średnio 20% więcej fps niż bez DLSS, RTX 3080

Nie wiem jak ci wyszło te 20% i w jakim miejscu.

Ja grając w 4k ultra, RT Ultra, bajery na on. W Wołdze notuję przyrosty względem natywnej rozdzielczości po włączeniu DLSS quality rzędu 50-60%.

Patrząc na fps w zależności od wymagania danej miejscówki to jest np. 55 vs 87, 69 vs 105 fps. itd.

3 godziny temu, amsztel napisał:

W takiej grze to ja jednak wole natywna rozdzielczosc zamiast bluru kosztem tych 20% fps :) 

Jak wyżej napisałem. DLSS quality daję radę, a przyrosty potrafią być na prawdę grube, przynajmniej w tych nastawach co gram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda świetnie, kurde dajcie pierwsze dwie części z takim RT i DLSS :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, JeRRy_F3D napisał:

No ale jednak, jak nie chce się oglądać kanciastych opon i zasp, to jednak trzeba teslację włączyć.

 

Mało grałem z teselacją na off i porównywałem. No, ale z tego co patrzyłem to nie będziesz miał kanciastych opon z teselacją off. Jedynie będą lekko uwypuklone z ON, trzeba z bliska się przyglądać. Podobnie z powierzchniami gruntu, kawałkami śniegu, będą lekko uwypuklone, ale trzeba z bliska się przyglądać. Ogólnie jeśli komuś zależy na maksymalnym fps to raczej wiele nie straci jak nie będzie szukał z bliska różnic.

54 minuty temu, galakty napisał:

Wygląda świetnie, kurde dajcie pierwsze dwie części z takim RT i DLSS :E

Gdzieś tam mi się obiło o uszy, że twórcy nie planują już ulepszania starszych części metro. A szkoda.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@lukadd 3440x1440 Extreme, RT Ultra, DLSS Ultra, poza tym wszystko reszta na max, pierwsza misja Moskwa na śniegu fps 82, bez DLSS jest 68

Edytowane przez arcticfox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wygląda ostrzej i chodzi szybciej od podstawki.

Nie macie czasem takiego dziwnego efektu polegającego np. na tym, że jakaś  postać ruszając się zostawia takie smugi?

Rusza ręką i część ręki już osiągnęła końcowy etap, a jeszcze porusza się taka poświata?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, arcticfox napisał:

@lukadd 3440x1440 Extreme, RT Ultra, DLSS Ultra, poza tym wszystko reszta na max, pierwsza misja Moskwa na śniegu fps 82, bez DLSS jest 68

Sprawdź dalej jak wyjdziesz z Moskwy, albo w innych miejscówkach. Ja dzisiaj bujałem się po Wołdze i wszędzie miałem minimum te 45% fps na+, a przeważnie zdecydowanie ponad 50% z DLSS Q. A wcześniej nie sprawdzałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, galakty napisał:

Wygląda świetnie, kurde dajcie pierwsze dwie części z takim RT i DLSS :E

I jeszcze frytki do tego :) 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym coś nowego niż odgrywanie ten samej gry z lepszą grafiką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodatki  bym ograł,ale nikt na Village nie chce się zamienić😪

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Send1N napisał:

I jeszcze frytki do tego :) 🙃

Exodus mi nie przypadł do gustu, wolę ciasne korytarze i fabułę jak po sznurku. Tylko graficznie ta gra się broni :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest dalej gra tunelowa, tylko tunele są większe.  Nie ma piaskownicy w FC czy AC.

Osobiście taki świat mi pasuję, chociaż w takich klimatach mógłby polazic po większych obszarach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, galakty napisał:

Exodus mi nie przypadł do gustu, wolę ciasne korytarze i fabułę jak po sznurku. Tylko graficznie ta gra się broni :) 

Można latać od misji do misji i olewać ten otwarty świat,tak jak w Gearsach 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można, tak jak piszesz i wtedy nawet dość szybko można tą grę ukończyć, ale mi się podoba w tej grze exploracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja tam tylko Wołgę i Pustynie pozwiedzałem a potem tylko główne.

Edytowane przez ODIN85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dopiero zacząłem i ultra, dlss quality + rt, vrs x2 karta puszczona na 1770/21000@0.8v aby się nie ugotować w pokoju i ja nie wiem czy to tak poprawili optymalizacje czy co? Ale gra chodzi sporo lepiej z RT w 2160p niż na R5 2600 po OC na 4.1 z 1070Ti@2GHz na 1440p bez RT. Trzeba powiedzieć jasno ta gra dalej wygląda kozacko a dopiero włączyłem i przelazłem przez tunel. Zastanawiam się czy nie puścić w natywnej bo spodziewałem, się max 45fps z dlss a tu surprise xD

Edit: Chyba jestem już ślepy ale jakoś nie widzę różnicy między DLSS Quality a natywną rozdziałką a zasadziłem się specjalnie w lazarecie. Za to widzę różnice w braku połowy fps xD

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W dalszych lokacjach na pewno będą mocne dropy w 4k na natywnej z ultra detalami, bajerami ON i RT ultra. Już jak sprawdzałem w Wołdze na początku gdzie nie ma tam mega wymagających miejscówek to na natywnej potrafiło czasami spadać miejscami do 50-55fps.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie macie sporego ghostingu na np. płakach śniegu z włączonym dlss? Tylko to mnie wkurza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukadd napisał:

W dalszych lokacjach na pewno będą mocne dropy w 4k na natywnej z ultra detalami, bajerami ON i RT ultra. Już jak sprawdzałem w Wołdze na początku gdzie nie ma tam mega wymagających miejscówek to na natywnej potrafiło czasami spadać miejscami do 50-55fps.

Już mam kartę na 1890/20500 :E bo jak wylazłem z lazaretu i jest ta cała ekipa, która cię wita to poleciało na 56 fps ale po OC wskoczyło na 62. W razie co mam jeszcze grubo ponad 100MHz do dodania i 1 GBps na pamięci. Na natywnej to już mi w lazarecie poleciało na 38 fps ale aktualnie nie widzę różnicy między Quality a natywną więc lecę na dlss. 

@bocieque 

A wyłączyłeś motion blur? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Gdzie leży ? Co leży ? Strona https://spis.gov.pl/ działa prawidłowo.  Po wypełnieniu wszystkiego pojawia się komunikat, że jest OK. U ciebie nic takiego nie pojawiło się to znaczy, że...nie dajesz sobie rady.   ...i SŁUSZNIE ! Nieporadnym wstęp wzbroniony...na zawsze !  Z powrotem na drzewa ! 
    • Cześć, Ostatnio podczas zabawy D2:R, zauważyłem dosyć długie ładowanie pomiędzy zmianą aktów. Oprócz tego sama gra działa płynnie przy ustawieniach "high", rozdziałka: 2560x1440. Stąd też mam dwa pytania: 1. Czy przy obecnym sprzęcie (poniżej, składany 9 lat temu, od tamtej pory inwestowałem tylko w lepsze karty graficzne), powinienem wymienić CPU/płytę główną oraz pamięć, czy może upgrade samego dysku twardego (gra stoi na HDD a system na SSD)? CPU - Intel i5 3.4GHz, 6 MB Motherboard - Płyta główna MSI Z77A-G45 Intel Z77 LGA 1155 GPU -  NVIDIA Geforce GTX 1060 6GB RAM - Pamięć G.Skill RipjawsX, DDR3, 16 GB, 2400MHz, CL11 (F3-2400C11D-16GXM) SSD - Dysk SSD Crucial 128 GB 2.5" SATA III HDD - Dysk Seagate Barracuda 7200.12 1 TB 3.5" SATA III Monitor - AOC Q3279VWFD8  2. Niezależnie od powyższego, co jest obecnie bardziej perspektywiczne dla tytułów takie jak Diablo 4 (na horyzoncie) -> pójście w rozwiązanie Intela i ich procesory oparte o Rocket Lake czy może jednak odpowiednik cenowy AMD? Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam, P.
    • ja do nich kiedyś sam zadzwoniłem przy okazji tych maili z zamianą na 3060 i poinformowałem, że nie chcę 3060 i wolę czekać na 3080. Zapisali tą informację. Dziś telefon z możliwością zamiany na inną wersję. jaką i kiedy będzie dostępna tego nie wiem. 
    • Wow, czyli przynajmniej coś robisz z sensem gdy tak biegasz !
    • Imho po prostu jest ci za ciemno, ale można to lekko podbić przy kalibracji ustawień gry i podczas kalibracji trybu HDR w konsoli. Tryb dynamiczny będzie dużo jaśniejszy bo on tak działa i jak niektóre dzienne sceny powiedzmy jeszcze ujdą przy tym nadmiernym rozświetleniu mimo przepalenia detali, to gdy pojawią się nocne to robi się tragedia i zamiast nocy masz szarówkę z wypranymi czerniami. Sam HGIG to jest ogólnie tryb, który ma za zadanie wyłączyć algorytmy TV z przetwarzania obrazu HDR i podać obraz w takiej postaci w jakiej są zakodowane metadane w materiale. W różnych TV nawet jak dasz mapowanie na OFF to TV i tak częściowo stosuje swoje algorytmy dla obrazu HDR. HGIG nawet jak gra go oficjalnie nie wspiera będzie działał podobnie jak tryb off, z tą różnicą, że potrafi lepiej wyciągać detale w jasnych partiach obrazu. Tryb off potrafi trochę mocniej je gubić i robić takie mocniejsze mleczko w jasnościach.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...